Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | GP_1A_P01_W01 | Zapoznanie studenta z praktycznymi problemami wybranych
przedsiębiorstw i jednostek administracji związanych z gospodarką przestrzenną. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | GP_1A_W02 | ma teoretyczną i praktyczną wiedzę dotyczącą wykonywania zawodu planisty, w tym przepisów prawnych, zasad i procedur sporządzania dokumentów planistycznych |
---|
GP_1A_W03 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu GP |
GP_1A_W05 | ma wiedzę z zakresu przyrodniczych podstaw gospodarki przestrzennej, zna wpływ uwarunkowań przyrodniczych na procesy rozwoju gospodarczego w układach przestrzennych lokalnych, regionalnych, krajowych, rozumie relacje między biotycznymi i abiotycznymi komponentami środowiska |
GP_1A_W04 | ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii, biologii i informatyki przydatną do formułowania i rozwiązywania zadań z zakresu GP |
GP_1A_W06 | posiada podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali lokalnej, regionalnej, krajowej i międzynarodowej, a także o relacjach międzykulturowych |
Cel przedmiotu | C-1 | Praktyczne zapoznanie studenta z przyszłym zawodem, do którego przygotowują studia na kierunku GOSPODARKA PRZESTRZENNA. Osiągnięcie celu w szczególności zapewnią:
a) cel wychowawczy – przygotowanie studenta do pracy w zespole i poznanie przez niego znaczenia oraz wartości pracy na różnych stanowiskach;
b) cel poznawczy – przedstawienie studentowi praktycznych zastosowań wiedzy teoretycznej nabytej przez niego podczas studiów, zapoznanie się z metodami stosowanymi w praktyce i weryfikacja umiejętności nabytych w czasie studiów;
c) cel społeczny – ukazanie studentowi jego miejsca i roli w gospodarce i społeczeństwie kraju;
d) cel promocyjny – ułatwienie przyszłemu absolwentowi znalezienia pracy poprzez osobisty kontakt z potencjalnymi pracodawcami i przekonania ich o odpowiednim przygotowaniu do wykonywania;
e) stworzenie studentowi możliwości pozyskania tematu pracy dyplomowej oraz materiałów do części praktycznej pracy. |
---|
Treści programowe | T-PR-1 | Zakres obowiązków studenta odbywającego praktykę powinien być dostosowany do profilu i charakteru działalności jednostki, w której jest odbywana praktyka. Student powinien uczestniczyć w rozwiązywaniu problemów o charakterze projektowym, wykonawczym i formalno-prawnym dotyczących różnych rodzajów prac i zagadnień z zakresu planowania przestrzennego. Do zadań ogólnych zalicza się: zapoznanie się działalnością instytucji oraz obiegiem dokumentów, poznanie struktury organizacyjnej i stylu pracy instytucji, zapoznanie się ze stosunkami interpersonalnymi na poziomie pracownik-klient, wdrażanie do kontroli i korekty własnej pracy, dostrzeganie potrzeby ciągłego samokształcenia i ciągłego pogłębiania zdobytej wiedzy.
Do zadań szczegółowych należą zapoznanie się z kompetencją i zakresem prac prowadzonych w dziedzinie gospodarki przestrzennej, procedurami, technikami i sposobami sporządzania dokumentów i opracowań planistycznych, a w szczególności: procesem opracowywania studium uwarunkowań, kierunków zagospodarowania przestrzennego, planów miejscowych,
zasadami gospodarowania przestrzennego (w tym z ograniczeniami w przekształcaniu i korzystaniu z przestrzeni, możliwościami i procedurami zmiany funkcji terenu itp.),
zasadami i procedurami formalno-prawnych opracowania planu miejscowego (zbieranie wniosków do planu, wyłożenie projektu do wglądu, publiczna dyskusja), procedurą przetargową i zasadami przygotowywania dokumentacji przetargowej, procesami wydawania decyzji administracyjnej w zakresie gospodarki przestrzennej (decyzja o warunkach zabudowy, o lokalizacji inwestycji celu publicznego). |
---|
Metody nauczania | M-1 | Obserwacja pracy innych osób bedących pracownikami. |
---|
M-2 | Wykonywanie określonych zadań powierzonych przez zwierzchników w miejscu odbywanej praktyki. |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Egzamin z odbytej praktyki zawodowej. |
---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena dziennika praktyk prowadzonego przez studenta. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie odbył praktyki zawodowej. |
3,0 | Student w podstawowym zakresie wykorzystał podczas praktyki wiedzę nabytą w czasie studiów. |
3,5 | coś pośredniego |
4,0 | coś pośredniego |
4,5 | coś pośredniego |
5,0 | Student aktywnie uczestniczył w pracy podczas odbywania praktyki, samodzielnie rozwiązywał powierzone mu zadania, wykorzystując wiedzę nabytą w czasie studiów. |