Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Gospodarka przestrzenna (N1)
Sylabus przedmiotu Przygotowanie biznesplanu:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Gospodarka przestrzenna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, nauki społeczne, nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Przygotowanie biznesplanu | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ekologii, Ochrony i Kształtowania Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Kiepas-Kokot <Anna.Kiepas-Kokot@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Elżbieta Dusza-Zwolińska <Elzbieta.Dusza@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 5 | Grupa obieralna | 4 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien posiadać podstawową wiedzę ekonomiczną, znać podstawowe definicje pojęć ekonomicznych i rozumieć podstawowe procesy ekonomiczne |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | wykształcenie umiejętności prowadzenia podstawowych analiz ekonomicznych dla procesów inwestycyjnych i rozumienia ich znaczenia dla realizacji inwestycji |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Opracowanie projektu biznesplanu dla wybranego przedsięwzięcia. | 9 |
9 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Ekonomika projektów inwestycyjnych: nakłady, montaż finansowy, pomoc publiczna, koszty kwalifikowane, koszty alternatywne, analiza kosztów i korzyści, ocena ryzyka, trwałość projektów, | 9 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w ćwiczeniach audytoryjnych | 9 |
A-A-2 | Studia nad przykładowymi biznesplanami. | 21 |
A-A-3 | Opracowanie własnego projektu biznesplanu. | 15 |
45 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach wykładowych | 9 |
A-W-2 | Czytanie tematycznej literatury. | 36 |
45 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład problemowy |
M-2 | metoda przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena formująca w czasie ćwiczeń audytoryjnych |
S-2 | Ocena formująca: ocena podsumowująca wiedzę pozyskaną w trakcie wykładów |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP_1A_OE1_W01 student ma teoretyczną i praktyczną wiedzę w zakresie tworzenia biznesplanu | GP_1A_W02 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP_1A_OE1_U01 student potrafi analizować i interpretować uwarunkowania środowiskowe projektów inwestycyjnych | — | — | — | C-1 | T-A-1 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP_1A_OE1_K01 student potrafi identyfikować zależności zachodzące między realizacją projektów inwestycyjnych a środowiskiem oraz rozstrzygać dylematy z tym związane wybierając optymalne rozwiązania planistyczne i realizacyjne | — | — | — | C-1 | T-A-1 | M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP_1A_OE1_W01 student ma teoretyczną i praktyczną wiedzę w zakresie tworzenia biznesplanu | 2,0 | student nie potrafi zdefiniować podstawowych pojęć z zakresu analizy ekonomicznej i nie potrafi wykonać podstawowych analiz ekonomicznych |
3,0 | student zna tylko podstawe pojęcia z zakresu analizy ekonomicznej i samodzienie nie radzi sobie z podstawowymi narzędziami analizy ekonomicznej | |
3,5 | student zna podstawowe pojęcia z zakresu analizy ekonomicznej i posługuje się podstawowym zasobem narzędzi analitycznych, ale korzysta z pomocy nauczyciela | |
4,0 | student potrafi prawidłowo zdefiniować podstawowe pojęcia z zakresu analizy ekonomicznej i samodzielnie potrafi wykorzystać podstawe narzędzia analityczne | |
4,5 | student potrafi definiować szeroki zasób pojęć z zakresu analizy ekonomicznej i swobodnie porusza się w podstawowym zestawie narzędzi analitycznych | |
5,0 | student swobodnie porusza się w tematyce analizy ekonomicznej procesów inwestycyjnych, rozumiejąc i objaśniając pojęcia oraz wyniki przeprowadzonej analizy |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP_1A_OE1_U01 student potrafi analizować i interpretować uwarunkowania środowiskowe projektów inwestycyjnych | 2,0 | student nie potrafi określić środowiskowych uwarunkowań dla podstawowych rodzajów projektów inwestycyjnych |
3,0 | student z pomocą nauczyciela analizuje i interpretuje podstawowe uwarunkowania środowiskowe projektów inwestycyjnych | |
3,5 | student w oparciu o udzielone przez nauczyciela wskazówki samodzielnie analizuje i interpretuje środowiskowe uwarunkowania projektów inwestycyjnych | |
4,0 | student samodzielnie analizuje i interpretuje środowiskowe uwarunkowania projektów inwestycyjnych w podstawowym zakresie | |
4,5 | student samodzielnie analizuje i interpretuje środowiskowe uwarunkowania projektów inwestycyjnych w rozszerzonym zakresie | |
5,0 | student swobodnie porusza się w problematyce analizy i interpretacji środowiskowych uwarunkowań projektów inwestycyjnych |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP_1A_OE1_K01 student potrafi identyfikować zależności zachodzące między realizacją projektów inwestycyjnych a środowiskiem oraz rozstrzygać dylematy z tym związane wybierając optymalne rozwiązania planistyczne i realizacyjne | 2,0 | student nie potrafi identyfikować zależności zachodzących między realizacją projektów inwestycyjnych a środowiskiem, w sytuacjach problemowych nie potrafi wybrać odpowiednich rozwiązań planistycznych i realizacyjnych |
3,0 | student potrafi identyfikować podstawowe zależności między inwestycjami i środowiskiem oraz z pomocą nauczyciela dobiera rozwiązania planistyczne i realizacyjne rostrzygające zidentyfikowane dylematy | |
3,5 | student potrafi identyfikować podstawowe zależności między inwestycjami i środowiskiem, na podstawie tej umiejętności rozstrzyga podstawe dylematy z tym związane | |
4,0 | student samodzielnie identyfikuje zależności między inwestycjami i środowiskiem, trafnie rozstrzygając zidentyfikowane dylamaty poprzez próbę doboru odpowiednich rozwiązań sposród zasugerowanych przez nauczyciela | |
4,5 | student samodzielnie identyfikuje zalezności między inwestycjami i środowiskiem, trafnie rozstrzygając zidentyfikowane dylematy poprzez dobór odpowiednich rozwiązań | |
5,0 | student samodzielnie identyfikuje zależności między inwestycjami i środowiskiem, trafnie rozstrzygając zidentyfikowane dylematy poprzez dobór optymalnych rozwiązań planistycznych i realizacyjnych |
Literatura podstawowa
- aktualne przewodniki do analizy kosztów i korzyści oraz wybranych programów operacyjnych