Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Gospodarka przestrzenna (N2)
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:
Informacje podstawowe
| Kierunek studiów | Gospodarka przestrzenna | ||
|---|---|---|---|
| Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
| Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
| Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
| Profil | ogólnoakademicki | ||
| Moduł | — | ||
| Przedmiot | Seminarium dyplomowe | ||
| Specjalność | przedmiot wspólny | ||
| Jednostka prowadząca | Katedra Fizyki i Agrofizyki | ||
| Nauczyciel odpowiedzialny | Elżbieta Skórska <Elzbieta.Skorska@zut.edu.pl> | ||
| Inni nauczyciele | Małgorzata Czarnecka <Malgorzata.Czarnecka@zut.edu.pl> | ||
| ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
| Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
| Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
| KOD | Wymaganie wstępne |
|---|---|
| W-1 | Wiedza nabyta z przedmiotów kierunkowych. |
Cele przedmiotu
| KOD | Cel modułu/przedmiotu |
|---|---|
| C-1 | Przygotowanie do opracowania pracy dyplomowej i egzaminu dyplomowego. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
| KOD | Treść programowa | Godziny |
|---|---|---|
| seminaria | ||
| T-S-1 | Krytyczna analiza prezentacji przez dyplomantów. | 6 |
| 6 | ||
| seminaria | ||
| T-S-1 | Krytyczna analiza prezentacji przez dyplomantów. | 12 |
| 12 | ||
| seminaria | ||
| T-S-1 | Krytyczna analiza prezentacji przez dyplomantów. | 12 |
| 12 | ||
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
| KOD | Forma aktywności | Godziny |
|---|---|---|
| seminaria | ||
| A-S-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 6 |
| A-S-2 | Studiowanie literatury | 6 |
| A-S-3 | Opracowanie prezentacji, napisanie rozdziału pracy. | 8 |
| A-S-4 | Konsultacje z prowadzącym | 10 |
| 30 | ||
| seminaria | ||
| A-S-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 12 |
| A-S-2 | Przygotowanie materiałów do prezentacji. | 14 |
| A-S-3 | Opracowanie prezentacji związanej z realizowaną pracą dyplomową. | 24 |
| A-S-4 | Konsultacje z prowadzącym | 10 |
| 60 | ||
| seminaria | ||
| A-S-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 12 |
| A-S-2 | Przygotowanie matriałów do prezentacji | 14 |
| A-S-3 | Opracowanie prezentacji związanej z realizowaną pracą dyplomową. | 24 |
| A-S-4 | Konsultacje z prowadzącym | 10 |
| 60 | ||
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
| KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
|---|---|
| M-1 | Prezentacja. Studium przypadku. Dyskusja. |
Sposoby oceny
| KOD | Sposób oceny |
|---|---|
| S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena wystąpień podczas dyskusji, ocena przedstawionych prezentacji. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
| Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| GP2_2A_A13-A22-28_W01 Student ma wiedzę niezbędną do sformułowania celu i zakresu pracy dyplomowej, a także napisania przeglądu literatury i opracowania metodyki pracy. | GP2_2A_W01, GP2_2A_W04, GP2_2A_W05, GP2_2A_W09 | — | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
| Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| GP2_2A_A13-A22-28_U01 Student potrafi sformułować cel i zakres pracy dyplomowej magisterskiej, opracować przegląd literatury i metodykę pracy. Umie samodzielnie przygotować prezentację na temat pracy dyplomowej oraz krytycznie ocenić prezentacje innych dylomantów. | GP2_2A_U01, GP2_2A_U02, GP2_2A_U07, GP2_2A_U03 | — | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
| Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| GP2_2A_A13-A22-28_K01 Student ma świadomość, że przede wszystkim wiedza i umiejętności, a nie formalne wykształcenie, decydują o sukcesach w pracy zawodowej. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej. | GP2_2A_K01, GP2_2A_K06, GP2_2A_K04 | — | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
| Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| GP2_2A_A13-A22-28_W01 Student ma wiedzę niezbędną do sformułowania celu i zakresu pracy dyplomowej, a także napisania przeglądu literatury i opracowania metodyki pracy. | 2,0 | |
| 3,0 | Student ma wiedzę niezbędną do sformułowania celu i zakresu pracy dyplomowej, a także napisania przeglądu literatury i opracowania metodyki pracy. | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
| Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| GP2_2A_A13-A22-28_U01 Student potrafi sformułować cel i zakres pracy dyplomowej magisterskiej, opracować przegląd literatury i metodykę pracy. Umie samodzielnie przygotować prezentację na temat pracy dyplomowej oraz krytycznie ocenić prezentacje innych dylomantów. | 2,0 | |
| 3,0 | Student potrafi sformułować cel i zakres pracy dyplomowej magisterskiej, opracować przegląd literatury i metodykę pracy. Umie samodzielnie przygotować prezentację na temat pracy dyplomowej oraz krytycznie ocenić prezentacje innych dylomantów. | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
| Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| GP2_2A_A13-A22-28_K01 Student ma świadomość, że przede wszystkim wiedza i umiejętności, a nie formalne wykształcenie, decydują o sukcesach w pracy zawodowej. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej. | 2,0 | |
| 3,0 | Student ma świadomość, że wiedza i umiejętności decydują o sukcesach w pracy zawodowej; rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej. | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 |
Literatura podstawowa
- Wskazówki wydziałowe dotyczące pracy magisterskiej, 2014
Literatura dodatkowa
- Poradniki dla piszących prace dyplomowe, 2014