Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Gospodarka przestrzenna (N2)
Sylabus przedmiotu Język obcy - angielski:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Gospodarka przestrzenna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Język obcy - angielski | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Katarzyna Waligórska <Katarzyna.Waligorska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Katarzyna Głębocka <Katarzyna.Glebocka@zut.edu.pl>, Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl>, Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego. |
C-2 | Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Słownictwo i teksty specjalistyczne dotyczące następujących zagadnień: Wprowadzenie do gospodarki przestrzennej. Najważniejsze zagadnienia i ich definicja. (Introduction to spatial management. Essential issues and their definitions) | 2 |
T-L-2 | Planowanie przestrzenne i jego zasady. (Spatial planning and its principles) Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure) | 2 |
T-L-3 | Rodzaje planowania przestrzennego. (Types of spatial planning) | 2 |
T-L-4 | Proces planowania przestrzennego. (The process of spatial planning) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms). | 2 |
T-L-5 | Zagadnienia z ochrony środowiska (The issues of environmental protection) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.) | 2 |
T-L-6 | Planowanie miasta i jego wpływ na mieszkańców. (Urban planning and its influence on the inhabitants) Zdania względne (Relative sentences) | 2 |
T-L-7 | Jak obliczyć wartość gruntu (How to assess the value of the land) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers) | 2 |
T-L-8 | Przestrzeń otwarta i tereny zielone. Mikroklimat. (Open space and green areas. Microclimate) | 2 |
T-L-9 | Punkty orientacyjne, pomniki, widoki (Landmarks, monuments, views) Prezentacja i ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadniania swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionego rozwiązania. (Presentation and evaluation of one’s viewpoint conducted in the form of questions and discussion. Speculation on the advantages and disadvantages of the demonstrated solution.) | 2 |
T-L-10 | Zmiany komunikacyjne a życie miasta.(strefa ograniczonego ruchu, ścieżki rowerowe, ciągi piesze) (Chcanges in communications vs. urban life [restricted environmental zones, bike lanes, footpaths]) | 2 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Zajęcia praktyczne | 20 |
A-L-2 | Przygotowanie do zajęć | 55 |
A-L-3 | Udział w konsultacjach | 5 |
A-L-4 | Przygotowanie do egzaminu | 8 |
A-L-5 | Egzamin | 2 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | zajęcia praktyczne |
M-2 | praca w grupach |
M-3 | prezentacja |
M-4 | dyskusja |
M-5 | praca z tekstem |
M-6 | słuchanie ze zrozumieniem |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: prezentacja (F) |
S-2 | Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P) |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP2_2A_OA14a_W01 Ma wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów. | GP2_2A_W03 | — | — | C-2, C-1 | T-L-1, T-L-3, T-L-7, T-L-6, T-L-2, T-L-4, T-L-10, T-L-9, T-L-8, T-L-5 | M-1, M-3, M-6, M-2, M-5, M-4 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP2_2A_OA14a_U01 potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością | GP2_2A_U01 | — | — | C-1 | T-L-7, T-L-2, T-L-8, T-L-4, T-L-3, T-L-1, T-L-5, T-L-6, T-L-10, T-L-9 | M-1, M-3, M-6, M-2, M-4 | S-2, S-1 |
GP2_2A_OA14a_U02 posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny | GP2_2A_U01 | — | — | C-2 | T-L-10, T-L-8, T-L-6, T-L-2, T-L-4, T-L-1, T-L-7, T-L-3, T-L-9, T-L-5 | M-1, M-5 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP2_2A_OA14a_K01 ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych | GP2_2A_K01 | — | — | C-2 | T-L-1, T-L-3, T-L-8, T-L-2, T-L-10, T-L-5, T-L-9, T-L-6, T-L-7, T-L-4 | M-1, M-3 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP2_2A_OA14a_W01 Ma wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów. | 2,0 | |
3,0 | Student ma wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP2_2A_OA14a_U01 potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
GP2_2A_OA14a_U02 posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP2_2A_OA14a_K01 ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych | 2,0 | |
3,0 | Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- NYC's Silent Infrastructure Challenge: Aging Public Buildings, www.citylimits, artykuł ze strony lokalnej Nowego Yorku, 2014, dokument w wersji papierowej + płyta (urban planning)
- Sustainable Land Management, Sourcebook by The World Bank, 2014, (pdf)płyta
- https://www.ted.com/talks/janette_sadik_khan_new_york_s_streets_not_so_mean_any_more?language=en#, 2014, film 14 min o zmianach spowodowanych zagospodarowaniem przestrzennym w centrum Nowego Yorku
- Chapter 3 Creating the Urban Structure, 2014, pdf na płycie
- Start with the park, 2014, pdf na płycie
- Spatial plan from Australia, 2014, pdf na płycie
- Land Use Planning. Concept, Tools and Applications., Published by giz, 2011, (pdf)płyta
- Mariusz Meller, English Through Civil Engineering, Koszalin, 1998
- Bill Mascull, Business Vocabulary in Use- Advanced, Cambridge University Press, 2005
- How to calculate land value?, 2014, Artykuł - wersja papierowa + płyta
- Where we live. book trial., 2014, pdf na płycie
- The Role of Transport in Urban Development Policy, Sustainable Transport: A Sourcebook for Policy-makers in Developing Cities, 2011, ( płyta + wydruk) str.1-7
- Delivering great places to live, 2014, pdf ebook
Literatura dodatkowa
- S.Kulińska- Stanek, A Reading Companion for Students of Architecture, Kraków, 2006
- Diana Balmori and Joel Sanders, Between Landscape and Architecture., Ground Work, 2011
- Krzysztof Czekierda, Słownik Ochrony Środowiska i Ochrony Przyrody, Wydawnictwo Ekonomia i Środowisko, 1996
- Instant Academic Skills by Sarah Lane, Cambridge University Press, 2011
- www.gardenvisit.com, 2011
- www.worldlandscapearchitect.com, Landscape Architecture Magazine, 2014
- Elżbieta Kloc, English for Students of Horticulture, Wydawnictwo Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie, Kraków, 2009
- Ilona Wojewódzka-Olszówka, English for Architecture. Architecture In English., Kraków, 2004
- Holden Robert & Liversedge Jamie, Construction for Landscape Architecture, Laurence King Publishing, London, 2011
- http://strategie.zut.edu.pl/pl,page,zasady-zagospodarowania-w-formie-opisowej-przyklady-z-australii.html, 2014
- Eliza Romaniuk, Reader Friendly Civil Engineering, Wydawnictwo Politechniki Krakowskiej, Kraków, 2005