Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Gospodarka przestrzenna (N2)
Sylabus przedmiotu Tworzenie stron internetowych:
Informacje podstawowe
| Kierunek studiów | Gospodarka przestrzenna | ||
|---|---|---|---|
| Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
| Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
| Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
| Profil | ogólnoakademicki | ||
| Moduł | — | ||
| Przedmiot | Tworzenie stron internetowych | ||
| Specjalność | przedmiot wspólny | ||
| Jednostka prowadząca | Zakład Budowy i Użytkowania Urządzeń Technicznych | ||
| Nauczyciel odpowiedzialny | Marek Rynkiewicz <Marek.Rynkiewicz@zut.edu.pl> | ||
| Inni nauczyciele | Marek Śnieg <Marek.Snieg@zut.edu.pl> | ||
| ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
| Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
| Blok obieralny | 2 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
| KOD | Wymaganie wstępne |
|---|---|
| W-1 | Student powinien posiadać podstawowe umiejętności w zakresie ogólnej znajomość obsługi komputera i przeglądarek internetowych |
Cele przedmiotu
| KOD | Cel modułu/przedmiotu |
|---|---|
| C-1 | Zaznajomienie studenta z rodzajami stron internetowych |
| C-2 | Zaznajomienie studenta z technikami tworzenia stron WWW, ich strukturą i możliwościami ich publikacji. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
| KOD | Treść programowa | Godziny |
|---|---|---|
| ćwiczenia audytoryjne | ||
| T-A-1 | Projekt witryny internetowej na przykładzie wybranej działalności gospodarczej i jej publikacja na serwerze | 8 |
| 8 | ||
| wykłady | ||
| T-W-1 | 1. Rodzaje stron internetowych: wizytówki, blog, forum dyskusyjne, galeria, sklep internetowy, portal informacyjny/społecznościowy/aukcyjny, witryna organizacji. 2. Strony WWW i ich struktura. 3. Języki programowania stron WWW. 4. Konstruowanie stron WWW. 5. Programy wspomagające tworzenie stron WWW. 6. Odnośniki, obrazy i tabele w serwisie WWW. 7. Hosting WWW. 8. Domeny i pozycjonowanie. 9. Reklama na stronach WWW. | 8 |
| 8 | ||
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
| KOD | Forma aktywności | Godziny |
|---|---|---|
| ćwiczenia audytoryjne | ||
| A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 8 |
| A-A-2 | Praca własna studenta | 7 |
| 15 | ||
| wykłady | ||
| A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 8 |
| A-W-2 | Studia literatury | 7 |
| 15 | ||
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
| KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
|---|---|
| M-1 | Wykład informacyjny. |
| M-2 | Projekt. |
Sposoby oceny
| KOD | Sposób oceny |
|---|---|
| S-1 | Ocena podsumowująca: Wykłady na podstawie wyników kolokwium przeprowadzonego w postaci pisemnej. |
| S-2 | Ocena formująca: Ćwiczenia audytoryjne – oceny cząstkowe z wykonanych zadań na ćwiczeniach oraz na podstawie zaawansowania pracy projektowej. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
| Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| GP2_2A_OA1_W01 Student zna rodzaje stron internetowych oraz zna techniki ich tworzenia i publikacji | GP2_2A_W03, GP2_2A_W04 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
| Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| GP2_2A_OA1_U01 Student posiada umiejętność samodzielnego utworzenia witryny internetowej. | GP2_2A_U02, GP2_2A_U08 | — | — | C-2 | T-A-1 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
| Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| GP2_2A_OA1_K01 Studenta ma świadomość dokształcania się jako formy dalszego rozwoju. | GP2_2A_K01 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-A-1 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
| Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| GP2_2A_OA1_W01 Student zna rodzaje stron internetowych oraz zna techniki ich tworzenia i publikacji | 2,0 | |
| 3,0 | Student zna podstawowe rodzaje stron internetowych i podstawowe techniki ich tworzenia. | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
| Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| GP2_2A_OA1_U01 Student posiada umiejętność samodzielnego utworzenia witryny internetowej. | 2,0 | |
| 3,0 | Student posiada podstawowe umiejętności w zakresie tworzenia prostej witryny internetowej. | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
| Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| GP2_2A_OA1_K01 Studenta ma świadomość dokształcania się jako formy dalszego rozwoju. | 2,0 | |
| 3,0 | Student ma małą świadomość korzystania z technik tworzenia stron internetowych. | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 |
Literatura podstawowa
- Ducket J., HTML i CSS. Zaprojektuj i zbuduj witrynę WWW., Helion Gliwice, Gliwice, 2014, ISBN: 978-83-246-6520-4
- Lis. M., Dynamiczny HTML - 101 praktycznych skryptów., Helion Gliwice, Gliwice, 2010, ISBN: 978-83-246-2569-7
- Sokół R., Tworzenie stron WWW, Helion Gliwice, Gliwice, 2011, ISBN: 978-83-246-2618-2
Literatura dodatkowa
- Wrotek W., Kaskadowe arkusze stylów. Ćwiczenia praktyczne., Helion Gliwice, Gliwice, 2013, ISBN 978-83-246-6490-0