Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Gospodarka przestrzenna (S2)
specjalność: Geoinformatyka

Sylabus przedmiotu Analiza matematyczna:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Gospodarka przestrzenna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Analiza matematyczna
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii
Nauczyciel odpowiedzialny Jurij Chigariev <Jurij.Chigariev@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Jurij Chigariev <Jurij.Chigariev@zut.edu.pl>, Rafał Nowowiejski <Rafal.Nowowiejski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 15 1,00,50zaliczenie
wykładyW1 10 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z kursu matematyki ze szkoły średniej oraz studiów I stopnia

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność matematycznego opisu zjawisk i zgadnień technicznych w gospodarce przestrzennej oraz analitycznego formułowania i rozwiązywania problemów w tym zakresie

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Rachunek różniczkowy: pochodne I i II stopnia, pochodna funkcji złożonej, pochodna cząstkowa.5
T-A-2Rachunek całkowy: całka nieoznaczona i oznaczona, całka podwójna.4
T-A-3Równania różniczkowe I i II stopnia.4
T-A-4Matematyczny opis ekosystemu2
15
wykłady
T-W-1Rachunek różniczkowy i całkowy.4
T-W-2Równania różniczkowe I i II stopnia.4
T-W-3Zastosowanie matematyki w zagadnieniach gospodarki przestrzennej. Ekstrema funkcji w zadaniach stabilności systemu.2
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w zajęciach15
A-A-2Samodzielne rozwiązywanie zadań8
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia5
A-A-4Konsultacje z nauczycielem3
31
wykłady
A-W-1Udział studenta w zajęciach10
A-W-2Praca własna studenta - studiowanie treści wykładów10
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny, wykład problemowy, cwiczenia audytoryjne - sprawdziany pisemne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena poprawności prac wykonanych przez studentów

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP2_2A_A02_W02
Ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i biologii przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu gospodarki przestrzennej
GP2_2A_W02C-1T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-A-4, T-W-3, T-W-2, T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP2_2A_A02_U01
Stosuje odpowiednie techniki i narzędzia badawcze w zakresie gospodarki przestrzennej
GP2_2A_U01, GP2_2A_U03, GP2_2A_U07C-1T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-A-4, T-W-3, T-W-2, T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP2_2A_A02_K06
Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
GP2_2A_K06C-1T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-A-4, T-W-3, T-W-2, T-W-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP2_2A_A02_W02
Ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i biologii przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu gospodarki przestrzennej
2,0
3,0Student w stopniu zadowalającym zdobył wiedzę w zakresie analizy matematycznej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP2_2A_A02_U01
Stosuje odpowiednie techniki i narzędzia badawcze w zakresie gospodarki przestrzennej
2,0
3,0Student w stopniu zadowalającym umie stosować nabytą wiedzę do rozwiązywania praktycznych problemów
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP2_2A_A02_K06
Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
2,0
3,0Student w stopniu zadowalającym wykazuje aktywną postawę w procesie samokształcenia i przestrzega zasad etyki
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Wiesław Pasewicz, Matematyka dla studentów akademii rolniczych, Wydawnictwo AR w Szczecinie, Szczecin, 1999
  2. J. Grzegorczyk, Matematyka, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 1999

Literatura dodatkowa

  1. M. Majkowska, Matematyka nie tylko dla leśników, Wydawnictwo SGGW, Warszawa, 2004

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Rachunek różniczkowy: pochodne I i II stopnia, pochodna funkcji złożonej, pochodna cząstkowa.5
T-A-2Rachunek całkowy: całka nieoznaczona i oznaczona, całka podwójna.4
T-A-3Równania różniczkowe I i II stopnia.4
T-A-4Matematyczny opis ekosystemu2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Rachunek różniczkowy i całkowy.4
T-W-2Równania różniczkowe I i II stopnia.4
T-W-3Zastosowanie matematyki w zagadnieniach gospodarki przestrzennej. Ekstrema funkcji w zadaniach stabilności systemu.2
10

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w zajęciach15
A-A-2Samodzielne rozwiązywanie zadań8
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia5
A-A-4Konsultacje z nauczycielem3
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział studenta w zajęciach10
A-W-2Praca własna studenta - studiowanie treści wykładów10
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP2_2A_A02_W02Ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i biologii przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu gospodarki przestrzennej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP2_2A_W02Ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i biologii przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu gospodarki przestrzennej.
Cel przedmiotuC-1Umiejętność matematycznego opisu zjawisk i zgadnień technicznych w gospodarce przestrzennej oraz analitycznego formułowania i rozwiązywania problemów w tym zakresie
Treści programoweT-A-2Rachunek całkowy: całka nieoznaczona i oznaczona, całka podwójna.
T-A-1Rachunek różniczkowy: pochodne I i II stopnia, pochodna funkcji złożonej, pochodna cząstkowa.
T-A-3Równania różniczkowe I i II stopnia.
T-A-4Matematyczny opis ekosystemu
T-W-3Zastosowanie matematyki w zagadnieniach gospodarki przestrzennej. Ekstrema funkcji w zadaniach stabilności systemu.
T-W-2Równania różniczkowe I i II stopnia.
T-W-1Rachunek różniczkowy i całkowy.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny, wykład problemowy, cwiczenia audytoryjne - sprawdziany pisemne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena poprawności prac wykonanych przez studentów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu zadowalającym zdobył wiedzę w zakresie analizy matematycznej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP2_2A_A02_U01Stosuje odpowiednie techniki i narzędzia badawcze w zakresie gospodarki przestrzennej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP2_2A_U01Posługuje się językiem obcym w mowie i piśmie, umie przygotować dobrze udokumentowane opracowanie problemów lub wystąpienie ustne związane z gospodarką przestrzenną.
GP2_2A_U03Posiada umiejętność rozumienia i analizy złożonych zależności zachodzących w środowisku przyrodniczym; potrafi korzystać najnowszych metod badawczych i zastosować je w praktyce w taki sposób, aby poprawiać jakość życia ludności.
GP2_2A_U07Stosuje odpowiednie techniki i narzędzia badawcze w zakresie gospodarki przestrzennej.
Cel przedmiotuC-1Umiejętność matematycznego opisu zjawisk i zgadnień technicznych w gospodarce przestrzennej oraz analitycznego formułowania i rozwiązywania problemów w tym zakresie
Treści programoweT-A-2Rachunek całkowy: całka nieoznaczona i oznaczona, całka podwójna.
T-A-1Rachunek różniczkowy: pochodne I i II stopnia, pochodna funkcji złożonej, pochodna cząstkowa.
T-A-3Równania różniczkowe I i II stopnia.
T-A-4Matematyczny opis ekosystemu
T-W-3Zastosowanie matematyki w zagadnieniach gospodarki przestrzennej. Ekstrema funkcji w zadaniach stabilności systemu.
T-W-2Równania różniczkowe I i II stopnia.
T-W-1Rachunek różniczkowy i całkowy.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny, wykład problemowy, cwiczenia audytoryjne - sprawdziany pisemne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena poprawności prac wykonanych przez studentów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu zadowalającym umie stosować nabytą wiedzę do rozwiązywania praktycznych problemów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP2_2A_A02_K06Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP2_2A_K06Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Umiejętność matematycznego opisu zjawisk i zgadnień technicznych w gospodarce przestrzennej oraz analitycznego formułowania i rozwiązywania problemów w tym zakresie
Treści programoweT-A-2Rachunek całkowy: całka nieoznaczona i oznaczona, całka podwójna.
T-A-1Rachunek różniczkowy: pochodne I i II stopnia, pochodna funkcji złożonej, pochodna cząstkowa.
T-A-3Równania różniczkowe I i II stopnia.
T-A-4Matematyczny opis ekosystemu
T-W-3Zastosowanie matematyki w zagadnieniach gospodarki przestrzennej. Ekstrema funkcji w zadaniach stabilności systemu.
T-W-2Równania różniczkowe I i II stopnia.
T-W-1Rachunek różniczkowy i całkowy.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny, wykład problemowy, cwiczenia audytoryjne - sprawdziany pisemne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena poprawności prac wykonanych przez studentów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu zadowalającym wykazuje aktywną postawę w procesie samokształcenia i przestrzega zasad etyki
3,5
4,0
4,5
5,0