Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ochrona i kształtowanie środowiska (S3)
Sylabus przedmiotu Zachowania społeczne i etykieta zawodu nauczyciela akademickiego:
Informacje podstawowe
| Kierunek studiów | Ochrona i kształtowanie środowiska | ||
|---|---|---|---|
| Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
| Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
| Obszary studiów | studia trzeciego stopnia | ||
| Profil | |||
| Moduł | — | ||
| Przedmiot | Zachowania społeczne i etykieta zawodu nauczyciela akademickiego | ||
| Specjalność | przedmiot wspólny | ||
| Jednostka prowadząca | Studium Nauk Humanistycznych i Pedagogicznych | ||
| Nauczyciel odpowiedzialny | Marzena Zychowicz <Marzena-Zychowicz@zut.edu.pl> | ||
| Inni nauczyciele | Bożena Dydycz <Bozena.Dydycz@zut.edu.pl>, Anna Sammel <Anna.Sammel@zut.edu.pl>, Dariusz Zienkiewicz <Dariusz.Zienkiewicz@zut.edu.pl> | ||
| ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
| Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
| Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 3 |
Wymagania wstępne
| KOD | Wymaganie wstępne |
|---|---|
| W-1 | Podstawowa wiedza z akresu socjologii i psychologii społecznej. |
Cele przedmiotu
| KOD | Cel modułu/przedmiotu |
|---|---|
| C-1 | Po ukończeniu przedmiotu doktorant będzie posiadał wiedzę w zakresie etykiety i zachowań publicznych nauczyciela akademickiego w kontaktach ze środowiskiem zawodowym i studenckim oraz znał treści i znaczenie ceremoniału akademickiego. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
| KOD | Treść programowa | Godziny |
|---|---|---|
| wykłady | ||
| T-W-1 | Etykieta jako kodeks zachowań w życiu zawodowym, publicznym i prywatnym. | 3 |
| T-W-2 | Treści i uwarunkowania efektywnej komunikacji. | 2 |
| T-W-3 | Wizerunek nauczyciela akademickiego. | 2 |
| T-W-4 | Normy i formy zachowań nauczyciela akademickiego w kontaktach ze współpracownikami. | 2 |
| T-W-5 | Normy i formy zachowań nauczyciela akademickiego w kontaktach ze studentami. | 2 |
| T-W-6 | Normy i formy zachowań nauczyciela akademickiego w kontaktach z otoczeniem zewnętrznym. | 2 |
| T-W-7 | Ceremoniał akademicki. | 2 |
| 15 | ||
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
| KOD | Forma aktywności | Godziny |
|---|---|---|
| wykłady | ||
| A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 15 |
| A-W-2 | Zapoznanie się z literaturą przedmiotu. | 30 |
| A-W-3 | Przygotowanie wystapień i tekstów do dyskusji. | 30 |
| A-W-4 | Przygotowanie prezentacji. | 30 |
| A-W-5 | Przygotowanie do zaliczenia. | 41 |
| A-W-6 | Konsultacjie | 4 |
| 150 | ||
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
| KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
|---|---|
| M-1 | Wykład konwersatoryjny. |
| M-2 | Dyskusja |
| M-3 | Wystąpienia i prezentacje. |
Sposoby oceny
| KOD | Sposób oceny |
|---|---|
| S-1 | Ocena formująca: Aktywność uczestnictwa w konwersatorium. |
| S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena treści i formy wystąpień oraz opracowań przedstawionych do zaliczenia. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
| Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|
| OKS_3-_A05-3_W01 Doktorant posiada wiedzę w zakresie pojęciowego postrzegania zagadnień w zakresie etykiety zachowań publicznych nauczyciela akademickiego i ceremoniału akademickiego. | OKS_3-_W02 | — | C-1 | T-W-1, T-W-5, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-2 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
| Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|
| OKS_3-_A05-3_U01 Doktorant potrafi analizować normy etykiety oraz zachowań publicznych w kontekście ich przydatności dla profesionalnych kontaktów ze środowiskiem zawodowym i ze studentami. | OKS_3-_U08 | — | C-1 | T-W-1, T-W-5, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-2 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
| Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|
| OKS_3-_A05-3_K01 W relacjach zawodowych i społecznych ze środowiskiem naukowym, otoczeniem zewnętrznym oraz w toku realizacji procesu dydaktycznego i w życiu akademickim doktorant wykorzystuje kompetencje wynikające ze zdobytej wiedzy i nabytych umiejętności w zakresie etykiety i zachowań publicznych nauczyciela akademickiego. | OKS_3-_K01 | — | C-1 | T-W-1, T-W-5, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-2 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
| Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| OKS_3-_A05-3_W01 Doktorant posiada wiedzę w zakresie pojęciowego postrzegania zagadnień w zakresie etykiety zachowań publicznych nauczyciela akademickiego i ceremoniału akademickiego. | 2,0 | |
| 3,0 | Doktorant posiada wiedzę w zakresie pojęciowego postrzegania zagadnień w zakresie etykiety zachowań publicznych nauczyciela akademickiego i ceremoniału akademickiego. | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
| Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| OKS_3-_A05-3_U01 Doktorant potrafi analizować normy etykiety oraz zachowań publicznych w kontekście ich przydatności dla profesionalnych kontaktów ze środowiskiem zawodowym i ze studentami. | 2,0 | |
| 3,0 | Doktorant potrafi analizować normy etykiety oraz zachowań publicznych w kontekście ich przydatności dla profesionalnych kontaktów ze środowiskiem zawodowym i ze studentami. | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
| Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| OKS_3-_A05-3_K01 W relacjach zawodowych i społecznych ze środowiskiem naukowym, otoczeniem zewnętrznym oraz w toku realizacji procesu dydaktycznego i w życiu akademickim doktorant wykorzystuje kompetencje wynikające ze zdobytej wiedzy i nabytych umiejętności w zakresie etykiety i zachowań publicznych nauczyciela akademickiego. | 2,0 | |
| 3,0 | W relacjach zawodowych i społecznych ze środowiskiem naukowym, otoczeniemz zewnętrznym oraz w toku realizacji procesu dydaktycznego i w życiu akademickim doktorant wykorzystuje kompetencje wynikające ze zdobytej wiedzy i nabytych umiejętności w zakresie etykiety i zachowań publicznych nauczyciela akademickiego. | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 |
Literatura podstawowa
- Orłowski T., Protokół dyplomatyczny, ceremoniał, etykieta., PISM, Warszawa, 2006
- Celma-Panek J., Akademickie zwyczaje, ceremoniał, insygnia., WAM, Warszawa, 1979
Literatura dodatkowa
- Żuchowski H.R., Encyklopedia dobrych manier, Polihymnia, Lublin, 2003