Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ochrona środowiska (S1)
Sylabus przedmiotu Technologia informacyjna:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ochrona środowiska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Technologia informacyjna | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizyki i Agrofizyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Elżbieta Skórska <Elzbieta.Skorska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Romualda Bejger <Romualda.Bejger@zut.edu.pl>, Renata Matuszak-Slamani <Renata.Matuszak@zut.edu.pl>, Elżbieta Skórska <Elzbieta.Skorska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa umiejętność obsługi komputera. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie umiejętności trafnego wyszukiwania informacji w Internecie wraz z oceną ich wiarygodności |
C-2 | Nabycie umiejętności odpowiedniego przetwarzania informacji źródłowych w celu wykorzystania we własnych dokumentach. |
C-3 | Opanowanie sztuki profesjonalnego opracowania różnych typów dokumentów elektronicznych: tekstowych, graficznych, prezentacyjnych oraz przenośnych (pdf) przy użyciu poszczególnych modułów pakietu Open Office. |
C-4 | Nabycie umiejętności tworzenia własnych stron internetowych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Wprowadzenie do ćwiczeń: sieciowe usługi informatyczne w ZUT; netykieta w korespondencji elektronicznej; moduły pakietu OpenOffice i ich zastosowanie. | 2 |
T-L-2 | Selekcja informacji wyszukanych w Internecie i ocena ich wiarygodności. | 2 |
T-L-3 | Opracowanie raportu za pomocą modułów Writer i Draw według zadanej instrukcji przy wykorzystaniu elementów graficznych pobranych ze stron internetowych. Formatowanie tekstu: wcięcia, akapity, interlinia, wstawianie elementów graficznych, tworzenie tabel, usuwanie hiperłączy. | 6 |
T-L-4 | Obliczenia, opracowanie arkuszy symulacyjnych i tworzenie wykresów przy użyciu modułu Calc. | 8 |
T-L-5 | Skanowanie fotografii i ich retusz i przetwarzanie za pomocą programu IrfanView. | 2 |
T-L-6 | Opracowanie profesjonalnej prezentacji multimedialnej (Impress), przygotowanie materiałów informacyjnych w formie pdf. | 4 |
T-L-7 | Obróbka materiału filmowego zarejestrowanego za pomocą cyfrowej kamery, aparatu fotograficznego lub smartfonu. | 4 |
T-L-8 | Opracowanie własnej strony internetowej. | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 30 |
A-L-2 | Praca własna studenta polegająca na wykonaniu ćwiczeń dodatkowych przy wykorzystaniu platformy zdalnej e-edukacja.zut.edu.pl | 60 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem komputera |
M-2 | Metoda projektu (przygotowanie prezentacji multimedialnej) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Oceny wystawione za wybrane dokumenty elektroniczne. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń na podstawie ocen cząstkowych. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OS_1A_A01_W01 Student ma wiedzę na temat usług informatycznych w Uczelni, potrafi samodzielnie wskazać wiarygodne informacje na zadany temat. | OS_1A_W06, OS_1A_W05 | — | — | — | — | M-2, M-1 | — |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OS_1A_A01_U01 Student potrafi opracować dokument elektroniczny przy wykorzystaniu właściwie dobranych źródeł internetowych. | OS_1A_U04, OS_1A_U10 | — | — | — | — | M-2, M-1 | — |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OS_1A_A01_K01 Student potrafi kreatywnie wykorzystać narzędzia informatyczne. | OS_1A_K01 | — | — | — | — | M-2, M-1 | — |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OS_1A_A01_W01 Student ma wiedzę na temat usług informatycznych w Uczelni, potrafi samodzielnie wskazać wiarygodne informacje na zadany temat. | 2,0 | Student nie posiada wiedzy na poziomie advenced ECDL |
3,0 | Student posiada wiedzę na poziomie advenced ECDL, ale nie potrafi ocenić jej prawdziwości ani źródła. | |
3,5 | Student posiada wiedzę na poziomie advenced ECDL, potrafi przytoczyć źródła, ale nie potrafi ocenić jej prawdziwość. | |
4,0 | Student posiada wiedzę na poziomie advenced ECDL, potrafi przytoczyć źródła oraz potrafi w stopniu dobrym ocenić jej prawdziwość. | |
4,5 | Student posiada wiedzę na poziomie advenced ECDL, potrafi przytoczyć źródła oraz potrafi w stopniu ponad dobrym ocenić jej prawdziwość. | |
5,0 | Student posiada wiedzę na poziomie advenced ECDL, potrafi przytoczyć źródła oraz potrafi w stopniu bardzo dobrym ocenić jej prawdziwość. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OS_1A_A01_U01 Student potrafi opracować dokument elektroniczny przy wykorzystaniu właściwie dobranych źródeł internetowych. | 2,0 | Student nie ma żadnych umiejętności z zakresu stosowania technologii informacyjnej. |
3,0 | Student posiada podstawowe umiejętności z zakresu stosowania technologii informacyjnej. | |
3,5 | Student posiada ponad podstawowe (połowiczne) umiejętności z zakresu stosowania technologii informacyjnej. | |
4,0 | Student posiada dobre umiejętności z zakresu stosowania technologii informacyjnej. | |
4,5 | Student posiada prawie pełne umiejętności z zakresu stosowania technologii informacyjnej. | |
5,0 | Student posiada bardzo dobre umiejętności z zakresu stosowania technologii informacyjnej. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OS_1A_A01_K01 Student potrafi kreatywnie wykorzystać narzędzia informatyczne. | 2,0 | Student nie potrafi posługiwać się komputerem. |
3,0 | Student wykazuje się podstawowymi nawykami w pracy z komputerem. | |
3,5 | Student wykazuje się ponad podstawowymi nawykami w pracy z komputerem. | |
4,0 | Student wykazuje się dobrymi nawykami w pracy z komputerem. | |
4,5 | Student wykazuje się ponad dobrymi nawykami w pracy z komputerem. | |
5,0 | Student wykazuje się bardzo dobrymi nawykami w pracy z komputerem. |
Literatura podstawowa
- Podręcznik użytkownika pakietu OpenOffice, http://openzone.pl/ksiazka/, 2011
- Opis pakietu Open Office, http://pl.wikibooks.org/wiki/OpenOffice.org, 2012
Literatura dodatkowa
- http://openoffice.pl/, http://www.ux.pl/openoffice/ http://pl.openoffice.org/, 2012
- Kurs języka html, http://pl.html.net/tutorials/html/, 2012