Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (N1)
specjalność: technologia żywności pochodzenia wodnego
Sylabus przedmiotu Zabezpieczenie surowców pochodzenia wodnego:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia żywności i żywienie człowieka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zabezpieczenie surowców pochodzenia wodnego | ||
Specjalność | technologia żywności pochodzenia wodnego | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Technologii Mleczarskiej i Przechowalnictwa Żywności | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Małgorzata Jasińska <Malgorzata.Jasinska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Surowce wodne |
W-2 | Biologia |
W-3 | Chemia organiczna |
W-4 | Biochemia |
W-5 | Fizyka |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z metodami zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego i wpływie na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne |
C-2 | Prowadzenie czynności laboratoryjnych w zakresie zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego |
C-3 | Ukształtowanie umiejętności z zakresu organizowania procesów zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Zajęcia wstępne. Omówienie programu zajęć | 2 |
T-L-2 | Technologia schładzania | 2 |
T-L-3 | Wyznaczanie temperatury krioskopowej w surowcach i produktach | 2 |
T-L-4 | Wyznaczanie czasu i szybkości zamrażania | 2 |
T-L-5 | Zamrażanie w roztworach soli | 2 |
T-L-6 | Oznaczanie ilości glazury na mrożonych surowcach. | 2 |
T-L-7 | Technologia solenia | 2 |
T-L-8 | Oznaczanie wybranych właściwości fizykochemicznych tkanki mięśniowej surowców przechowywanych w warunkach zamrażalniczych | 2 |
16 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Cele i zasady chłodniczego utrwalania surowców pochodzenia wodnego. Łańcuch dystrybucji.Trwałość. | 1 |
T-W-2 | Technologia schładzania | 2 |
T-W-3 | Technologia zamrażania | 2 |
T-W-4 | Technologia rozmrażania | 1 |
T-W-5 | Technologia solenia | 1 |
T-W-6 | Niekonwencjonalne metody zabezpieczenia surowców i produktów pochodzenia wodnego | 1 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 16 |
A-L-2 | Bezpośredni kontakt z nauczycielem akadmieckim | 5 |
A-L-3 | Studia pismiennictwa | 15 |
A-L-4 | Przygotowanie do zajęć i odpowiedzi ustnych i pisemnych | 24 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 8 |
A-W-2 | Bezpośredni kontakt z nauczycielem akademickim. | 3 |
A-W-3 | Studia piśmiennictwa | 10 |
A-W-4 | Przygotowanie do egzaminu | 10 |
31 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Objaśnienie |
M-3 | Wykład problemowy |
M-4 | Metoda przypadków |
M-5 | Metoda sytuacyjna |
M-6 | Ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Odpowiedź ustna |
S-2 | Ocena formująca: Odpowiedź pisemna |
S-3 | Ocena podsumowująca: Odpowiedź ustna |
S-4 | Ocena podsumowująca: Odpowiedź pisemna |
S-5 | Ocena podsumowująca: Egzamin ustny |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TZZ_1A_D8tzpw_W01 Student ma wiedzę w zakresie metod zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego, i ich wpływem na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne w czasie dystrybucji i składowania. | TZZ_1A_W15 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-L-2, T-L-3, T-L-6, T-L-7, T-L-4, T-L-8, T-L-5 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6 | S-1, S-2, S-5 |
TZZ_1A_D8tzpw_W02 Student posiada wiedzę w zakresie doboru sposobów zabezpieczenia i pakowania surowców i produktów pochodzenia wodnego przeznaczonych do transportu, składowania i dystrybucji. | TZZ_1A_W18 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-L-2, T-L-3, T-L-6, T-L-7, T-L-4, T-L-8, T-L-5 | M-1, M-3, M-6 | S-1, S-2, S-5 |
TZZ_1A_D8tzpw_W03 Student zna i rozumie oddziaływanie pomiędzy środowiskiem a składnikami żywności oraz żywnością i człowiekiem celem właściwego organizowania zabezpieczenia żywności w całym łańcuchu dystrybucji | TZZ_1A_W22 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-L-2, T-L-3, T-L-6, T-L-7, T-L-4, T-L-8, T-L-5 | M-1, M-3, M-6 | S-1, S-2, S-5 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TZZ_1A_D8tzpw_U01 Student umie dobrać właściwą metodę zabezpieczenia surowców i produktów względem ich przeznaczenia i właściwości funkcjonalnych oraz podatności na zmiany jakościowe. | TZZ_1A_U22 | — | — | C-1, C-2 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-1 | M-1, M-3, M-6 | S-1, S-2 |
TZZ_1A_D8tzpw_U02 Student potrafi ocenić wpływ procesu technologicznego przechowywania na jakość surowców i produktów poochodzenia wodnego. | TZZ_1A_U23 | — | — | C-1, C-2 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-1 | M-1, M-3, M-6 | S-1, S-2 |
TZZ_1A_D8tzpw_U03 Student umie podejmować działania w obszarze zagadnień związanych z organizacją zabepieczenia surowców i produktów pochodzenia wodnego. | TZZ_1A_U29 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-L-2, T-L-3, T-L-6, T-L-7, T-L-4, T-L-8, T-L-5 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TZZ_1A_D8tzpw_K01 Student ma świadomość doskonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie zagadnień technologii zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego celem rozwijania branży, jak i zapewnienia jakości produktów dla konsumenta. | TZZ_1A_K01 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-L-2, T-L-3, T-L-6, T-L-7, T-L-4, T-L-8, T-L-5 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6 | S-1, S-4, S-5 |
TZZ_1A_D8tzpw_K02 Student ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki związane z wykonywaniem działań w obszarze zapewnienia jakości i bezpieczeństwa zdrowotnego żywności. | TZZ_1A_K04 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-L-2, T-L-3, T-L-6, T-L-7, T-L-4, T-L-8, T-L-5 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6 | S-1, S-2, S-5 |
TZZ_1A_D8tzpw_K03 Student ma świadomość rozwijania wiedzy specjalistycznej celem rozwoju zaowodowego jak i popularyzowania wpływu technologii zabezpieczenia żywności na jej jakość i bezpieczeństwo zdrowotne konsumenta. | TZZ_1A_K06 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-L-2, T-L-3, T-L-6, T-L-7, T-L-4, T-L-8, T-L-5 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6 | S-1, S-2, S-5 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TZZ_1A_D8tzpw_W01 Student ma wiedzę w zakresie metod zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego, i ich wpływem na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne w czasie dystrybucji i składowania. | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze metod zabezpeczenia surowców pochodzenia wodnego i ich wływem na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne w czasie dystrybucji i składowania, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem. |
3,0 | Student prezentuje suche wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze metod zabezpeczenia surowców pochodzenia wodnego i ich wływem na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne w czasie dystrybucji i składowania, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem. | |
3,5 | Student prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze metod zabezpeczenia surowców pochodzenia wodnego i ich wływem na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne w czasie dystrybucji i składowania, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem. | |
4,0 | Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze metod zabezpeczenia surowców pochodzenia wodnego i ich wływem na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne w czasie dystrybucji i składowania, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem. | |
4,5 | Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy w zakresie metod zabezpeczenia surowców pochodzenia wodnego i ich wływem na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne w czasie dystrybucji i składowania, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem. | |
5,0 | Student potrafi efektywnie analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach a także proponować i formułować wnioski w zakresie metod zabezpeczenia surowców pochodzenia wodnego i ich wływem na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne w czasie dystrybucji i składowania, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem. | |
TZZ_1A_D8tzpw_W02 Student posiada wiedzę w zakresie doboru sposobów zabezpieczenia i pakowania surowców i produktów pochodzenia wodnego przeznaczonych do transportu, składowania i dystrybucji. | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze doboru sposobów zabezpieczenia i pakowania surowców i produktów pochodzenia wodnego przeznaczonych do transportu, składowania i dystrybucji, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem. |
3,0 | Student prezentuje suche wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze doboru sposobów zabezpieczenia i pakowania surowców i produktów pochodzenia wodnego przeznaczonych do transportu, składowania i dystrybucji, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem. | |
3,5 | Student prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze doboru sposobów zabezpieczenia i pakowania surowców i produktów pochodzenia wodnego przeznaczonych do transportu, składowania i dystrybucji, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem. | |
4,0 | Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze doboru sposobów zabezpieczenia i pakowania surowców i produktów pochodzenia wodnego przeznaczonych do transportu, składowania i dystrybucji, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem. | |
4,5 | Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze doboru sposobów zabezpieczenia i pakowania surowców i produktów pochodzenia wodnego przeznaczonych do transportu, składowania i dystrybucji, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem. | |
5,0 | Student potrafi efektywnie analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach a także proponować i formułować wnioski w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze doboru sposobów zabezpieczenia i pakowania surowców i produktów pochodzenia wodnego przeznaczonych do transportu, składowania i dystrybucji, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem. | |
TZZ_1A_D8tzpw_W03 Student zna i rozumie oddziaływanie pomiędzy środowiskiem a składnikami żywności oraz żywnością i człowiekiem celem właściwego organizowania zabezpieczenia żywności w całym łańcuchu dystrybucji | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania środowiska na składniki żywności oraz między żywnością i człowiekiem celem właściwego organizowania zabezpieczenia żywności w całym łańcuchu dystrybucji i zapewnienia jakości, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem. |
3,0 | Student prezentuje suche wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania środowiska na składniki żywności oraz między żywnością i człowiekiem celem właściwego organizowania zabezpieczenia żywności w całym łańcuchu dystrybucji i zapewnienia jakości, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem. | |
3,5 | Student prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania środowiska na składniki żywności oraz między żywnością i człowiekiem celem właściwego organizowania zabezpieczenia żywności w całym łańcuchu dystrybucji i zapewnienia jakości, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem. | |
4,0 | Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania środowiska na składniki żywności oraz między żywnością i człowiekiem celem właściwego organizowania zabezpieczenia żywności w całym łańcuchu dystrybucji i zapewnienia jakości, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem. | |
4,5 | Student potrafi efektywnie prezentować, analizować i dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania środowiska na składniki żywności oraz między żywnością i człowiekiem celem właściwego organizowania zabezpieczenia żywności w całym łańcuchu dystrybucji i zapewnienia jakości, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem. | |
5,0 | Student potrafi efektywnie analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach a także proponować i formułować wnioski w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania środowiska na składniki żywności oraz między żywnością i człowiekiem celem właściwego organizowania zabezpieczenia żywności w całym łańcuchu dystrybucji i zapewnienia jakości, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TZZ_1A_D8tzpw_U01 Student umie dobrać właściwą metodę zabezpieczenia surowców i produktów względem ich przeznaczenia i właściwości funkcjonalnych oraz podatności na zmiany jakościowe. | 2,0 | Student nie umie wykonać zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze metod zabezpieczenia żywności i ich właściwym doborze, wraz z opracowaniem wniosków i ich interpretacją. |
3,0 | Student umie zrealizować zadanie wykorzystując dostępną aparaturę oraz przyrządy w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze metod zabezpieczenia żywności i ich właściwym doborze, wraz z opracowaniem wniosków. | |
3,5 | Student poprawnie umie wykonać zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze metod zabezpieczenia żywności i ich właściwym doborze, wraz z opracowaniem wniosków i ich interpretacją. | |
4,0 | Student umie nie tylko poprawnie wyszukiwać i analizować niezbędne informacje, ale również je porównywać celem zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze metod zabezpieczenia żywności i ich właściwym doborze. | |
4,5 | Student umie wyszukiwać i analizować niezbędne informacje do zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze metod zabezpieczenia żywności i ich właściwym doborze, wraz z opracowaniem wniosków i ich interpretacją. | |
5,0 | Student umie w sposób efektywny wyszukiwać i analizować niezbędne informacje wraz z interpretacją, wnioskowaniem i porównaniem do zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze metod zabezpieczenia żywności i ich właściwym doborze. | |
TZZ_1A_D8tzpw_U02 Student potrafi ocenić wpływ procesu technologicznego przechowywania na jakość surowców i produktów poochodzenia wodnego. | 2,0 | Student nie umie wykonać zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze oceny wpływu technologii przechowywania na jakość, wraz z opracowaniem wniosków. |
3,0 | Student umie zrealizować zadanie wykorzystując dostępną aparaturę oraz przyrządy w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze oceny wpływu technologii przechowywania na jakość, wraz z opracowaniem wniosków. | |
3,5 | Student poprawnie umie wykonać zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze oceny wpływu technologii przechowywania na jakość, wraz z opracowaniem wniosków. | |
4,0 | Student umie nie tylko poprawnie wyszukiwać i analizować niezbędne informacje, ale również je porównywać celem zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze oceny wpływu technologii przechowywania na jakość. | |
4,5 | Student umie wyszukiwać i analizować niezbędne informacje do zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze oceny wpływu technologii przechowywania na jakość, wraz z opracowaniem wniosków i ich interpretacją. | |
5,0 | Student umie w sposób efektywny wyszukiwać i analizować niezbędne informacje wraz z interpretacją, wnioskowaniem i porównaniem do zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze oceny wpływu technologii przechowywania na jakość. | |
TZZ_1A_D8tzpw_U03 Student umie podejmować działania w obszarze zagadnień związanych z organizacją zabepieczenia surowców i produktów pochodzenia wodnego. | 2,0 | Student nie umie wykonać zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze działań zabezpieczających surowce pochodzenia wodnego, wraz z opracowaniem wniosków. |
3,0 | Student umie zrealizować zadanie wykorzystując dostępną aparaturę oraz przyrządy w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze działań zabezpieczających surowce pochodzenia wodnego, wraz z opracowaniem wniosków. | |
3,5 | Student poprawnie umie wykonać zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze działań zabezpieczających surowce pochodzenia wodnego, wraz z opracowaniem wniosków. | |
4,0 | Student umie nie tylko poprawnie wyszukiwać i analizować niezbędne informacje, ale również je porównywać celem zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze działań zabezpieczających surowce pochodzenia wodnego. | |
4,5 | Student umie wyszukiwać i analizować niezbędne informacje do zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze działań zabezpieczających surowce pochodzenia wodnego, wraz z opracowaniem wniosków. | |
5,0 | Student umie w sposób efektywny wyszukiwać i analizować niezbędne informacje wraz z interpretacją, wnioskowaniem i porównaniem do zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze działań zabezpieczających surowce pochodzenia wodnego. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TZZ_1A_D8tzpw_K01 Student ma świadomość doskonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie zagadnień technologii zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego celem rozwijania branży, jak i zapewnienia jakości produktów dla konsumenta. | 2,0 | Student nie ma świadomości swojej wiedzy i umiejętności, nie rozumie potrzeby i nie zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju w branży technologii zabezpieczenia żywności. |
3,0 | Student ma częściową świadomość swojej wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju w branży technologii zabezpieczenia żywności. | |
3,5 | Student ma zadowalającą świadomość swojej wiedzy i umiejętności, zadowalająco rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju w branży technologii zabezpieczenia żywności. | |
4,0 | Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności, dobrze rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju w branży technologii zabezpieczenia żywności. | |
4,5 | Student ma znaczną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, bardzo dobrze rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju w branży technologii zabezpieczenia żywności. | |
5,0 | Student ma pełną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, znakomicie rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju w branży technologii zabezpieczenia żywności. | |
TZZ_1A_D8tzpw_K02 Student ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki związane z wykonywaniem działań w obszarze zapewnienia jakości i bezpieczeństwa zdrowotnego żywności. | 2,0 | Student nie ma świadomości swojej wiedzy i umiejętności, nie rozumie potrzeby i nie zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju w branży technologii zabezpieczenia żywności, znając ryzyko i skutki związane z działaniem w tym obszarze. |
3,0 | Student ma częściową świadomość swojej wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju w branży technologii zabezpieczenia żywności, znając ryzyko i skutki związane z działaniem w tym obszarze. | |
3,5 | Student ma zadowalającą świadomość swojej wiedzy i umiejętności, zadowalająco rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju w branży technologii zabezpieczenia żywności, znając ryzyko i skutki związane z działaniem w tym obszarze. | |
4,0 | Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności, dobrze rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju w branży technologii zabezpieczenia żywności, znając ryzyko i skutki związane z działaniem w tym obszarze. | |
4,5 | Student ma znaczną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, bardzo dobrze rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju w branży technologii zabezpieczenia żywności, znając ryzyko i skutki związane z działaniem w tym obszarze. | |
5,0 | Student ma pełną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, znakomicie rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju w branży technologii zabezpieczenia żywności, znając ryzyko i skutki związane z działaniem w tym obszarze. | |
TZZ_1A_D8tzpw_K03 Student ma świadomość rozwijania wiedzy specjalistycznej celem rozwoju zaowodowego jak i popularyzowania wpływu technologii zabezpieczenia żywności na jej jakość i bezpieczeństwo zdrowotne konsumenta. | 2,0 | Student nie ma świadomości swojej wiedzy i umiejętności, nie rozumie potrzeby i nie zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju celem pozyskania wiedzy specjalistycznej. |
3,0 | Student ma częściową świadomość swojej wiedzy i umiejętności, wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju celem pozyskania wiedzy specjalistycznej. | |
3,5 | Student ma zadowalającą świadomość swojej wiedzy i umiejętności, zadowalająco rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju celem pozyskania wiedzy specjalistycznej. | |
4,0 | Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności, dobrze rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju celem pozyskania wiedzy specjalistycznej. | |
4,5 | Student ma znaczną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, bardzo dobrze rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju celem pozyskania wiedzy specjalistycznej. | |
5,0 | Student ma pełną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, znakomicie rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju celem pozyskania wiedzy specjalistycznej. |
Literatura podstawowa
- Baryłko-Pikielna N., Zarys analizy sensorycznej żywności
- Bykowski P., Sikorski Z.E., Zimińska H., Technologia chłodniczego utrwalania morskich surowców żywnościowych, Wyd. Morskie, Gdańsk
- Ciżow G.B., Procesy cieplne w technologii chłodniczej produktów żywnościowych, Wyd. WNT, Warszawa
- Kołakowski E., Chrzanowski S., Orwat G., Opakowania z tworzyw sztucznych w przemyśle rybnym
- Kołakowski E., Technologia mrożonych przetworów rybnych
- Sikorski Z.E., Technologia żywności pochodzenia morskiego
- Gruda Z., Postolski J., Zamrażanie żywności, Wyd. WNT, Warszawa, 1999
- Podeszewski Z., Technologia zabezpieczenia surowców rybnych, Wyd. Akademia Rolnicza, Szczecin, 1977
Literatura dodatkowa
- Gaziński B., Przechowalnictwo i tranport. Technika chłodnicza dla praktyków., Wyd. Systherm Serwis, Poznań, 2003
- Czasopisma branżowe: chłodnictwo, Magazyn Przemysłu Rybnego, Żywność Technologia Jakość, Refrigeration