Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (N2)
specjalność: ocena, analiza i zarządzanie jakością żywności

Sylabus przedmiotu Indywidualna przedsiębiorczość w przemyśle spożywczym:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia żywności i żywienie człowieka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Indywidualna przedsiębiorczość w przemyśle spożywczym
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Mięsa
Nauczyciel odpowiedzialny Kazimierz Lachowicz <Kazimierz.Lachowicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Arkadiusz Żych <Arkadiusz.Zych@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
konwersatoriaK1 12 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student rozpoczynający zajęcia z przedmiotu powinień znac podstawy ekonomi, zarządzania, prawa i ochrony własności intelektualnej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie tworzenia prowadzenia i rozwijania różnych form działalności gospodarczej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Cel przedmiotu, treści programowe, efekty i kompetencje1
T-K-2Akty prawne ważne przy prowadzeniu działalności gospodarczej. Zapoznanie z formami prowadzenia dzialaności gospodarczej. Zalety i wady poszczególnych form.2
T-K-3Jak założyć działalność gospodarcza- 5 kroków do własnej firmy.4
T-K-4Jak przygotować wiarygodny Biznes Plan2
T-K-5Dofinansowanie krajowe i Unii Europejskiej dla rozpoczynających działalność gospodarcza. Firma w Unii Europejskiej1
T-K-6Formy opodatkowania działaności gospodarczej - ich wady i zalety.1
T-K-7Podsumowanie1
12

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1Udział w zajęciach.26
A-K-2Konsultacje4
A-K-3Studiowanie aktów prawnych i literatury.15
A-K-4Samodzielna realizacja zadania projektowego.15
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład problemowy
M-2Wykład konwersatoryjny
M-3Metoda przypadków
M-4Gry dydaktyczne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Praktyczne przygotowanie zestawu dokumentów niezbędnych otwarcia, prowadzenia i rozwijania określonej formy działalności gospodarczej.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_2A_C4_W01
Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie tworzenia i rozwijania różnych form działalności gospodarczej.
TZZ_2A_W17C-1T-K-6, T-K-5, T-K-4, T-K-3, T-K-1, T-K-2, T-K-7M-4, M-1, M-3, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_2A_C4_U01
W sposób poprawny przygotowuje dokumentację niezbędną do rozpoczęcia różnych form działalności gospodarczej. Potrafi przygotowac uproszczony Biznes Plan oraz podstawowe dokumenty do ZUS i US.
TZZ_2A_U05, TZZ_2A_U01, TZZ_2A_U02C-1T-K-4, T-K-3M-4, M-1, M-3, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_2A_C4_K01
Potrafi myślec i działac w sposób przedsiębiorczy. Ma świadomoś potrzeby ciągłego dokształacania się i poszerzania swojej wiedzy oraz odpowiedzialności za własną pracę. Potzrafi przyją rolę lidera.
TZZ_2A_K04, TZZ_2A_K01, TZZ_2A_K03C-1T-K-6, T-K-5, T-K-4, T-K-3, T-K-1, T-K-2, T-K-7M-4, M-1, M-3, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZZ_2A_C4_W01
Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie tworzenia i rozwijania różnych form działalności gospodarczej.
2,0
3,0Student opanował większośc zagadnień związanych z tworzeniem i rozwijaniem form działaności gospodarczej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZZ_2A_C4_U01
W sposób poprawny przygotowuje dokumentację niezbędną do rozpoczęcia różnych form działalności gospodarczej. Potrafi przygotowac uproszczony Biznes Plan oraz podstawowe dokumenty do ZUS i US.
2,0
3,0Student opanował większośc zagadnień związanych z tworzeniem i rozwojem prowadzenia różnych form działalności gospodarczej. Potrafi w sposób samodzielby przygotowa dokumenty niezbędne do rozpoczęcia prowadzenia wybranej formy działalności gospodarczej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZZ_2A_C4_K01
Potrafi myślec i działac w sposób przedsiębiorczy. Ma świadomoś potrzeby ciągłego dokształacania się i poszerzania swojej wiedzy oraz odpowiedzialności za własną pracę. Potzrafi przyją rolę lidera.
2,0
3,0Student wykazuje umarkowane zaangażowanie w proces nauki. Wykazuje minimalne zaangażowanie w proces pracy zespołowej. Przywiązuje mało uwagi do jakości przygotowywanych dokumentów.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej., 2012
  2. Ustawa Kodeks cywilny, 2012
  3. Ustawa o podatku od towarów i usług, 2012
  4. Ustawa o podatku od osób fizycznych, 2012
  5. Ustawa ordynacja podatkowa, 2011
  6. Ustawa Kodeks pracy, 2011
  7. Ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych, 2012
  8. Ustawa Kodeks spółek handlowych, 2012

Literatura dodatkowa

  1. www.mojafirma.infor.pl, 2012
  2. Dzennik Gazeta Prawna, 2012
  3. Rzeczpospolita, 2012

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Cel przedmiotu, treści programowe, efekty i kompetencje1
T-K-2Akty prawne ważne przy prowadzeniu działalności gospodarczej. Zapoznanie z formami prowadzenia dzialaności gospodarczej. Zalety i wady poszczególnych form.2
T-K-3Jak założyć działalność gospodarcza- 5 kroków do własnej firmy.4
T-K-4Jak przygotować wiarygodny Biznes Plan2
T-K-5Dofinansowanie krajowe i Unii Europejskiej dla rozpoczynających działalność gospodarcza. Firma w Unii Europejskiej1
T-K-6Formy opodatkowania działaności gospodarczej - ich wady i zalety.1
T-K-7Podsumowanie1
12

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1Udział w zajęciach.26
A-K-2Konsultacje4
A-K-3Studiowanie aktów prawnych i literatury.15
A-K-4Samodzielna realizacja zadania projektowego.15
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZZ_2A_C4_W01Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie tworzenia i rozwijania różnych form działalności gospodarczej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_2A_W17Zna zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości oraz podstaw rachunkowości.
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie tworzenia prowadzenia i rozwijania różnych form działalności gospodarczej.
Treści programoweT-K-6Formy opodatkowania działaności gospodarczej - ich wady i zalety.
T-K-5Dofinansowanie krajowe i Unii Europejskiej dla rozpoczynających działalność gospodarcza. Firma w Unii Europejskiej
T-K-4Jak przygotować wiarygodny Biznes Plan
T-K-3Jak założyć działalność gospodarcza- 5 kroków do własnej firmy.
T-K-1Cel przedmiotu, treści programowe, efekty i kompetencje
T-K-2Akty prawne ważne przy prowadzeniu działalności gospodarczej. Zapoznanie z formami prowadzenia dzialaności gospodarczej. Zalety i wady poszczególnych form.
T-K-7Podsumowanie
Metody nauczaniaM-4Gry dydaktyczne
M-1Wykład problemowy
M-3Metoda przypadków
M-2Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Praktyczne przygotowanie zestawu dokumentów niezbędnych otwarcia, prowadzenia i rozwijania określonej formy działalności gospodarczej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student opanował większośc zagadnień związanych z tworzeniem i rozwijaniem form działaności gospodarczej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZZ_2A_C4_U01W sposób poprawny przygotowuje dokumentację niezbędną do rozpoczęcia różnych form działalności gospodarczej. Potrafi przygotowac uproszczony Biznes Plan oraz podstawowe dokumenty do ZUS i US.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_2A_U05Ma umiejętność samokształcenia się m.in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych.
TZZ_2A_U01Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł. Potrafi uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
TZZ_2A_U02Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów.
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie tworzenia prowadzenia i rozwijania różnych form działalności gospodarczej.
Treści programoweT-K-4Jak przygotować wiarygodny Biznes Plan
T-K-3Jak założyć działalność gospodarcza- 5 kroków do własnej firmy.
Metody nauczaniaM-4Gry dydaktyczne
M-1Wykład problemowy
M-3Metoda przypadków
M-2Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Praktyczne przygotowanie zestawu dokumentów niezbędnych otwarcia, prowadzenia i rozwijania określonej formy działalności gospodarczej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student opanował większośc zagadnień związanych z tworzeniem i rozwojem prowadzenia różnych form działalności gospodarczej. Potrafi w sposób samodzielby przygotowa dokumenty niezbędne do rozpoczęcia prowadzenia wybranej formy działalności gospodarczej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZZ_2A_C4_K01Potrafi myślec i działac w sposób przedsiębiorczy. Ma świadomoś potrzeby ciągłego dokształacania się i poszerzania swojej wiedzy oraz odpowiedzialności za własną pracę. Potzrafi przyją rolę lidera.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_2A_K04Ma świadomość potrzeby ciągłego dokształcania, poszerzania i aktualizowania swojej wiedzy.
TZZ_2A_K01Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
TZZ_2A_K03Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie. Potrafi przyjąć rolę lidera.
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie tworzenia prowadzenia i rozwijania różnych form działalności gospodarczej.
Treści programoweT-K-6Formy opodatkowania działaności gospodarczej - ich wady i zalety.
T-K-5Dofinansowanie krajowe i Unii Europejskiej dla rozpoczynających działalność gospodarcza. Firma w Unii Europejskiej
T-K-4Jak przygotować wiarygodny Biznes Plan
T-K-3Jak założyć działalność gospodarcza- 5 kroków do własnej firmy.
T-K-1Cel przedmiotu, treści programowe, efekty i kompetencje
T-K-2Akty prawne ważne przy prowadzeniu działalności gospodarczej. Zapoznanie z formami prowadzenia dzialaności gospodarczej. Zalety i wady poszczególnych form.
T-K-7Podsumowanie
Metody nauczaniaM-4Gry dydaktyczne
M-1Wykład problemowy
M-3Metoda przypadków
M-2Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Praktyczne przygotowanie zestawu dokumentów niezbędnych otwarcia, prowadzenia i rozwijania określonej formy działalności gospodarczej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student wykazuje umarkowane zaangażowanie w proces nauki. Wykazuje minimalne zaangażowanie w proces pracy zespołowej. Przywiązuje mało uwagi do jakości przygotowywanych dokumentów.
3,5
4,0
4,5
5,0