Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (N2)
specjalność: technologia rybna
Sylabus przedmiotu Indywidualna przedsiębiorczość w przemyśle spożywczym:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia żywności i żywienie człowieka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Indywidualna przedsiębiorczość w przemyśle spożywczym | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Mięsa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Kazimierz Lachowicz <Kazimierz.Lachowicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Arkadiusz Żych <Arkadiusz.Zych@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student rozpoczynający zajęcia z przedmiotu powinień znac podstawy ekonomi, zarządzania, prawa i ochrony własności intelektualnej. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie tworzenia prowadzenia i rozwijania różnych form działalności gospodarczej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
T-K-1 | Cel przedmiotu, treści programowe, efekty i kompetencje | 1 |
T-K-2 | Akty prawne ważne przy prowadzeniu działalności gospodarczej. Zapoznanie z formami prowadzenia dzialaności gospodarczej. Zalety i wady poszczególnych form. | 2 |
T-K-3 | Jak założyć działalność gospodarcza- 5 kroków do własnej firmy. | 4 |
T-K-4 | Jak przygotować wiarygodny Biznes Plan | 2 |
T-K-5 | Dofinansowanie krajowe i Unii Europejskiej dla rozpoczynających działalność gospodarcza. Firma w Unii Europejskiej | 1 |
T-K-6 | Formy opodatkowania działaności gospodarczej - ich wady i zalety. | 1 |
T-K-7 | Podsumowanie | 1 |
12 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
A-K-1 | Udział w zajęciach. | 26 |
A-K-2 | Konsultacje | 4 |
A-K-3 | Studiowanie aktów prawnych i literatury. | 15 |
A-K-4 | Samodzielna realizacja zadania projektowego. | 15 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład problemowy |
M-2 | Wykład konwersatoryjny |
M-3 | Metoda przypadków |
M-4 | Gry dydaktyczne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Praktyczne przygotowanie zestawu dokumentów niezbędnych otwarcia, prowadzenia i rozwijania określonej formy działalności gospodarczej. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TZZ_2A_C4_W01 Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie tworzenia i rozwijania różnych form działalności gospodarczej. | TZZ_2A_W17 | — | — | C-1 | T-K-6, T-K-5, T-K-4, T-K-3, T-K-1, T-K-2, T-K-7 | M-4, M-1, M-3, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TZZ_2A_C4_U01 W sposób poprawny przygotowuje dokumentację niezbędną do rozpoczęcia różnych form działalności gospodarczej. Potrafi przygotowac uproszczony Biznes Plan oraz podstawowe dokumenty do ZUS i US. | TZZ_2A_U05, TZZ_2A_U01, TZZ_2A_U02 | — | — | C-1 | T-K-4, T-K-3 | M-4, M-1, M-3, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TZZ_2A_C4_K01 Potrafi myślec i działac w sposób przedsiębiorczy. Ma świadomoś potrzeby ciągłego dokształacania się i poszerzania swojej wiedzy oraz odpowiedzialności za własną pracę. Potzrafi przyją rolę lidera. | TZZ_2A_K04, TZZ_2A_K01, TZZ_2A_K03 | — | — | C-1 | T-K-6, T-K-5, T-K-4, T-K-3, T-K-1, T-K-2, T-K-7 | M-4, M-1, M-3, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TZZ_2A_C4_W01 Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie tworzenia i rozwijania różnych form działalności gospodarczej. | 2,0 | |
3,0 | Student opanował większośc zagadnień związanych z tworzeniem i rozwijaniem form działaności gospodarczej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TZZ_2A_C4_U01 W sposób poprawny przygotowuje dokumentację niezbędną do rozpoczęcia różnych form działalności gospodarczej. Potrafi przygotowac uproszczony Biznes Plan oraz podstawowe dokumenty do ZUS i US. | 2,0 | |
3,0 | Student opanował większośc zagadnień związanych z tworzeniem i rozwojem prowadzenia różnych form działalności gospodarczej. Potrafi w sposób samodzielby przygotowa dokumenty niezbędne do rozpoczęcia prowadzenia wybranej formy działalności gospodarczej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TZZ_2A_C4_K01 Potrafi myślec i działac w sposób przedsiębiorczy. Ma świadomoś potrzeby ciągłego dokształacania się i poszerzania swojej wiedzy oraz odpowiedzialności za własną pracę. Potzrafi przyją rolę lidera. | 2,0 | |
3,0 | Student wykazuje umarkowane zaangażowanie w proces nauki. Wykazuje minimalne zaangażowanie w proces pracy zespołowej. Przywiązuje mało uwagi do jakości przygotowywanych dokumentów. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej., 2012
- Ustawa Kodeks cywilny, 2012
- Ustawa o podatku od towarów i usług, 2012
- Ustawa o podatku od osób fizycznych, 2012
- Ustawa ordynacja podatkowa, 2011
- Ustawa Kodeks pracy, 2011
- Ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych, 2012
- Ustawa Kodeks spółek handlowych, 2012
Literatura dodatkowa
- www.mojafirma.infor.pl, 2012
- Dzennik Gazeta Prawna, 2012
- Rzeczpospolita, 2012