Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (N2)
specjalność: technologia rybna
Sylabus przedmiotu Zarządzanie i marketing:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia żywności i żywienie człowieka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie i marketing | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jolanta Sułek <Jolanta.Sulek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstaw ekonomii. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem przedmiotu jest dostarczenie wiedzy o organizacji, kontroli, motywacji, oraz o podejmowaniu decyzji kierowniczych jak również przyczyny stosowania marketingu wykorzystujac odpowiednie jego narzędzia. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Formy organizacyjne przedsiebiorstw | 1 |
T-W-2 | System motywacyjny w przediębiorstwie | 1 |
T-W-3 | Kierowanie i praca menedzera | 1 |
T-W-4 | Narzędzia i style kierowania | 1 |
T-W-5 | Nowoczesne trendy w zarzadzaniu | 1 |
T-W-6 | Gospodarowanie majątkiem trwałym i obrotowym w przedsiebiorstwie | 1 |
T-W-7 | Odpowiedzialność społeczna i etyka przedsiebiorstwa | 1 |
T-W-8 | Istota i znaczenie w marketingu | 1 |
T-W-9 | Zasady i strategie marketingowe | 2 |
T-W-10 | Cena - istota, ustalanie, strategie cenowe | 2 |
T-W-11 | Promocja | 1 |
T-W-12 | Otoczenie marketingowe | 1 |
T-W-13 | Pojęcie produktu, rodzaje, cykl życia | 2 |
T-W-14 | Dystrybucja | 1 |
T-W-15 | Zaliczenie przedmiotu | 1 |
18 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 18 |
A-W-2 | Samodzielna praca studenta (ugruntowanie wiedzy z zakresu przedmiotu) | 22 |
A-W-3 | Udział w konsultacjach | 5 |
A-W-4 | Przygotowanie do zaliczenia | 15 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie końcowe pisemne |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TZZ_2A_A6_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien definiować i objaśniać pojęcia zwiazane z zarządzaniem i marketingiem | TZZ_2A_W17 | — | — | C-1 | T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-13, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-14 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TZZ_2A_A6_U01 Student posiada umiejętność rozwiązywania problemów zwiazanych z zarządzaniem i marketingiem | TZZ_2A_U01 | — | — | C-1 | T-W-9, T-W-1, T-W-3, T-W-4 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TZZ_2A_A6_K01 Student potrafi myśleć w sposób przedsiebiorczy | TZZ_2A_K04 | — | — | C-1 | — | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TZZ_2A_A6_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien definiować i objaśniać pojęcia zwiazane z zarządzaniem i marketingiem | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę do efektu kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia w zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia w zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TZZ_2A_A6_U01 Student posiada umiejętność rozwiązywania problemów zwiazanych z zarządzaniem i marketingiem | 2,0 | |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TZZ_2A_A6_K01 Student potrafi myśleć w sposób przedsiebiorczy | 2,0 | |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Błaszczyk W., Metody organizacji i zarzadzania . Kształtowanie relacji organizacyjnych, PWN, Warszawa, 2008, 1
- Kowalczewski I. Nazarska s., Instrumenty zarządzania wspólczesnym przedsiebiorstwem, PWE, Warszawa, 2006
Literatura dodatkowa
- Sławińska M., Zarządzanie przedsiebiorstwem Handlowym, PWE, Warszawa, 2001