Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (N2)
specjalność: żywienie człowieka
Sylabus przedmiotu Identyfikacja surowców i żywności pochodzenia wodnego:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia żywności i żywienie człowieka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Identyfikacja surowców i żywności pochodzenia wodnego | ||
Specjalność | technologia rybna | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Akwakultury | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jolanta Kiełpińska <Jolanta.Kielpinska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 11 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Postawowa wiedza z chemii i genetyki. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z aktualnie wprowadzanymi sysytemami śledzenia pochodzenia i idedntyfikacji jakościowej produktów pochodzenia wodnego. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Mechanizmy kontroli i identyfikacji prowadzone przez Wojewódzki Inspektorat Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych. | 2 |
T-A-2 | Mechanizmy kontroli i identyfikacji prowadzone przez Graniczny Inspektorat Weterynarii. | 3 |
T-A-3 | Mechanizmy kontroli i identyfikacji prowadzone przez Izbę Celną oraz Urząd Celny. | 3 |
8 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Powody wprowadzania nowoczesnych metod identyfikacji produktów rybnych. | 2 |
T-W-2 | Metody genetyczne pozwalające przeprowadzić identyfikację surowca | 2 |
T-W-3 | Metody genetyczne umożliwiające okreslić pochodzenie geograficzne badanych surowców | 2 |
T-W-4 | Systemy i instytucje monitorujące zgodność pochodzenia surowców oraz gotowych produktów pochodzenia wodnego | 2 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 8 |
A-A-2 | Przygotowanie materiałów do ćwiczeń, praca samodzielna studenta | 15 |
A-A-3 | Konsultacje z prowadzącym. | 7 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 8 |
A-W-2 | Konsultacje z prowadzącym | 10 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 12 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Seminarium |
M-3 | Pokaz, symulacja |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena formująca |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TZZ_2A_D8tr_W01 Student potrafi scharakteryzować systemy kontroli pochodzenia produktów rybołówstwa i akwakultury | TZZ_2A_W01, TZZ_2A_W06 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-A-2, T-A-3, T-A-1 | M-1, M-3, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TZZ_2A_D8tr_U01 Student potrafi analizować i śledzić pochodzenie towarów | TZZ_2A_U01, TZZ_2A_U09 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-A-2, T-A-3, T-A-1 | M-1, M-3, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TZZ_2A_D8tr_K01 Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i ma świadomość znaczenia procedur kontroli i identyfikacji surowców rybnych i żywności pochodzenia wodnego na bezpieczeczeństwo konsumenta. | TZZ_2A_K02 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-A-2, T-A-3, T-A-1 | M-1, M-3, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TZZ_2A_D8tr_W01 Student potrafi scharakteryzować systemy kontroli pochodzenia produktów rybołówstwa i akwakultury | 2,0 | |
3,0 | Student w zakresie podstawowym zna techniki pozwalające identyfikować metodami genetycznymi pochodzenie produktów żywnościowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TZZ_2A_D8tr_U01 Student potrafi analizować i śledzić pochodzenie towarów | 2,0 | |
3,0 | Student potrafo dobrać i zastosować technikę pozwalające identyfikować metodami genetycznymi pochodzenie produktów żywnościowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TZZ_2A_D8tr_K01 Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i ma świadomość znaczenia procedur kontroli i identyfikacji surowców rybnych i żywności pochodzenia wodnego na bezpieczeczeństwo konsumenta. | 2,0 | |
3,0 | Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności ale nie widzi potrzeby samokształcenia się. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Aktualne rozporządzenia krajowe i UE dotyczące zagadnień śledzenia pochodzenia i identyfikacji produktów pochodzenia wodnego, 2011