Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | BJ_1A_B06_U01 | Student potrafi wykonać dokumentację rysunkową elementów urządzenia technicznego zgodnie z wytycznymi ujętymi w Polskich Normach |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | BJ_1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim, a także w sposób skrócony w języku obcym uznawanym za podstawowy dla dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla budowy jachtów; dokumentację i przedstawić opis oraz rozwiązanie prostego zadania inżynierskiego, opracować i przedstawić wnioski i wytyczne dla użytkownika lub adresata opracowania |
---|
BJ_1A_U07 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi dla realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
BJ_1A_U12 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym, zna typowe czynniki i rodzaje zagrożeń występujące w tym środowisku oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą i ogólne zasady zmniejszenia czynników narażenia i zagrożenia w środowisku pracy |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
---|
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U06 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U11 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
Cel przedmiotu | C-1 | Opanowanie umiejętności przedstawiania konstrukcji przestrzennych w postaci dokumentacji rysunkowej |
---|
C-2 | Umiejętność doboru programów typu CAD do potrzeb projektowych |
C-3 | Opanowanie umiejętności wykonywania rysunków technicznych za pomocą standardowych przyrządów kreślarskich i w programach CAD |
Treści programowe | T-P-1 | Wykonanie na arkuszu rysunkowym za pomocą klasycznych przyrządów kreślarskich odwzorowania prostego elementu spotykanego w budowie maszyn |
---|
T-P-2 | Wprowadzenie do programu AutoCAD:
- przygotowanie środowiska
- zasady tworzenia i edycji podstawowych obiektów
- kreskowanie
- wymiarowanie |
T-P-3 | Wprowadzenie do programu Autodesk Inventor:
- przygotowanie środowiska
- organizacja pracy z projektem (dodawanie nowych projektów, uruchamianie projektów istniejących, pakowanie i przenoszenie projektów) |
T-P-4 | Tworzenie szkicu w programie Inventor:
- omówienie narzędzi dostępnych w w trybie szkicowania
- przeznaczenie linii konstrukcyjnych oraz środkowych
- więzy geometryczne
- wymiarowanie szkicu |
T-P-5 | Tworzenie brył za pomocą wyciągnięć, przeciągnięć i obrotów |
T-P-6 | Modyfikacja bryły:
- dodawanie elementów
- wykonywanie zaokrągleń i faz
- podział i pochylanie ścian
- wykonywanie otworów
- tworzenie skorupy |
T-P-7 | Rysowanie konstrukcji blachowych |
T-P-8 | Złożenie elementów:
- definiowanie wiązań
- połączenia śrubowe
- konstrukcje spawane
- wymiarowanie
- analiza kolizji w złożeniu |
T-P-9 | Automatyczne tworzenie dokumentacji płaskiej:
- rzuty
- przekroje
- kłady
- szczegóły |
T-P-10 | Opisywanie dokumentacji płaskiej
- nadawanie wymiarów
- znaki wymiarowe
- zestawienia
- tabliczka rysunkowa |
T-P-11 | Samodzielne wykonanie dokumentacji rysunkowej wskazanego przez wykładowcę zespołu |
T-P-12 | Wykorzystanie Inventora do pracy z danymi w formacie DWG pochodzącymi z programu AutoCAD |
Metody nauczania | M-1 | Metoda projektów z wykorzystaniem środków audiowizualnych, modeli elementów konstrukcyjnych oraz komputera z oprogramowaniem typu CAD |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Na podstawie jakości wykonania dokumentacji rysunkowej zespołu zleconego przez prowadzącego zajęcia |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi wykonać dokumentacji rysunkowej. |
3,0 | Student potrafi, w oparciu o umiejętności nabyte podczas wykonywania ćwiczeń projektowych, wykonać dokumentację rysunkową poszczególnych części oraz dokumentację zespołu. |
3,5 | |
4,0 | Student potrafi samodzielnie wykonać dokumentację rysunkową wykonawczą oraz rysunki złożeniowe prostego urządzenia technicznego. |
4,5 | |
5,0 | Student potrafi samodzielnie wykonać dokumentację rysunkową wykonawczą oraz rysunki złożeniowe dowolnego urządzenia technicznego. Potrafi samodzielnie wybrać najszybszą możliwą do wykorzystania w programie CAD metodę postępowania. |