Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Budowa jachtów (S1)

Sylabus przedmiotu Remonty i przebudowy jachtów:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budowa jachtów
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Remonty i przebudowy jachtów
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Projektowania Jachtów i Statków
Nauczyciel odpowiedzialny Andrzej Banaszek <Andrzej.Banaszek@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 14 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 30 1,00,50zaliczenie
projektyP6 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Piodstawowe wiadomości, kompetencje i umiejętności z teorii i budowy jednostek pływających
W-2Piodstawowe wiadomości, kompetencje i umiejętności z projektowania i konstrukcji jednostek pływających
W-3Piodstawowe wiadomości, kompetencje i umiejętności z materiałoznawstwa i technologii budowy jachtów

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem jest zdobycie umiejętności planowania i realizacji remontu, przebudowy jachtu
C-2Dobór właściwych materiałów i technologii wykonania przebudowy lub remontu jachtu

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Planowanie usług remontowych i przebudowy jachtu3
T-P-2Projekt remontu lub przebudowy, dokumentacja remontowa3
T-P-3Opracowanie zapotrzebowania na materiały do remontu lub przebudowy3
T-P-4Obliczanie pracochłonności i kosztu remontu lub przebudowy3
T-P-5Weryfikacja parametrów projektowych i eksploatacyjnych jachtu po remoncie lub przebudowie3
15
wykłady
T-W-1Ogólna charakterystyka prac remontowych3
T-W-2Przygotowaniei organizacja procesu remontowego5
T-W-3Materiały stosowane w remontach i pzrebudowach5
T-W-4Remonty i przeglądy klasyfikacyjne4
T-W-5Technologia wykonania remontu5
T-W-6Kalkulacja pracochłonności remontu lub przebudowy3
T-W-7Prognozowanie i weryfikacja kosztu prac remontowych lub przebudowy5
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Studiowanie literatury5
A-P-3Przygotowanie projektu10
A-P-4Zaliczenie projektu2
32
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Studiowanie literatury4
A-W-3Uczestnictwo w zaliczeniach2
36

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład/ typowe środki audiowizualne
M-2Ćwiczenia audytoryjne/typowe środki audiowizualne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena ciągła
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BJ_1A_D22-1_W01
Student powinien poznać metody projektowania i planowania remontu jachtu w zakresie zmian konstrukcji i wyposażenia
BJ_1A_W12T1A_W03, T1A_W04C-1, C-2T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-2, T-W-7, T-W-6M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BJ_1A_D22-1_U01
Student potrafi dokonać identyfikacjii sformulować zadanie inżynierskie związane z przygotowaniem remontu lub przebudowy jachtu, oraz krytycznie ocenić przydatność metod i urządzeń do realizacji zadania
BJ_1A_U09, BJ_1A_U10T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07C-1, C-2T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5M-2S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BJ_1A_D22-1_K01
Student potrafi ocenić zagrożenie bezpieczeństwa w trakcie remontu i przebudowy jachtu i ma świadomość związanezgo z nim ryzyka
BJ_1A_K07T1A_K02, T1A_K05, T1A_K07InzA_K01C-1, C-2T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-2, T-W-7, T-W-6, T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5M-1, M-2S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BJ_1A_D22-1_W01
Student powinien poznać metody projektowania i planowania remontu jachtu w zakresie zmian konstrukcji i wyposażenia
2,0Student nie ma wiedzy dotyczącej planowania i wykonania remontu jachtu
3,0Student ma podstawową wiedzę dotyczącą remontu jachtu
3,5Student ma podstawową wiedzę dotyczącą kosztu iprzebudowy lub remontu jachtu
4,0Student ma wiedzą dotyczącą technologii i prowadzenia remontu jachtu
4,5Student ma wiedzę dotyczącą zastosowania materiałów i wyposażenia podczas remontu jachtu
5,0Student ma wiedzę dotyczącą planowania, technologii i kosztorysowania przebudowy lub remontu jachtu oraz umie ocenić parametry jachtu po przebudowie

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BJ_1A_D22-1_U01
Student potrafi dokonać identyfikacjii sformulować zadanie inżynierskie związane z przygotowaniem remontu lub przebudowy jachtu, oraz krytycznie ocenić przydatność metod i urządzeń do realizacji zadania
2,0Student nie ma umiejetności dotyczących planowania i wykonania remontu jachtu
3,0Student ma podstawowe umiejętności dotyczące remontu jachtu
3,5Student ma podstawowe umiejętności dotyczące oszacowania kosztu iprzebudowy lub remontu jachtu
4,0Student umie dobrać właściwą technologię i przeprowadzić remont jachtu
4,5Student zna materiały i ich właściwości i umie je zastosować do przeprowadzenia remontu jachtu
5,0Student umie zaplanować, dobrać odpowiednią technologię i opracować koszt przebudowy lub remontu jachtu oraz umie ocenić parametry jachtu po przebudowie

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BJ_1A_D22-1_K01
Student potrafi ocenić zagrożenie bezpieczeństwa w trakcie remontu i przebudowy jachtu i ma świadomość związanezgo z nim ryzyka
2,0Student nie przygotowuje się do zajęć, nie uzupełnia braków swojej wiedzy i umiejętności
3,0Student przygotowuje się do zajęć, uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia na bieżąco braki swojej wiedzy i umiętności, ma niewielką świadomość profesjonalnej pracy przy budowie jachtów
3,5Student przygotowuje się do zajęć, uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia na bieżąco braki swojej wiedzy i umiętności, w czasie laboratoriów jest umiarkowanie aktywny, ma ograniczoną świadomość w zakresie ergonomiii bezpieczeństwa podczas budowy jachtu
4,0Student regularnie uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia na bieżąco braki swojej wiedzy i umiętności, w trakcie laboratoriów jest umiarkowanie aktywny, reaguje na sugestie prowadzącego, ma dużą świadomość konieczności zachowania bezpieczeństwa pracy podczas budowy jachtu
4,5Student regularnie uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia na bieżąco braki swojej wiedzy i umiętności, w trakcie laboratoriów jest bardzo aktywny, reaguje na sugestie prowadzącego, ma dużą świadomość w zakresie bezpieczeństwa pracy podczas budowy jachtu
5,0Student regularnie uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia na bieżąco braki swojej wiedzy i umiętności, w trakcie laboratoriów jest bardzo aktywny, reaguje na sugestie prowadzącego, podejmuje samodzielne próby rozwiązywania zadań, ma całkowitą świadomość wpływu ergonomii i bezpieczeństwa na efekty pracy podczas budowy jachtu

Literatura podstawowa

  1. Larsson L., Eliasson R., : Principles of yacht design, Adlarf Coles Nautical, Londyn, 2011, ISBN 0-7136-5181-4
  2. Milewski Z. J., Projektowanie i budowa jachtów żaglowych, Gdynia, 1999, Wyd. III, ISBN: 83-910242-0-2
  3. Polski Rejestr Statków, Przepisy klasyfikacji i budowy jachtów morskich, Gdańsk, 1996
  4. Spectre P., 100 Boat Design Reviewed, Adlard Coles Nautical, Londyn, ISBN: 0-7136-4935-6

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Planowanie usług remontowych i przebudowy jachtu3
T-P-2Projekt remontu lub przebudowy, dokumentacja remontowa3
T-P-3Opracowanie zapotrzebowania na materiały do remontu lub przebudowy3
T-P-4Obliczanie pracochłonności i kosztu remontu lub przebudowy3
T-P-5Weryfikacja parametrów projektowych i eksploatacyjnych jachtu po remoncie lub przebudowie3
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Ogólna charakterystyka prac remontowych3
T-W-2Przygotowaniei organizacja procesu remontowego5
T-W-3Materiały stosowane w remontach i pzrebudowach5
T-W-4Remonty i przeglądy klasyfikacyjne4
T-W-5Technologia wykonania remontu5
T-W-6Kalkulacja pracochłonności remontu lub przebudowy3
T-W-7Prognozowanie i weryfikacja kosztu prac remontowych lub przebudowy5
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Studiowanie literatury5
A-P-3Przygotowanie projektu10
A-P-4Zaliczenie projektu2
32
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Studiowanie literatury4
A-W-3Uczestnictwo w zaliczeniach2
36
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBJ_1A_D22-1_W01Student powinien poznać metody projektowania i planowania remontu jachtu w zakresie zmian konstrukcji i wyposażenia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBJ_1A_W12ma podstawową wiedzę z projektowania, właściwości, wyposażenia, napędu, konstrukcji i technologii budowy jednostek pływających
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Celem jest zdobycie umiejętności planowania i realizacji remontu, przebudowy jachtu
C-2Dobór właściwych materiałów i technologii wykonania przebudowy lub remontu jachtu
Treści programoweT-W-3Materiały stosowane w remontach i pzrebudowach
T-W-4Remonty i przeglądy klasyfikacyjne
T-W-5Technologia wykonania remontu
T-W-1Ogólna charakterystyka prac remontowych
T-W-2Przygotowaniei organizacja procesu remontowego
T-W-7Prognozowanie i weryfikacja kosztu prac remontowych lub przebudowy
T-W-6Kalkulacja pracochłonności remontu lub przebudowy
Metody nauczaniaM-1Wykład/ typowe środki audiowizualne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma wiedzy dotyczącej planowania i wykonania remontu jachtu
3,0Student ma podstawową wiedzę dotyczącą remontu jachtu
3,5Student ma podstawową wiedzę dotyczącą kosztu iprzebudowy lub remontu jachtu
4,0Student ma wiedzą dotyczącą technologii i prowadzenia remontu jachtu
4,5Student ma wiedzę dotyczącą zastosowania materiałów i wyposażenia podczas remontu jachtu
5,0Student ma wiedzę dotyczącą planowania, technologii i kosztorysowania przebudowy lub remontu jachtu oraz umie ocenić parametry jachtu po przebudowie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBJ_1A_D22-1_U01Student potrafi dokonać identyfikacjii sformulować zadanie inżynierskie związane z przygotowaniem remontu lub przebudowy jachtu, oraz krytycznie ocenić przydatność metod i urządzeń do realizacji zadania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBJ_1A_U09potrafi dokonać identyfikacji i sformułować zadania inżynierskie o charakterze praktycznym przydatne w projektowaniu, konstruowaniu i budowie jachtów
BJ_1A_U10potrafi krytycznie ocenić przydatność dostępnych metod i urządzeń projektowych oraz technologicznych stosowanych w budowie jachtów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Celem jest zdobycie umiejętności planowania i realizacji remontu, przebudowy jachtu
C-2Dobór właściwych materiałów i technologii wykonania przebudowy lub remontu jachtu
Treści programoweT-P-1Planowanie usług remontowych i przebudowy jachtu
T-P-2Projekt remontu lub przebudowy, dokumentacja remontowa
T-P-3Opracowanie zapotrzebowania na materiały do remontu lub przebudowy
T-P-4Obliczanie pracochłonności i kosztu remontu lub przebudowy
T-P-5Weryfikacja parametrów projektowych i eksploatacyjnych jachtu po remoncie lub przebudowie
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia audytoryjne/typowe środki audiowizualne
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma umiejetności dotyczących planowania i wykonania remontu jachtu
3,0Student ma podstawowe umiejętności dotyczące remontu jachtu
3,5Student ma podstawowe umiejętności dotyczące oszacowania kosztu iprzebudowy lub remontu jachtu
4,0Student umie dobrać właściwą technologię i przeprowadzić remont jachtu
4,5Student zna materiały i ich właściwości i umie je zastosować do przeprowadzenia remontu jachtu
5,0Student umie zaplanować, dobrać odpowiednią technologię i opracować koszt przebudowy lub remontu jachtu oraz umie ocenić parametry jachtu po przebudowie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBJ_1A_D22-1_K01Student potrafi ocenić zagrożenie bezpieczeństwa w trakcie remontu i przebudowy jachtu i ma świadomość związanezgo z nim ryzyka
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBJ_1A_K07jest wrażliwy na występujące zagrożenia bezpieczeństwa w budowie jachtów i ma świadomość związanego z nimi ryzyka; posiada umiejętność krytycznej oceny oraz potrafi formułować i komunikować opinie dotyczące zagadnień bezpieczeństwa w budowie jachtów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Celem jest zdobycie umiejętności planowania i realizacji remontu, przebudowy jachtu
C-2Dobór właściwych materiałów i technologii wykonania przebudowy lub remontu jachtu
Treści programoweT-W-3Materiały stosowane w remontach i pzrebudowach
T-W-4Remonty i przeglądy klasyfikacyjne
T-W-5Technologia wykonania remontu
T-W-1Ogólna charakterystyka prac remontowych
T-W-2Przygotowaniei organizacja procesu remontowego
T-W-7Prognozowanie i weryfikacja kosztu prac remontowych lub przebudowy
T-W-6Kalkulacja pracochłonności remontu lub przebudowy
T-P-1Planowanie usług remontowych i przebudowy jachtu
T-P-2Projekt remontu lub przebudowy, dokumentacja remontowa
T-P-3Opracowanie zapotrzebowania na materiały do remontu lub przebudowy
T-P-4Obliczanie pracochłonności i kosztu remontu lub przebudowy
T-P-5Weryfikacja parametrów projektowych i eksploatacyjnych jachtu po remoncie lub przebudowie
Metody nauczaniaM-1Wykład/ typowe środki audiowizualne
M-2Ćwiczenia audytoryjne/typowe środki audiowizualne
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie przygotowuje się do zajęć, nie uzupełnia braków swojej wiedzy i umiejętności
3,0Student przygotowuje się do zajęć, uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia na bieżąco braki swojej wiedzy i umiętności, ma niewielką świadomość profesjonalnej pracy przy budowie jachtów
3,5Student przygotowuje się do zajęć, uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia na bieżąco braki swojej wiedzy i umiętności, w czasie laboratoriów jest umiarkowanie aktywny, ma ograniczoną świadomość w zakresie ergonomiii bezpieczeństwa podczas budowy jachtu
4,0Student regularnie uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia na bieżąco braki swojej wiedzy i umiętności, w trakcie laboratoriów jest umiarkowanie aktywny, reaguje na sugestie prowadzącego, ma dużą świadomość konieczności zachowania bezpieczeństwa pracy podczas budowy jachtu
4,5Student regularnie uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia na bieżąco braki swojej wiedzy i umiętności, w trakcie laboratoriów jest bardzo aktywny, reaguje na sugestie prowadzącego, ma dużą świadomość w zakresie bezpieczeństwa pracy podczas budowy jachtu
5,0Student regularnie uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia na bieżąco braki swojej wiedzy i umiętności, w trakcie laboratoriów jest bardzo aktywny, reaguje na sugestie prowadzącego, podejmuje samodzielne próby rozwiązywania zadań, ma całkowitą świadomość wpływu ergonomii i bezpieczeństwa na efekty pracy podczas budowy jachtu