Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Oceanotechnika (S2)
specjalność: Projektowanie i budowa obiektów oceanotechnicznych

Sylabus przedmiotu Język francuski:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Oceanotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł Język obcy
Przedmiot Język francuski
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Paweł Bandur <Pawel.Bandur@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Katarzyna Głębocka <Katarzyna.Glebocka@zut.edu.pl>, Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl>, Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 1 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
lektoratLK1 30 3,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
lektorat
T-LK-1Ogólna nomenklatura budowy okrętów.2
T-LK-2Najistotniejsze kierunki badań realizowane na Wydziale Techniki Morskiej i Transportu. Tłumaczenie nazewnictwa.3
T-LK-3Platformy wiertnicze. Pojazdy podwodne. Jachty. Jednostki plywające sportowe i inne. Typy czytania-strategie czytania tekstów fachowych.6
T-LK-4Inżynieria bezpieczeństwa pożarowego. Bezpieczeństwo systemów transportowych. Bezpieczeństwo obiektów i systemów technicznych. Strona bierna, formy zastępcze strony biernej.5
T-LK-5Budowa jachtów. Historia Stoczni Teligi.4
T-LK-6Clusters - zjednoczenia gospodarki morskiej w Europie. Zwroty frazeologiczne2
T-LK-7Stowarzyszenie ekspertów morskich w Szczecinie.2
T-LK-8Zaplecze turystyczne. Nomenklatura dotycząca jachtingu.2
T-LK-9Przemysł stoczniowy na świecie.4
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
lektorat
A-LK-1Zajęcia praktyczne.30
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć.30
A-LK-3Udział w konsultacjach.5
A-LK-4Przygotowanie się do egzaminu.8
A-LK-5Egzamin.2
75

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1M1 - zajęcia praktyczne
M-2M2 - praca w grupach
M-3M3 - prezentacja
M-4M4 - dyskusja
M-5M6 - praca z tekstem
M-6M7 - słuchanie ze zrozumieniem

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: S3 - prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: S4 - egzamin pisemny (P)

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_2A_A04-3_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
C-1T-LK-1, T-LK-3, T-LK-8, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-5, T-LK-2, T-LK-4, T-LK-9M-1, M-5, M-3, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_2A_A04-3_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
C-1T-LK-5, T-LK-1, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-7, T-LK-2, T-LK-6M-1, M-3, M-4, M-6, M-2S-1
O_2A_A04-3_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
C-2T-LK-2, T-LK-6, T-LK-9, T-LK-1, T-LK-3, T-LK-5, T-LK-8, T-LK-7, T-LK-4M-1, M-5S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_2A_A04-3_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
C-2T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-1, T-LK-3, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-2, T-LK-4M-1, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
O_2A_A04-3_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
O_2A_A04-3_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
O_2A_A04-3_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60% czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
O_2A_A04-3_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresierozwijania kompetencji językowych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. XYZ, Materiały uczelniane z informatora dla studentów, 2011
  2. XYZ, http://www.mediadico.com/dictionnaire/definition/technique, 2011
  3. XYZ, http://www.larousse.fr/dictionnaires/francais, 2011
  4. XYZ, http://lerobert.demarque.com/fr/ca/dictionnaire-francais-en-ligne/grand-robert/, 2011
  5. XYZ, http://www.lexilogos.com/dictionnaire_maritime.htm http://www.netmarine.net/guides/dico/index.htm, 2011
  6. XYZ, A. http://fr.wikipedia.org/wiki/Plate-forme_petroliere B. http://www.robotshop.com/ca/vehicule-sous-marin-autonome.html C. http://fr.wikipedia.org/wiki/Yacht D. http://www.technip.com/fr/activite/offshore/gnl-flottant http://fr.wikipedia.org/wiki/Plaisance_(loisir), 2011
  7. XYZ, http://www.ott-yacht.de/fr/service/bootsbau.html, 2011

Literatura dodatkowa

  1. XYZ, http://www.cluster-maritime.fr/article.php?id=60&lang=Fr, 2011
  2. XYZ, http://www.planetemer.com/index.asp?id, 2011
  3. XYZ, http://www.industrie.gouv.fr/portail/secteurs/indnavales.html http://fr.wikipedia.org/wiki/Construction_navale http://www.netmarine.net/guides/dico/index.htm, 2011

Treści programowe - lektorat

KODTreść programowaGodziny
T-LK-1Ogólna nomenklatura budowy okrętów.2
T-LK-2Najistotniejsze kierunki badań realizowane na Wydziale Techniki Morskiej i Transportu. Tłumaczenie nazewnictwa.3
T-LK-3Platformy wiertnicze. Pojazdy podwodne. Jachty. Jednostki plywające sportowe i inne. Typy czytania-strategie czytania tekstów fachowych.6
T-LK-4Inżynieria bezpieczeństwa pożarowego. Bezpieczeństwo systemów transportowych. Bezpieczeństwo obiektów i systemów technicznych. Strona bierna, formy zastępcze strony biernej.5
T-LK-5Budowa jachtów. Historia Stoczni Teligi.4
T-LK-6Clusters - zjednoczenia gospodarki morskiej w Europie. Zwroty frazeologiczne2
T-LK-7Stowarzyszenie ekspertów morskich w Szczecinie.2
T-LK-8Zaplecze turystyczne. Nomenklatura dotycząca jachtingu.2
T-LK-9Przemysł stoczniowy na świecie.4
30

Formy aktywności - lektorat

KODForma aktywnościGodziny
A-LK-1Zajęcia praktyczne.30
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć.30
A-LK-3Udział w konsultacjach.5
A-LK-4Przygotowanie się do egzaminu.8
A-LK-5Egzamin.2
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_2A_A04-3_W01posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-1Ogólna nomenklatura budowy okrętów.
T-LK-3Platformy wiertnicze. Pojazdy podwodne. Jachty. Jednostki plywające sportowe i inne. Typy czytania-strategie czytania tekstów fachowych.
T-LK-8Zaplecze turystyczne. Nomenklatura dotycząca jachtingu.
T-LK-6Clusters - zjednoczenia gospodarki morskiej w Europie. Zwroty frazeologiczne
T-LK-7Stowarzyszenie ekspertów morskich w Szczecinie.
T-LK-5Budowa jachtów. Historia Stoczni Teligi.
T-LK-2Najistotniejsze kierunki badań realizowane na Wydziale Techniki Morskiej i Transportu. Tłumaczenie nazewnictwa.
T-LK-4Inżynieria bezpieczeństwa pożarowego. Bezpieczeństwo systemów transportowych. Bezpieczeństwo obiektów i systemów technicznych. Strona bierna, formy zastępcze strony biernej.
T-LK-9Przemysł stoczniowy na świecie.
Metody nauczaniaM-1M1 - zajęcia praktyczne
M-5M6 - praca z tekstem
M-3M3 - prezentacja
M-2M2 - praca w grupach
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: S3 - prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: S4 - egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_2A_A04-3_U01potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-5Budowa jachtów. Historia Stoczni Teligi.
T-LK-1Ogólna nomenklatura budowy okrętów.
T-LK-3Platformy wiertnicze. Pojazdy podwodne. Jachty. Jednostki plywające sportowe i inne. Typy czytania-strategie czytania tekstów fachowych.
T-LK-4Inżynieria bezpieczeństwa pożarowego. Bezpieczeństwo systemów transportowych. Bezpieczeństwo obiektów i systemów technicznych. Strona bierna, formy zastępcze strony biernej.
T-LK-8Zaplecze turystyczne. Nomenklatura dotycząca jachtingu.
T-LK-9Przemysł stoczniowy na świecie.
T-LK-7Stowarzyszenie ekspertów morskich w Szczecinie.
T-LK-2Najistotniejsze kierunki badań realizowane na Wydziale Techniki Morskiej i Transportu. Tłumaczenie nazewnictwa.
T-LK-6Clusters - zjednoczenia gospodarki morskiej w Europie. Zwroty frazeologiczne
Metody nauczaniaM-1M1 - zajęcia praktyczne
M-3M3 - prezentacja
M-4M4 - dyskusja
M-6M7 - słuchanie ze zrozumieniem
M-2M2 - praca w grupach
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: S3 - prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_2A_A04-3_U02posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością
Treści programoweT-LK-2Najistotniejsze kierunki badań realizowane na Wydziale Techniki Morskiej i Transportu. Tłumaczenie nazewnictwa.
T-LK-6Clusters - zjednoczenia gospodarki morskiej w Europie. Zwroty frazeologiczne
T-LK-9Przemysł stoczniowy na świecie.
T-LK-1Ogólna nomenklatura budowy okrętów.
T-LK-3Platformy wiertnicze. Pojazdy podwodne. Jachty. Jednostki plywające sportowe i inne. Typy czytania-strategie czytania tekstów fachowych.
T-LK-5Budowa jachtów. Historia Stoczni Teligi.
T-LK-8Zaplecze turystyczne. Nomenklatura dotycząca jachtingu.
T-LK-7Stowarzyszenie ekspertów morskich w Szczecinie.
T-LK-4Inżynieria bezpieczeństwa pożarowego. Bezpieczeństwo systemów transportowych. Bezpieczeństwo obiektów i systemów technicznych. Strona bierna, formy zastępcze strony biernej.
Metody nauczaniaM-1M1 - zajęcia praktyczne
M-5M6 - praca z tekstem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: S3 - prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: S4 - egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60% czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_2A_A04-3_K01ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością
Treści programoweT-LK-5Budowa jachtów. Historia Stoczni Teligi.
T-LK-6Clusters - zjednoczenia gospodarki morskiej w Europie. Zwroty frazeologiczne
T-LK-7Stowarzyszenie ekspertów morskich w Szczecinie.
T-LK-1Ogólna nomenklatura budowy okrętów.
T-LK-3Platformy wiertnicze. Pojazdy podwodne. Jachty. Jednostki plywające sportowe i inne. Typy czytania-strategie czytania tekstów fachowych.
T-LK-8Zaplecze turystyczne. Nomenklatura dotycząca jachtingu.
T-LK-9Przemysł stoczniowy na świecie.
T-LK-2Najistotniejsze kierunki badań realizowane na Wydziale Techniki Morskiej i Transportu. Tłumaczenie nazewnictwa.
T-LK-4Inżynieria bezpieczeństwa pożarowego. Bezpieczeństwo systemów transportowych. Bezpieczeństwo obiektów i systemów technicznych. Strona bierna, formy zastępcze strony biernej.
Metody nauczaniaM-1M1 - zajęcia praktyczne
M-3M3 - prezentacja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: S3 - prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: S4 - egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresierozwijania kompetencji językowych.
3,5
4,0
4,5
5,0