Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Oceanotechnika (S2)
specjalność: Projektowanie i budowa systemów energetycznych
Sylabus przedmiotu Praca dyplomowa (magisterska):
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Oceanotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praca dyplomowa (magisterska) | ||
Specjalność | Projektowanie i budowa systemów energetycznych | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Bezpieczeństwa i Energetyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Leszek Malinowski <Leszek.Malinowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 20,0 | ECTS (formy) | 20,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien mieć zaliczone wszystkie przedmioty ogólne, podstawowe i kierunkowe oraz większość przedmiotow specjalnościowych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poszerzenie wiedzy zdobytej w trakcie studiow. |
C-2 | Samodzielne zastosowanie wiedzy i umiejętności nabytych podczas studiów przy realizacji pracy dyplomowej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
T-PD-1 | Student wykonuje pracę dyplomową na określony temat pod nadzorem promotora. Wyniki pracy przedstawia w formie pisemnej - papierowej i elektronicznej. | 0 |
T-PD-2 | Student przedstawia pracę dyplomową i osiągnięte wyniki podczas egzaminu dyplomowego. | 0 |
0 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
A-PD-1 | Konsultacje pracy dyplomowej z opiekunem pracy. | 24 |
A-PD-2 | Poszukiwanie i analiza literatury związanej z tematem pracy dyplomowej, wykonanie pracy. | 450 |
A-PD-3 | Przygotowanie prezentacji pracy i przygotowanie się do egzaminu dyplomowego. | 25 |
A-PD-4 | Uczestnictwo w egzaminie dyplomowym. | 1 |
500 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podająca - objaśnienie lub wyjaśnienie. |
M-2 | Metoda aktywizująca - seminarium. |
M-3 | Metoda praktyczna: projekt i seminarium. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena podsumowująca. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O_2A_D2-12_W01 Student wykonując pracę dyplomową nabywa, poszerza i utrwala wiedzę z zakresu oceanotechniki. | O_2A_W03, O_2A_W07, O_2A_W09 | — | — | C-1 | T-PD-1 | M-2, M-1, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O_2A_D2-12_U01 Student wykonując pracę dyplomową wykorzystuje nabytą wiedzę. | — | — | — | C-2 | T-PD-1 | M-2, M-1, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O_2A_D2-12_K01 Rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia. Rozumie odpowiedzialność społeczną i prawną oraz skutki ekonomiczne jakie wynikają z jego działalności. | — | — | — | C-1, C-2 | T-PD-1 | M-2, M-1, M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O_2A_D2-12_W01 Student wykonując pracę dyplomową nabywa, poszerza i utrwala wiedzę z zakresu oceanotechniki. | 2,0 | Student nie ma wiedzy z zakresu studiowanego kierunku. |
3,0 | Student ma podstawową wiedzę z zakresu studiowanego kierunku. | |
3,5 | Student zna i rozumie obowiązujący na studiach materiał. | |
4,0 | Student dobrze zna i dobrze rozumie obowiązujący na studiach materiał. | |
4,5 | Student ma pełną wiedzę z zakresu studiowanego kierunku. Ma problemy z pełnym zrozumieniem nielicznych trudniejszych zagadnień. | |
5,0 | Student ma pełną wiedzę z zakresu studiowanego kierunku. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O_2A_D2-12_U01 Student wykonując pracę dyplomową wykorzystuje nabytą wiedzę. | 2,0 | Student nie ma umiejętności wynikających z planów i programów studiow. Nie potrafi wykonać pracy dyplomowej. |
3,0 | Student ma podstawowe umiejętności wynikające z planów i programów studiow. Potrafi wykonać pracę dyplomową popełniając przy tym błędy. | |
3,5 | Student ma większość umiejętności wynikających z planów i programów studiow. Potrafi wykonać pracę dyplomową popełniając przy tym niewielką liczbę błędów. | |
4,0 | Student ma prawie wszystkie umiejętności wynikających z planów i programów studiów. Potrafi samodzielnie wykonać pracę dyplomową popełniając przy tym bardzo niewielką liczbę błędów. | |
4,5 | Student ma prawie wszystkie umiejętności wynikających z planów i programów studiów. Potrafi samodzielnie i nieomal bezbłędnie wykonać pracę dyplomową. | |
5,0 | Student ma wszystkie umiejętności wynikających z planów i programów studiów. Potrafi samodzielnie i bezbłędnie wykonać pracę dyplomową. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O_2A_D2-12_K01 Rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia. Rozumie odpowiedzialność społeczną i prawną oraz skutki ekonomiczne jakie wynikają z jego działalności. | 2,0 | Nie ma żadnych kompetencji, których uzyskanie przewidywały plany i programy studiów. |
3,0 | Rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia. | |
3,5 | Rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia. Rozumie odpowiedzialność społeczną i prawną, jakie wynikają z jego działalności. | |
4,0 | Dobrze ozumie potrzebę ustawicznego kształcenia. Dobrze rozumie odpowiedzialność społeczną i prawną oraz skutki ekonomiczne, jakie wynikają z jego działalności. | |
4,5 | Doskonale rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia. Bardzo dobrze rozumie odpowiedzialność społeczną i prawną oraz skutki ekonomiczne, jakie wynikają z jego działalności. | |
5,0 | Ma wszystkie kompetencje, których uzyskanie przewidywały plany i programy studiów. |
Literatura podstawowa
- Honczarenko J., Zygmunt M., Poradnik dyplomanta, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 2000
- Kozłowski R., Praktyczny sposób pisania prac dyplomowych, 2011
Literatura dodatkowa
- Karpowicz A., Poradnik prawa autorskiego, Wolters Kluwer, Warszawa, 2009