Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Oceanotechnika (S2)
specjalność: Ship and Offshore Structural Design
Sylabus przedmiotu Equipment of ship and offshore structures:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Oceanotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | Elective 1 | ||
Przedmiot | Equipment of ship and offshore structures | ||
Specjalność | Ship and Offshore Structural Design | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Projektowania Jachtów i Statków | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Banaszek <Andrzej.Banaszek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Andrzej Banaszek <Andrzej.Banaszek@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ship Design, Mechanics, Strength of Materials. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | (1) know types of equipment mounted on board of ships and offshore platforms, (2) apply knowledge to various types of ships, (3) explain the advantages and disadvantages of various solutions, (4) apply appropriate types of equipment in design. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Preliminary design of selected ship equipment system. | 14 |
T-A-2 | Summary and final comment. | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Types of equipment mounted on board of ships and offshore platforms, basic procedures number and size of deck equipment mounted on ships. | 2 |
T-W-2 | Types of cargoes, pulley block systems, ropes, deck cranes, deck gantries, deck mooring and anchor winches, lashing system of containers, hatch covers. | 2 |
T-W-3 | Hydraulics and pneumatics on ships, cargo systems on tankers, horizontal loading systems, special equipment. | 3 |
T-W-4 | Rescue boats and rescue special systems, extinguishing and fire system on product and chemical tankers and offshore platforms, water injection systems mounted on offshore platforms, drilling systems. | 3 |
T-W-5 | Bow thruster systems, offshore platforms lowering/hoisting mechanisms, drilling stabilization system. | 2 |
T-W-6 | Problems with environment in case of offshore platform exploitations. International rules and regulations. | 2 |
T-W-7 | Writing exam. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Classes | 15 |
A-A-2 | Homework | 10 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Classes | 15 |
A-W-2 | Homework | 35 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające - wykłąd informacyjny |
M-2 | Metody problemowe - wykład problemowy |
M-3 | Metody praktyczne - ćwiczenia projektowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Podsumowujący - Ocena na podstawie zaliczenia wykłądu |
S-2 | Ocena formująca: Podsumowujący - ocena prac do samodzielnego wykonania |
S-3 | Ocena formująca: Formujacy - Ocena aktywnosci student ana zajęciach |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O11_2A_D4-06-1_W01 Student ma podstawową wiedzę z zakresu funkcjonowania podstawowych elementów wyposażenia pokładowego statków i platform wiertniczych | O11_2A_W03, O11_2A_W05 | T2A_W02, T2A_W03, T2A_W04, T2A_W06, T2A_W07, T2A_W08 | InzA2_W01, InzA2_W02, InzA2_W03, InzA2_W05 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-A-1 | M-1, M-2 | S-1, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O11_2A_D4-06-1_U01 Student potrafi pozyskać informacje z literatury i katalogów firm dla zaprojektowania prostych systemów okrętowych i elementów wyposażenia pokładowego | O11_2A_U01, O11_2A_U16 | T2A_U01, T2A_U13 | InzA2_U03 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O11_2A_D4-06-1_K01 Student potrafi dokonać analizy przydzielonego zadania z zakresu zaprojektowanai prostego systemu okretowego i wyposażenia pokładowego oraz ma świadomośc odpowiedzialności za podejmowane decyzje | O11_2A_K01, O11_2A_K02, O11_2A_K05, O11_2A_K07 | T2A_K01, T2A_K02, T2A_K03, T2A_K04, T2A_K06 | InzA2_K01, InzA2_K02 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-A-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O11_2A_D4-06-1_W01 Student ma podstawową wiedzę z zakresu funkcjonowania podstawowych elementów wyposażenia pokładowego statków i platform wiertniczych | 2,0 | Student nie ma wiedzy niezbędnej do rozwiazania postawionego problemu |
3,0 | Student ma wiedzy niezbędnej do rozwiazania postawionego problemu | |
3,5 | Student ma wiedzy niezbędnej do rozwiazania problemu o .srednim poziomie trudnosci | |
4,0 | Student ma wiedzy niezbędnej do rozwiazania problemu o zaawansowanym poziomie trudnosci | |
4,5 | Student ma wiedzy niezbędnej do sformułowania i rozwiazania problemu o .srednim poziomie trudnosci | |
5,0 | Student ma wiedzy niezbędnej do sformułowania i rozwiazania problemu o zaawansowanym poziomie trudnosci |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O11_2A_D4-06-1_U01 Student potrafi pozyskać informacje z literatury i katalogów firm dla zaprojektowania prostych systemów okrętowych i elementów wyposażenia pokładowego | 2,0 | Student nie potrafi rozwiązać postawionego podstawowego problemu |
3,0 | Student potrafi rozwiązać postawiony podstawowy problem | |
3,5 | Student potrafi rozwiązać postawiony problem o srednim poziomie trudnosci | |
4,0 | Student potrafi rozwiązać postawiony problem o zaawansowanym poziomie trudnosci | |
4,5 | Student potrafi sformułować i rozwiązać postawiony problem o srednim poziomie trudnosci | |
5,0 | Student potrafi sformułować i rozwiązać postawiony problem o zaawansowanym poziomie trudnosci |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O11_2A_D4-06-1_K01 Student potrafi dokonać analizy przydzielonego zadania z zakresu zaprojektowanai prostego systemu okretowego i wyposażenia pokładowego oraz ma świadomośc odpowiedzialności za podejmowane decyzje | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji wymaganych przez efekty kształcenia |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje wymagane przez efekty kształcenia | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe społeczne kompetencje wymagane przez efekty kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwań związanych z kompetencjami wymagane przez efekty kształcenia | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwań i swiadomość z elementó związanych z kompetencjami wymagane przez efekty kształcenia | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwań i swiadomość z całości związanych z kompetencjami wymagań przez efekty kształcenia oraz wykazuje przedsiebiorczaośc i inicjatywę projektową |
Literatura podstawowa
- Watton John, Fundamentals of Fluid Power Control, Cambridge University Press, Cambridge, New York, 2009, First, ISBN 978-0-521-76250-2
- Hyundai Heavy Ind. Co. Ltd., Hydraulically driven Hyundai submerged cargo pump Catalogue, Hyundai Press, Ulsan / South Korea, 2007
- Stepanoff A.J., Centrifugal and axial flow pumps, John Wiley and Sons, New York, USA, 1957, 2-nd Edition
- Banaszek Andrzej, The selected elements of designinig and operation of hydraulic central loading power supply systems on modern product and chemical tankers, ZUT University Press, Szczecin , Poland, 2013, First Edition, ISBN 978-83-7663-162-2