Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (S2)
specjalność: Transport żywności
Sylabus przedmiotu Centra logistyczne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Transport | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Centra logistyczne | ||
Specjalność | Logistyczne zarządzanie transportem zintegrowanym | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Wiktorowska-Jasik <Anna.Wiktorowska-Jasik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | 11 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy logistyki, znajomość elementów infrastruktury transportowo-magazynowej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawami organizacji procesów przepływu produktów w sieciach logistycznych, w których punktami węzłowymi są centra logistyczne. |
C-2 | Celem jest poznanie obiektów przestrzennych, jakimi sa centa logistyczne pod kątem ich infrastruktury, wyposażenia, oraganizacji i wpływu na procesy dystrybucyjne wyrobów. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Czynnniki sprzyjające rozwojowi centrów logistycznych | 2 |
T-A-2 | Rodzaje i typy obiektów logistycznych-cechy i funkcje tradycyjnych i nowoczesnych | 2 |
T-A-3 | Analiza uwarunkowań budowy centrów logistycznych -wybór lokalizacji obiektu | 2 |
T-A-4 | Centra logistyczne jako punkty modalne sieci logistycznej | 2 |
T-A-5 | Centra logistyczne jako miejsca realizacji kompleksowej obsługi logistycznej | 2 |
T-A-6 | Oparatorzy logistyczni | 2 |
T-A-7 | Fazy realizacji inwestycji związanej z projektowaniem i budową centrum logistycznego | 2 |
T-A-8 | Projektowanie centrum logistycznego-projekt koncepcyjny | 6 |
T-A-9 | Przykłady polskich centrów logistycznych | 3 |
T-A-10 | Przyklady centrów logistycznych Europy Zachodniej | 3 |
T-A-11 | Centra magazynowe - rynek powierzchni magazynowych w Polsce | 2 |
T-A-12 | Zaliczenie formy zajęć | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Koncepcja i istota centrum logistycznego | 2 |
T-W-2 | Klasyfikacje i charakterystyka centrów logistycznych | 2 |
T-W-3 | Koncepcje lokalizacji centrów logistycznych | 2 |
T-W-4 | Zadania i funkcje centrów logistycznych | 2 |
T-W-5 | Rola centrów logistycznych w procesach dystrybucyjnych | 1 |
T-W-6 | Infra i suprastruktura centrum logistycznego | 4 |
T-W-7 | Usługi świadczone w centach logistycznych | 4 |
T-W-8 | Podmiot zarządzający centrum logistycznym i organizacja funkcjonowania | 2 |
T-W-9 | Użytkownicy centrów logistycznych | 1 |
T-W-10 | Projektowanie centrów logistycznych | 2 |
T-W-11 | Przykłady rozwiązań stosowanych w wybranych centach logistycznych w Polsce i innych krajach Europy | 3 |
T-W-12 | Modele inicjowania budowy centrów logistycznych | 2 |
T-W-13 | Centra magazynowe | 2 |
T-W-14 | Partnerstwo Publiczno-Prywatne w centach logistycznmych | 1 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-A-2 | Studiowanie literatury | 4 |
A-A-3 | Przygotowanie do zaliczenia formy zajęć | 4 |
38 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 30 |
A-W-2 | Studiowanie literatury i czasopism branżowych | 4 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu i udział w egzaminie | 4 |
38 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny/typowe środki audiowizualne |
M-2 | Ćwiczenia audytoryjne/typowe środki audiowizualne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Egzamin pisemny - wykłady |
S-2 | Ocena formująca: Ocena ciągła/wyniki zaliczenia pisemnego |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_2A_D11-15-1_W01 Student ma wiedzę z zakresu organizacji procesów logistycznych, rozumie ekonomiczne i środowiskowe uwarunkowania działalności centrów logistycznych, zna trendy rozojowe rynku usług logistycznych | TR_2A_W05, TR_2A_W10 | — | — | C-1 | T-A-2, T-A-5, T-A-4, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-2, T-W-6, T-W-14, T-W-11, T-W-7 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_2A_D11-15-1_U01 Student w wyniku przeprowadzonych zajęć powinien umieć wstępnie koordynować proces lokalizacji centrów logistycznych, dopierać odpowiednie narzędzia realizacji zadań i wykonać projekt koncepcyjny obiektu logistycznego | TR_2A_U10, TR_2A_U11, TR_2A_U13, TR_2A_U17 | — | — | C-2 | T-A-2, T-A-3, T-W-10, T-W-6, T-W-11, T-W-7, T-W-13 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_2A_D11-15-1_K01 Student rozumie pozatechniczne aspekty i konsekwencje dzialalności centrów logistycznych, potrafi współpacować w grupie, jest odpowiedzialny za powierzone mu zadania | TR_2A_K04, TR_2A_K07, TR_2A_K02 | — | — | C-1, C-2 | T-A-3, T-A-6, T-W-4, T-W-5, T-W-14, T-W-7, T-W-9 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_2A_D11-15-1_W01 Student ma wiedzę z zakresu organizacji procesów logistycznych, rozumie ekonomiczne i środowiskowe uwarunkowania działalności centrów logistycznych, zna trendy rozojowe rynku usług logistycznych | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową | |
5,0 | - Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_2A_D11-15-1_U01 Student w wyniku przeprowadzonych zajęć powinien umieć wstępnie koordynować proces lokalizacji centrów logistycznych, dopierać odpowiednie narzędzia realizacji zadań i wykonać projekt koncepcyjny obiektu logistycznego | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_2A_D11-15-1_K01 Student rozumie pozatechniczne aspekty i konsekwencje dzialalności centrów logistycznych, potrafi współpacować w grupie, jest odpowiedzialny za powierzone mu zadania | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli |
Literatura podstawowa
- Fechner I., Centra logistyczne cel -realizacja - przyszłość, Biblioteka Logistyka, Poznań, 2004
- Rydzkowski W., Usługi logistyczne. Teoria i praktyka, Biblioteka Logistyka, Poznań, 2011
- Kisperska-Moroń D., Krzyżaniak S., Logistyka, Biblioteka Logistyka, Poznań, 2009
- Wojewódzka-Król K., Rolbiecki R., Infrastruktura transportu, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk, 2008
- Mindur M., Logistyka. Infrastruktura techniczna na świecie. Zarys teorii i praktyki, Instytut Technologii Eksploatacji Państwowy Instytut Badawczy, Warszawa-Radom, 2008
Literatura dodatkowa
- Smenov I., Filina L., Kotowska I., Pluciński M., Wiktorowska-Jasik A., Zintegrowane łańcuchy transportowe, Difin, Warszawa, 2008
- Fechner I., Zarządzanie łańcuhem dostaw, Wyższa Szkoła Logistyki, Poznań, 2007
- Kupiec L., Podstawy Logistyki, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Białymstoku, Białystok, 2010