Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (S2)
Sylabus przedmiotu Systemy automatyki i monitoringu w transporcie:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Transport | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Systemy automatyki i monitoringu w transporcie | ||
Specjalność | Transport żywności | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Klimatyzacji i Transportu Chłodniczego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Nikończuk <Piotr.Nikonczuk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | 43 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | elektrotechnika |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | zanjomość współczesnych systemów automatyki i monitoringu |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Projektowanie i realizacja systemu sterowania damnym procesem | 14 |
T-A-2 | Projektowanie i realizacja systemu monitoringu i wizualizacji danego procesu | 14 |
T-A-3 | zaliczenie | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Liniowe układy automatyki | 8 |
T-W-2 | sterowanie odporne | 4 |
T-W-3 | sterowanie rozmyte | 2 |
T-W-4 | sterowniki PLC | 6 |
T-W-5 | Systemy monitoringu i wizualizacji | 6 |
T-W-6 | zakłócenia w obwodach pomiarowych | 2 |
T-W-7 | dynamika czujników pomiarowych | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-A-2 | Praca własna | 9 |
A-A-3 | studiowanie literatury | 4 |
A-A-4 | Przeglądanie sieci | 4 |
A-A-5 | przygowanie do zaliczenia | 3 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-W-2 | studiowanie literatury | 4 |
A-W-3 | Przeglądanie sieci | 10 |
A-W-4 | przygotowanie i udział w egzaminie | 6 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | metoda podająca |
M-2 | metoda problemowa |
M-3 | metoda programowana |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: egzamin pisemny |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie ćwiczeń |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_2A_D4-16-1_W01 ma wiedzę na temat współczesnych metod stwerowania, monitoringu i wizualizacji | TR_2A_W10 | — | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-1, T-W-3, T-W-4 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_2A_D4-16-1_U01 Potrafi sformuować wstępne założenia dla układu sterowania, monitoringu i wizualizacji dla danego procesu transportowego | TR_2A_U10, TR_2A_U11, TR_2A_U13, TR_2A_U17 | — | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-1, T-W-3, T-W-4 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_2A_D4-16-1_K01 jest w stanie sformułować wymagania do realizacji systemu automatyki, minitoringu i wizualizacji z wykorzystaniem nowoczesnych technologii | TR_2A_K04, TR_2A_K07, TR_2A_K02 | — | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-1, T-W-3, T-W-4 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_2A_D4-16-1_W01 ma wiedzę na temat współczesnych metod stwerowania, monitoringu i wizualizacji | 2,0 | nie posiada podstwowej wiedzy na temat układów pomiarów i regulacji |
3,0 | posiada podstwową wiedzę na temat wspólczesnych układów regulacji i monitoringu | |
3,5 | wiedza na poziomie pomiędzy 3,0 a 4,0 | |
4,0 | posiada zaawansowaną wiedzę na temat wspólczesnych układów regulacji, monitoringu i wuzalizacji. Zawiera niewielkie braki we wspomnianej wiedzy. | |
4,5 | wiedza na poziomie pomiędzy 4,0 a 5,0 | |
5,0 | posiada kompltną, zaawansowaną wiedzę na temat wspólczesnych układów regulacji, monitoringu i wuzalizacji. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_2A_D4-16-1_U01 Potrafi sformuować wstępne założenia dla układu sterowania, monitoringu i wizualizacji dla danego procesu transportowego | 2,0 | nie potrafi określić wstępnych założeń dla układu regulacji, monitoringu i wizualizacji dla danego procesu transportowego |
3,0 | potrafi określić wstępne założenia dla układu regulacji, monitoringu i wizualizacji dla danego procesu transportowego | |
3,5 | umiejętności na poziomie pomiędzy 3,0 a 4,0 | |
4,0 | potrafi określić wstępne założenia dla układu regulacji, monitoringu i wizualizacji dla danego procesu transportowego. Potrafi wybrać odpowiednie narzędzia do realizacji systemu | |
4,5 | umiejętności na poziomie pomiędzy 4,0 a 5,0 | |
5,0 | potrafi określić wstępne założenia dla układu regulacji, monitoringu i wizualizacji dla danego procesu transportowego. Potrafi wybrać odpowiednie narzędzia do realizacji systemu oraz skorzystać z tych narzędzi. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_2A_D4-16-1_K01 jest w stanie sformułować wymagania do realizacji systemu automatyki, minitoringu i wizualizacji z wykorzystaniem nowoczesnych technologii | 2,0 | nie potrafi określić wstępnych założeń dla układu regulacji, monitoringu i wizualizacji dla danego procesu transportowego |
3,0 | potrafi określić wstępne założenia dla układu regulacji, monitoringu i wizualizacji dla danego procesu transportowego | |
3,5 | kompetencje na poziomie pomiędzy 3,0 a 4,0 | |
4,0 | potrafi określić wstępne założenia dla układu regulacji, monitoringu i wizualizacji dla danego procesu transportowego. Potrafi wybrać odpowiednie narzędzia do realizacji systemu | |
4,5 | kompetencje na poziomie pomiędzy 4,0 a 5,0 | |
5,0 | potrafi określić wstępne założenia dla układu regulacji, monitoringu i wizualizacji dla danego procesu transportowego. Potrafi wybrać odpowiednie narzędzia do realizacji systemu oraz skorzystać z tych narzędzi. |
Literatura podstawowa
- Emirsajłow Z., Teoria układów sterowania. Część I. Układy liniowe z czasem ciągłym, Seria Tempus. Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 2000
- Drianikov D., Hellendoorn H., Reinfrank M., Wprowadzenie do sterowania rozmytego, Wydawnictwa Naukowo - Techniczne, Warszawa, 1996
- Domachowski Z., Ghaemi M. H., Okrętowe układy automatyki, Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej, Gdańsk, 2007
- AdAstra Research Group, Ltd., Ttace Mode Szybki Start, AdAstra Research Group, Ltd., Elbląg, 2012
Literatura dodatkowa
- Mrozek B., Mrozek Z., Matlab uniwersalne środowisko do obliczeń naukowo-technicznych, PLJ, Warszawa, 1996, 3