Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (S2)

Sylabus przedmiotu Marketing usług sektora TSL:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Transport
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Marketing usług sektora TSL
Specjalność Logistyczne zarządzanie transportem zintegrowanym
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Anna Wiktorowska-Jasik <Anna.Wiktorowska-Jasik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Roma Strulak <Roma.Strulak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 15 1,00,41zaliczenie
wykładyW2 15 1,00,59zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstaw marketingu i problematyki zarządzania

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem jest zapoznanie studentów z technikami i instrumentami marketingowymi służącymi do budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa sektora TSL
C-2Zapoznanie z podstawowymi metodami i technikami stosowanymi w badaniach marketingowych, jako podstawowymi elementami działań marketingowych przedsiębiorstw, służących do pozyskiwania i gromadzenia informacji płynących z rynku, w oparciu o które podejmowane są decyzje oraz ich przydatność w rozwiązywaniu określonych problemów przedsiębiorstw sektora TSL

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Formułowanie wybór strategii marketingowej dla przedsiębiorstw sektora TSL2
T-A-2Kształtowanie kompozycji narzędzi marketingu mix dla wybranych usług transportowych3
T-A-3Badania marketingowe w transporcie. Projektowanie badania marketingowego-pomiar i gromadzenie danych marketingowych. Analiza danych empirycznych6
T-A-4Metody pośrednie i bezpośrednie pomiarów sontażowych (ankieta, wywiad, panel). Pomiar w formie eksperymentu3
T-A-5Zaliczenie formy zajęć1
15
wykłady
T-W-1Istota i znaczenie marketingowego zarządzania dzialalnością gospodarczą1
T-W-2Cechy i finkcje rynku usług transportowych-identyfikacja uczestników. Zachowania nabywców jako podstawa kształtowania działań marketingowych. Segmentacja rynku2
T-W-3Instrumenty zarządzania marketingowego w przedsiębiorstwach seketora TSL. Marketing mix-w usługach transportowych3
T-W-4Strategie marketingowe przedsiębiorstw sektora TSL (Transport-Spedycja-Logistyka)2
T-W-5Zintegrowana komunikacja marketingowa2
T-W-6Badania rynkowe w sferze usług transportowych3
T-W-7Zaliczenie formy zajęć2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Studiowanie literatury5
A-A-3Przygotowanie do formy zajęć5
25
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykladach15
A-W-2Studiowanie literatury5
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia5
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny (metoda podająca) powiązanyz dyskusją dydaktyczną oraz metody aktywizujące np. studia przypadków.
M-2Ćwiczenia audytoryjne-ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena ciągła z ćwiczeń przedmiotowych (ćwiczenia). Zaliczenie pisemne-wykłady

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D1-11_W01
Student w wyniku przeprowadzonych zajęć powinien być w stanie zidentyfiikować uczestników rynku transportowego, ocenić zachowania nabywców oraz dobrać odpowiednią strategię marketingową dla danego przedsiębiorstwa sektora TSL
TR_2A_W10C-1, C-2T-W-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-6, T-W-4M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D1-11_U01
Student powinien wykazywać umiejętności doboru odpowiednich technik i narzędzi i marketingowych, stużących budowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa sektora TSL
TR_2A_U01, TR_2A_U05, TR_2A_U11, TR_2A_U12, TR_2A_U13C-1, C-2T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-6, T-W-4M-1, M-2S-1
TR_2A_D1-11_U02
Student potrafi pracować z opracowaniami literaturowymi, potrafi interpretować pozyskane informacje oraz oszacować wstępnie efektywnośc ekonomiczną podejmowanych działań
TR_2A_U01, TR_2A_U02, TR_2A_U03, TR_2A_U14C-2T-A-2, T-A-3, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-2S-1
TR_2A_D1-11_U021
Student potrafi wykonać podstawowe badanie marketingowe
TR_2A_U12, TR_2A_U13C-2T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-W-3, T-W-6M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D1-11_K01
Student jest świadomy wpływu działalności transportowej na otoczenie, ma zdolność zastosowania wiedzy marketingowej w praktyce, potrafi pracować w zespole, jest odpowiedzialny i zachowuje zasady etyki zawodowej
TR_2A_K04, TR_2A_K05, TR_2A_K07, TR_2A_K08, TR_2A_K02C-2T-A-2, T-A-4, T-W-5, T-W-1, T-W-3M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_D1-11_W01
Student w wyniku przeprowadzonych zajęć powinien być w stanie zidentyfiikować uczestników rynku transportowego, ocenić zachowania nabywców oraz dobrać odpowiednią strategię marketingową dla danego przedsiębiorstwa sektora TSL
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_D1-11_U01
Student powinien wykazywać umiejętności doboru odpowiednich technik i narzędzi i marketingowych, stużących budowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa sektora TSL
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
TR_2A_D1-11_U02
Student potrafi pracować z opracowaniami literaturowymi, potrafi interpretować pozyskane informacje oraz oszacować wstępnie efektywnośc ekonomiczną podejmowanych działań
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5-Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
TR_2A_D1-11_U021
Student potrafi wykonać podstawowe badanie marketingowe
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. .
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_D1-11_K01
Student jest świadomy wpływu działalności transportowej na otoczenie, ma zdolność zastosowania wiedzy marketingowej w praktyce, potrafi pracować w zespole, jest odpowiedzialny i zachowuje zasady etyki zawodowej
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli

Literatura podstawowa

  1. Kauf S., Badania marketingowe w sferze marketingu i logistyki, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole, 2004
  2. Mruk H., Pilarczyk B., Szulce H., Marketing. Uwarunkowania i instrumenty, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań, 2005
  3. Żurawik W., Marketing. Podstawy i kontrowersje, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk, 2005
  4. Rucińska D., Polski rynek usług transportowych, PWE, Warszawa, 2012
  5. Czubała A., Jonas A., Smoleń J. W., Marketing usług, Wolters Kluwer, Warszawa, 2010
  6. Gilmore A., Usługi. Marketing i zarządzanie, PWE, Warszawa, 2006
  7. Rucińska D., Wyszomirski O., Zarządzanie marketingowe na rynku usług transportowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk, 2004

Literatura dodatkowa

  1. Kaczmarczyk S., Badania marketingowe. Metody i techniiki, PWE, Warszawa, 2003
  2. Burgers W., Marketing bez tajemnic, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2010
  3. Załoga E. Kwarciński T., Strategie rynkowe w transporcie, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin, 2006
  4. Styś A., Zarządzanie marketingowe w sferze usług, ydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław, 2001

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Formułowanie wybór strategii marketingowej dla przedsiębiorstw sektora TSL2
T-A-2Kształtowanie kompozycji narzędzi marketingu mix dla wybranych usług transportowych3
T-A-3Badania marketingowe w transporcie. Projektowanie badania marketingowego-pomiar i gromadzenie danych marketingowych. Analiza danych empirycznych6
T-A-4Metody pośrednie i bezpośrednie pomiarów sontażowych (ankieta, wywiad, panel). Pomiar w formie eksperymentu3
T-A-5Zaliczenie formy zajęć1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Istota i znaczenie marketingowego zarządzania dzialalnością gospodarczą1
T-W-2Cechy i finkcje rynku usług transportowych-identyfikacja uczestników. Zachowania nabywców jako podstawa kształtowania działań marketingowych. Segmentacja rynku2
T-W-3Instrumenty zarządzania marketingowego w przedsiębiorstwach seketora TSL. Marketing mix-w usługach transportowych3
T-W-4Strategie marketingowe przedsiębiorstw sektora TSL (Transport-Spedycja-Logistyka)2
T-W-5Zintegrowana komunikacja marketingowa2
T-W-6Badania rynkowe w sferze usług transportowych3
T-W-7Zaliczenie formy zajęć2
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Studiowanie literatury5
A-A-3Przygotowanie do formy zajęć5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykladach15
A-W-2Studiowanie literatury5
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D1-11_W01Student w wyniku przeprowadzonych zajęć powinien być w stanie zidentyfiikować uczestników rynku transportowego, ocenić zachowania nabywców oraz dobrać odpowiednią strategię marketingową dla danego przedsiębiorstwa sektora TSL
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_W10ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych, środowiskowych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Celem jest zapoznanie studentów z technikami i instrumentami marketingowymi służącymi do budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa sektora TSL
C-2Zapoznanie z podstawowymi metodami i technikami stosowanymi w badaniach marketingowych, jako podstawowymi elementami działań marketingowych przedsiębiorstw, służących do pozyskiwania i gromadzenia informacji płynących z rynku, w oparciu o które podejmowane są decyzje oraz ich przydatność w rozwiązywaniu określonych problemów przedsiębiorstw sektora TSL
Treści programoweT-W-5Zintegrowana komunikacja marketingowa
T-W-1Istota i znaczenie marketingowego zarządzania dzialalnością gospodarczą
T-W-2Cechy i finkcje rynku usług transportowych-identyfikacja uczestników. Zachowania nabywców jako podstawa kształtowania działań marketingowych. Segmentacja rynku
T-W-3Instrumenty zarządzania marketingowego w przedsiębiorstwach seketora TSL. Marketing mix-w usługach transportowych
T-W-6Badania rynkowe w sferze usług transportowych
T-W-4Strategie marketingowe przedsiębiorstw sektora TSL (Transport-Spedycja-Logistyka)
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny (metoda podająca) powiązanyz dyskusją dydaktyczną oraz metody aktywizujące np. studia przypadków.
M-2Ćwiczenia audytoryjne-ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła z ćwiczeń przedmiotowych (ćwiczenia). Zaliczenie pisemne-wykłady
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D1-11_U01Student powinien wykazywać umiejętności doboru odpowiednich technik i narzędzi i marketingowych, stużących budowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa sektora TSL
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie transportu; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
TR_2A_U05potrafi przygotować i przedstawić prezentację ustną dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu transportu
TR_2A_U11potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich, integrować wiedzę z zakresu dziedzin i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniając także aspekty pozatechniczne, w tym środowiskowe, ekonomiczne i prawne
TR_2A_U12umie oszacować czas niezbędny dla zrealizowania zadania i potrafi opracować harmonogram zapewniający dotrzymanie terminów i zrealizować go
TR_2A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu z transportem istniejące rozwiązania techniczne: urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Celem jest zapoznanie studentów z technikami i instrumentami marketingowymi służącymi do budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa sektora TSL
C-2Zapoznanie z podstawowymi metodami i technikami stosowanymi w badaniach marketingowych, jako podstawowymi elementami działań marketingowych przedsiębiorstw, służących do pozyskiwania i gromadzenia informacji płynących z rynku, w oparciu o które podejmowane są decyzje oraz ich przydatność w rozwiązywaniu określonych problemów przedsiębiorstw sektora TSL
Treści programoweT-A-1Formułowanie wybór strategii marketingowej dla przedsiębiorstw sektora TSL
T-A-2Kształtowanie kompozycji narzędzi marketingu mix dla wybranych usług transportowych
T-A-3Badania marketingowe w transporcie. Projektowanie badania marketingowego-pomiar i gromadzenie danych marketingowych. Analiza danych empirycznych
T-W-1Istota i znaczenie marketingowego zarządzania dzialalnością gospodarczą
T-W-2Cechy i finkcje rynku usług transportowych-identyfikacja uczestników. Zachowania nabywców jako podstawa kształtowania działań marketingowych. Segmentacja rynku
T-W-3Instrumenty zarządzania marketingowego w przedsiębiorstwach seketora TSL. Marketing mix-w usługach transportowych
T-W-6Badania rynkowe w sferze usług transportowych
T-W-4Strategie marketingowe przedsiębiorstw sektora TSL (Transport-Spedycja-Logistyka)
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny (metoda podająca) powiązanyz dyskusją dydaktyczną oraz metody aktywizujące np. studia przypadków.
M-2Ćwiczenia audytoryjne-ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła z ćwiczeń przedmiotowych (ćwiczenia). Zaliczenie pisemne-wykłady
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D1-11_U02Student potrafi pracować z opracowaniami literaturowymi, potrafi interpretować pozyskane informacje oraz oszacować wstępnie efektywnośc ekonomiczną podejmowanych działań
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie transportu; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
TR_2A_U02posługuje się językiem angielskim (lub innym współczesnym językiem międzynarodowym) w stopniu wystarczającym do porozumiewania się, a także czytania ze zrozumieniem kart katalogowych oraz instrukcji obsługi urządzeń i narzędzi informatycznych, not aplikacyjnych, streszczeń i opisów literaturowych urządzeń i instalacji technicznych oraz podobnych dokumentów
TR_2A_U03potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej, przekazując informacje techniczne dotyczące transportu w sposób zrozumiały, zarówno dla osób ze środowiska zawodowego, jak i spoza niego
TR_2A_U14potrafi wykorzystywać rachunek ekonomiczny w transporcie, potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej i oszacować efekty ekonomiczne podejmowanych działań inżynierskich
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie z podstawowymi metodami i technikami stosowanymi w badaniach marketingowych, jako podstawowymi elementami działań marketingowych przedsiębiorstw, służących do pozyskiwania i gromadzenia informacji płynących z rynku, w oparciu o które podejmowane są decyzje oraz ich przydatność w rozwiązywaniu określonych problemów przedsiębiorstw sektora TSL
Treści programoweT-A-2Kształtowanie kompozycji narzędzi marketingu mix dla wybranych usług transportowych
T-A-3Badania marketingowe w transporcie. Projektowanie badania marketingowego-pomiar i gromadzenie danych marketingowych. Analiza danych empirycznych
T-W-1Istota i znaczenie marketingowego zarządzania dzialalnością gospodarczą
T-W-2Cechy i finkcje rynku usług transportowych-identyfikacja uczestników. Zachowania nabywców jako podstawa kształtowania działań marketingowych. Segmentacja rynku
T-W-3Instrumenty zarządzania marketingowego w przedsiębiorstwach seketora TSL. Marketing mix-w usługach transportowych
T-W-4Strategie marketingowe przedsiębiorstw sektora TSL (Transport-Spedycja-Logistyka)
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia audytoryjne-ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła z ćwiczeń przedmiotowych (ćwiczenia). Zaliczenie pisemne-wykłady
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5-Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D1-11_U021Student potrafi wykonać podstawowe badanie marketingowe
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_U12umie oszacować czas niezbędny dla zrealizowania zadania i potrafi opracować harmonogram zapewniający dotrzymanie terminów i zrealizować go
TR_2A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu z transportem istniejące rozwiązania techniczne: urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie z podstawowymi metodami i technikami stosowanymi w badaniach marketingowych, jako podstawowymi elementami działań marketingowych przedsiębiorstw, służących do pozyskiwania i gromadzenia informacji płynących z rynku, w oparciu o które podejmowane są decyzje oraz ich przydatność w rozwiązywaniu określonych problemów przedsiębiorstw sektora TSL
Treści programoweT-A-2Kształtowanie kompozycji narzędzi marketingu mix dla wybranych usług transportowych
T-A-3Badania marketingowe w transporcie. Projektowanie badania marketingowego-pomiar i gromadzenie danych marketingowych. Analiza danych empirycznych
T-A-4Metody pośrednie i bezpośrednie pomiarów sontażowych (ankieta, wywiad, panel). Pomiar w formie eksperymentu
T-W-3Instrumenty zarządzania marketingowego w przedsiębiorstwach seketora TSL. Marketing mix-w usługach transportowych
T-W-6Badania rynkowe w sferze usług transportowych
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia audytoryjne-ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła z ćwiczeń przedmiotowych (ćwiczenia). Zaliczenie pisemne-wykłady
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. .
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D1-11_K01Student jest świadomy wpływu działalności transportowej na otoczenie, ma zdolność zastosowania wiedzy marketingowej w praktyce, potrafi pracować w zespole, jest odpowiedzialny i zachowuje zasady etyki zawodowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_K04potrafi współdziałać i pracować w grupie, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
TR_2A_K05potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
TR_2A_K07rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność, potrafi przekazać informacje i opinie na ten temat z uwzględnieniem różnych punktów widzenia
TR_2A_K08jest wrażliwy na występujące w transporcie zagrożenia i ma świadomość związanego z nimi ryzyka i konsekwencji zagrożeń
TR_2A_K02ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie z podstawowymi metodami i technikami stosowanymi w badaniach marketingowych, jako podstawowymi elementami działań marketingowych przedsiębiorstw, służących do pozyskiwania i gromadzenia informacji płynących z rynku, w oparciu o które podejmowane są decyzje oraz ich przydatność w rozwiązywaniu określonych problemów przedsiębiorstw sektora TSL
Treści programoweT-A-2Kształtowanie kompozycji narzędzi marketingu mix dla wybranych usług transportowych
T-A-4Metody pośrednie i bezpośrednie pomiarów sontażowych (ankieta, wywiad, panel). Pomiar w formie eksperymentu
T-W-5Zintegrowana komunikacja marketingowa
T-W-1Istota i znaczenie marketingowego zarządzania dzialalnością gospodarczą
T-W-3Instrumenty zarządzania marketingowego w przedsiębiorstwach seketora TSL. Marketing mix-w usługach transportowych
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia audytoryjne-ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła z ćwiczeń przedmiotowych (ćwiczenia). Zaliczenie pisemne-wykłady
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli