Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (S2)
specjalność: Transport paliw

Sylabus przedmiotu Praktyka zawodowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Transport
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praktyka zawodowa
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Bezpieczeństwa i Energetyki
Nauczyciel odpowiedzialny Zbigniew Łosiewicz <Zbigniew.Losiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praktykiPR1 4 4,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zapoznanie się z obowiązującymi zasadami realizacji praktyk.
W-2Obowiązek ubezpieczenia od nastepstw nieszcześliwych wypadków (NNW).
W-3Zawarcie umowy pomiędzy uczelnią a placówką, w której realizowana jest praktyka zawodowa przez studenta.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Weryfikacja posiadanej przez studenta wiedzy teoretycznej z rzeczywistością, zdobycie nowych doświadczeń zawodowych w realnych warunkach pracy. Praktyczne zastosowanie wiedzy i umiejętności zdobytych w czasie studiów w praktyce.
C-2Zebranie materiałów do pracy dyplomowej jak i zdobycie nowych motywacji do dalszego kształcenia
C-3Zapoznanie się studenta z realiami funkcjonowania zakładu pracy na tle obowiązującego prawa, hierarchią służbową, tajemnicą służbową, relacjami międzyludzkimi, nauka analizy i wyboru dobrych wzorców ( szczególnie obowiązkowości, lojalności wobec macierzystej firmy, odpowiedzialności, poczucia tożsamości, poczucia własnej wartości, itp. ) przydatnych w przyszłym życiu, szczególnie w sferze zawodowej
C-4Próba oceny roli oraz znaczenia zakładu pracy w gospodarce i życiu lokalnej społeczności oraz zdobycie przez studenta doświadczenia na rynku pracy

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praktyki
T-PR-11. Weryfikacja posiadanej przez studenta wiedzy teoretycznej z rzeczywistością, 2. Zdobycie nowych doświadczeń zawodowych w realnych warunkach pracy, 3. Zebranie materiałów do pracy dyplomowej jak i zdobycie nowych motywacji do dalszego kształcenia, 4. Zapoznanie się studenta z realiami funkcjonowania zakładu pracy na tle obowiązującego prawa, hierarchią służbową, tajemnicą służbową, relacjami międzyludzkimi, 5. Nauka analizy i wyboru dobrych wzorców ( szczególnie obowiązkowości, lojalności wobec macierzystej firmy, odpowiedzialności, poczucia tożsamości, poczucia własnej wartości, itp. ) przydatnych w przyszłym życiu, szczególnie w sferze zawodowej 6. Próba oceny roli oraz znaczenia zakładu pracy w gospodarce i życiu lokalnej społeczności 7. Zdobycie przez studenta doświadczenia na rynku pracy4
4

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praktyki
A-PR-1Szkolenie BHP6
A-PR-2Wprowadzenie w tematykę zadań2
A-PR-3Realizacja zadań programu praktyk dla kierunku Transport90
A-PR-4Rejestracja przebiegu praktyki zawodowej w formie dziennika praktyk2
100

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Spotkanie informacyjne pełnomocnika dziekana ds. praktyk zawodowych ze studentami zapoznające studentów z zasadami obowiazującymi przy realizacji praktyki zawodowej na kierunku Inżynieria Bezpieczeństwa

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena pracy studenta na podstawie oceny na praktyce zawodowej wystawionej przez bezpośredniego opiekuna w miejscu realizacji praktyki oraz weryfikacja dziennika praktyk i potwierdzenia odbycia praktyki zawodowej przez pełnomocnika dziekana ds. praktyk zawodowych.
S-2Ocena podsumowująca: Możliwość zaliczenia pracy zawodowej na poczet praktyki zawodowej.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_P01_W01
Student powinien posiadać wiedzę dotyczącą realizowanych zadań na praktyce zawodowej
TR_2A_W14C-3, C-1, C-4, C-2T-PR-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_P01_U01
Student potrafi w sposób praktyczny wykorzystać wiedzę zdobytą w dotychczasowym toku studiów
TR_2A_U12, TR_2A_U19, TR_2A_U03, TR_2A_U06C-3, C-1, C-4, C-2T-PR-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_P01_K01
Ma świadomość znaczenia wiedzy w rozwiazywaniu realnych problemów społecznych i technicznych w zakładzie pracy
TR_2A_K03, TR_2A_K08, TR_2A_K07C-3, C-1, C-4, C-2T-PR-1M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_P01_W01
Student powinien posiadać wiedzę dotyczącą realizowanych zadań na praktyce zawodowej
2,0Brak dziennika praktyk
3,0Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakladu pracy
3,5Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakladu pracy
4,0Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakladu pracy
4,5Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakladu pracy
5,0Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakladu pracy

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_P01_U01
Student potrafi w sposób praktyczny wykorzystać wiedzę zdobytą w dotychczasowym toku studiów
2,0Brak dziennika praktyk
3,0Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakladu pracy
3,5Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakladu pracy
4,0Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakladu pracy
4,5Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakladu pracy
5,0Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakladu pracy

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_P01_K01
Ma świadomość znaczenia wiedzy w rozwiazywaniu realnych problemów społecznych i technicznych w zakładzie pracy
2,0Brak dziennika praktyk
3,0Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakladu pracy
3,5Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakladu pracy
4,0Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakladu pracy
4,5Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakladu pracy
5,0Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakladu pracy

Literatura podstawowa

  1. Zbigniew Łosiewicz, Program studenckiej praktyki zawodowej, Informacje w zakładce Praktyki na stronie wydziałowej: www.wtmit.zut.edu.pl, 2010

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-11. Weryfikacja posiadanej przez studenta wiedzy teoretycznej z rzeczywistością, 2. Zdobycie nowych doświadczeń zawodowych w realnych warunkach pracy, 3. Zebranie materiałów do pracy dyplomowej jak i zdobycie nowych motywacji do dalszego kształcenia, 4. Zapoznanie się studenta z realiami funkcjonowania zakładu pracy na tle obowiązującego prawa, hierarchią służbową, tajemnicą służbową, relacjami międzyludzkimi, 5. Nauka analizy i wyboru dobrych wzorców ( szczególnie obowiązkowości, lojalności wobec macierzystej firmy, odpowiedzialności, poczucia tożsamości, poczucia własnej wartości, itp. ) przydatnych w przyszłym życiu, szczególnie w sferze zawodowej 6. Próba oceny roli oraz znaczenia zakładu pracy w gospodarce i życiu lokalnej społeczności 7. Zdobycie przez studenta doświadczenia na rynku pracy4
4

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1Szkolenie BHP6
A-PR-2Wprowadzenie w tematykę zadań2
A-PR-3Realizacja zadań programu praktyk dla kierunku Transport90
A-PR-4Rejestracja przebiegu praktyki zawodowej w formie dziennika praktyk2
100
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_P01_W01Student powinien posiadać wiedzę dotyczącą realizowanych zadań na praktyce zawodowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_W14ma wiedzę w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz właściwej organizacji pracy badawczej lub projektowej
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie się studenta z realiami funkcjonowania zakładu pracy na tle obowiązującego prawa, hierarchią służbową, tajemnicą służbową, relacjami międzyludzkimi, nauka analizy i wyboru dobrych wzorców ( szczególnie obowiązkowości, lojalności wobec macierzystej firmy, odpowiedzialności, poczucia tożsamości, poczucia własnej wartości, itp. ) przydatnych w przyszłym życiu, szczególnie w sferze zawodowej
C-1Weryfikacja posiadanej przez studenta wiedzy teoretycznej z rzeczywistością, zdobycie nowych doświadczeń zawodowych w realnych warunkach pracy. Praktyczne zastosowanie wiedzy i umiejętności zdobytych w czasie studiów w praktyce.
C-4Próba oceny roli oraz znaczenia zakładu pracy w gospodarce i życiu lokalnej społeczności oraz zdobycie przez studenta doświadczenia na rynku pracy
C-2Zebranie materiałów do pracy dyplomowej jak i zdobycie nowych motywacji do dalszego kształcenia
Treści programoweT-PR-11. Weryfikacja posiadanej przez studenta wiedzy teoretycznej z rzeczywistością, 2. Zdobycie nowych doświadczeń zawodowych w realnych warunkach pracy, 3. Zebranie materiałów do pracy dyplomowej jak i zdobycie nowych motywacji do dalszego kształcenia, 4. Zapoznanie się studenta z realiami funkcjonowania zakładu pracy na tle obowiązującego prawa, hierarchią służbową, tajemnicą służbową, relacjami międzyludzkimi, 5. Nauka analizy i wyboru dobrych wzorców ( szczególnie obowiązkowości, lojalności wobec macierzystej firmy, odpowiedzialności, poczucia tożsamości, poczucia własnej wartości, itp. ) przydatnych w przyszłym życiu, szczególnie w sferze zawodowej 6. Próba oceny roli oraz znaczenia zakładu pracy w gospodarce i życiu lokalnej społeczności 7. Zdobycie przez studenta doświadczenia na rynku pracy
Metody nauczaniaM-1Spotkanie informacyjne pełnomocnika dziekana ds. praktyk zawodowych ze studentami zapoznające studentów z zasadami obowiazującymi przy realizacji praktyki zawodowej na kierunku Inżynieria Bezpieczeństwa
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena pracy studenta na podstawie oceny na praktyce zawodowej wystawionej przez bezpośredniego opiekuna w miejscu realizacji praktyki oraz weryfikacja dziennika praktyk i potwierdzenia odbycia praktyki zawodowej przez pełnomocnika dziekana ds. praktyk zawodowych.
S-2Ocena podsumowująca: Możliwość zaliczenia pracy zawodowej na poczet praktyki zawodowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak dziennika praktyk
3,0Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakladu pracy
3,5Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakladu pracy
4,0Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakladu pracy
4,5Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakladu pracy
5,0Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakladu pracy
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_P01_U01Student potrafi w sposób praktyczny wykorzystać wiedzę zdobytą w dotychczasowym toku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_U12umie oszacować czas niezbędny dla zrealizowania zadania i potrafi opracować harmonogram zapewniający dotrzymanie terminów i zrealizować go
TR_2A_U19stosuje zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w środowisku przemysłowym
TR_2A_U03potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej, przekazując informacje techniczne dotyczące transportu w sposób zrozumiały, zarówno dla osób ze środowiska zawodowego, jak i spoza niego
TR_2A_U06ma umiejętność samokształcenia się, m.in. w celu podnoszenia swoich kompetencji zawodowych oraz poznawania innowacyjnych technik i technologii transportowych
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie się studenta z realiami funkcjonowania zakładu pracy na tle obowiązującego prawa, hierarchią służbową, tajemnicą służbową, relacjami międzyludzkimi, nauka analizy i wyboru dobrych wzorców ( szczególnie obowiązkowości, lojalności wobec macierzystej firmy, odpowiedzialności, poczucia tożsamości, poczucia własnej wartości, itp. ) przydatnych w przyszłym życiu, szczególnie w sferze zawodowej
C-1Weryfikacja posiadanej przez studenta wiedzy teoretycznej z rzeczywistością, zdobycie nowych doświadczeń zawodowych w realnych warunkach pracy. Praktyczne zastosowanie wiedzy i umiejętności zdobytych w czasie studiów w praktyce.
C-4Próba oceny roli oraz znaczenia zakładu pracy w gospodarce i życiu lokalnej społeczności oraz zdobycie przez studenta doświadczenia na rynku pracy
C-2Zebranie materiałów do pracy dyplomowej jak i zdobycie nowych motywacji do dalszego kształcenia
Treści programoweT-PR-11. Weryfikacja posiadanej przez studenta wiedzy teoretycznej z rzeczywistością, 2. Zdobycie nowych doświadczeń zawodowych w realnych warunkach pracy, 3. Zebranie materiałów do pracy dyplomowej jak i zdobycie nowych motywacji do dalszego kształcenia, 4. Zapoznanie się studenta z realiami funkcjonowania zakładu pracy na tle obowiązującego prawa, hierarchią służbową, tajemnicą służbową, relacjami międzyludzkimi, 5. Nauka analizy i wyboru dobrych wzorców ( szczególnie obowiązkowości, lojalności wobec macierzystej firmy, odpowiedzialności, poczucia tożsamości, poczucia własnej wartości, itp. ) przydatnych w przyszłym życiu, szczególnie w sferze zawodowej 6. Próba oceny roli oraz znaczenia zakładu pracy w gospodarce i życiu lokalnej społeczności 7. Zdobycie przez studenta doświadczenia na rynku pracy
Metody nauczaniaM-1Spotkanie informacyjne pełnomocnika dziekana ds. praktyk zawodowych ze studentami zapoznające studentów z zasadami obowiazującymi przy realizacji praktyki zawodowej na kierunku Inżynieria Bezpieczeństwa
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena pracy studenta na podstawie oceny na praktyce zawodowej wystawionej przez bezpośredniego opiekuna w miejscu realizacji praktyki oraz weryfikacja dziennika praktyk i potwierdzenia odbycia praktyki zawodowej przez pełnomocnika dziekana ds. praktyk zawodowych.
S-2Ocena podsumowująca: Możliwość zaliczenia pracy zawodowej na poczet praktyki zawodowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak dziennika praktyk
3,0Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakladu pracy
3,5Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakladu pracy
4,0Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakladu pracy
4,5Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakladu pracy
5,0Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakladu pracy
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_P01_K01Ma świadomość znaczenia wiedzy w rozwiazywaniu realnych problemów społecznych i technicznych w zakładzie pracy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_K03ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania różnorodności poglądów i kultur
TR_2A_K08jest wrażliwy na występujące w transporcie zagrożenia i ma świadomość związanego z nimi ryzyka i konsekwencji zagrożeń
TR_2A_K07rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność, potrafi przekazać informacje i opinie na ten temat z uwzględnieniem różnych punktów widzenia
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie się studenta z realiami funkcjonowania zakładu pracy na tle obowiązującego prawa, hierarchią służbową, tajemnicą służbową, relacjami międzyludzkimi, nauka analizy i wyboru dobrych wzorców ( szczególnie obowiązkowości, lojalności wobec macierzystej firmy, odpowiedzialności, poczucia tożsamości, poczucia własnej wartości, itp. ) przydatnych w przyszłym życiu, szczególnie w sferze zawodowej
C-1Weryfikacja posiadanej przez studenta wiedzy teoretycznej z rzeczywistością, zdobycie nowych doświadczeń zawodowych w realnych warunkach pracy. Praktyczne zastosowanie wiedzy i umiejętności zdobytych w czasie studiów w praktyce.
C-4Próba oceny roli oraz znaczenia zakładu pracy w gospodarce i życiu lokalnej społeczności oraz zdobycie przez studenta doświadczenia na rynku pracy
C-2Zebranie materiałów do pracy dyplomowej jak i zdobycie nowych motywacji do dalszego kształcenia
Treści programoweT-PR-11. Weryfikacja posiadanej przez studenta wiedzy teoretycznej z rzeczywistością, 2. Zdobycie nowych doświadczeń zawodowych w realnych warunkach pracy, 3. Zebranie materiałów do pracy dyplomowej jak i zdobycie nowych motywacji do dalszego kształcenia, 4. Zapoznanie się studenta z realiami funkcjonowania zakładu pracy na tle obowiązującego prawa, hierarchią służbową, tajemnicą służbową, relacjami międzyludzkimi, 5. Nauka analizy i wyboru dobrych wzorców ( szczególnie obowiązkowości, lojalności wobec macierzystej firmy, odpowiedzialności, poczucia tożsamości, poczucia własnej wartości, itp. ) przydatnych w przyszłym życiu, szczególnie w sferze zawodowej 6. Próba oceny roli oraz znaczenia zakładu pracy w gospodarce i życiu lokalnej społeczności 7. Zdobycie przez studenta doświadczenia na rynku pracy
Metody nauczaniaM-1Spotkanie informacyjne pełnomocnika dziekana ds. praktyk zawodowych ze studentami zapoznające studentów z zasadami obowiazującymi przy realizacji praktyki zawodowej na kierunku Inżynieria Bezpieczeństwa
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena pracy studenta na podstawie oceny na praktyce zawodowej wystawionej przez bezpośredniego opiekuna w miejscu realizacji praktyki oraz weryfikacja dziennika praktyk i potwierdzenia odbycia praktyki zawodowej przez pełnomocnika dziekana ds. praktyk zawodowych.
S-2Ocena podsumowująca: Możliwość zaliczenia pracy zawodowej na poczet praktyki zawodowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak dziennika praktyk
3,0Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakladu pracy
3,5Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakladu pracy
4,0Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakladu pracy
4,5Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakladu pracy
5,0Ocena na podstawie oceny wystawionej przez opiekuna z zakladu pracy