Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (S1)
specjalność: Transport chłodniczy i paliw
Sylabus przedmiotu Technologia budowy infrastruktury drogowej:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Transport | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Technologia budowy infrastruktury drogowej | ||
Specjalność | Inżynieria ruchu w transporcie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Dróg i Mostów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Stanislaw Majer <Stanislaw.Majer@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zagadnienia technologi budowy infrastruktury drogowej |
W-2 | Technologia budowy infrastruktury drogowej (podstawy) |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie student z obowiązującymi przepisami z technologii budowy infrastruktury drogowej. |
C-2 | Znajomość zagadnień z zakresu technologii budowy infrastruktury drogowej: czynniki wpływające na wybór rozwiązań projektowych oraz technologii ich realizacji |
C-3 | Umiejetność wskazywania rozwiązań budowy infrastruktury drogowej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Komputerowe symulacje projektowania infrastruktury drogowej | 15 |
15 | ||
projekty | ||
T-P-1 | Wykonanie projektu infrastruktury drogowej w wybranym zakresie. | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Infrastruktura drogowa informacje podstawowe, definicje. | 4 |
T-W-2 | Oznakowanie pionowe i poziome. | 3 |
T-W-3 | Kanalizacja deszczowa. System odbioru wód opadowych | 4 |
T-W-4 | Sieć i punkty oświetlenia ulicznego. | 4 |
T-W-5 | Przejazd kolejowy wraz z całą infrastrukturą | 3 |
T-W-6 | Przejścia dla pieszych Przystanki, zatoki autobusowe Sygnalizacja świetlna | 3 |
T-W-7 | Skrzyżowania bezkolizyjne, mosty | 5 |
T-W-8 | Ekrany akustyczne | 4 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-L-2 | studiowanie literatury | 10 |
25 | ||
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-P-2 | studiowanie literatury | 10 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-W-2 | studiowanie literatury | 18 |
A-W-3 | EGZAMIN | 2 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykłady: metody podające oraz problemowe. |
M-2 | Labolatoria: metody praktyczne z wykorzystaniem bazy laboratoryjnej katedry |
M-3 | Projekty: metody praktyczne w postaci projektów wykonywanych w oparciu o dostępne dane. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Wykłady: egzamin pisemny (zestaw 3 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych za każde pytanie) obejmuje zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia |
S-2 | Ocena podsumowująca: Labolatoria: ocena poszczególnych etapów realizacji ćwiczeń labolatoryjnych. |
S-3 | Ocena formująca: Projekt: ocena poszczególnych etapów realizacji projektu. |
S-4 | Ocena podsumowująca: Projekt: ocena ostatecznego efektu wykonania projektu. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_1A_D4-10_W08 Student ma wiedzę na temat funkcjonowania i wykorzystywania infrastruktury drogowej oraz zna technologie jej budwy | TR_1A_W08 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-L-1, T-P-1, T-W-8, T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-7, T-W-6, T-W-2, T-W-4 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-1, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_1A_D4-10_U03 Student potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik, przekazując informacje techniczne dotyczące technologii budwy infrastruktury drogowej | TR_1A_U03 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-L-1, T-P-1, T-W-8, T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-7, T-W-6, T-W-2, T-W-4 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-1 |
TR_1A_D4-10_U15 Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla technologii budowy infrastruktury drogowej | TR_1A_U15 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-L-1, T-P-1, T-W-8, T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-7, T-W-6, T-W-2, T-W-4 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_1A_D4-10_K01 Student jest wrażliwy na występujące w transporcie zagrożenia i ma świadomość związanego z nimi ryzyka i konsekwencji zagrożeń związanych z infrastrukturą drogową | TR_1A_K08 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-L-1, T-P-1, T-W-8, T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-7, T-W-6, T-W-2, T-W-4 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_1A_D4-10_W08 Student ma wiedzę na temat funkcjonowania i wykorzystywania infrastruktury drogowej oraz zna technologie jej budwy | 2,0 | Student nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie przedmiotu, nie potrafi podać definicji pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_1A_D4-10_U03 Student potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik, przekazując informacje techniczne dotyczące technologii budwy infrastruktury drogowej | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje | |
TR_1A_D4-10_U15 Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla technologii budowy infrastruktury drogowej | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_1A_D4-10_K01 Student jest wrażliwy na występujące w transporcie zagrożenia i ma świadomość związanego z nimi ryzyka i konsekwencji zagrożeń związanych z infrastrukturą drogową | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli |
Literatura podstawowa
- Korjat A., Bezpieczeństwo ruchu drogowego, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń, 2010, ISBN 978-83-60738-99-3.
- Gronowicz J., Ochrona środowiska w transporcie lądowym, Wyd. Politechniki Poznańskiej, Poznań, 2004, ISBN 83-7204-374-4
- Gaca S., Suchorzewski W., Tracz M., Inżynieria ruchu drogowego. Teoria i praktyka, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2011, ISBN 978-83-206-1707-8.
- Bojarski P., Wymagania prawne ochrony środowiska w odniesieniu do ruchu drogowego, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław, 2004, ISBN 83-229-2273-6
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym., 2011
- red. B. Jackowiak, Oddziaływanie infrastruktury transportowej na przestrzeń przyrodniczą, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, Warszawa-Poznań-Lublin, 2007, ISBN 83-87414-83-2
- Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym., 2011
- Gaca S., Suchorzewski W., Tracz M., Inżynieria ruchu drogowego. Teoria i praktyka, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2011, ISBN 978-83-206-1707-8.
- Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody., 2011
- Rozporządzenia ministra infrastruktury z dnia 31 grudnia 2001 w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia., 2011
- Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie., 2011