Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria chemiczna (S3)
Sylabus przedmiotu Progress in PhD work (PhD seminar) I:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor inżynier | ||
Obszary studiów | studia trzeciego stopnia | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Progress in PhD work (PhD seminar) I | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Inżynierii Chemicznej i Procesów Ochrony Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Joanna Karcz <Joanna.Karcz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Walerian Arabczyk <Walerian.Arabczyk@zut.edu.pl>, Antoni Morawski <Antoni.Morawski@zut.edu.pl>, Urszula Narkiewicz <Urszula.Narkiewicz@zut.edu.pl>, Tadeusz Spychaj <Tadeusz.Spychaj@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Knowledge of the content of the 2nd level courses: chemical technology or chemical engineering |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Making PhD students acquainted with the rules of realization of a PhD work in the area of technical sciences |
C-2 | Formation of a PhD student’s ability to prepare a presentation on a defined subject in the area of chemical technology or chemical engineering |
C-3 | Formation of a PhD student’s ability to discuss on a defined subject in the area of chemical technology or chemical engineering |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Formation of a PhD student’s ability to discuss on a defined subject in the area of chemical technology or chemical engineering | 2 |
T-S-2 | Overview of requirements related to PhD students and the quality of PhD work (Aim of PhD work. Scientific discovery. Research hypotheses. Features of research results. Structure of PhD thesis. Editing PhD thesis. Verification of PhD students' skills). | 2 |
T-S-3 | PhD students’ presentations on a defined subject related to chemical technology or chemical engineering. Discussion on the presentations between the seminar participants. | 11 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Participation in seminars. | 15 |
A-S-2 | Preparation of a presentation on a defined subject | 5 |
A-S-3 | Literature studies related to the content of the seminar | 5 |
A-S-4 | Preparation for discussion in the area of the content presented in the seminar programme | 5 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Practical methods: seminar. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Assessment based on given presentation and activity in discussion during seminars. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ChE_3-_D01_W01 Depending on the selected research direction the PhD student can explain specialized issues related to scientific disciplines such as chemical technology or chemical engineering. | ChE_3-_W02, ChE_3-_W05 | — | C-1, C-2, C-3 | T-S-1, T-S-2, T-S-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ChE_3-_D01_U01 PhD student can prepare and present in English an oral presentation related to chemical technology or chemical engineering aspects. | ChE_3-_U05, ChE_3-_U13, ChE_3-_U15 | — | C-2, C-3 | T-S-2, T-S-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ChE_3-_D01_K01 PhD student understands the need to pass information about various aspects of activity associated with chemical technology or engineering. | ChE_3-_K02 | — | C-2, C-3 | T-S-2, T-S-3 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChE_3-_D01_W01 Depending on the selected research direction the PhD student can explain specialized issues related to scientific disciplines such as chemical technology or chemical engineering. | 2,0 | |
3,0 | PhD student is able to explain on a basis level the specialized issues related to chemical technology and chemical engineering scientific disciplines. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChE_3-_D01_U01 PhD student can prepare and present in English an oral presentation related to chemical technology or chemical engineering aspects. | 2,0 | |
3,0 | PhD student can prepare and give an oral presentation on a defined subject | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChE_3-_D01_K01 PhD student understands the need to pass information about various aspects of activity associated with chemical technology or engineering. | 2,0 | |
3,0 | PhD student possesses basic competences in the area of transfer of information related to various aspects of chemical technology and chemical engineering. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Ustawa z dnia 14 marca 2003 r. o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki, Dz. U. Nr 65, poz. 595, z późn. zm.
- Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 22 września 2011 r. w sprawie szczegółowego trybu i warunków przeprowadzania czynności w przewodach doktorskich, w postępowaniu habilitacyjnym oraz w postępowaniu o nadanie tytułu profesora, Dziennik Ustawa Nr 204, poz. 1200