Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Nanotechnologia (S2)
specjalność: Nanonauki i nanotechnologie
Sylabus przedmiotu Struktura i funkcja biomateriałów - warsztaty:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Nanotechnologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Struktura i funkcja biomateriałów - warsztaty | ||
Specjalność | Nano-biomateriały | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Polimerów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Piegat <Agnieszka.Piegat@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Chemia i technologia polimerów, podstawy nauki o biomateriałach polimerowych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | zdobycie wiedzy praktycznej w zakresie struktury i funkcji biomateriałów |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Synteza elastomerowego poli(estro-eteru) | 10 |
T-P-2 | Synteza elastomerowego poli(estro-uretanu) i poli(etero-uretanu) | 15 |
T-P-3 | Synteza poli(alikilenodikarboksylanów) (inaczej poli(bezwodników) | 15 |
T-P-4 | Otrzymywanie poli(alkoholu winylowego) i kriożelu PVA | 15 |
T-P-5 | Badanie degradacji enzymatycznej i hydrolitycznej otrzymanych polimerów inkubowanych w różnych warunkach temperaturowych i środowiskowych (badanie zmian pH, masy i ciężaru cząsteczkowego) | 20 |
T-P-6 | Programowanie określonych właściwości powierzchniowych, przestrzennych i objętościowych poprzez bodźce chemiczne i termiczno-mechaniczne | 15 |
90 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | wykonanie pracy projektowej na podstawie materiałów źródłowych | 30 |
A-P-2 | praca własna studenta | 90 |
A-P-3 | konsultacje | 30 |
150 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | zajęcia praktyczne połączone z dyskusją i objaśnieniami |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: praca projektowa |
S-2 | Ocena formująca: ocena ciągła |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_2A_D2-05_W01 student definiuje podstawowe pojecia zwiazane ze strukturą i funkcją biomateriałów | Nano_2A_W02, Nano_2A_W03, Nano_2A_W04 | — | — | C-1 | T-P-1, T-P-2, T-P-6, T-P-3, T-P-4, T-P-5 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_2A_D2-05_U01 w wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi analizować strukturę pod katem funkcjonalności materiału polimerowego do zastosowań medycznych | Nano_2A_U02, Nano_2A_U03 | — | — | C-1 | T-P-1, T-P-2, T-P-6, T-P-3, T-P-4, T-P-5 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_2A_D2-05_K01 student posiada ograniczoną kreatywność i umiejętność pracy w zespole oraz znajomość zasad etyki zawodowej i bezpieczeństwa pracy | Nano_2A_K02, Nano_2A_K03, Nano_2A_K04 | — | — | C-1 | T-P-1, T-P-2, T-P-6, T-P-3, T-P-4, T-P-5 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Nano_2A_D2-05_W01 student definiuje podstawowe pojecia zwiazane ze strukturą i funkcją biomateriałów | 2,0 | |
3,0 | student posiada ograniczoną wiedzę w zakresie struktury i funkcji biomateriałów polimerowych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Nano_2A_D2-05_U01 w wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi analizować strukturę pod katem funkcjonalności materiału polimerowego do zastosowań medycznych | 2,0 | |
3,0 | student posiada ograniczonej umiejętności w zakresieanalizy struktury i funkcji materiału polimerowego do zastosowań medycznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Nano_2A_D2-05_K01 student posiada ograniczoną kreatywność i umiejętność pracy w zespole oraz znajomość zasad etyki zawodowej i bezpieczeństwa pracy | 2,0 | |
3,0 | student posiada ograniczoną kreatywność i umiejętność pracy w zespole oraz znajomość zasad etyki zawodowej i bezpieczeństwa pracy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- B.D. Ratner, A.S. Hoffman, F.J, Schoen, J.E. Lemons, Biomaterials Science. An Introduction to Materials in Medicine, Elsevier, San Diego, 2004
Literatura dodatkowa
- Wise D.L, Biomaterials and Bioengineering Handbook, Marcel Dekker, New York, 2000