Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | Nano_2A_D2-10b_U01 | Student powinien umieć zastosować nacząstki, dokonać wyboru adekwatnej metody aplikacji, ocenić zagrozenia bedacego efektem uzywania odpowiednich produktów i zwiazków chemicznych i przestrzeganie przepisów BHP |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Nano_2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie nanotechnologii, nanomateriałów, nanobiomateriałów, fizyki, chemii, inżynierii materiałowej i nauk pokrewnych; potrafi dokonywać ich krytycznej selekcji, interpretacji oraz integracji ze swą dotychczasową wiedzą |
---|
Nano_2A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie nanotechnologii i nanobiotechnologii |
Nano_2A_U03 | na podstawie danych literaturowych oraz własnych badań naukowych potrafi przygotować opracowanie naukowe (publikację) w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku angielskim z zakresu zagadnień właściwych dla kierunku nanotechnologii |
Nano_2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i angielskim prezentacje ustne dotyczące szczegółowych zagadnień związanych tematycznie z treściami programowymi studiów |
Nano_2A_U05 | potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i wykorzystać proces samokształcenia w miejscu pracy |
Nano_2A_U07 | potrafi zastosować specjalistyczne metody i procedury pomiarowe z zakresu technologii chemicznej, fizyki i nanotechnologii, aby zaplanować złożony eksperyment laboratoryjny oraz potrafi interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
Nano_2A_U09 | potrafi ocenić przydatność, możliwość wykorzystania i obsłużyć złożone, nowoczesne układy pomiarowe z wykorzystaniem elektronicznych systemów pomiarowych oraz zaawansowanych narzędzi informatycznych |
Nano_2A_U11 | potrafi dostrzegać i oceniać krytycznie, konsekwencje systemowe i pozatechniczne, w tym środowiskowe, ekonomiczne i społeczne wprowadzania konkretnych rozwiązań technicznych w stopniu zaawansowanym w zakresie swojej specjalności |
Nano_2A_U14 | posiada umiejętność doboru reakcji chemicznych, technik laboratoryjnych i rozwiązań inżynieryjnych do realizacji konkretnych zadań z zakresu ukończonej specjalności o zróżnicowanym stopniu trudności |
Nano_2A_U15 | potrafi przeprowadzić złożoną charakterystykę fizyko-chemiczną nanomateriałów opierając się o zdobytą wiedzę z dziedziny fizyki, chemii i inżynierii materiałowej |
Cel przedmiotu | C-1 | Celem wykładów jest zapoznanie studenta z aktualnym stanem wiedzy o nanocząastkach i ich wpływie na zdrowie i środowisko |
---|
Treści programowe | T-W-2 | Oddziaływanie nanocząstek z układem oddechowym i nerwowym |
---|
T-W-1 | Aspekty biozgodności komorkowej i tkankowej nanocząstek |
T-W-3 | Ostra i przewlekla toksyczność w wyniku przenikania nanocząstek przez skórę. |
T-W-4 | Metody oceny toksyczności nanocząstek |
Metody nauczania | M-1 | wykład informacyjny |
---|
M-2 | wykład problemowy |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Określenie podstawowych informacji i wiedzy studenta w zakresie podstawowych właściwości nanocząstek |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena wiedzy studenta w zakresie komponowania, obszarów stosowania, sposobów aplikacji , wpływu na środowisko i zdrowie oraz metod oceny właściwości materiałów z użyciem nanocząstek |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie posiada umiejętności w zakresie bezpiecznego stosowania nanomateriałów. |
3,0 | Student posiada ograniczone umiejętności w zakresie bezpiecznego stosowania nanomateriałów. |
3,5 | Student posiada podstawowe umiejętności w zakresie bezpiecznego stosowania nanomateriałów. |
4,0 | Student posiada umiejętności w zakresie bezpiecznego stosowania nanomateriałów. |
4,5 | Student posiada umiejetności w zakresie j.w. oraz ograniczone umiejętności w zakresie oceny zagrożeń wynikających ze stosowania nanocząstek |
5,0 | Student posiada umiejetności w zakresie j.w. oraz umiejętności w zakresie oceny zagrożeń wynikających ze stosowania nanocząstek |