Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S1)
specjalność: Technologia nieorganiczna
Sylabus przedmiotu Seminarium:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium | ||
Specjalność | Technologia organiczna | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Chemicznej Organicznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ewa Janus <Ewa.Janus@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Marcin Bartkowiak <Marcin.Bartkowiak@zut.edu.pl>, Zbigniew Czech <psa_czech@wp.pl>, Małgorzata Dzięcioł <Malgorzata.Dzieciol@zut.edu.pl>, Elżbieta Huzar <Elzbieta.Huzar@zut.edu.pl>, Monika Kowalewska <Monika.Kowalewska@zut.edu.pl>, Halina Kwiecień <Halina.Kwiecien@zut.edu.pl>, Grzegorz Lewandowski <Grzegorz.Lewandowski@zut.edu.pl>, Paula Ossowicz-Rupniewska <Paula.Ossowicz@zut.edu.pl>, Robert Pełech <Robert.Pelech@zut.edu.pl>, Magdalena Urbala <Magdalena.Urbala@zut.edu.pl>, Alicja Wodnicka <Alicja.Wodnicka@zut.edu.pl>, Agnieszka Wróblewska <Agnieszka.Wroblewska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Chemia organiczna |
W-2 | Preparatyka organiczna |
W-3 | Technologia chemiczna |
W-4 | Analiza instrumentalna |
W-5 | Podstawy inżynierii chemicznej |
W-6 | Mechanizmy reakcji |
W-7 | Podstawy statystyki |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przygotowanie studenta do samodzielnego napisania pracy dyplomowej z zachowaniem praw autorskich. |
C-2 | Pomoc w wyborze literatury niezbędnej do: napisania części literaturowej pracy dyplomowej, zaplanowania eksperymentów, analizy wyników oraz do opracowania wniosków z badań. |
C-3 | Przygotowanie do prezentacji wyników i do dyskusji nad tymi wynikami. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Przedstawienie przez studentów przeglądu literatury związanej z tematyką pracy dyplomowej, planu badań i postępów w pracy eksperymentalnej. Dyskusja nad problemami związanymi z przeprowadzanymi badaniami. Opracowanie wyników i przedstawienie wniosków z wykonanych badań. | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Udział w seminariach | 30 |
A-S-2 | Przygotowanie do seminarium. | 60 |
A-S-3 | Udział w konsultacjach związanych z przygotowaniem do seminarium. | 30 |
120 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Seminarium |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca efekty kształcenia i wystawiana pod koniec przedmiotu. Do oceny będzie brana pod uwagę: obecność na wszystkich seminariach, przygotowanie i aktywny udział w seminariach oraz prawidłowe przygotowanie prezentacji. |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_1A_D02-3_U04 Potrafi przygotować prezentacje ustne dotyczące szczegółowych zagadnień z zakresu kierunku studów technologia chemiczna w języku polskim oraz przynajmniej jednym języku obcym spośród języków: angielski, francuski, niemiecki, rosyjski. | TCH_1A_U04 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
TCH_1A_D02-3_U05 Ma umiejetność samokształcenia się. | TCH_1A_U05 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_1A_D02-3_K02 Potrafi współpracować w grupie w zakresie organizacji samokształcenia. | TCH_1A_K02 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_1A_D02-3_U04 Potrafi przygotować prezentacje ustne dotyczące szczegółowych zagadnień z zakresu kierunku studów technologia chemiczna w języku polskim oraz przynajmniej jednym języku obcym spośród języków: angielski, francuski, niemiecki, rosyjski. | 2,0 | Nie potrafi przygotować prezentacji ustnych dotyczących szczegółowych zagadnień z zakresu kierunku studiów technologia chemiczna. |
3,0 | Potrafi przygotować prezentacje ustne dotyczące tylko ogólnych zagadnień z zakresu kierunku studiów technologia chemiczna w języku polskim. | |
3,5 | Potrafi przygotować prezentacje ustne dotyczące wybranych, szczegółowych zagadnień z zakresu kierunku studiów technologia chemiczna w języku polskim. | |
4,0 | Potrafi przygotować prezentacje ustne dotyczące szczegółowych zagadnień z zakresu kierunku studiów technologia chemiczna w języku polskim. | |
4,5 | Potrafi przygotować prezentacje ustne dotyczące wybranych, szczegółowych zagadnień z zakresu kierunku studiów technologia chemiczna w języku polskim oraz przynajmniej w jednym języku obcym. | |
5,0 | Potrafi przygotować prezentacje ustne dotyczące szczegółowych zagadnień z zakresu kierunku studiów technologia chemiczna w języku polskim oraz przynajmniej w jednym języku obcym. | |
TCH_1A_D02-3_U05 Ma umiejetność samokształcenia się. | 2,0 | Nie ma umiejętności samoształcenia. |
3,0 | Ma umiejętność samokształcenia ale realizuje to w bardzo ograniczonym stopniu. | |
3,5 | Ma umiejętność samokształcenia i realizuje to najprostszymi metodami. | |
4,0 | Ma umiejętność samokształcenia i realizuje to wybranymi metodami. | |
4,5 | Ma umiejętność samokształcenia i realizuje to różnymi metodami. | |
5,0 | Ma umiejętność samokształcenia i realizuje to różnymi metodami. Potrafi ocenić, która z metod jest najlepsza i na tę metodę położyc główny nacisk przy samokształceniu. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_1A_D02-3_K02 Potrafi współpracować w grupie w zakresie organizacji samokształcenia. | 2,0 | Student nie potrafi współpracować w grupie w zakresie organizacji samokształcenia. |
3,0 | Student potrafi w ograniczony sposób współpracować w grupie w zakresie organizacji samokształcenia. | |
3,5 | Student potrafi współpracować w grupie w zakresie organizacji samokształcenia, jeśli samokształcenie dotyczy zagadnień ogólnych. | |
4,0 | Student potrafi współpracować w grupie w zakresie organizacji samokształcenia, jeśli samokształcenie dotyczy zarówno zagadnień ogólnych, jak i szczegółowych. | |
4,5 | Student potrafi współpracować w grupie w zakresie organizacji samokształcenia, jeśli samokształcenie dotyczy zarówno zagadnień ogólnych, jak i szczegółowych. Potrafi zaproponowac kilka dróg samokształcenia. | |
5,0 | Student potrafi współpracować w grupie w zakresie organizacji samokształcenia, jeśli samokształcenie dotyczy zarówno zagadnień ogólnych, jak i szczegółowych. Potrafi zaproponowac kilka dróg samokształcenia i porównać je ze sobą. |
Literatura podstawowa
- E. Grzywa, J. Molenda, Technologia podstawowych syntez organicznych, WNT, Warszawa, 2008, tom 1 i 2
- B. Burczyk, Zielona chemia. Zarys, Oficyna wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 2006
- R. Bogoczek, E. Kociołek-Balawejder, Technologia chemiczna organiczna, WAE, Wrocław, 1992
- Z. Witkiewicz, Podstawy chromatografii, WNT, Warszawa, 1992
- R.J. Hamilton, P.A. Sewell, Wysokosprawna chromatografia cieczowa, PWN, Warszawa, 2000
- A.S. Płaziak, Spektrometria masowa związków organicznych, Wydawnictwo naukowe UAM, Poznań, 1997
- Kirk-Othmer, Encyclopedia of Chemical Technology, John Wiley & Sons Inc., 1999
- P.H. Groggins, Procesy jednostkowe w syntezie organicznej, WNT, Warszawa, 1961
- S.Ł. Achnazarowa, W.W. Kafarow, Optymalizacja eksperymentu, WNT, Warszawa, 1982
- Z. Polański, Planowanie doświadczeń, PWN, Warszawa, 1984
- Literatura źródłowa związana z tematem przygotowywanej pracy dyplomowej, -, -, -, 2012
Literatura dodatkowa
- E. Hoffman, J. Charette, V. Stroobant, Spektroskopia mas, WNT, Warszawa, 1998
- Z. Polański, Metodyka badań doświadczalnych, Wydawnictwo Politechniki Krakowskiej, Kraków, 1978
- W. Zieliński, A. Rajca, Metody spektroskopowe i ich zastosowanie do identyfikacji zwiazków organicznych, WNT, Warszawa, 1995