Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S1)
specjalność: Technologia nieorganiczna

Sylabus przedmiotu Pracownia dyplomowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Pracownia dyplomowa
Specjalność Technologia polimerów
Jednostka prowadząca Instytut Polimerów
Nauczyciel odpowiedzialny Mirosława El Fray <Miroslawa.ElFray@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 8,0 ECTS (formy) 8,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL7 105 8,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy technologii chemicznej I i II
W-2Technologia chemiczna - procesy przemysłu syntezy chemicznej
W-3Wybrane zagadnienia z technologii polimerów

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Ukształtowanie umiejętności przeglądu i wyboru dostępnych publikacji związanych z tematem pracy dyplomowej inżynierskiej i ich opracowania w formie prezentacji ustnej
C-2Ukształtowanie umiejętności prowadzenia i kontroli procesu technologicznego
C-3Przygotowanie do opracowania wyników badań i ich rzetelnej interpretacji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Dyskusja tematu pracy dyplomowej inżynierskiej z obszaru technologii polimerów6
T-L-2Zapoznanie się metodami procesu technologicznego będącego przedmiotem pracy dyplomowej inzynierskiej10
T-L-3Sprawdzenie poprawności funkcjonowania sprzetu i aparatury niezbędnej do wykonania prac badawczych10
T-L-4Przeprowadzenie badań wstępnych79
105

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Udział w pracach laborratoryjnych105
A-L-2Zapoznanie się z literaturą dotyczącą pracy dyplomowej inżynierskiej z obszaru technologii polimerów40
A-L-3Wykonanie badań i opracowanie uzyskanych wyników95
240

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Ciągła praca ze studentem w laboratorium
M-2Dyskusje merytoryczne dotyczące poprawności realizowanych prac badawczych i interpretacji wyników

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Okresowa ocena z przebiegu realizacji założonych badań w ramach pracy dyplomowej inżynierskiej
S-2Ocena formująca: Ocena samodzielności i aktywności w prowadzeniu badań
S-3Ocena podsumowująca: Sprawozdanie pisemne z realizacji założonych badań i dyskusja wyników

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_1A_D03-4_W01
Ma wiedzę z matematyki, fizyki, chemii, i elektrotechniki i na jej podstawie opisuje jakościowo i ilościowo operacje i procesy jednostkowe z obszaru technologii polimerów, rozwiązuje podstawowe problemy technologiczne
TCH_1A_W03, TCH_1A_W15C-2, C-3T-L-3, T-L-2M-1, M-2S-1, S-2, S-3
TCH_1A_D03-4_W02
Ma wiedzę z zakresu chemii ogólnej, nieorganicznej, organicznej, fizycznej, analitycznej, budowy reaktorów, procesów przetwórstwa z obszaru technologii polimerów, charakteryzowania produktów, opisu kinetyki i termodynamiki, opracowani i interpretacji wyników
TCH_1A_W13, TCH_1A_W03C-2, C-3T-L-3, T-L-2M-1, M-2S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_1A_D03-4_U01
Ma umiejętność przygotowania w języku polskim i obcym prezentacji ustnej na podstawie zebranej literatury dotyczącej przedmiotu pracy dyplomowej inżynierskiej i pogłębienia swojej wiedzy w procesie samokształcenia
TCH_1A_U01, TCH_1A_U02C-1, C-3T-L-3, T-L-2M-1, M-2S-2, S-3
TCH_1A_D03-4_U02
Potrafi zbudować stanowisko badawcze, wykorzystać metody analityczne do kontroli operacji i procesów jednostkowych związanych z przedmotem pracy dyplomowej inżynierskiej, opracować i zinterpretować uzyskane wyniki
TCH_1A_U01, TCH_1A_U05C-1, C-2, C-3T-L-3, T-L-2M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_1A_D03-4_K01
Jest świadomy wpływu rzetelnej realizacji zadań własnych na końcowy wynik pracy grupy, potrafi określić kolejność ważności działań, przekazywać swoją wiedzę innym i podejmować dyskusje
TCH_1A_K06, TCH_1A_K02C-1, C-2, C-3T-L-3, T-L-4, T-L-2M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_1A_D03-4_W01
Ma wiedzę z matematyki, fizyki, chemii, i elektrotechniki i na jej podstawie opisuje jakościowo i ilościowo operacje i procesy jednostkowe z obszaru technologii polimerów, rozwiązuje podstawowe problemy technologiczne
2,0Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3,0
3,0Ma częściową wiedzę z matematyki, fizyki, chemii, i elektrotechniki i na jej podstawie częściowo opisuje jakościowo operacje i procesy jednostkowe z obszaru technologii cpolimerów, nie rozwiązuje podstawowych problemów technologicznych
3,5Ma wiedzę z matematyki, fizyki, chemii, i elektrotechniki i na jej podstawie częściowo opisuje jakościowo i ilościowo operacje i procesy jednostkowe z obszaru technologii polimerów, nie rozwiązuje podstawowych problemów technologicznych
4,0Ma wiedzę z matematyki, fizyki, chemii, i elektrotechniki i na jej podstawie opisuje jakościowo i ilościowo operacje i procesy jednostkowe z obszaru technologii polimerów, rozwiązuje częściowo podstawowe problemy technologiczne
4,5Ma wiedzę z matematyki, fizyki, chemii, i elektrotechniki i na jej podstawie opisuje jakościowo i ilościowo operacje i procesy jednostkowe z obszaru technologii polimerów, rozwiązuje podstawowe problemy technologiczne
5,0Ma wiedzę z matematyki, fizyki, chemii, i elektrotechniki i na jej podstawie opisuje jakościowo i ilościowo operacje i procesy jednostkowe z obszaru technologii polimerów, rozwiązuje problemy technologiczne i je interpretuje
TCH_1A_D03-4_W02
Ma wiedzę z zakresu chemii ogólnej, nieorganicznej, organicznej, fizycznej, analitycznej, budowy reaktorów, procesów przetwórstwa z obszaru technologii polimerów, charakteryzowania produktów, opisu kinetyki i termodynamiki, opracowani i interpretacji wyników
2,0Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3,0
3,0Ma częściową wiedzę z zakresu chemii ogólnej, nieorganicznej, organicznej, fizycznej, analitycznej, budowy reaktorów, procesów przetwórstwa z obszaru technologii polimerów i charakteryzowania produktów
3,5Ma wiedzę z zakresu chemii ogólnej, nieorganicznej, organicznej, fizycznej, analitycznej, budowy reaktorów, procesów przetwórstwa z obszaru technologii polimerów i charakteryzowania produktów
4,0Ma wiedzę z zakresu chemii ogólnej, nieorganicznej, organicznej, fizycznej, analitycznej, budowy reaktorów, procesów przetwórstwa z obszaru technologii polimerów i charakteryzowania produktów oraz częściowo do opisu kinetyki i termodynamiki, opracowania i interpretacji wyników
4,5Ma wiedzę z zakresu chemii ogólnej, nieorganicznej, organicznej, fizycznej, analitycznej, budowy reaktorów, procesów przetwórstwa z obszaru technologii polimerów i charakteryzowania produktów oraz do opisu kinetyki i termodynamiki, opracowania i interpretacji wyników
5,0Ma wiedzę z zakresu chemii ogólnej, nieorganicznej, organicznej, fizycznej, analitycznej, budowy reaktorów, procesów przetwórstwa z obszaru technologii polimerów i charakteryzowania produktów oraz do opisu kinetyki i termodynamiki, opracowania i interpretacji wyników i ich dyskusji

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_1A_D03-4_U01
Ma umiejętność przygotowania w języku polskim i obcym prezentacji ustnej na podstawie zebranej literatury dotyczącej przedmiotu pracy dyplomowej inżynierskiej i pogłębienia swojej wiedzy w procesie samokształcenia
2,0Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3
3,0Nie potrafi samodzielnie zebrać literatury dotyczącej przedmiotu pracy dyplomowej inżynierskiej i jej przeanalizować a prezentację ustną w języku polskim i obcym przygotowuje na podstawie literatury przekazanej przez opiekuna i pod jego kierunkiem
3,5Samodzielniegromadzi literaturę dotyczącą przedmiotu pracy dyplomowej inżynierskiej ale nie potrafi jej przeanalizować, prezentację ustną w języku polskim i obcym przygotowuje na podstawie zebranej literatury pod kierunkiem opiekuna
4,0Samodzielnie gromadzi literaturę dotyczącą przedmiotu pracy dyplomowej inżynierskiej,analizuje ją i na jej podstawie pod kierunkiem opiekuna przygotowuje prezentację ustną w języku polskim i obcym
4,5Samodzielnie gromadzi literaturę dotyczącą przedmiotu pracy dyplomowej inżynierskiej,analizuje ją i na jej podstawie przygotowuje prezentację ustną w języku polskim i obcym
5,0Ma umiejętność przygotowania w języku polskim i obcym prezentacji ustnej na podstawie samodzielnie zebranej literatury dotyczącej przedmiotu pracy dyplomowej inżynierskiej i pogłębienia swojej wiedzy w procesie samokształcenia
TCH_1A_D03-4_U02
Potrafi zbudować stanowisko badawcze, wykorzystać metody analityczne do kontroli operacji i procesów jednostkowych związanych z przedmotem pracy dyplomowej inżynierskiej, opracować i zinterpretować uzyskane wyniki
2,0Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3
3,0Kierowany przez opiekuna buduje stanowisko badawcze, wykorzystuje wskazane metody analityczne do kontroli operacji i procesów jednostkowych związanych z przedmotem pracy dyplomowej inżynierskiej
3,5Samodzielnie buduje stanowisko badawcze, wykorzystuje wskazane metody analityczne do kontroli operacji i procesów jednostkowych związanych z przedmotem pracy dyplomowej inżynierskiej
4,0Samodzielnie buduje stanowisko badawcze, wykorzystuje metody analityczne do kontroli operacji i procesów jednostkowych związanych z przedmiotem pracy dyplomowej inżynierskiej, opracowuje uzyskane wyniki
4,5Samodzielnie buduje stanowisko badawcze, wykorzystuje metody analityczne do kontroli operacji i procesów jednostkowych związanych z przedmiotem pracy dyplomowej inżynierskiej, opracowuje uzyskane wyniki i je interpretuje
5,0Potrafi zbudować stanowisko badawcze, wykorzystać metody analityczne do kontroli operacji i procesów jednostkowych związanych z przedmiotem pracy dyplomowej inżynierskiej, opracować i zinterpretować uzyskane wyniki i je dyskutować

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_1A_D03-4_K01
Jest świadomy wpływu rzetelnej realizacji zadań własnych na końcowy wynik pracy grupy, potrafi określić kolejność ważności działań, przekazywać swoją wiedzę innym i podejmować dyskusje
2,0Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3,0
3,0Jest częściowo świadomy wpływu rzetelnej realizacji zadań własnych na końcowy wynik pracy grupy
3,5Jest świadomy wpływu rzetelnej realizacji zadań własnych na końcowy wynik pracy grupy
4,0Jest świadomy wpływu rzetelnej realizacji zadań własnych na końcowy wynik pracy grupy, potrafi określić kolejność ważności działań
4,5Jest świadomy wpływu rzetelnej realizacji zadań własnych na końcowy wynik pracy grupy, potrafi określić kolejność ważności działań, przekazywać swoją wiedzę innym
5,0Jest świadomy wpływu rzetelnej realizacji zadań własnych na końcowy wynik pracy grupy, potrafi określić kolejność ważności działań, przekazywać swoją wiedzę innym i podejmować dyskusję

Literatura podstawowa

  1. 2012, Literatura związana z tematem pracy - publikacje, monografie, podręczniki, patenty, 2012
  2. 2011, Literatura związana z tematem pracy - publikacje, monografie, podręczniki, patenty, 2011
  3. 2010, Literatura związana z tematem pracy - publikacje, monografie, podręczniki, patenty, 2010

Literatura dodatkowa

  1. 2009, Literatura związana z tematem pracy - publikacje, monografie, podręczniki, patenty, 2009
  2. 2008, Literatura związana z tematem pracy - publikacje, monografie, podręczniki, patenty, 2008
  3. 2007, Literatura związana z tematem pracy - publikacje, monografie, podręczniki, patenty, 2007

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Dyskusja tematu pracy dyplomowej inżynierskiej z obszaru technologii polimerów6
T-L-2Zapoznanie się metodami procesu technologicznego będącego przedmiotem pracy dyplomowej inzynierskiej10
T-L-3Sprawdzenie poprawności funkcjonowania sprzetu i aparatury niezbędnej do wykonania prac badawczych10
T-L-4Przeprowadzenie badań wstępnych79
105

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Udział w pracach laborratoryjnych105
A-L-2Zapoznanie się z literaturą dotyczącą pracy dyplomowej inżynierskiej z obszaru technologii polimerów40
A-L-3Wykonanie badań i opracowanie uzyskanych wyników95
240
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_1A_D03-4_W01Ma wiedzę z matematyki, fizyki, chemii, i elektrotechniki i na jej podstawie opisuje jakościowo i ilościowo operacje i procesy jednostkowe z obszaru technologii polimerów, rozwiązuje podstawowe problemy technologiczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_1A_W03ma wiedzę z zakresu chemii niezbędną do rozumienia i ilościowego opisu zjawisk i praw chemicznych oraz procesów technologicznych
TCH_1A_W15zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich związanych z technologią chemiczną
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności prowadzenia i kontroli procesu technologicznego
C-3Przygotowanie do opracowania wyników badań i ich rzetelnej interpretacji
Treści programoweT-L-3Sprawdzenie poprawności funkcjonowania sprzetu i aparatury niezbędnej do wykonania prac badawczych
T-L-2Zapoznanie się metodami procesu technologicznego będącego przedmiotem pracy dyplomowej inzynierskiej
Metody nauczaniaM-1Ciągła praca ze studentem w laboratorium
M-2Dyskusje merytoryczne dotyczące poprawności realizowanych prac badawczych i interpretacji wyników
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Okresowa ocena z przebiegu realizacji założonych badań w ramach pracy dyplomowej inżynierskiej
S-2Ocena formująca: Ocena samodzielności i aktywności w prowadzeniu badań
S-3Ocena podsumowująca: Sprawozdanie pisemne z realizacji założonych badań i dyskusja wyników
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3,0
3,0Ma częściową wiedzę z matematyki, fizyki, chemii, i elektrotechniki i na jej podstawie częściowo opisuje jakościowo operacje i procesy jednostkowe z obszaru technologii cpolimerów, nie rozwiązuje podstawowych problemów technologicznych
3,5Ma wiedzę z matematyki, fizyki, chemii, i elektrotechniki i na jej podstawie częściowo opisuje jakościowo i ilościowo operacje i procesy jednostkowe z obszaru technologii polimerów, nie rozwiązuje podstawowych problemów technologicznych
4,0Ma wiedzę z matematyki, fizyki, chemii, i elektrotechniki i na jej podstawie opisuje jakościowo i ilościowo operacje i procesy jednostkowe z obszaru technologii polimerów, rozwiązuje częściowo podstawowe problemy technologiczne
4,5Ma wiedzę z matematyki, fizyki, chemii, i elektrotechniki i na jej podstawie opisuje jakościowo i ilościowo operacje i procesy jednostkowe z obszaru technologii polimerów, rozwiązuje podstawowe problemy technologiczne
5,0Ma wiedzę z matematyki, fizyki, chemii, i elektrotechniki i na jej podstawie opisuje jakościowo i ilościowo operacje i procesy jednostkowe z obszaru technologii polimerów, rozwiązuje problemy technologiczne i je interpretuje
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_1A_D03-4_W02Ma wiedzę z zakresu chemii ogólnej, nieorganicznej, organicznej, fizycznej, analitycznej, budowy reaktorów, procesów przetwórstwa z obszaru technologii polimerów, charakteryzowania produktów, opisu kinetyki i termodynamiki, opracowani i interpretacji wyników
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_1A_W13ma wiedzę o trendach rozwojowych przemysłu chemicznego
TCH_1A_W03ma wiedzę z zakresu chemii niezbędną do rozumienia i ilościowego opisu zjawisk i praw chemicznych oraz procesów technologicznych
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności prowadzenia i kontroli procesu technologicznego
C-3Przygotowanie do opracowania wyników badań i ich rzetelnej interpretacji
Treści programoweT-L-3Sprawdzenie poprawności funkcjonowania sprzetu i aparatury niezbędnej do wykonania prac badawczych
T-L-2Zapoznanie się metodami procesu technologicznego będącego przedmiotem pracy dyplomowej inzynierskiej
Metody nauczaniaM-1Ciągła praca ze studentem w laboratorium
M-2Dyskusje merytoryczne dotyczące poprawności realizowanych prac badawczych i interpretacji wyników
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena samodzielności i aktywności w prowadzeniu badań
S-3Ocena podsumowująca: Sprawozdanie pisemne z realizacji założonych badań i dyskusja wyników
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3,0
3,0Ma częściową wiedzę z zakresu chemii ogólnej, nieorganicznej, organicznej, fizycznej, analitycznej, budowy reaktorów, procesów przetwórstwa z obszaru technologii polimerów i charakteryzowania produktów
3,5Ma wiedzę z zakresu chemii ogólnej, nieorganicznej, organicznej, fizycznej, analitycznej, budowy reaktorów, procesów przetwórstwa z obszaru technologii polimerów i charakteryzowania produktów
4,0Ma wiedzę z zakresu chemii ogólnej, nieorganicznej, organicznej, fizycznej, analitycznej, budowy reaktorów, procesów przetwórstwa z obszaru technologii polimerów i charakteryzowania produktów oraz częściowo do opisu kinetyki i termodynamiki, opracowania i interpretacji wyników
4,5Ma wiedzę z zakresu chemii ogólnej, nieorganicznej, organicznej, fizycznej, analitycznej, budowy reaktorów, procesów przetwórstwa z obszaru technologii polimerów i charakteryzowania produktów oraz do opisu kinetyki i termodynamiki, opracowania i interpretacji wyników
5,0Ma wiedzę z zakresu chemii ogólnej, nieorganicznej, organicznej, fizycznej, analitycznej, budowy reaktorów, procesów przetwórstwa z obszaru technologii polimerów i charakteryzowania produktów oraz do opisu kinetyki i termodynamiki, opracowania i interpretacji wyników i ich dyskusji
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_1A_D03-4_U01Ma umiejętność przygotowania w języku polskim i obcym prezentacji ustnej na podstawie zebranej literatury dotyczącej przedmiotu pracy dyplomowej inżynierskiej i pogłębienia swojej wiedzy w procesie samokształcenia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_1A_U01potrafi pozyskiwać informacje literaturowe z baz danych oraz innych źródeł związanych z naukami chemicznymi i fizycznymi; potrafi integrować uzyskane informacje, interpretować je, wyciągać prawidłowe wnioski i formułować opinie wraz z ich uzasadnieniem
TCH_1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w co najmniej jednym języku obcym spośród: angielski, francuski, niemiecki lub rosyjski
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności przeglądu i wyboru dostępnych publikacji związanych z tematem pracy dyplomowej inżynierskiej i ich opracowania w formie prezentacji ustnej
C-3Przygotowanie do opracowania wyników badań i ich rzetelnej interpretacji
Treści programoweT-L-3Sprawdzenie poprawności funkcjonowania sprzetu i aparatury niezbędnej do wykonania prac badawczych
T-L-2Zapoznanie się metodami procesu technologicznego będącego przedmiotem pracy dyplomowej inzynierskiej
Metody nauczaniaM-1Ciągła praca ze studentem w laboratorium
M-2Dyskusje merytoryczne dotyczące poprawności realizowanych prac badawczych i interpretacji wyników
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena samodzielności i aktywności w prowadzeniu badań
S-3Ocena podsumowująca: Sprawozdanie pisemne z realizacji założonych badań i dyskusja wyników
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3
3,0Nie potrafi samodzielnie zebrać literatury dotyczącej przedmiotu pracy dyplomowej inżynierskiej i jej przeanalizować a prezentację ustną w języku polskim i obcym przygotowuje na podstawie literatury przekazanej przez opiekuna i pod jego kierunkiem
3,5Samodzielniegromadzi literaturę dotyczącą przedmiotu pracy dyplomowej inżynierskiej ale nie potrafi jej przeanalizować, prezentację ustną w języku polskim i obcym przygotowuje na podstawie zebranej literatury pod kierunkiem opiekuna
4,0Samodzielnie gromadzi literaturę dotyczącą przedmiotu pracy dyplomowej inżynierskiej,analizuje ją i na jej podstawie pod kierunkiem opiekuna przygotowuje prezentację ustną w języku polskim i obcym
4,5Samodzielnie gromadzi literaturę dotyczącą przedmiotu pracy dyplomowej inżynierskiej,analizuje ją i na jej podstawie przygotowuje prezentację ustną w języku polskim i obcym
5,0Ma umiejętność przygotowania w języku polskim i obcym prezentacji ustnej na podstawie samodzielnie zebranej literatury dotyczącej przedmiotu pracy dyplomowej inżynierskiej i pogłębienia swojej wiedzy w procesie samokształcenia
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_1A_D03-4_U02Potrafi zbudować stanowisko badawcze, wykorzystać metody analityczne do kontroli operacji i procesów jednostkowych związanych z przedmotem pracy dyplomowej inżynierskiej, opracować i zinterpretować uzyskane wyniki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_1A_U01potrafi pozyskiwać informacje literaturowe z baz danych oraz innych źródeł związanych z naukami chemicznymi i fizycznymi; potrafi integrować uzyskane informacje, interpretować je, wyciągać prawidłowe wnioski i formułować opinie wraz z ich uzasadnieniem
TCH_1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności przeglądu i wyboru dostępnych publikacji związanych z tematem pracy dyplomowej inżynierskiej i ich opracowania w formie prezentacji ustnej
C-2Ukształtowanie umiejętności prowadzenia i kontroli procesu technologicznego
C-3Przygotowanie do opracowania wyników badań i ich rzetelnej interpretacji
Treści programoweT-L-3Sprawdzenie poprawności funkcjonowania sprzetu i aparatury niezbędnej do wykonania prac badawczych
T-L-2Zapoznanie się metodami procesu technologicznego będącego przedmiotem pracy dyplomowej inzynierskiej
Metody nauczaniaM-1Ciągła praca ze studentem w laboratorium
M-2Dyskusje merytoryczne dotyczące poprawności realizowanych prac badawczych i interpretacji wyników
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Okresowa ocena z przebiegu realizacji założonych badań w ramach pracy dyplomowej inżynierskiej
S-2Ocena formująca: Ocena samodzielności i aktywności w prowadzeniu badań
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3
3,0Kierowany przez opiekuna buduje stanowisko badawcze, wykorzystuje wskazane metody analityczne do kontroli operacji i procesów jednostkowych związanych z przedmotem pracy dyplomowej inżynierskiej
3,5Samodzielnie buduje stanowisko badawcze, wykorzystuje wskazane metody analityczne do kontroli operacji i procesów jednostkowych związanych z przedmotem pracy dyplomowej inżynierskiej
4,0Samodzielnie buduje stanowisko badawcze, wykorzystuje metody analityczne do kontroli operacji i procesów jednostkowych związanych z przedmiotem pracy dyplomowej inżynierskiej, opracowuje uzyskane wyniki
4,5Samodzielnie buduje stanowisko badawcze, wykorzystuje metody analityczne do kontroli operacji i procesów jednostkowych związanych z przedmiotem pracy dyplomowej inżynierskiej, opracowuje uzyskane wyniki i je interpretuje
5,0Potrafi zbudować stanowisko badawcze, wykorzystać metody analityczne do kontroli operacji i procesów jednostkowych związanych z przedmiotem pracy dyplomowej inżynierskiej, opracować i zinterpretować uzyskane wyniki i je dyskutować
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_1A_D03-4_K01Jest świadomy wpływu rzetelnej realizacji zadań własnych na końcowy wynik pracy grupy, potrafi określić kolejność ważności działań, przekazywać swoją wiedzę innym i podejmować dyskusje
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_1A_K06potrafi pracować w grupie, mając świadomość wpływu własnych działań na efekty pracy całego zespołu
TCH_1A_K02potrafi współpracować w grupie w zakresie organizacji samokształcenia
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności przeglądu i wyboru dostępnych publikacji związanych z tematem pracy dyplomowej inżynierskiej i ich opracowania w formie prezentacji ustnej
C-2Ukształtowanie umiejętności prowadzenia i kontroli procesu technologicznego
C-3Przygotowanie do opracowania wyników badań i ich rzetelnej interpretacji
Treści programoweT-L-3Sprawdzenie poprawności funkcjonowania sprzetu i aparatury niezbędnej do wykonania prac badawczych
T-L-4Przeprowadzenie badań wstępnych
T-L-2Zapoznanie się metodami procesu technologicznego będącego przedmiotem pracy dyplomowej inzynierskiej
Metody nauczaniaM-1Ciągła praca ze studentem w laboratorium
M-2Dyskusje merytoryczne dotyczące poprawności realizowanych prac badawczych i interpretacji wyników
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Okresowa ocena z przebiegu realizacji założonych badań w ramach pracy dyplomowej inżynierskiej
S-2Ocena formująca: Ocena samodzielności i aktywności w prowadzeniu badań
S-3Ocena podsumowująca: Sprawozdanie pisemne z realizacji założonych badań i dyskusja wyników
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3,0
3,0Jest częściowo świadomy wpływu rzetelnej realizacji zadań własnych na końcowy wynik pracy grupy
3,5Jest świadomy wpływu rzetelnej realizacji zadań własnych na końcowy wynik pracy grupy
4,0Jest świadomy wpływu rzetelnej realizacji zadań własnych na końcowy wynik pracy grupy, potrafi określić kolejność ważności działań
4,5Jest świadomy wpływu rzetelnej realizacji zadań własnych na końcowy wynik pracy grupy, potrafi określić kolejność ważności działań, przekazywać swoją wiedzę innym
5,0Jest świadomy wpływu rzetelnej realizacji zadań własnych na końcowy wynik pracy grupy, potrafi określić kolejność ważności działań, przekazywać swoją wiedzę innym i podejmować dyskusję