Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Site Management I:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Site Management I | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zespół Dydaktyczny Ekonomiki, Organizacji i Zarządzania w Budownictwie | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Tracz <Krzysztof.Tracz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Magdalena Bochenek <Magdalena.Bochenek@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukończeny kurs z Organizacji przedsiębiorstw budowlanych |
W-2 | Ukończony kurs z Ekonomiki budownictwa |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z procesem przygotowania i wykonania robót budowlanych przez wykonawcę |
C-2 | Umiejetność opracowania harmonogramu robót budowlanych i zagospodarowania placu budowy |
C-3 | Umiejetność oceny zagrożeń przy realizacji robót budowlanych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Documents for taking-over of construction site, | 2 |
T-A-2 | Organization charts of construction site, | 2 |
T-A-3 | Construction Works quantities and time calculations, | 10 |
T-A-4 | Developing of barchart, | 6 |
T-A-5 | Resource histogram, | 2 |
T-A-6 | Development of safety Plan (BIOZ) | 2 |
T-A-7 | Building materials` stockyards, | 2 |
T-A-8 | Construction site layout, | 2 |
T-A-9 | Passing test | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Legal and contractual aspects of construction works commecement, | 5 |
T-W-2 | Procedure of mobilization and taking-over of construction site, | 4 |
T-W-3 | Planning and organisation of technical infrastructure on site, | 4 |
T-W-4 | Planning of optimal technology of construction works, | 2 |
T-W-5 | Identification of detailed scope of works - WBS | 2 |
T-W-6 | Scope of duties and responsibilities of key positions of Contractor on site, | 2 |
T-W-7 | Safety Plan BiOZ complient with technical and legal requirements, | 2 |
T-W-8 | Planning of equipment and human resources necessary for contractual scope of works, | 5 |
T-W-9 | Gantt`s chart - key dates of construction works, | 2 |
T-W-10 | Line of balance in site human resources histogram, | 1 |
T-W-11 | Scope of duties and interpersonal stipulation for site manager, | 1 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Udział w ćwiczeniach | 30 |
A-A-2 | Udział w konsultacjach | 1 |
A-A-3 | Opracowanie materiału- studia literaturowe Samodzielne opracowanie tematów | 16 |
A-A-4 | Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń | 11 |
A-A-5 | Zaliczenie ćwiczeń | 2 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-W-2 | Samodzielne analizowanie treści wykładowych oraz rozpoznanie literaturowe | 30 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu | 28 |
A-W-4 | egzamin | 2 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Metoda przypadków |
M-3 | Metoda sytuacyjna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin testowy z wykładów |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń audytoryjnych |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM_1-_null_W01 Rozróżnia struktury oganizacjyjne budów o różnej skali wielkości, proponuje rozwiązania organizacji i zagospodarowania placu budowy, dobiera metodologię wykonania robót dla róąnych projektów. | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-9, T-W-11, T-W-6, T-A-2 | M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM_1-_null_U01 Oblicza nakłady pracy dla poszczególnych rodzajów robót,planuje pracę grup roboczych na placu budowy, ocenia zagrożenia i podejmuje działania zabezpieczające. | — | — | C-2 | T-W-3, T-W-5, T-A-3 | M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM_1-_null_K01 Jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo własne i zespołu,jest odpowiedzialy za wspoólnie realizowane zadania, ma świadomość przestrzegania etyki zawodowej | — | — | C-3, C-1 | T-W-9, T-W-11, T-W-6 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM_1-_null_W01 Rozróżnia struktury oganizacjyjne budów o różnej skali wielkości, proponuje rozwiązania organizacji i zagospodarowania placu budowy, dobiera metodologię wykonania robót dla róąnych projektów. | 2,0 | |
3,0 | Rozwiąuje test w 60% , wskazuje strukture organizacyjną dla okreslonej budowy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM_1-_null_U01 Oblicza nakłady pracy dla poszczególnych rodzajów robót,planuje pracę grup roboczych na placu budowy, ocenia zagrożenia i podejmuje działania zabezpieczające. | 2,0 | |
3,0 | Na podstawie katalogów potrafi okreslić nakłady pracy dla robót budowlanych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM_1-_null_K01 Jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo własne i zespołu,jest odpowiedzialy za wspoólnie realizowane zadania, ma świadomość przestrzegania etyki zawodowej | 2,0 | |
3,0 | Ma świadomość odpowiedzialności parcy w zespole | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Rory Burke, Project Management Planing and Contraction, John Wiley & Sons, 1992
- Andersson C.A.,Miles D., Neale R., Ward J., Site management. Workbook., Ineternational Labour Office, Geneva, 1996
- Praca zbiorowa, English for construction managers and engineering. Part 2: Principles of the management in construction., Poltext, Warszawa, 2008
- Kerzner H., Project Management. A system approach to planning,scheduling and controlling., John Wiley& Sons, Inc. New Jersey, 2003
- Maj T., Organizacja budowy. Podręcznik., Wyd. Szkolne i Pedagogiczne Spółka Akcyjna, Warszawa, 2007
Literatura dodatkowa
- Praca zbiorowa, Zarządzanie budową, Poltext, Warszawa, 2009
- Jaworski M., Podstawy organizacji budowy, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa, 2004
- Chudley R., Greeno R., Building construction. Handbook. Incorporating current building&construction regulations, Butterworth- Heinemann, England, 2010
- Chudley R., Greeno R., Construction technology. Pearson education limited., England, 2005