Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Mapping and Rendering:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Mapping and Rendering | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Wzornictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Kamila Nowak <knowak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Graduation from the first degree, direction: Design or Architecture. |
W-2 | Knowledge of solid 3D modeling in CAD, SolidWorks. |
W-3 | Ability to use presentation and publishing graphics. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Familiarize students with mapping and rendering basics in SolidWorks and 3dsMax. |
C-2 | Develop the ability to choose the right means to achieve the intended model visualization and rendering. |
C-3 | Focus on visualization for future product technology. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Advanced settings and camera support. Standard and photometric lighting settings and relationships. Selection of shadow type and atmospheric setting. | 10 |
T-L-2 | Create material using bitmaps. Modeling with a modifier, among others. Turbosmooth, cloth and object modification with freeform tool. Preparing the object for import using modifiers to clean the model grid. Mastering simple animations. | 15 |
T-L-3 | Modeling of rooms by means of walls, windows, doors and objects of architectural usability. Import ready-made 3ds models and edit them. Daylight settings, backgrounds, interior lights, cameras, materials. Master the rendering using the internal Mental Ray rendering engine. Settings and explanation of Final Garther. Improving the skills acquired in the previous semester by performing visualization for the presentation of a diploma project. | 20 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Participation in classes. | 45 |
A-L-2 | To carry out tasks that enhance the skills acquired in the classroom. | 30 |
A-L-3 | Examination - visualization supporting the presentation of the diploma project. | 45 |
120 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Information lecture combined with explanation and demonstration. |
M-2 | Subject classes - consolidating acquired skills in the form of a practical task. |
M-3 | Execute a project for presentation - check general knowledge based on the provided model and rendering. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Assessment of student's periodic achievements - exercises and tasks fixing acquired skills during exercises. |
S-2 | Ocena formująca: A test of the acquired skills during the semester. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Verification of general knowledge based on the provided model and rendering. Written exam. |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_1-_??_U01 Wz_2A_C23_W02, Wz_2A_C23_W03, Wz_2A_C23_U01, Wz_2A_C23_U02, Wz_2A_C23_K02, Wz_2A_C23_K04 | — | — | — | — | — | — |
Literatura podstawowa
- Wiley, Autodesk 3ds Max 2014 Bible The comprehensive tutorial resource, 2011
- Randi L. Derakhshani, Dariush Derakhshani, Autodesk 3ds Max 2015 Essential, Sybex, 2011
Literatura dodatkowa
- Kelly L. Murdock's, Autodesk 3ds Max 2015 Complete Reference Guide, 2014