Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Project Management II:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Project Management II | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zespół Dydaktyczny Ekonomiki, Organizacji i Zarządzania w Budownictwie | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Tracz <Krzysztof.Tracz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Magdalena Bochenek <Magdalena.Bochenek@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukonczony kurs z zarządzania procesem inwestycyjnym I |
W-2 | ukończony kurs z organizacji i kierowania budową I |
W-3 | ukończony kurs z systemów zarządzania jakością |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie wiedzy na temat organizacji i rozpoczęcia procesu inwsetycyjnego w budownictwie |
C-2 | Umiejętność zarzadzania czasem realizacji inwestycji |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Network schedules for the whole life-cycle of the Project, | 4 |
T-A-2 | Development of Project Management Plan (PMP) for construction process, | 6 |
T-A-3 | Project costs control in the whole life cycle, | 4 |
T-A-4 | Calculation of project activities progress by means of Percentage Complete method, | 3 |
T-A-5 | Earned Value Method with regards to all stages of Project, | 10 |
T-A-6 | Control of project execution, | 3 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | The life cycle of construction Project, | 2 |
T-W-2 | Basic functions of Employer in construction process, | 2 |
T-W-3 | The principles of time management in various stages of construction process, | 2 |
T-W-4 | The principles of Project Management Plan development, | 6 |
T-W-5 | Basic concepts and definitions of the Leadership | 4 |
T-W-6 | Project team organisation, | 2 |
T-W-7 | Responsibility Allocation Matrix (RAM) of Project - trainning, certificates, up-grading, | 2 |
T-W-8 | The scope of project technical dokumentation in comparison of execution effectiveness, | 2 |
T-W-9 | Trends` analysis of Activities progress with regards to base-line Plan, | 2 |
T-W-10 | Financial analysis of project progress during execution stage - Earned Value Method | 6 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-A-2 | Studia literaturowe, przyswojenie wiedzy z wykladow i ćwiczeń | 25 |
A-A-3 | Przygotowanie do poszczególnych tematów ćwiczeń audytoryjnych | 17 |
A-A-4 | Przygotowanie do zaliczenia | 15 |
A-A-5 | zazaliczenie ćwiczeń | 2 |
89 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-W-2 | Samodzielne analizowanie tresci wykladów | 15 |
A-W-3 | Studia literaturowe | 23 |
A-W-4 | Przygotowanie do egzaminu | 20 |
A-W-5 | Egzamin | 2 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | metoda przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: sprawdzenie poprawności rozwiązań dla poszczególnych przypadków omawianych w trakcie ćwiczeń audytoryjnych |
S-2 | Ocena podsumowująca: egzamin testowy i zaliczenie pisemne ćwiczeń audytoryjnych |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM_1-_null_W01 Rozpoznaje potrzeby zasobów niezbędnych do realizacji inwestycji, definiuje i kontrolujekosztybudowy zgodnie z harmonogramem | — | — | C-1, C-2 | T-W-6, T-W-1, T-W-9, T-A-1, T-A-4, T-A-6 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM_1-_null_U01 Tworzy zespół do realizacji projektu budowlanego, sporządza harmonogram działań inwestycyjnych. | — | — | C-1 | T-W-6, T-W-7 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM_1-_null_K01 Jest świadomy zachowania w sposób profesjonalny, jest zdolny do podejmowania decyzji w zakresie usprawnienia procesu inwestycyjnego. | — | — | C-1, C-2 | T-W-7, T-A-6 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM_1-_null_W01 Rozpoznaje potrzeby zasobów niezbędnych do realizacji inwestycji, definiuje i kontrolujekosztybudowy zgodnie z harmonogramem | 2,0 | |
3,0 | Rozwiązuje test w 60% , rozpoznaje zasoby ludzkie, materiałowe i sprzętowe niezbędne do realizacji inwestycji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM_1-_null_U01 Tworzy zespół do realizacji projektu budowlanego, sporządza harmonogram działań inwestycyjnych. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi określić skład zespołu do realizowanego projektu budowlanego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM_1-_null_K01 Jest świadomy zachowania w sposób profesjonalny, jest zdolny do podejmowania decyzji w zakresie usprawnienia procesu inwestycyjnego. | 2,0 | |
3,0 | Ma świadomość posiadania wiedzy lecz nie potrafi wykorzystać jej w dostatecznym stopniu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kerzner Harold, Project Management - A system approach to planning, scheduling and control, John Wiley &Sons, 2003
- Kerzner Harold, Advanced Project Management – edycja polska, John Wiley &Sons, 2004
- Rory Burke, Project management – planning and control, John Wiley &Sons, 1993
Literatura dodatkowa
- Praca zbiorowa, Zarządzanie budową, Poltext, Warszawa, 2009
- Praca zbiorowa, Podstawy zarządzania nieruchomościami, Poltext, Warszawa, 2009
- Hamrol A., Mantura W., Zarządzanie jakością Teoria i Praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2005