Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Site Management II:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Site Management II | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zespół Dydaktyczny Ekonomiki, Organizacji i Zarządzania w Budownictwie | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Tracz <Krzysztof.Tracz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Magdalena Bochenek <Magdalena.Bochenek@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczenie przedmiotu organizacja i kierowanie budową I |
W-2 | Zaliczenie przedmiotu zarządzanie procesem inwestycyjnym |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Znajomość technologi wykonania robót, planowanie podstawowych zasobów |
C-2 | Opracowanie harmonogramów budowlanych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Construction schedulling with MS Project software, | 14 |
T-P-2 | Elaboration pass, | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Fundamentals of time management of construction site activities - types of schedules and their application, | 2 |
T-W-2 | Critical Path Method (CPM) – the principles of network schedulling, | 2 |
T-W-3 | Basic relationships between activities in construction network schedulling with MS Project, | 2 |
T-W-4 | The calculation methods of construction works timing, | 2 |
T-W-5 | Development and optimization of human resources diagram, | 3 |
T-W-6 | Balancing of employment with regards to critical path and building costs, | 2 |
T-W-7 | Optimization of Project schedule - methods of improvement, | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-P-2 | Samodzielna realizacja zadania projektowego | 12 |
A-P-3 | Przygotowanie do zaliczenia projektu | 2 |
A-P-4 | zaliczenie projektu | 1 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Samodzielne analizowanie treści wykładowych oraz rozpoznanie literaturowe | 25 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu | 18 |
A-W-4 | Egzamin | 2 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: egzamin testowy |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie projektu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM_1-_null_W01 Znajomość metod planowania oraz identyfikacji parametrów projektu krytycznych dla terminowego i efektywnego wykonania robót na budowie | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-P-1 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM_1-_null_U01 Sporządzanie harmonogramów szczegółowych dla robót budowlanych za pomocą programu MS Project | — | — | C-1, C-2 | T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-7 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM_1-_null_K01 Odpowiedzialny za bezpieczeństwo własne i zespołu oraz zapowierzone mu zadania, przestrzega eyyki zawodowej. | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-7 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM_1-_null_W01 Znajomość metod planowania oraz identyfikacji parametrów projektu krytycznych dla terminowego i efektywnego wykonania robót na budowie | 2,0 | |
3,0 | Rozwiązanie testu w 60%, zna metody planowania i krytyczne punkty projektu inwestycyjnego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM_1-_null_U01 Sporządzanie harmonogramów szczegółowych dla robót budowlanych za pomocą programu MS Project | 2,0 | |
3,0 | Zna program MS Project i potrafi zaplanować kolejność wykonywania robót budowlanych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM_1-_null_K01 Odpowiedzialny za bezpieczeństwo własne i zespołu oraz zapowierzone mu zadania, przestrzega eyyki zawodowej. | 2,0 | |
3,0 | Ma świadomość odpowiedzialności za bezpieczeństwo własne i zespołu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Rory Burke, Project Management Planing and Contraction, John Wiley & Sons, 1992
- Andersson C.A.,Miles D., Neale R., Ward J., Site management. Workbook., Ineternational Labour Office, Geneva, 1996
- Praca zbiorowa, English for construction managers and engineering. Part 2: Principles of the management in construction., Poltext, Warszawa, 2008
- Kerzner H., Project Management. A system approach to planning,scheduling and controlling., John Wiley& Sons, Inc. New Jersey, 2003
- Maj T., Organizacja budowy. Podręcznik., Wyd. Szkolne i Pedagogiczne Spółka Akcyjna, Warszawa, 2007
Literatura dodatkowa
- Praca zbiorowa, Zarządzanie budową, Poltext, Warszawa, 2009
- Jaworski M., Podstawy organizacji budowy, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa, 2004
- Chudley R., Greeno R., Building construction. Handbook. Incorporating current building&construction regulations, Butterworth- Heinemann, England, 2010
- Chudley R., Greeno R., Construction technology. Pearson education limited., England, 2005