Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu Special Foundations Design:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Special Foundations Design | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Geotechniki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Pozlewicz <Andrzej.Pozlewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Soil mechanics |
W-2 | Engineering geology |
W-3 | Foundation design |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Create an ability to recognize and use of proper foundation in case of massive construction and complex load systems |
C-2 | Create an ability to prepare a geotechnical design of special foundation |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Design of special foundation in complex geotechnical conditions | 45 |
45 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Advanced geotechnical aspects in special foundation design | 4 |
T-W-2 | Load transfer mechanism in pile, pier and shaft foundation | 4 |
T-W-3 | Meyerhof's method for bored and displacement driven piles | 3 |
T-W-4 | "Alpha", "lambda" and "betha" methods for shafts and piers | 4 |
T-W-5 | Elastic foundation | 5 |
T-W-6 | Test loads, Davisson formulae | 3 |
T-W-7 | Negative skin friction, neutral depth (Vesic, Bowles) | 3 |
T-W-8 | Group of piles, drilled shafts - technology and design | 5 |
T-W-9 | Brich Hansen method for lateral loading (free and fixed head) | 4 |
T-W-10 | Soil spring idealization, elastic continuum model (Poulos, Reese and Matlock, Broms approaches) | 7 |
T-W-11 | Anchoring systems in special foundation design | 3 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 45 |
A-P-2 | samodzielne wykonanie zadania projektowego | 20 |
A-P-3 | udział w konsultacjach | 2 |
A-P-4 | przygotowanie do zaliczenia ćwiczenia projektowego, korekta błędów w obliczeniach i rysunkach | 6 |
A-P-5 | zaliczenie ćwiczeń projektowych | 1 |
74 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 45 |
A-W-2 | samodzielne poszukiwanie rozwiązań zagadnień posadawiania budowli hydrotechnicznych omawianych na wykładach | 5 |
A-W-3 | poszukiwanie optymalnych sposobów projektowania posadowienia budowli hydrotechnicznej na podstawie wykładów i studiów literaturowych | 8 |
A-W-4 | przeprowadzenie analizy porównawczej wybranych metod posadowienia w czasie konsultacji | 5 |
A-W-5 | Przygotowanie się do zaliczenia wykładów | 8 |
A-W-6 | udział w zaliczeniu wykładów | 3 |
74 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Project based learning method |
M-2 | Lecture, case studies |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Project work |
S-2 | Ocena formująca: continuous assessment |
S-3 | Ocena podsumowująca: Project presentation and defence |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_2-_null_W01 Student knows systems of modern foundations design in case of not standard construction | — | — | — | — | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_2-_null_U01 Student is able to: analyze geotechnical solutions for various special foundations, provide comparative analysis for given solutions, make calculations of bearing capacity of a special foundation | — | — | — | — | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_2-_??_K01 Student is able in both professional and responsible way use gained knowledge and skills in executions works associated with special foundations engineering. Understands the engineering activities effect on environment | — | — | — | — | — | — |
Literatura podstawowa
- Bowles J. E., Foundation Analysis and Design, McGraw-Hill, 1996, Knovel Release Date 2007-01-02
- Budhu M., Soil Mechanics and Foundations, John Wiley & Sons, 2007, Knovel Release Date: Aug 5, 2009, Earth Sciences
- Cashman P. M., Preene M., Groundwater Lowering in Construction. A practical guide, Spon Press, London, New York, 2001
- Cernica J. N., Geotechnical Engineering: Foundation Design, John Wiley & Sons, New York, 1995
- Day R. W., Foundation Engineering Handbook - Design and Construction with the 2006 International Building Code, McGraw-Hill, 2006, Knovel Release Date: 2006-08-09
- Monahan E. J., Construction of Fills, John Wiley & Sons, 1994, 2, Knovel Release Date: 2007-08-22
- Smith I., Smith's Elements of Soil Mechanics. 8th Edition. Design to Eurokode 7, Blackwell Publishing, Oxford, 2006, 8, VIII-114
- Tomlinson M. J., Foundation Design and Construction, Prentice Hall, Harlow, 2001, 7
- Venkatramaiah C., Geotechnical Engineering, John Wiley & Sons, 1993
Literatura dodatkowa
- De Cock F., Legrand C. (Eds.), Design of Axially Loaded Piles. European Practice, A. A. Balkema, Rotterdam, 1997
- Simons N., Memzis B., A Short Course in Foundation Engineering, Thomas Telford, London, 2000