Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)

Sylabus przedmiotu Tourism Management:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Tourism Management
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Studiów Regionalnych i Europejskich
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Brelik <Agnieszka.Brelik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 30 6,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1No requirements.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Students learn about basic issues of tourism management and this will give an overview of tourism industry and various organizations. This module is introduced to make students familiar with the subject. It provides an overview of principle and the elements of tourism demand, destinations and tourism futures.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1. An introduction to tourism 1. Managing tourism demand 2. Tourism consumer behaviour 3. The economic impact of tourism 4. The environmental impact of tourism 5. Tourism development and planning 6. Tourism under crises 7. The tourism sector (attractions, accommodation, public sector and policy) 8. Managing marketing for tourism 9. Information technology in tourism 10. The future of tourism30
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Participation in classes Consultation for the lecture Own work (reading literature) Preparation of the project Preparatin for assessment180
180

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1lectures and workshops

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: A case study presentation

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WEKON_1-_??_W01
Student characterizes and identifies the key issues of tourism management
C-1T-W-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
WM-WEKON_1-_??_W01
Student characterizes and identifies the key issues of tourism management
2,0
3,0Student characterizes and identifies the key issues of tourism management
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Gill, S. Pushpinder, Tourism Planning and Management”, Anmol Publications, 2003
  2. Holloway, J.C., The Business of Tourism, McDonald and Evans, 1983

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1. An introduction to tourism 1. Managing tourism demand 2. Tourism consumer behaviour 3. The economic impact of tourism 4. The environmental impact of tourism 5. Tourism development and planning 6. Tourism under crises 7. The tourism sector (attractions, accommodation, public sector and policy) 8. Managing marketing for tourism 9. Information technology in tourism 10. The future of tourism30
30

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Participation in classes Consultation for the lecture Own work (reading literature) Preparation of the project Preparatin for assessment180
180
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWM-WEKON_1-_??_W01Student characterizes and identifies the key issues of tourism management
Cel przedmiotuC-1Students learn about basic issues of tourism management and this will give an overview of tourism industry and various organizations. This module is introduced to make students familiar with the subject. It provides an overview of principle and the elements of tourism demand, destinations and tourism futures.
Treści programoweT-W-1. An introduction to tourism 1. Managing tourism demand 2. Tourism consumer behaviour 3. The economic impact of tourism 4. The environmental impact of tourism 5. Tourism development and planning 6. Tourism under crises 7. The tourism sector (attractions, accommodation, public sector and policy) 8. Managing marketing for tourism 9. Information technology in tourism 10. The future of tourism
Metody nauczaniaM-1lectures and workshops
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: A case study presentation
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student characterizes and identifies the key issues of tourism management
3,5
4,0
4,5
5,0