Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)

Sylabus przedmiotu Measurement Uncertainty: Methods and Applications:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Measurement Uncertainty: Methods and Applications
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Fizyki
Nauczyciel odpowiedzialny Janusz Typek <Janusz.Typek@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 15 2,00,60zaliczenie
laboratoriaL2 15 2,00,40zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Basic mathematics and physics
W-2Basic mathematics and physics.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1To teach methods of uncertainty calculations and to teach skills to use this knowledge in practical applications.
C-2To aquire skills to use the obtained knowledge in practical applications in lab experiments.
C-3To develop ability to work in a group.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Execution of lab experiment.4
T-L-2Preparation of lab report.11
15
wykłady
T-W-1Basic concepts (uncertainty, error, probability distributions), evaluation of standard uncertainty (type A and B), combined and expanded standard uncertainty5
T-W-2Graphical presentation of data, fitting functions to data, computer programs to calculate uncertainties.5
T-W-3Bayesian analysis.3
T-W-4Final test and presentation2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Lab attendance15
A-L-2Preparation of lab report.45
60
wykłady
A-W-1Lecture attendance15
A-W-2Preparation for the final test.15
A-W-3Preparation of the presentation30
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lecture.
M-2Lab experiment demonstration.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Lab report grading
S-2Ocena podsumowująca: The final test.
S-3Ocena formująca: Observation of class activity.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM_1-_null_W01
To acquire knowlegde about basic concepts (uncertainty, error, probability distributions), evaluation of standard uncertainty (type A and B), combined and expanded standard uncertainty. To know about graphical presentation of data, fitting functions to data, computer programs to calculate uncertainties, about Bayesian analysis, and preparation of lab reports.
C-1T-W-1, T-W-4, T-W-3, T-W-2M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM_1-_null_U01
Student will be able to correctly calculate measurements uncertainty, construct graphical presentation of obtained data, use computer program to calculate uncertainties.
C-2T-L-2, T-L-1M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM_1-_null_K01
Student acquires ability to work in group.
C-3T-L-2, T-L-1M-2S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
WM_1-_null_W01
To acquire knowlegde about basic concepts (uncertainty, error, probability distributions), evaluation of standard uncertainty (type A and B), combined and expanded standard uncertainty. To know about graphical presentation of data, fitting functions to data, computer programs to calculate uncertainties, about Bayesian analysis, and preparation of lab reports.
2,0
3,0To score more than 40% on final test.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
WM_1-_null_U01
Student will be able to correctly calculate measurements uncertainty, construct graphical presentation of obtained data, use computer program to calculate uncertainties.
2,0
3,0The lab reports must be accepted and graded at least 3.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
WM_1-_null_K01
Student acquires ability to work in group.
2,0
3,0The cooperation of a student with the rest of the group is estimatet as satisfactory.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Guide to the expression of uncertainty in measurement, BIPM’s website, www.bipm.org, 2010
  2. An introduction to the “Guide to the expression of uncertainty in measurement”, BIPM's website, www.bipm.org, 2009
  3. H. J. C. Berendsen, A Student’s Guide to Data and Error Analysis, Cambridge University Press, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Execution of lab experiment.4
T-L-2Preparation of lab report.11
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Basic concepts (uncertainty, error, probability distributions), evaluation of standard uncertainty (type A and B), combined and expanded standard uncertainty5
T-W-2Graphical presentation of data, fitting functions to data, computer programs to calculate uncertainties.5
T-W-3Bayesian analysis.3
T-W-4Final test and presentation2
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Lab attendance15
A-L-2Preparation of lab report.45
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Lecture attendance15
A-W-2Preparation for the final test.15
A-W-3Preparation of the presentation30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWM_1-_null_W01To acquire knowlegde about basic concepts (uncertainty, error, probability distributions), evaluation of standard uncertainty (type A and B), combined and expanded standard uncertainty. To know about graphical presentation of data, fitting functions to data, computer programs to calculate uncertainties, about Bayesian analysis, and preparation of lab reports.
Cel przedmiotuC-1To teach methods of uncertainty calculations and to teach skills to use this knowledge in practical applications.
Treści programoweT-W-1Basic concepts (uncertainty, error, probability distributions), evaluation of standard uncertainty (type A and B), combined and expanded standard uncertainty
T-W-4Final test and presentation
T-W-3Bayesian analysis.
T-W-2Graphical presentation of data, fitting functions to data, computer programs to calculate uncertainties.
Metody nauczaniaM-1Lecture.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: The final test.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0To score more than 40% on final test.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWM_1-_null_U01Student will be able to correctly calculate measurements uncertainty, construct graphical presentation of obtained data, use computer program to calculate uncertainties.
Cel przedmiotuC-2To aquire skills to use the obtained knowledge in practical applications in lab experiments.
Treści programoweT-L-2Preparation of lab report.
T-L-1Execution of lab experiment.
Metody nauczaniaM-2Lab experiment demonstration.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Lab report grading
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The lab reports must be accepted and graded at least 3.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWM_1-_null_K01Student acquires ability to work in group.
Cel przedmiotuC-3To develop ability to work in a group.
Treści programoweT-L-2Preparation of lab report.
T-L-1Execution of lab experiment.
Metody nauczaniaM-2Lab experiment demonstration.
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Observation of class activity.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The cooperation of a student with the rest of the group is estimatet as satisfactory.
3,5
4,0
4,5
5,0