Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu BASICS OF BIOTECHNOLOGY:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | BASICS OF BIOTECHNOLOGY | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Genetyki, Hodowli i Biotechnologii Roślin | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marcelina Krupa-Małkiewicz <Marcelina.Krupa-Malkiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | The fundamental knowledge of genetic and cell function. structure and physiology, basic knowledge of plant propagation |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Theoretical knowledge and practical skills of the students in the field of plant biotechnology |
C-2 | Comparison of conventional and biotechnological plant breeding technique |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Agarose gel electrophoresis | 4 |
T-L-2 | Isolation of genome DNA | 4 |
T-L-3 | Polymerase Chain Reaction -PCR | 2 |
T-L-4 | Use of various research methods (molecular, in vitro) to obtain new plant | 4 |
T-L-5 | Use of genetic engineering and molecular biology to obtain plant resistance | 6 |
T-L-6 | The usefulness of in vitro culture in plnt breeding | 10 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Plant breeding today and tomorrow | 2 |
T-W-2 | Agarose gel electrophoresis | 1 |
T-W-3 | Isolation of genome DNA | 1 |
T-W-4 | Polymerase Chain Reaction | 1 |
T-W-5 | GMO | 2 |
T-W-6 | Use of various research method to obtain new plant | 2 |
T-W-7 | Use of genetic engineering and molecular biology to obtain plant resistance | 2 |
T-W-8 | The usefulness of in vitro culture in plant breeding | 2 |
T-W-9 | Written exam | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | participation in laboratory | 30 |
A-L-2 | self-study of the literature | 21 |
A-L-3 | oral presentation | 10 |
A-L-4 | preparing to pass laboratories | 10 |
A-L-5 | preparations of laboratories conspects | 4 |
75 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | participation in lecture | 15 |
A-W-2 | sel-study of the literature | 20 |
A-W-3 | oral presentation | 15 |
A-W-4 | preparing to pass lectures | 25 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | lecture |
M-2 | laboratory |
M-3 | disscussion |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: written exam |
S-2 | Ocena formująca: assessment of students presentations |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_1-_null_W01 Student wiil be acquainted with role of genetic diversity in plant breeding | — | — | C-2 | T-W-6, T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_1-_null_U01 Student will acquire skills for investgate the genetic diversity by using molecular markers and in vitro culture | — | — | C-1 | T-W-8, T-L-5, T-L-4 | M-2, M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_1-_null_K01 Student will know how to work in laboratory group, and know work safety regulations | — | — | C-1 | T-L-6, T-L-4 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_1-_null_W01 Student wiil be acquainted with role of genetic diversity in plant breeding | 2,0 | |
3,0 | student know the basic knowledge of plant biotechnology and know the basis molecular technique | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_1-_null_U01 Student will acquire skills for investgate the genetic diversity by using molecular markers and in vitro culture | 2,0 | |
3,0 | student know the basic medium composition and have the basic knowledge about different kind of genetic engineering technique use in plant breeding | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_1-_null_K01 Student will know how to work in laboratory group, and know work safety regulations | 2,0 | |
3,0 | student understand short comunications and know how to cooperate in group | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Chawla H, Introduction to plant biotechnology, Science Publisher, 2002
Literatura dodatkowa
- Abbot A., Atkin R, Improving vegetatively propagated crops, Academic Press
- Westermeier R, Electrophoresis in practice, VCH, 1993