Sylabus przedmiotu Systems Engineering:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów |
Wymiana międzynarodowa |
Forma studiów |
studia stacjonarne |
Poziom |
drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta |
|
Obszary studiów |
— |
Profil |
|
Moduł |
— |
Przedmiot |
Systems Engineering |
Specjalność |
przedmiot wspólny |
Jednostka prowadząca |
Katedra Konstrukcji, Mechaniki i Technologii Okrętów |
Nauczyciel odpowiedzialny |
Zbigniew Sekulski <Zbigniew.Sekulski@zut.edu.pl> |
Inni nauczyciele |
|
ECTS (planowane) |
6,0 |
ECTS (formy) |
6,0 |
Forma zaliczenia |
zaliczenie |
Język |
angielski |
Blok obieralny |
— |
Grupa obieralna |
— |
Formy dydaktyczne
Forma dydaktyczna | KOD | Semestr | Godziny | ECTS | Waga | Zaliczenie |
---|
wykłady | W | 1 | 30 | 2,5 | 0,40 | zaliczenie |
laboratoria | L | 1 | 30 | 3,5 | 0,60 | zaliczenie |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|
W-1 | Calculus methods. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|
C-1 | Systems Engineering is a scientific way to understand the underlying structure and characteristics of systems and their complexities. This course will acquaint you with concept of systems and the role systems engineering plays in their development. It will also provide a basic framework for planning and assessing system development and how systems analysis methods and techniques are integrated within the systems engineering process. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|
laboratoria |
---|
T-L-1 | The solution of practical problems related to issues discussed during lectures. | 30 |
| 30 |
---|
wykłady |
---|
T-W-1 | Systems Engineering is a scientific way to understand the underlying structure and characteristics of systems and their complexities. This course will acquaint you with concept of systems and the role systems engineering plays in their development. It will also provide a basic framework for planning and assessing system development and how systems analysis methods and techniques are integrated within the systems engineering process. | 28 |
T-W-2 | Evaluation of knowledge. | 2 |
| 30 |
---|
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|
laboratoria |
---|
A-L-1 | Participation in classes. | 30 |
A-L-2 | Preparation of homeworks. | 75 |
| 105 |
---|
wykłady |
---|
A-W-1 | Participation in classes. | 30 |
A-W-2 | Self study. | 35 |
A-W-3 | Preparation to knowledge evaluation. | 10 |
| 75 |
---|
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
dla tego przedmiotu nie są określone metody nauczania ani narzędzia dydaktyczneSposoby oceny
dla tego przedmiotu nie są określone sposoby ocenyZamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|
WM-WTMiT_2-_??_W01 Upon completion of this course, students will have the knowledge and skills to: (1) specify what constitutes a system; (2) undertake a systems engineering design process for a relatively complex system; (3) use a systems approach to complex problems, and to design and operational performance; (4) proficiently design engineering systems and/or processes in accordance with specified and agreed performance criteria; (5) understand the importance and relevance of sustainable practices and where they are most effectively applied in an engineered system; (6) understand the importance of the testing, validation and verification process from the very beginning of a systems engineering design process. | — | — | — | — | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|
WM-WTMiT_2-_??_U01 The ability to use the acquired knowledge to solve practical problems. | — | — | — | — | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|
WM-WTMiT_2-_??_K01 Improvement of social and personal competencies including self-awareness, self-management, social awareness, relationship skills, responsible decision-making and others. Encouraging dialogue and mutual respect between peoples of different nations, cultures and faiths. | — | — | — | — | — | — |
Literatura podstawowa
- Goldberg B.E., Everhart K., Stevens R., Babbitt III N., Clemens P., and Stout L., System Engineering “Toolbox” for Design-Oriented Engineers, National Aeronautics and Space Administration, Marshall Space Flight Center, Alabama, 1994
- INCOSE, Systems Engineering Handbook, INCOSE-TP-2003-002-03, 2006
Literatura dodatkowa
- Kossiakoff A., Sweet W.N., Seymour S.J., Biemer S.M., Systems Engineering Principles and Practice, John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey, 2011