Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu BIOENVIRONMENTAL HEAT AND MASS TRANSFER:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | BIOENVIRONMENTAL HEAT AND MASS TRANSFER | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Inżynierii Chemicznej i Procesów Ochrony Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Konrad Witkiewicz <Konrad.Witkiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Konrad Witkiewicz <Konrad.Witkiewicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic knowledge of mathematics. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The student will be able to: 1. Demonstrate basic knowledge of heat and mass transfer processes in biological systems. 2. Identify the various types of heat and mass transport mechanisms in natural environment. 3. Describe the scientific principles associated with bioenvironmental heat and mass balances. |
C-2 | Student will be able to solve typical calculational problems associated with heat and mass transfer in natural environment. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Solving of problems presented on lectures with computer assistance. | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Problem formulation in the transport processes. Transport in the mammalian system. Transport in plant systems. Transport in industrial food and biological processing. Transport in the bioenvironmental system. Energy transfer: equilibrium, energy conservation, and temperature. Modes of heat transfer. Governing equation and boundary conditions of heat transfer. Conduction heat transfer: steady-state. Conduction heat transfer: unsteady-state. Convective heat transfer. Heat transfer with change of phase: freezing and thawing, freezing of pure water, freezing of solutions and biomaterials (solutions, cellular tissues, cooling rates and success of freezing), temperature profiles and freezing time, evaporation. Radiative energy transfer. Equilibrium, mass conservation, and kinetics. Modes of mass transfer. Governing equations and boundary conditions of mass transfer. Diffusion mass transfer: steady state. Diffusion mass transfer: unsteady state. Convection mass transfer. | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | participation in class | 28 |
A-L-2 | Written test | 2 |
A-L-3 | Self-study of the literature | 30 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures | 28 |
A-W-2 | Written exam | 2 |
A-W-3 | Self-study of the literature | 30 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture |
M-2 | Computer laboratory |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Lecture: written exam |
S-2 | Ocena formująca: Computer laboratory: test |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_W01 Student demonstrates basic knowledge of scientific principles associated with bioenvironmental heat and mass balances. | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_U01 Studen can solve calculation problems associated with heat and mass transfer in natural environment. | — | — | C-2 | T-L-1 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_K01 Student understands the need for continuous training and development in the field of heat and mass transfer. | — | — | C-2 | T-L-1, T-W-1 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_W01 Student demonstrates basic knowledge of scientific principles associated with bioenvironmental heat and mass balances. | 2,0 | |
3,0 | Student identifies the various types of heat and mass transport mechanisms in natural environment. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_U01 Studen can solve calculation problems associated with heat and mass transfer in natural environment. | 2,0 | |
3,0 | Studen can solve typical calculational problems associated with heat and mass transfer in natural environment. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_K01 Student understands the need for continuous training and development in the field of heat and mass transfer. | 2,0 | |
3,0 | Student understands at the basic level the need for continuous training and development in the field of heat and mass transfer. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- A.K. Datta, Biological and bioenvironmental heat and mass transfer, Marcel Dekker Inc., New York, 2002
- J.C. Slattery, Advanced transport phenomena, Cambridge University Press, Cambridge, 1999
- S.A. Berger, W. Goldsmith, E.R. Lewis, Introduction to bioengineering, Oxford University Press, Oxford, 1999
- C.J. Geankoplis, Transport processes and unit operations, Prentice-Hall International Ltd, New Jersey, 1993