Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Chemistry and technology of medicines:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Chemistry and technology of medicines | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Chemicznej Organicznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Monika Kowalewska <Monika.Kowalewska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Małgorzata Dzięcioł <Malgorzata.Dzieciol@zut.edu.pl>, Alicja Wodnicka <Alicja.Wodnicka@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basics of organic chemistry, biochemistry, chemical technology, chemical engineering |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Knowledge about chemistry and technology of medicines, as well as methods of synthesis, isolation and analysis of drugs |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Syntheses of 3 products by standard processes in pharmaceutical chemistry. Purification, chromatographic and spectral analyses of the products. | 45 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | participation in classes | 45 |
A-L-2 | preparing reports, self-study | 15 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Laboratory |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Evaluation of working in the laboratory |
S-2 | Ocena podsumowująca: Evaluation of written reports |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM_1-_null_W01 Student will be able to describe the biological activity of selected medicines | — | — | C-1 | T-L-1 | M-1 | S-2 |
WM_1-_null_W02 Student will be able to characterize the synthesis methods of selected medicines | — | — | C-1 | — | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_U01 Student will be able to perform the synthesis and analysis of selected medicines following the instruction | — | — | C-1 | T-L-1 | M-1 | S-1 |
WM-WTiICh_1-_??_U02 Student will be able to collect and organize data from literature. | — | — | C-1 | T-L-1 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_K01 Student will be aware of biological effects associated with the use of medicines | — | — | C-1 | T-L-1 | M-1 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM_1-_null_W01 Student will be able to describe the biological activity of selected medicines | 2,0 | |
3,0 | Student is able to describe the basics of biological activity of selected medicines | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
WM_1-_null_W02 Student will be able to characterize the synthesis methods of selected medicines | 2,0 | |
3,0 | Student is able to describe the basic synthesis methods of selected medicines | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_U01 Student will be able to perform the synthesis and analysis of selected medicines following the instruction | 2,0 | |
3,0 | Student is able to perform the synthesis and analysis of selected medicines following the instruction with help of the teacher | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
WM-WTiICh_1-_??_U02 Student will be able to collect and organize data from literature. | 2,0 | |
3,0 | student is able to prepare a report on a specified topic | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_K01 Student will be aware of biological effects associated with the use of medicines | 2,0 | |
3,0 | Student is aware of biological effects associated with the use of medicines | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Lednicer D., "The Organic Chemistry of Drug Synthesis”, Willey, New York, 1995
- Kleemann A., Engel J „, „Pharmaceutical Substances. Syntheses, Patents, Applications”, Thieme, Stuttgard, 2001, 4 th Edition
- Furniss B.S., Hannaford A.J., Smith, P.W.G., Tatchell A.R., “Vogel’s Textbook of Practical Organic chemistry”, The School of Chemistry, Thames Polytechnic, London, 1989, Fifth Ed.