Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Kynologia (N1)
Sylabus przedmiotu Pakiety oprogramowania biurowego:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Kynologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie | ||
Profil | praktyczny | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Pakiety oprogramowania biurowego | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nauk o Zwierzętach Przeżuwających | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Daniel Zaborski <Daniel.Zaborski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 2 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstaw informatyki ze szkoły średniej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Ukształtowanie umiejętności zaawansowanej obsługi programów wchodzących w skład pakietu biurowego, ze szczególnym uwzględnieniem ich zastosowania w kynologii |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Edytor tekstu – opcje zaawansowane (zaawansowane formatowanie i edycja dokumentu, wykorzystanie stylów, tworzenie i modyfikacja ramek, pola i znaki specjalne, korespondencja seryjna) | 3 |
T-L-2 | Arkusz kalkulacyjny – opcje zaawansowane (edycja komórek i wypełnianie seryjne, edycja formuł, przegląd funkcji, wykorzystanie pilota danych, makrodefinicje) | 3 |
T-L-3 | Tworzenie, edycja i umieszczanie grafiki w dokumentach tekstowych, arkuszach kalkulacyjnych i prezentacjach | 4 |
T-L-4 | Tworzenie relacyjnej bazy danych (wprowadzanie danych, kwerendy, raporty) | 4 |
14 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Przegląd zaawansowanych funkcji edytora tekstu i arkusza kalkulacyjnego | 2 |
T-W-2 | Sysytemy baz danych | 2 |
4 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 14 |
A-L-2 | Przygotowanie do zajęć | 20 |
A-L-3 | Przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie | 7 |
41 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 4 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie | 14 |
18 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny prezentujący zagadnienia teoretyczne |
M-2 | Prezentacje multimedialne przy wykorzystaniu komputera i projektora |
M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem komputera |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie praktyczne ćwiczeń laboratoryjnych (przy komputerze) |
S-3 | Ocena formująca: Obserwacja pracy studenta, indywidualnej i w grupie |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_1P_B10.1_W01 Student opisuje zaawansowane funkcje wybranych składników pakietu biurowego oraz charakteryzuje rodzaje i funkcjonowanie baz danych | Kn_1P_W01, Kn_1P_W05, Kn_1P_W23 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_1P_B10.1_U01 Student wykazuje umiejętność korzystania z zaawansowanych opcji programów wchodzących w skład pakietu biurowego (edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny, system baz danych, program graficzny) | Kn_1P_U04, Kn_1P_U02, Kn_1P_U09 | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-4, T-L-3 | M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_1P_B10.1_K01 Student jest świadom korzyści i zagrożeń płynących z użytkowania Internetu, rozumie prawno-etyczne aspekty gromadzenia, przetwarzania i udostępniania informacji w bazach danych, przestrzega praw własności intelektualnej przy korzystaniu z oprogramowania, utworów muzycznych i filmowych w formie elektronicznej | Kn_1P_K06 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-L-1, T-L-2, T-L-4, T-L-3 | M-1, M-2, M-3 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_1P_B10.1_W01 Student opisuje zaawansowane funkcje wybranych składników pakietu biurowego oraz charakteryzuje rodzaje i funkcjonowanie baz danych | 2,0 | |
3,0 | Student opisuje wybrane funkcje programów z pakietu biurowego oraz krótko charakteryzuje rodzaje i zasady funkcjonowania baz danych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_1P_B10.1_U01 Student wykazuje umiejętność korzystania z zaawansowanych opcji programów wchodzących w skład pakietu biurowego (edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny, system baz danych, program graficzny) | 2,0 | |
3,0 | Student wykazuje umiejętność korzystania z wybranycyh zaawansowanych opcji programów do edycji tekstów, grafiki, arkusza klakulacyjnego, bazy danych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_1P_B10.1_K01 Student jest świadom korzyści i zagrożeń płynących z użytkowania Internetu, rozumie prawno-etyczne aspekty gromadzenia, przetwarzania i udostępniania informacji w bazach danych, przestrzega praw własności intelektualnej przy korzystaniu z oprogramowania, utworów muzycznych i filmowych w formie elektronicznej | 2,0 | |
3,0 | Student postępuje etycznie przy korzystaniu z zasobów elektronicznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Sokół M, OpenOffice.ux.pl 2.0 ćwiczenia praktyczne, HELION, Gliwice, 2006
- Pelikant A, Bazy danych. Pierwsze starcie, Helion, Gliwice, 2009
- Jaworski R, Oprogramowanie biurowe, WSiP, Warszawa, 2008
Literatura dodatkowa
- Kopertowska-Tomczak M, Access 2007. Ćwiczenia, PWN, warszawa, 2010