Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Kynologia (N1)
Sylabus przedmiotu Tworzenie i zarządzanie serwisem internetowym:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Kynologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie | ||
Profil | praktyczny | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Tworzenie i zarządzanie serwisem internetowym | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nauk o Zwierzętach Przeżuwających | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Daniel Zaborski <Daniel.Zaborski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 2 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstaw informatyki ze szkoły średniej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Ukształtowanie praktycznych umiejętności tworzenia złożonych stron WWW, zakładania własnej witryny internetowowej oraz zarządzania nią |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Polecenia języka HTML. Hiperlinki i odnośniki na stronie. Wstawianie i formatowanie tabel. Tworzenie ramek. Wykorzystanie formularzy na stronie WWW | 6 |
T-L-2 | Formatowanie zawartości strony WWW za pomocą kaskadowych arkuszy stylów (CSS). Programy do tworzenia arkuszy CSS | 2 |
T-L-3 | Projektowanie szaty graficznej strony WWW. Repozytoria grafiki w Internecie | 2 |
T-L-4 | Umieszczanie plików multimedialnych na stronie WWW | 2 |
T-L-5 | Wykorzystanie języka JavaScript do projektowania dynamicznych stron WWW. Przegląd podstawowych poleceń języka PHP | 2 |
14 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Serwisy internetowe – rodzaje i przykłady. Zasady umieszczania stron na serwerach hostingowych | 2 |
T-W-2 | Przegląd edytorów stron internetowych. Edytory HTML i WYSIWYG | 2 |
4 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 14 |
A-L-2 | Przygotowaine projektu własnej witryny WWW na zaliczenie | 28 |
42 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 4 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie | 14 |
18 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny prezentujący zagadnienia teoretyczne |
M-2 | Prezentacje multimedialne przy wykorzystaniu komputera i projektora |
M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem komputera |
M-4 | Metoda projektów (przygotowanie witryny internetowej na zaliczenie) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń na podstawie przygotowanej witryny internetowej |
S-3 | Ocena formująca: Obserwacja pracy studenta, indywidualnej i w grupie |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_1P_B10.2_W01 Student charakteryzuje różne rodzaje serwisów internetowych, podaje ich konkretne przykłady, opisuje wybrane edytory stron HTML oraz objaśnia zasady umieszczania witryny internetowej na serwerze | Kn_1P_W01, Kn_1P_W05, Kn_1P_W23 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-1 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_1P_B10.2_U01 Student potrafi wprowadzić i odpowiednio sformatować zawartość strony WWW, zaprojektować i umieścić na stronie elementy graficzne i materiały multimedialne, stosować podstawowe polecenia JavaScript i PHP, założyć własną witrynę internetową i zarządzać nią | Kn_1P_U04, Kn_1P_U02, Kn_1P_U09 | — | — | C-1 | T-L-3, T-L-4, T-L-1, T-L-5, T-L-2 | M-4, M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_1P_B10.2_K01 Student jest świadom korzyści i zagrożeń płynących z użytkowania Internetu, przestrzega praw własności intelektualnej przy korzystaniu z oprogramowania, utworów muzycznych i filmowych w formie elektronicznej, a w szczególności przy umieszczeniu materiałów chronionych prawem autorskim lub wymagających zgody na publikację ze strony innych osób we własnym serwisie internetowym | Kn_1P_K06 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-1, T-L-3, T-L-4, T-L-1, T-L-5, T-L-2 | M-2, M-4, M-1, M-3 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_1P_B10.2_W01 Student charakteryzuje różne rodzaje serwisów internetowych, podaje ich konkretne przykłady, opisuje wybrane edytory stron HTML oraz objaśnia zasady umieszczania witryny internetowej na serwerze | 2,0 | |
3,0 | Student krótko charakteryzuje różne rodzaje serwisów internetowych, wymienia podstawowe edytory HTML, pokrótce objaśnia zasady umieszczania witryny internetowej na serwerze | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_1P_B10.2_U01 Student potrafi wprowadzić i odpowiednio sformatować zawartość strony WWW, zaprojektować i umieścić na stronie elementy graficzne i materiały multimedialne, stosować podstawowe polecenia JavaScript i PHP, założyć własną witrynę internetową i zarządzać nią | 2,0 | |
3,0 | Student wprowadza i formatuje zawartość strony WWW, projektuje i umieszcza elementy graficzne i multimedialne na stronie, potrafi przygotować własną witrynę internetową | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_1P_B10.2_K01 Student jest świadom korzyści i zagrożeń płynących z użytkowania Internetu, przestrzega praw własności intelektualnej przy korzystaniu z oprogramowania, utworów muzycznych i filmowych w formie elektronicznej, a w szczególności przy umieszczeniu materiałów chronionych prawem autorskim lub wymagających zgody na publikację ze strony innych osób we własnym serwisie internetowym | 2,0 | |
3,0 | Student postępuje etycznie przy korzystaniu z zasobów elektronicznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Buszman W, Prosto do celu: HTML - ćwiczenia, RM, Warszawa, 2001
- Tomaszewska A, Tworzenie stron WWW, Helion, Gliwice, 2011
- Welling L., Thomson L., PHP i MySQL. Tworzenie stron WWW. Vademecum profesjonalisty, Helion, Gliwice, 2005
Literatura dodatkowa
- Sosna Ł, Porady i triki w PHP, Nakom, Poznań, 2011
- Danowski B., Kakaruk M., Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW, Helion, Gliwice, 2009