Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Kynologia (N2)

Sylabus przedmiotu Podstawy prawa pracy i marketing w kynologii:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Kynologia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Podstawy prawa pracy i marketing w kynologii
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Nauk o Zwierzętach Przeżuwających
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Sablik <Piotr.Sablik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 8 1,00,50zaliczenie
wykładyW1 10 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość zagadnień z podstaw zarządzania i ekonomii oraz wiedza z zakresu nauk humanistycznych
W-2Obsługa podstawowych progamów informatycznych i Internetu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Uzyskanie wiedzy z zakresu podstaw prawa pracy oraz marketingu i jego roli we współczesnym sposobie zarządzania firmą. Umiejętność stworzenia prostej startegii marketingowej w small biznesie.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Badania marketingowe w kynologii. Proces i metody badań marketingowych.2
T-A-2Analiza i interpretacja wyników badania marketingowego.2
T-A-3Zdefiniowanie marki, budowa i rozwój na przykładzie hodowli psów rasowych.1
T-A-4Określenie grupy docelowej i kształtowanie wizerunku kynologa w social mediach.2
T-A-5Kontakt z klientem i utrzymywanie relacji, rozwiązywanie sytuacji problemowych czyli jak cię widzą tak cię piszą.1
8
wykłady
T-W-1Podstawowe pojęcia i zasady prawa pracy.1
T-W-2Rodzaje umów o pracę. Rozwiązywanie umów o pracę. Czas pracy1
T-W-3Odpowiedzialność materialna pracowników. Wynagrodzenia. Zasady postępowania przed sądami pracy.1
T-W-4Definicja i podstawowe pojęcia marketingu, specyfika marketingu w kynologii.1
T-W-5Istota marketingu i otoczenie działalności gospodarczej zorientowanej marketingowo.1
T-W-6Klient i jego potrzeby. Badania rynkowe i marketingowe dla potrzeb kynologii.1
T-W-7Istota produktu, kształtowanie jakości i asortymentu. Opakowanie i znak towarowy.1
T-W-8Elementy gry rynkowej – cena, dystrybucja, organizacja sprzedaży. Specyfika komunikacji marketingu kynologicznego.1
T-W-9Wizerunek firmy – public relations. Narzędzia kształtujące wizerunek firmy wykorzystywane w kynologii. Cele i strategie marketingowe1
T-W-10Planowanie i organizacja marketingu w kynologii. Kontrola marketingu. Zastosowanie informatyki w marketingu kynologicznym.1
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestniczenie w zajęciach8
A-A-2Przygotowanie projektu12
A-A-3Konsultacje6
A-A-4Ocena i dyskucja nad projektami4
30
wykłady
A-W-1Udział w wykładzie10
A-W-2Studiowanie tematyki wykładów i zadanego piśmiennictwa15
A-W-3Konsultacje3
A-W-4Zaliczenie pisemne tematyki wykładów2
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia przedmiotowe, metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Test wyboru z zakresu treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena i dyskusja nad projektem

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_2A_04_W01
Posiada poszerzoną wiedzę z zakresu nauk ekonomicznych w dziedzinie marketingu i obowiązujących w tym zakresie prawa, norm etycznych i humanistycznych
Kn_2A_W01C-1T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_2A_04_U01
Umie zastosować podstawowe normy prawa pracy oraz przeprowadzić analizę marketingową w działalności gospodarczej
Kn_2A_U04C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_2A_04_K01
Absolwent ma kompetencje do prowadzenia samodzielnej działalności gospodarczej w zakresie studiowanego kierunku
Kn_2A_K02C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10M-1, M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Kn_2A_04_W01
Posiada poszerzoną wiedzę z zakresu nauk ekonomicznych w dziedzinie marketingu i obowiązujących w tym zakresie prawa, norm etycznych i humanistycznych
2,0
3,0Zna w stopniu zadawalającym zagadnienia z zakresu prawa pracy i marketingu
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Kn_2A_04_U01
Umie zastosować podstawowe normy prawa pracy oraz przeprowadzić analizę marketingową w działalności gospodarczej
2,0
3,0W stopniu zadawlającym przygotowuje projekt prostej strategii marketinowej dla small biznesu
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Kn_2A_04_K01
Absolwent ma kompetencje do prowadzenia samodzielnej działalności gospodarczej w zakresie studiowanego kierunku
2,0
3,0W stopniu dostatecznym ma kopetencje do podejmowania samodzielnych decyzji w zakresie marketingu własnej działalności gospodarczej
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Praca zbiorowa pod redakcją naukową Jana Karwowskiego, PODSTAWY MARKETINGU, Wydawnictwo Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu w Szczecinie, Szczecin, 1998
  2. Teodor Kramer, Podstawy marketingu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2004

Literatura dodatkowa

  1. Hanna Górska-Warsewicz; Monika Świątkowska; Karol Krajewski, Marketing żywności, Wolters Kluwer SA, Warszawa, 2013

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Badania marketingowe w kynologii. Proces i metody badań marketingowych.2
T-A-2Analiza i interpretacja wyników badania marketingowego.2
T-A-3Zdefiniowanie marki, budowa i rozwój na przykładzie hodowli psów rasowych.1
T-A-4Określenie grupy docelowej i kształtowanie wizerunku kynologa w social mediach.2
T-A-5Kontakt z klientem i utrzymywanie relacji, rozwiązywanie sytuacji problemowych czyli jak cię widzą tak cię piszą.1
8

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawowe pojęcia i zasady prawa pracy.1
T-W-2Rodzaje umów o pracę. Rozwiązywanie umów o pracę. Czas pracy1
T-W-3Odpowiedzialność materialna pracowników. Wynagrodzenia. Zasady postępowania przed sądami pracy.1
T-W-4Definicja i podstawowe pojęcia marketingu, specyfika marketingu w kynologii.1
T-W-5Istota marketingu i otoczenie działalności gospodarczej zorientowanej marketingowo.1
T-W-6Klient i jego potrzeby. Badania rynkowe i marketingowe dla potrzeb kynologii.1
T-W-7Istota produktu, kształtowanie jakości i asortymentu. Opakowanie i znak towarowy.1
T-W-8Elementy gry rynkowej – cena, dystrybucja, organizacja sprzedaży. Specyfika komunikacji marketingu kynologicznego.1
T-W-9Wizerunek firmy – public relations. Narzędzia kształtujące wizerunek firmy wykorzystywane w kynologii. Cele i strategie marketingowe1
T-W-10Planowanie i organizacja marketingu w kynologii. Kontrola marketingu. Zastosowanie informatyki w marketingu kynologicznym.1
10

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestniczenie w zajęciach8
A-A-2Przygotowanie projektu12
A-A-3Konsultacje6
A-A-4Ocena i dyskucja nad projektami4
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładzie10
A-W-2Studiowanie tematyki wykładów i zadanego piśmiennictwa15
A-W-3Konsultacje3
A-W-4Zaliczenie pisemne tematyki wykładów2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_2A_04_W01Posiada poszerzoną wiedzę z zakresu nauk ekonomicznych w dziedzinie marketingu i obowiązujących w tym zakresie prawa, norm etycznych i humanistycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_2A_W01Posiada pogłębioną wiedzę w zakresie aspektów ekonomicznych, prawnych, etycznych i humanistycznych w kynologii
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie wiedzy z zakresu podstaw prawa pracy oraz marketingu i jego roli we współczesnym sposobie zarządzania firmą. Umiejętność stworzenia prostej startegii marketingowej w small biznesie.
Treści programoweT-W-4Definicja i podstawowe pojęcia marketingu, specyfika marketingu w kynologii.
T-W-5Istota marketingu i otoczenie działalności gospodarczej zorientowanej marketingowo.
T-W-6Klient i jego potrzeby. Badania rynkowe i marketingowe dla potrzeb kynologii.
T-W-7Istota produktu, kształtowanie jakości i asortymentu. Opakowanie i znak towarowy.
T-W-8Elementy gry rynkowej – cena, dystrybucja, organizacja sprzedaży. Specyfika komunikacji marketingu kynologicznego.
T-W-9Wizerunek firmy – public relations. Narzędzia kształtujące wizerunek firmy wykorzystywane w kynologii. Cele i strategie marketingowe
T-W-10Planowanie i organizacja marketingu w kynologii. Kontrola marketingu. Zastosowanie informatyki w marketingu kynologicznym.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test wyboru z zakresu treści wykładowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna w stopniu zadawalającym zagadnienia z zakresu prawa pracy i marketingu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_2A_04_U01Umie zastosować podstawowe normy prawa pracy oraz przeprowadzić analizę marketingową w działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_2A_U04Samodzielnie analizuje czynniki wpływające na produkcję i jakość pożywienia oraz zdrowotność psów i innych zwierząt
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie wiedzy z zakresu podstaw prawa pracy oraz marketingu i jego roli we współczesnym sposobie zarządzania firmą. Umiejętność stworzenia prostej startegii marketingowej w small biznesie.
Treści programoweT-A-1Badania marketingowe w kynologii. Proces i metody badań marketingowych.
T-A-2Analiza i interpretacja wyników badania marketingowego.
T-A-3Zdefiniowanie marki, budowa i rozwój na przykładzie hodowli psów rasowych.
T-A-4Określenie grupy docelowej i kształtowanie wizerunku kynologa w social mediach.
T-A-5Kontakt z klientem i utrzymywanie relacji, rozwiązywanie sytuacji problemowych czyli jak cię widzą tak cię piszą.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe, metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena i dyskusja nad projektem
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0W stopniu zadawlającym przygotowuje projekt prostej strategii marketinowej dla small biznesu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_2A_04_K01Absolwent ma kompetencje do prowadzenia samodzielnej działalności gospodarczej w zakresie studiowanego kierunku
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_2A_K02Rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia w zakresie wiedzy ogólnej i kierunkowej w celu rozwijania dorobku zawodowego
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie wiedzy z zakresu podstaw prawa pracy oraz marketingu i jego roli we współczesnym sposobie zarządzania firmą. Umiejętność stworzenia prostej startegii marketingowej w small biznesie.
Treści programoweT-A-1Badania marketingowe w kynologii. Proces i metody badań marketingowych.
T-A-2Analiza i interpretacja wyników badania marketingowego.
T-A-3Zdefiniowanie marki, budowa i rozwój na przykładzie hodowli psów rasowych.
T-A-4Określenie grupy docelowej i kształtowanie wizerunku kynologa w social mediach.
T-A-5Kontakt z klientem i utrzymywanie relacji, rozwiązywanie sytuacji problemowych czyli jak cię widzą tak cię piszą.
T-W-1Podstawowe pojęcia i zasady prawa pracy.
T-W-2Rodzaje umów o pracę. Rozwiązywanie umów o pracę. Czas pracy
T-W-3Odpowiedzialność materialna pracowników. Wynagrodzenia. Zasady postępowania przed sądami pracy.
T-W-4Definicja i podstawowe pojęcia marketingu, specyfika marketingu w kynologii.
T-W-5Istota marketingu i otoczenie działalności gospodarczej zorientowanej marketingowo.
T-W-6Klient i jego potrzeby. Badania rynkowe i marketingowe dla potrzeb kynologii.
T-W-7Istota produktu, kształtowanie jakości i asortymentu. Opakowanie i znak towarowy.
T-W-8Elementy gry rynkowej – cena, dystrybucja, organizacja sprzedaży. Specyfika komunikacji marketingu kynologicznego.
T-W-9Wizerunek firmy – public relations. Narzędzia kształtujące wizerunek firmy wykorzystywane w kynologii. Cele i strategie marketingowe
T-W-10Planowanie i organizacja marketingu w kynologii. Kontrola marketingu. Zastosowanie informatyki w marketingu kynologicznym.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia przedmiotowe, metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena i dyskusja nad projektem
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0W stopniu dostatecznym ma kopetencje do podejmowania samodzielnych decyzji w zakresie marketingu własnej działalności gospodarczej
3,5
4,0
4,5
5,0