Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Kynologia (S2)

Sylabus przedmiotu Rozród kotowatych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Kynologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Rozród kotowatych
Specjalność Żywienie psów i profilaktyka zdrowotna
Jednostka prowadząca Katedra Biotechnologii Rozrodu Zwierząt i Higieny Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Beata Seremak <Beata.Seremak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 7 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 14 1,00,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 16 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zakresu rozrodu ssaków

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z przebiegiem procesów rozrodczych u kotowatych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Topografia narządu rozrodczego samic i samców wybranych przedstawicieli kotowatych4
T-A-2Hormonalna regulacja cyklu płciowego kotowatych2
T-A-3Fizjologiczny przebieg ciąży u wybranych przedstawicieli kotowatych4
T-A-4Prawidłowy przebieg porodu u wybranych przedstawicieli kotowatych3
T-A-5Wybrane zagadnienia z neonatologii kotowatych3
16
wykłady
T-W-1Specyfika rozrodu kotowatych4
T-W-2Behawior rozrodczy kotowatych – kocie gody4
T-W-3Zapobieganie płodności - antykoncepcja2
T-W-4Patologie procesów rozrodczych (cykl płciowy, ciąża, poród)2
T-W-5Zastosowanie wybranych biotechnik w rozrodzie kotów2
14

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach16
A-A-2Zapoznanie się ze wskazaną literaturą8
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń6
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach14
A-W-2Zapoznanie się ze wskazaną literaturą10
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykłdów6
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zaliczenie ustne
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_2A_34.3_W01
Student zna przebieg procesów rozrodczych u kotowatych
Kn_2A_W08C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5M-1, M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_2A_34.3_U01
Student posiada umiejętność oceny przebiegu procesów rozrodczych u kotowatych
Kn_2A_U04C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5M-1, M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_2A_34.3_K01
Student ma świadomość wiedzy dotyczącej rozrodu dla hodowli kotowatych
Kn_2A_K03C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Kn_2A_34.3_W01
Student zna przebieg procesów rozrodczych u kotowatych
2,0
3,0Student zna podstawy przebiegu procesów rozrodczych u kotowatych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Kn_2A_34.3_U01
Student posiada umiejętność oceny przebiegu procesów rozrodczych u kotowatych
2,0
3,0Student wyjaśnia znaczenie zachodzących procesów rozrodczych. Analizuje przy pomocy prowadzącego i kojarzy fakty.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Kn_2A_34.3_K01
Student ma świadomość wiedzy dotyczącej rozrodu dla hodowli kotowatych
2,0
3,0Student przejawia pozytywną postawę w działaniach związanych z rozrodem
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Max A., Koty - położnictwo i rozród, Galaktyka, Łódź, 2010

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Topografia narządu rozrodczego samic i samców wybranych przedstawicieli kotowatych4
T-A-2Hormonalna regulacja cyklu płciowego kotowatych2
T-A-3Fizjologiczny przebieg ciąży u wybranych przedstawicieli kotowatych4
T-A-4Prawidłowy przebieg porodu u wybranych przedstawicieli kotowatych3
T-A-5Wybrane zagadnienia z neonatologii kotowatych3
16

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Specyfika rozrodu kotowatych4
T-W-2Behawior rozrodczy kotowatych – kocie gody4
T-W-3Zapobieganie płodności - antykoncepcja2
T-W-4Patologie procesów rozrodczych (cykl płciowy, ciąża, poród)2
T-W-5Zastosowanie wybranych biotechnik w rozrodzie kotów2
14

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach16
A-A-2Zapoznanie się ze wskazaną literaturą8
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń6
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach14
A-W-2Zapoznanie się ze wskazaną literaturą10
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykłdów6
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_2A_34.3_W01Student zna przebieg procesów rozrodczych u kotowatych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_2A_W08Ma pogłębioną wiedzę z zakresu różnych aspektów rozrodu u psowatych i zwierząt towarzyszących
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z przebiegiem procesów rozrodczych u kotowatych
Treści programoweT-W-1Specyfika rozrodu kotowatych
T-W-2Behawior rozrodczy kotowatych – kocie gody
T-W-3Zapobieganie płodności - antykoncepcja
T-W-4Patologie procesów rozrodczych (cykl płciowy, ciąża, poród)
T-W-5Zastosowanie wybranych biotechnik w rozrodzie kotów
T-A-1Topografia narządu rozrodczego samic i samców wybranych przedstawicieli kotowatych
T-A-2Hormonalna regulacja cyklu płciowego kotowatych
T-A-3Fizjologiczny przebieg ciąży u wybranych przedstawicieli kotowatych
T-A-4Prawidłowy przebieg porodu u wybranych przedstawicieli kotowatych
T-A-5Wybrane zagadnienia z neonatologii kotowatych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna podstawy przebiegu procesów rozrodczych u kotowatych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_2A_34.3_U01Student posiada umiejętność oceny przebiegu procesów rozrodczych u kotowatych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_2A_U04Samodzielnie analizuje czynniki wpływające na produkcję i jakość pożywienia oraz zdrowotność psów i innych zwierząt
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z przebiegiem procesów rozrodczych u kotowatych
Treści programoweT-W-1Specyfika rozrodu kotowatych
T-W-2Behawior rozrodczy kotowatych – kocie gody
T-W-3Zapobieganie płodności - antykoncepcja
T-W-4Patologie procesów rozrodczych (cykl płciowy, ciąża, poród)
T-W-5Zastosowanie wybranych biotechnik w rozrodzie kotów
T-A-1Topografia narządu rozrodczego samic i samców wybranych przedstawicieli kotowatych
T-A-2Hormonalna regulacja cyklu płciowego kotowatych
T-A-3Fizjologiczny przebieg ciąży u wybranych przedstawicieli kotowatych
T-A-4Prawidłowy przebieg porodu u wybranych przedstawicieli kotowatych
T-A-5Wybrane zagadnienia z neonatologii kotowatych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student wyjaśnia znaczenie zachodzących procesów rozrodczych. Analizuje przy pomocy prowadzącego i kojarzy fakty.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_2A_34.3_K01Student ma świadomość wiedzy dotyczącej rozrodu dla hodowli kotowatych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_2A_K03Rozumie znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z przebiegiem procesów rozrodczych u kotowatych
Treści programoweT-W-1Specyfika rozrodu kotowatych
T-W-2Behawior rozrodczy kotowatych – kocie gody
T-W-3Zapobieganie płodności - antykoncepcja
T-W-4Patologie procesów rozrodczych (cykl płciowy, ciąża, poród)
T-W-5Zastosowanie wybranych biotechnik w rozrodzie kotów
T-A-1Topografia narządu rozrodczego samic i samców wybranych przedstawicieli kotowatych
T-A-2Hormonalna regulacja cyklu płciowego kotowatych
T-A-3Fizjologiczny przebieg ciąży u wybranych przedstawicieli kotowatych
T-A-4Prawidłowy przebieg porodu u wybranych przedstawicieli kotowatych
T-A-5Wybrane zagadnienia z neonatologii kotowatych
Metody nauczaniaM-2Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie ustne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student przejawia pozytywną postawę w działaniach związanych z rozrodem
3,5
4,0
4,5
5,0