Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Kynologia (S2)

Sylabus przedmiotu Praca magisterska:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Kynologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praca magisterska
Specjalność Żywienie psów i profilaktyka zdrowotna
Jednostka prowadząca Zakład Zoologii i Pszczelnictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Katarzyna Kavetska <katarzyna.kavetska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Wioletta Biel <Wioletta.Biel@zut.edu.pl>, Agnieszka Tomza-Marciniak <Agnieszka.Tomza-Marciniak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 20,0 ECTS (formy) 20,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 8 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praca dyplomowaPD3 0 20,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Umiejętność formatowania tekstu w edytorze
W-2Znajomość statystyki matematycznej umożliwijąca samodzielne opracowywanie wyników badań
W-3Umiejętność obsługi arkusza kalkulacyjnego

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Napisanie i obrona pracy dyplomowej oraz przygotowanie się do egzaminu magisterskiego

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praca dyplomowa
A-PD-1Sporządzanie bazy danych i statystyczne opracowywanie wyników80
A-PD-2Gromadzenie piśmiennictwa związanego z realizowaną pracą magisterską100
A-PD-3Tłumaczenie publikacji obcojęzycznych60
A-PD-4Przygotowanie pracy magisterskiej118
A-PD-5Przygotowanie się do egzaminu magisterskiego i obrony pracy dyplomowej120
A-PD-6Udział w konsultacjach50
A-PD-7Analiza piśmiennictwa pod kątem tematu pracy magisterskiej60
A-PD-8Egzamin dyplomowy2
590

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin dyplomowy i obrona pracy magisterskiej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_2A_44_W01
Student zna zasady pisania pracy magisterskiej.
Kn_2A_W04, Kn_2A_W09C-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_2A_44_U01
Korzystając z niewielkiej pomocy promotora student potrafi przygotować i zaprezentować pracę dyplomową
Kn_2A_U02, Kn_2A_U03C-1M-1S-1, S-2
Kn_2A_44_U02
Ma umiejętność przekazywania uporządkowanej i krytycznie ocenionej wiedzy biologicznej
Kn_2A_U02, Kn_2A_U03C-1M-1S-1, S-2
Kn_2A_44_U03
Student biegle posługuje się specjalistyczną terminologią ze swojej dziedziny, w przygotowaniu części badawczej pracy dyplomowej umie zastosować odpowiednie metody; prawidłowo dobiera i krytycznie ocenia pismiennictwo z dziedziny
Kn_2A_U01, Kn_2A_U02, Kn_2A_U03C-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_2A_44_K01
Student wykazuje przekonanie o empirycznej poznawalności zjawisk biologicznych w oparciu o metody matematyczne i statystyczne
Kn_2A_K02, Kn_2A_K03C-1M-1S-1
Kn_2A_44_K02
Student wykazuje otwartą i poszukującą postawę ogólnego i kierunkowego kształtowania i rozwijania własnej aktywności poznawczej w oparciu o naukowe źródła informacji
Kn_2A_K01, Kn_2A_K02, Kn_2A_K03, Kn_2A_K04C-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Kn_2A_44_W01
Student zna zasady pisania pracy magisterskiej.
2,0Student nie zna zasad pisania pracy magisterskiej.
3,0Student zna zasady pisania pracy magisterskiej, jednak wykazuje bardzo małą samodzielność w jej realizacji.
3,5Student zna zasady pisania pracy magisterskiej, wykonuje ją jednak z dużą pomocą promotora.
4,0Student dobrze zna zasady pisania pracy magisterskiej i wykonuje ją z niewielką tylko pomocą promotora.
4,5Student dobrze zna zasady pisania pracy dyplomowej, wykonuje i pisze ją niemal samodzielnie. Wykazuje dużą kreatywność i w bardzo niewielkim stopniu korzysta z pomocy promotora.
5,0Student bardzo dobrze zna zasady pisania pracy dyplomowej i wykazuje bardzo dużą kreatywność podczas jej realizacji.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Kn_2A_44_U01
Korzystając z niewielkiej pomocy promotora student potrafi przygotować i zaprezentować pracę dyplomową
2,0Student wykazuje duże braki merytoryczne w wybranej przez siebie dziedzinie. Nie potrafi samodzielnie przygotować ani zaprezentować swojej pracy magisterskiej.
3,0Student wykazuje braki merytoryczne w wybranej przez siebie dziedzinie. Przygotowuje i prezentuje swoją pracę magisterską z bardzo dużą pomoca promotora.
3,5Student posiada wiedzę z wybranej przez siebie dziedziny, lecz pracę dyplomową wykonuje z dużą pomocą promotora. Wymaga pomocy w przygotowaniu się do obrony.
4,0Student posiada dużą wiedzę z wybranej przez siebie dziedziny, pracę dyplomową realizuje z niewielką pomocą promotora, do jej obrony przygotowuje się niemal samodzielnie.
4,5Student posiada bardzo dużą wiedzę z wybranej przez siebie dziedziny, pracę dyplomową realizuje z niewielką pomocą promotora, do jej obrony przygotowuje się samodzielnie.
5,0Student posiada bardzo dużą wiedzę z wybranej przez siebie dziedziny, samodzielnie wybiera temat pracy, potrafi do jej wyboru przekonać promotora, pracę dyplomową realizuje z niewielką pomocą. Samodzielnie przygotowuje sie do obrony pracy dyplomowej.
Kn_2A_44_U02
Ma umiejętność przekazywania uporządkowanej i krytycznie ocenionej wiedzy biologicznej
2,0Student nie posiada umiejetności przekazywania wiedzy podczas studiów.
3,0Student w niewielkim stopniu posiada umiejetności przekazywania swojej wiedzy. Nie potrafi krytycznie się do niej odnieść.
3,5Student posiada umiejetności przekazywania swojej wiedzy. Nie potrafi krytycznie się do niej odnieść.
4,0Student posiada dobrą umiejetności przekazywania swojej wiedzy. Potrafi krytycznie się do niej odnieść.
4,5Student posiada bardzo dobrą umiejetności przekazywania swojej wiedzy. Potrafi krytycznie się do niej odnieść.
5,0Student posiada bardzo dobrą umiejetności przekazywania swojej wiedzy. Potrafi krytycznie sie do niej odnieść i dyskutować podając argumenty zdobyte podczas studiów.
Kn_2A_44_U03
Student biegle posługuje się specjalistyczną terminologią ze swojej dziedziny, w przygotowaniu części badawczej pracy dyplomowej umie zastosować odpowiednie metody; prawidłowo dobiera i krytycznie ocenia pismiennictwo z dziedziny
2,0Student nie potrafi korzystać ze specjalistycznej terminologii, nie potrafi dobrać i wykorzystać piśmiennictwa z dziedziny
3,0Student słabo korzysta ze specjalistycznej terminologii, nie potrafi dobrać i wykorzystać piśmiennictwa z dziedziny
3,5Student dość dobrze korzysta ze specjalistycznej terminologii, z pomocą promotora potrafi dobrać i wykorzystać piśmiennictwo z dziedziny
4,0Student dobrze korzysta ze specjalistycznej terminologii, z niewielką pomocą promotora potrafi dobrać i wykorzystać piśmiennictwo z dziedziny
4,5Student bardzo dobrze posługuje się słownictwem specjalistycznym, z pomocą promotora potrafi dobrać i wykorzystać piśmiennictwo z dziedziny
5,0Student doskonale zna specjalistyczne słownictwo, samodzielnie wyszukuje potzrebne informacje korzystając z pismiennictwa polskiego i zagranicznego.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Kn_2A_44_K01
Student wykazuje przekonanie o empirycznej poznawalności zjawisk biologicznych w oparciu o metody matematyczne i statystyczne
2,0Student nie wykazuje przekonania o empirycznej poznawalności zjawisk biologicznych
3,0Student wykazuje przekonania o empirycznej poznawalności zjawisk biologicznych w oparciu o metody matematyczne i statystyczne
3,5
4,0
4,5
5,0Student wykazuje przekonania o empirycznej poznawalności zjawisk biologicznych w oparciu o metody matematyczne i statystyczne, potrafi przekonać o tym promotora i kolegów.
Kn_2A_44_K02
Student wykazuje otwartą i poszukującą postawę ogólnego i kierunkowego kształtowania i rozwijania własnej aktywności poznawczej w oparciu o naukowe źródła informacji
2,0Student nie wykazuje postawy ogólnego i kierunkowego kształtowania i rozwijania własnej aktywności poznawczej w oparciu o naukowe źródła informacji
3,0Student wykazuje twórczą postawę ogólnego i kierunkowego kształtowania i rozwijania własnej aktywności poznawczej w oparciu o naukowe źródła informacji.
3,5
4,0
4,5
5,0Student wykazuje twórczą postawę ogólnego i kierunkowego kształtowania i rozwijania własnej aktywności poznawczej w oparciu o naukowe źródła informacji. Inspiruje innych, jest aktywny i kreatywny.

Literatura podstawowa

  1. Gambarelli G., Łucki Zb., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Universitas, Kraków, 1996
  2. Święcicki M., Jak studiować? Jak pisać pracę magisterską?, PWN, Warszawa, 1969
  3. Weiner J., Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych, PWN, Warszawa, 2009
  4. Woyke J., Poradnik pisania przyrodniczych prac magisterskich i doktorskich oraz wygłaszania referatów naukowych, SGGW-AR, Warszawa, 1986

Literatura dodatkowa

  1. Woyke J., Woyke H., Jak nie należy pisać prac naukowych, http://jerzy_woyke.users.sggw.pl/jakniepisac.html, Warszawa, 2011

Formy aktywności - praca dyplomowa

KODForma aktywnościGodziny
A-PD-1Sporządzanie bazy danych i statystyczne opracowywanie wyników80
A-PD-2Gromadzenie piśmiennictwa związanego z realizowaną pracą magisterską100
A-PD-3Tłumaczenie publikacji obcojęzycznych60
A-PD-4Przygotowanie pracy magisterskiej118
A-PD-5Przygotowanie się do egzaminu magisterskiego i obrony pracy dyplomowej120
A-PD-6Udział w konsultacjach50
A-PD-7Analiza piśmiennictwa pod kątem tematu pracy magisterskiej60
A-PD-8Egzamin dyplomowy2
590
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_2A_44_W01Student zna zasady pisania pracy magisterskiej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_2A_W04Ma rozszerzoną wiedzę w zakresie systemów operacyjnych, programów komputerowych oraz baz danych przydatnych w pracy kynologa
Kn_2A_W09Zna techniki badawcze oraz zasady przygotowania i napisania pracy naukowej
Cel przedmiotuC-1Napisanie i obrona pracy dyplomowej oraz przygotowanie się do egzaminu magisterskiego
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin dyplomowy i obrona pracy magisterskiej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna zasad pisania pracy magisterskiej.
3,0Student zna zasady pisania pracy magisterskiej, jednak wykazuje bardzo małą samodzielność w jej realizacji.
3,5Student zna zasady pisania pracy magisterskiej, wykonuje ją jednak z dużą pomocą promotora.
4,0Student dobrze zna zasady pisania pracy magisterskiej i wykonuje ją z niewielką tylko pomocą promotora.
4,5Student dobrze zna zasady pisania pracy dyplomowej, wykonuje i pisze ją niemal samodzielnie. Wykazuje dużą kreatywność i w bardzo niewielkim stopniu korzysta z pomocy promotora.
5,0Student bardzo dobrze zna zasady pisania pracy dyplomowej i wykazuje bardzo dużą kreatywność podczas jej realizacji.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_2A_44_U01Korzystając z niewielkiej pomocy promotora student potrafi przygotować i zaprezentować pracę dyplomową
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_2A_U02Wykorzystuje specjalistyczne narzędzia informatyczne, internetowe źródła informacji oraz metody statystyczne do rozwiązywania zadań związanych z pracą kynologa
Kn_2A_U03Samodzielnie planuje i przeprowadza eksperymenty/pomiary z zastosowaniem właściwych technik i narzędzi badawczych; interpretuje uzyskane wyniki i wyciąga wnioski
Cel przedmiotuC-1Napisanie i obrona pracy dyplomowej oraz przygotowanie się do egzaminu magisterskiego
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin dyplomowy i obrona pracy magisterskiej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student wykazuje duże braki merytoryczne w wybranej przez siebie dziedzinie. Nie potrafi samodzielnie przygotować ani zaprezentować swojej pracy magisterskiej.
3,0Student wykazuje braki merytoryczne w wybranej przez siebie dziedzinie. Przygotowuje i prezentuje swoją pracę magisterską z bardzo dużą pomoca promotora.
3,5Student posiada wiedzę z wybranej przez siebie dziedziny, lecz pracę dyplomową wykonuje z dużą pomocą promotora. Wymaga pomocy w przygotowaniu się do obrony.
4,0Student posiada dużą wiedzę z wybranej przez siebie dziedziny, pracę dyplomową realizuje z niewielką pomocą promotora, do jej obrony przygotowuje się niemal samodzielnie.
4,5Student posiada bardzo dużą wiedzę z wybranej przez siebie dziedziny, pracę dyplomową realizuje z niewielką pomocą promotora, do jej obrony przygotowuje się samodzielnie.
5,0Student posiada bardzo dużą wiedzę z wybranej przez siebie dziedziny, samodzielnie wybiera temat pracy, potrafi do jej wyboru przekonać promotora, pracę dyplomową realizuje z niewielką pomocą. Samodzielnie przygotowuje sie do obrony pracy dyplomowej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_2A_44_U02Ma umiejętność przekazywania uporządkowanej i krytycznie ocenionej wiedzy biologicznej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_2A_U02Wykorzystuje specjalistyczne narzędzia informatyczne, internetowe źródła informacji oraz metody statystyczne do rozwiązywania zadań związanych z pracą kynologa
Kn_2A_U03Samodzielnie planuje i przeprowadza eksperymenty/pomiary z zastosowaniem właściwych technik i narzędzi badawczych; interpretuje uzyskane wyniki i wyciąga wnioski
Cel przedmiotuC-1Napisanie i obrona pracy dyplomowej oraz przygotowanie się do egzaminu magisterskiego
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin dyplomowy i obrona pracy magisterskiej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada umiejetności przekazywania wiedzy podczas studiów.
3,0Student w niewielkim stopniu posiada umiejetności przekazywania swojej wiedzy. Nie potrafi krytycznie się do niej odnieść.
3,5Student posiada umiejetności przekazywania swojej wiedzy. Nie potrafi krytycznie się do niej odnieść.
4,0Student posiada dobrą umiejetności przekazywania swojej wiedzy. Potrafi krytycznie się do niej odnieść.
4,5Student posiada bardzo dobrą umiejetności przekazywania swojej wiedzy. Potrafi krytycznie się do niej odnieść.
5,0Student posiada bardzo dobrą umiejetności przekazywania swojej wiedzy. Potrafi krytycznie sie do niej odnieść i dyskutować podając argumenty zdobyte podczas studiów.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_2A_44_U03Student biegle posługuje się specjalistyczną terminologią ze swojej dziedziny, w przygotowaniu części badawczej pracy dyplomowej umie zastosować odpowiednie metody; prawidłowo dobiera i krytycznie ocenia pismiennictwo z dziedziny
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_2A_U01Posługuje się językiem obcym na poziomie biegłości B2+, komunikuje się w sytuacjach codziennych i zawodowych, potrafi opracować wybrane zagadnienie w zakresie kynologii
Kn_2A_U02Wykorzystuje specjalistyczne narzędzia informatyczne, internetowe źródła informacji oraz metody statystyczne do rozwiązywania zadań związanych z pracą kynologa
Kn_2A_U03Samodzielnie planuje i przeprowadza eksperymenty/pomiary z zastosowaniem właściwych technik i narzędzi badawczych; interpretuje uzyskane wyniki i wyciąga wnioski
Cel przedmiotuC-1Napisanie i obrona pracy dyplomowej oraz przygotowanie się do egzaminu magisterskiego
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin dyplomowy i obrona pracy magisterskiej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi korzystać ze specjalistycznej terminologii, nie potrafi dobrać i wykorzystać piśmiennictwa z dziedziny
3,0Student słabo korzysta ze specjalistycznej terminologii, nie potrafi dobrać i wykorzystać piśmiennictwa z dziedziny
3,5Student dość dobrze korzysta ze specjalistycznej terminologii, z pomocą promotora potrafi dobrać i wykorzystać piśmiennictwo z dziedziny
4,0Student dobrze korzysta ze specjalistycznej terminologii, z niewielką pomocą promotora potrafi dobrać i wykorzystać piśmiennictwo z dziedziny
4,5Student bardzo dobrze posługuje się słownictwem specjalistycznym, z pomocą promotora potrafi dobrać i wykorzystać piśmiennictwo z dziedziny
5,0Student doskonale zna specjalistyczne słownictwo, samodzielnie wyszukuje potzrebne informacje korzystając z pismiennictwa polskiego i zagranicznego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_2A_44_K01Student wykazuje przekonanie o empirycznej poznawalności zjawisk biologicznych w oparciu o metody matematyczne i statystyczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_2A_K02Rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia w zakresie wiedzy ogólnej i kierunkowej w celu rozwijania dorobku zawodowego
Kn_2A_K03Rozumie znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
Cel przedmiotuC-1Napisanie i obrona pracy dyplomowej oraz przygotowanie się do egzaminu magisterskiego
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje przekonania o empirycznej poznawalności zjawisk biologicznych
3,0Student wykazuje przekonania o empirycznej poznawalności zjawisk biologicznych w oparciu o metody matematyczne i statystyczne
3,5
4,0
4,5
5,0Student wykazuje przekonania o empirycznej poznawalności zjawisk biologicznych w oparciu o metody matematyczne i statystyczne, potrafi przekonać o tym promotora i kolegów.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_2A_44_K02Student wykazuje otwartą i poszukującą postawę ogólnego i kierunkowego kształtowania i rozwijania własnej aktywności poznawczej w oparciu o naukowe źródła informacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_2A_K01Jest świadomy problemów prawnych i etycznych na poszczególnych etapach eksperymentu na zwierzętach i w pracy ze zwierzętami
Kn_2A_K02Rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia w zakresie wiedzy ogólnej i kierunkowej w celu rozwijania dorobku zawodowego
Kn_2A_K03Rozumie znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
Kn_2A_K04Jest gotowy do wypełniania zobowiązań społecznych i działania na rzecz środowiska społecznego
Cel przedmiotuC-1Napisanie i obrona pracy dyplomowej oraz przygotowanie się do egzaminu magisterskiego
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje postawy ogólnego i kierunkowego kształtowania i rozwijania własnej aktywności poznawczej w oparciu o naukowe źródła informacji
3,0Student wykazuje twórczą postawę ogólnego i kierunkowego kształtowania i rozwijania własnej aktywności poznawczej w oparciu o naukowe źródła informacji.
3,5
4,0
4,5
5,0Student wykazuje twórczą postawę ogólnego i kierunkowego kształtowania i rozwijania własnej aktywności poznawczej w oparciu o naukowe źródła informacji. Inspiruje innych, jest aktywny i kreatywny.