Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura i urbanistyka (N2)

Sylabus przedmiotu Zarządzanie miastami:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura i urbanistyka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier architekt
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zarządzanie miastami
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Architektury i Planowania Przestrzennego
Nauczyciel odpowiedzialny Elżbieta Czekiel-Świtalska <Elzbieta.Czekiel-Switalska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Elżbieta Czekiel-Świtalska <Elzbieta.Czekiel-Switalska@zut.edu.pl>, Adam Zwoliński <azwolinski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 18 1,50,33zaliczenie
projektyP2 18 1,50,33zaliczenie
wykładyW2 18 1,00,34egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1zaliczona urbanistyka sem. 1

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student musi znać podstawowe elementy dotyczące rozwoju przestrzennego miasta, z uwzględnieniem czasu realizacji przedsięwzięć i skutków finansowych. Student posiada umiejętności cyfrowego przedstawienia proponowanych rozwiązań. Potrafi sporządzić makietę, odzwierciedlającą zagospodarowanie przestrzenne.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Opracowanie w formie cyfrowej zarysu strategii rozwoju gminy na wybranym przykładzie. Opracowanie w formie cyfrowej: krótkoterminowych, szczegółowych przedsięwzięć rozwojowych dla inwestycji znajdujących się na obszarze opracowania, analiz i koncepcji urbanistycznej lub urbanistyczno-architektonicznej zagospodarowaniem terenu, harmonogramu j inwestycji, schematu prognozy finansowej dla budżetu gminy. Przygotowanie w formie multimedialnej ostatecznej prezentacji: analizy aktów miejscowego prawa przestrzennego, inwentaryzacji i analiz, koncepcji, harmonogramu działań, prognozy finansowej.18
18
projekty
T-P-1Studenci opracowują w zespołach zarys strategii rozwoju przestrzennego gminy, na podstawie przeprowadzonych analiz. Zespół, który przygotuje najlepszego rozwiązanie strategii przestrzennego zagospodarowania gminy zostaje studenckim zarządem gminy, pozostałe grupy tworzą firmy projektowe z uwzględnieniem elementów deweloperskich. Zarząd i firmy formułują cele i zadania oraz przygotowują: inwentaryzacje urbanistyczne i analizy, koncepcje urbanistyczne lub urbanistyczno-architektoniczne, plany przedsięwzięć oraz skutki finansowe wpływające na budżet gminy. Opracowują raporty i prezentacje do Rankingu I i II. Przygotowanie makiety tereny opracowania z otoczeniem. Firmy w uzgodnieniu i we współdziałaniu z zarządem ustalają i opracowują analizy i koncepcje, harmonogramy i finanse. Zarząd opracowuje strategiczne inwestycje dla rozwoju całej gminy.18
18
wykłady
T-W-1FIZJONOMIA MIASTA - KOMPONENTY, TYPOLOGIA TYPOLOGIA I FAZY ROZWOJU ZESPOŁÓW MIEJSKICH. PARKI NAUKI I TECHNOLOGII ORAZ WILLE BIZNESU. EKOSYSTEM. Ochrona terenów zieleni. PLANOWANIE MIEJSCOWE A ROZWÓJ TERENÓW ZURBANIZOWANYCH. ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ TERENÓW ZURBANIZOWANYCH. REWITALIZACJA ZANIEDBANYCH OBSZARÓW MIAST. FIZJONOMIA MIAST XXI+ WIEKU: WIZJE MIAST PRZYSZŁOŚCI. SYSTEM INFORMACJI PRZESTRZENNEJ. PARTNERSTWO PUBLICZNO-PRYWATNE. Budżet gminy związany z planowaniem przestrzennym. BIZNESPLAN. INFRASTRUKTURA A ROZWÓJ MIASTA. MODELOWANIE ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU EKOSYTEMÓW MIEJSKICH18
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Opracowanie w formie cyfrowej zarysu strategii rozwoju gminy na wybranym przykładzie.16
A-L-2Opracowanie w formie cyfrowej: krótkoterminowych, szczegółowych przedsięwzięć rozwojowych dla inwestycji znajdujących się na obszarze opracowania, analiz i koncepcji urbanistycznej lub urbanistyczno-architektonicznej zagospodarowaniem terenu, harmonogramu j inwestycji, schematu prognozy finansowej dla budżetu gminy. Przygotowanie w formie multimedialnej ostatecznej prezentacji: analizy aktów miejscowego prawa przestrzennego, inwentaryzacji i analiz, koncepcji, harmonogramu działań, prognozy finansowej.29
45
projekty
A-P-1Studenci opracowują w zespołach zarys strategii rozwoju przestrzennego gminy, na podstawie przeprowadzonych analiz.20
A-P-2Zespół, który przygotuje najlepszego rozwiązanie strategii przestrzennego zagospodarowania gminy zostaje studenckim zarządem gminy, pozostałe grupy tworzą firmy projektowe z uwzględnieniem elementów deweloperskich.4
A-P-3Zarząd i firmy formułują cele i zadania oraz przygotowują: inwentaryzacje urbanistyczne i analizy, koncepcje urbanistyczne lub urbanistyczno-architektoniczne, plany przedsięwzięć oraz skutki finansowe wpływające na budżet gminy. Opracowują raporty i prezentacje do Rankingu I i II. Przygotowanie makiety tereny opracowania z otoczeniem. Firmy w uzgodnieniu i we współdziałaniu z zarządem ustalają i opracowują analizy i koncepcje, harmonogramy i finanse. Zarząd opracowuje strategiczne inwestycje dla rozwoju całej gminy.16
A-P-4opracowanie makiety obszaru opracowania wraz z otoczeniem4
44
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach18
A-W-2Przygotowanie do wykładów. Przygotowanie do egzaminu Udział w egzaminie12
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metoda problemowa, metoda porównawcza, metody aktywizujące (m.in. plusy za aktywność na wykładzie).

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest ocena uzyskana w rankingach (z agregacji wyników z dwóch rankingów cząstkowych) studenckich firm i zarządu. Stopień opanowania wiadomości przedstawianych na wykładach sprawdzany jest na egzaminie pisemnym.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_2A_BN2-X/2_W01
A
AU_2A_W12, AU_2A_W13, AU_2A_W19C-1T-L-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_2A_BN2-X/2_U01
potrafi aranżować reprezentacyjną przestrzeń miejską, większe założenia przestrzenne i krajobrazowe
AU_2A_U03C-1T-L-1, T-W-1, T-P-1M-1S-1
AU_2A_BN2-X/2_U02
w projektowaniu i planowaniu trafnie odczytuje związki funkcjonalne i formalne w przestrzeni, harmonijnie włącza autorskie rozwiązania w istniejące struktury
AU_2A_U04C-1T-L-1, T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_2A_BN2-X/2_K01
rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej i planistycznej, świadomie kształtuje wpływ inwestycji na szeroko rozumiane środowisko i relacje społeczne
AU_2A_K01C-1T-L-1, T-P-1M-1S-1
AU_2A_BN2-X/2_K02
szanuje i chroni integralność środowiska przyrodniczego i kulturowego
AU_2A_K02C-1T-L-1, T-P-1M-1S-1
AU_2A_BN2-X/2_K03
jest gotowy do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym, także szerszym, złożonym ze specjalistów z odległych dziedzin
AU_2A_K03C-1T-L-1, T-P-1M-1S-1
AU_2A_BN2-X/2_K04
popularyzuje wiedzę o architekturze, inicjuje działania na rzecz podnoszenia jakości życia i środowiska
AU_2A_K04C-1T-P-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AU_2A_BN2-X/2_W01
A
2,0
3,0zna wiedzę przekazaną na wykładach
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AU_2A_BN2-X/2_U01
potrafi aranżować reprezentacyjną przestrzeń miejską, większe założenia przestrzenne i krajobrazowe
2,0
3,0W projekcie przedstawia prawidłowe araanżacje przestrzeni miejskich
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_2A_BN2-X/2_U02
w projektowaniu i planowaniu trafnie odczytuje związki funkcjonalne i formalne w przestrzeni, harmonijnie włącza autorskie rozwiązania w istniejące struktury
2,0
3,0W projektowaniu urbanistycznym i planowaniu przestrzennym trafnie odczytuje związki funkcjonalne i formalne w przestrzeni, harmonijnie włącza autorskie rozwiązania w istniejące struktury. Zna podstawy miejscowego rozwoju przestrzennego.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AU_2A_BN2-X/2_K01
rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej i planistycznej, świadomie kształtuje wpływ inwestycji na szeroko rozumiane środowisko i relacje społeczne
2,0
3,0Rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej i planistycznej, świadomie kształtuje wpływ inwestycji na szeroko rozumiane środowisko i relacje społeczne
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_2A_BN2-X/2_K02
szanuje i chroni integralność środowiska przyrodniczego i kulturowego
2,0
3,0W opracowaniu projektowym pokazuje, że szanuje i chroni integralność środowiska przyrodniczego i kulturowego
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_2A_BN2-X/2_K03
jest gotowy do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym, także szerszym, złożonym ze specjalistów z odległych dziedzin
2,0
3,0Opracowuje wybrane przedsięwzięcie w zespole i jest gotowy do pracy w zespole złożonym ze specjalistów z odległych dziedzin
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_2A_BN2-X/2_K04
popularyzuje wiedzę o architekturze, inicjuje działania na rzecz podnoszenia jakości życia i środowiska
2,0
3,0W szczególności na stronie internetowej popularyzuje wiedzę o architekturze, inicjuje działania na rzecz podnoszenia jakości życia i środowiska
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Chmielewski M.J., Teoria urbanistyki w projektowaniu i planowaniu miast, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2004
  2. Pęski W., Zarządzanie zrównoważonym rozwojem miast, Arkady, Warszawa, 1999
  3. Czekiel-Świtalska E., Planowanie miejscowe a budżet miasta, The Local Planning and a City Budget, hogben, Szczecin, 2007, czasopismo Przestrzeń i forma nr 6
  4. Mingus N., Zarządzanie projektami, Helion, Gliwice, 2008
  5. Kupiec L., Biznesplan jako instrument zarządzania firmą, Wyższa Szkoła Finansów I Zarządzania, Białystok, 2003
  6. Czekiel-Świtalska E., Prognoza skutków finansowych uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego a budżet gminy., asfera, 2013, Przestrzeń i forma nr 19
  7. Czekiel-Świtalska E., Konieczne zmiany w miejscowym planowaniu przestrzennym w Polsce, SFERA, 2013, Czasopismo Przestrzeń i forma nr 19
  8. Czekiel-Świtalska E., The impact of selected natural resoureces on urban design in the city, Lviv Polytechnic, 2014, Creative urbanism

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Opracowanie w formie cyfrowej zarysu strategii rozwoju gminy na wybranym przykładzie. Opracowanie w formie cyfrowej: krótkoterminowych, szczegółowych przedsięwzięć rozwojowych dla inwestycji znajdujących się na obszarze opracowania, analiz i koncepcji urbanistycznej lub urbanistyczno-architektonicznej zagospodarowaniem terenu, harmonogramu j inwestycji, schematu prognozy finansowej dla budżetu gminy. Przygotowanie w formie multimedialnej ostatecznej prezentacji: analizy aktów miejscowego prawa przestrzennego, inwentaryzacji i analiz, koncepcji, harmonogramu działań, prognozy finansowej.18
18

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Studenci opracowują w zespołach zarys strategii rozwoju przestrzennego gminy, na podstawie przeprowadzonych analiz. Zespół, który przygotuje najlepszego rozwiązanie strategii przestrzennego zagospodarowania gminy zostaje studenckim zarządem gminy, pozostałe grupy tworzą firmy projektowe z uwzględnieniem elementów deweloperskich. Zarząd i firmy formułują cele i zadania oraz przygotowują: inwentaryzacje urbanistyczne i analizy, koncepcje urbanistyczne lub urbanistyczno-architektoniczne, plany przedsięwzięć oraz skutki finansowe wpływające na budżet gminy. Opracowują raporty i prezentacje do Rankingu I i II. Przygotowanie makiety tereny opracowania z otoczeniem. Firmy w uzgodnieniu i we współdziałaniu z zarządem ustalają i opracowują analizy i koncepcje, harmonogramy i finanse. Zarząd opracowuje strategiczne inwestycje dla rozwoju całej gminy.18
18

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1FIZJONOMIA MIASTA - KOMPONENTY, TYPOLOGIA TYPOLOGIA I FAZY ROZWOJU ZESPOŁÓW MIEJSKICH. PARKI NAUKI I TECHNOLOGII ORAZ WILLE BIZNESU. EKOSYSTEM. Ochrona terenów zieleni. PLANOWANIE MIEJSCOWE A ROZWÓJ TERENÓW ZURBANIZOWANYCH. ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ TERENÓW ZURBANIZOWANYCH. REWITALIZACJA ZANIEDBANYCH OBSZARÓW MIAST. FIZJONOMIA MIAST XXI+ WIEKU: WIZJE MIAST PRZYSZŁOŚCI. SYSTEM INFORMACJI PRZESTRZENNEJ. PARTNERSTWO PUBLICZNO-PRYWATNE. Budżet gminy związany z planowaniem przestrzennym. BIZNESPLAN. INFRASTRUKTURA A ROZWÓJ MIASTA. MODELOWANIE ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU EKOSYTEMÓW MIEJSKICH18
18

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Opracowanie w formie cyfrowej zarysu strategii rozwoju gminy na wybranym przykładzie.16
A-L-2Opracowanie w formie cyfrowej: krótkoterminowych, szczegółowych przedsięwzięć rozwojowych dla inwestycji znajdujących się na obszarze opracowania, analiz i koncepcji urbanistycznej lub urbanistyczno-architektonicznej zagospodarowaniem terenu, harmonogramu j inwestycji, schematu prognozy finansowej dla budżetu gminy. Przygotowanie w formie multimedialnej ostatecznej prezentacji: analizy aktów miejscowego prawa przestrzennego, inwentaryzacji i analiz, koncepcji, harmonogramu działań, prognozy finansowej.29
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Studenci opracowują w zespołach zarys strategii rozwoju przestrzennego gminy, na podstawie przeprowadzonych analiz.20
A-P-2Zespół, który przygotuje najlepszego rozwiązanie strategii przestrzennego zagospodarowania gminy zostaje studenckim zarządem gminy, pozostałe grupy tworzą firmy projektowe z uwzględnieniem elementów deweloperskich.4
A-P-3Zarząd i firmy formułują cele i zadania oraz przygotowują: inwentaryzacje urbanistyczne i analizy, koncepcje urbanistyczne lub urbanistyczno-architektoniczne, plany przedsięwzięć oraz skutki finansowe wpływające na budżet gminy. Opracowują raporty i prezentacje do Rankingu I i II. Przygotowanie makiety tereny opracowania z otoczeniem. Firmy w uzgodnieniu i we współdziałaniu z zarządem ustalają i opracowują analizy i koncepcje, harmonogramy i finanse. Zarząd opracowuje strategiczne inwestycje dla rozwoju całej gminy.16
A-P-4opracowanie makiety obszaru opracowania wraz z otoczeniem4
44
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach18
A-W-2Przygotowanie do wykładów. Przygotowanie do egzaminu Udział w egzaminie12
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAU_2A_BN2-X/2_W01A
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_W12wie jak działa wielobranżowy zespół projektowy i jak przebiega współpraca międzybranżowa
AU_2A_W13wie jak funkcjonuje mały podmiot gospodarczy
AU_2A_W19zna ideę zrównoważonego rozwoju i realizuje ją na polu architektury i urbanistyki
Cel przedmiotuC-1Student musi znać podstawowe elementy dotyczące rozwoju przestrzennego miasta, z uwzględnieniem czasu realizacji przedsięwzięć i skutków finansowych. Student posiada umiejętności cyfrowego przedstawienia proponowanych rozwiązań. Potrafi sporządzić makietę, odzwierciedlającą zagospodarowanie przestrzenne.
Treści programoweT-L-1Opracowanie w formie cyfrowej zarysu strategii rozwoju gminy na wybranym przykładzie. Opracowanie w formie cyfrowej: krótkoterminowych, szczegółowych przedsięwzięć rozwojowych dla inwestycji znajdujących się na obszarze opracowania, analiz i koncepcji urbanistycznej lub urbanistyczno-architektonicznej zagospodarowaniem terenu, harmonogramu j inwestycji, schematu prognozy finansowej dla budżetu gminy. Przygotowanie w formie multimedialnej ostatecznej prezentacji: analizy aktów miejscowego prawa przestrzennego, inwentaryzacji i analiz, koncepcji, harmonogramu działań, prognozy finansowej.
Metody nauczaniaM-1metoda problemowa, metoda porównawcza, metody aktywizujące (m.in. plusy za aktywność na wykładzie).
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest ocena uzyskana w rankingach (z agregacji wyników z dwóch rankingów cząstkowych) studenckich firm i zarządu. Stopień opanowania wiadomości przedstawianych na wykładach sprawdzany jest na egzaminie pisemnym.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0zna wiedzę przekazaną na wykładach
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAU_2A_BN2-X/2_U01potrafi aranżować reprezentacyjną przestrzeń miejską, większe założenia przestrzenne i krajobrazowe
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_U03potrafi dostosować metodę do zadania projektowego lub planistycznego, eksperymentuje, korzysta z oprogramowania komputerowego
Cel przedmiotuC-1Student musi znać podstawowe elementy dotyczące rozwoju przestrzennego miasta, z uwzględnieniem czasu realizacji przedsięwzięć i skutków finansowych. Student posiada umiejętności cyfrowego przedstawienia proponowanych rozwiązań. Potrafi sporządzić makietę, odzwierciedlającą zagospodarowanie przestrzenne.
Treści programoweT-L-1Opracowanie w formie cyfrowej zarysu strategii rozwoju gminy na wybranym przykładzie. Opracowanie w formie cyfrowej: krótkoterminowych, szczegółowych przedsięwzięć rozwojowych dla inwestycji znajdujących się na obszarze opracowania, analiz i koncepcji urbanistycznej lub urbanistyczno-architektonicznej zagospodarowaniem terenu, harmonogramu j inwestycji, schematu prognozy finansowej dla budżetu gminy. Przygotowanie w formie multimedialnej ostatecznej prezentacji: analizy aktów miejscowego prawa przestrzennego, inwentaryzacji i analiz, koncepcji, harmonogramu działań, prognozy finansowej.
T-W-1FIZJONOMIA MIASTA - KOMPONENTY, TYPOLOGIA TYPOLOGIA I FAZY ROZWOJU ZESPOŁÓW MIEJSKICH. PARKI NAUKI I TECHNOLOGII ORAZ WILLE BIZNESU. EKOSYSTEM. Ochrona terenów zieleni. PLANOWANIE MIEJSCOWE A ROZWÓJ TERENÓW ZURBANIZOWANYCH. ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ TERENÓW ZURBANIZOWANYCH. REWITALIZACJA ZANIEDBANYCH OBSZARÓW MIAST. FIZJONOMIA MIAST XXI+ WIEKU: WIZJE MIAST PRZYSZŁOŚCI. SYSTEM INFORMACJI PRZESTRZENNEJ. PARTNERSTWO PUBLICZNO-PRYWATNE. Budżet gminy związany z planowaniem przestrzennym. BIZNESPLAN. INFRASTRUKTURA A ROZWÓJ MIASTA. MODELOWANIE ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU EKOSYTEMÓW MIEJSKICH
T-P-1Studenci opracowują w zespołach zarys strategii rozwoju przestrzennego gminy, na podstawie przeprowadzonych analiz. Zespół, który przygotuje najlepszego rozwiązanie strategii przestrzennego zagospodarowania gminy zostaje studenckim zarządem gminy, pozostałe grupy tworzą firmy projektowe z uwzględnieniem elementów deweloperskich. Zarząd i firmy formułują cele i zadania oraz przygotowują: inwentaryzacje urbanistyczne i analizy, koncepcje urbanistyczne lub urbanistyczno-architektoniczne, plany przedsięwzięć oraz skutki finansowe wpływające na budżet gminy. Opracowują raporty i prezentacje do Rankingu I i II. Przygotowanie makiety tereny opracowania z otoczeniem. Firmy w uzgodnieniu i we współdziałaniu z zarządem ustalają i opracowują analizy i koncepcje, harmonogramy i finanse. Zarząd opracowuje strategiczne inwestycje dla rozwoju całej gminy.
Metody nauczaniaM-1metoda problemowa, metoda porównawcza, metody aktywizujące (m.in. plusy za aktywność na wykładzie).
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest ocena uzyskana w rankingach (z agregacji wyników z dwóch rankingów cząstkowych) studenckich firm i zarządu. Stopień opanowania wiadomości przedstawianych na wykładach sprawdzany jest na egzaminie pisemnym.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0W projekcie przedstawia prawidłowe araanżacje przestrzeni miejskich
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAU_2A_BN2-X/2_U02w projektowaniu i planowaniu trafnie odczytuje związki funkcjonalne i formalne w przestrzeni, harmonijnie włącza autorskie rozwiązania w istniejące struktury
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_U04projektuje i planuje w powiązaniu z innymi dziedzi-nami działalności inżynierskiej i pozainżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Student musi znać podstawowe elementy dotyczące rozwoju przestrzennego miasta, z uwzględnieniem czasu realizacji przedsięwzięć i skutków finansowych. Student posiada umiejętności cyfrowego przedstawienia proponowanych rozwiązań. Potrafi sporządzić makietę, odzwierciedlającą zagospodarowanie przestrzenne.
Treści programoweT-L-1Opracowanie w formie cyfrowej zarysu strategii rozwoju gminy na wybranym przykładzie. Opracowanie w formie cyfrowej: krótkoterminowych, szczegółowych przedsięwzięć rozwojowych dla inwestycji znajdujących się na obszarze opracowania, analiz i koncepcji urbanistycznej lub urbanistyczno-architektonicznej zagospodarowaniem terenu, harmonogramu j inwestycji, schematu prognozy finansowej dla budżetu gminy. Przygotowanie w formie multimedialnej ostatecznej prezentacji: analizy aktów miejscowego prawa przestrzennego, inwentaryzacji i analiz, koncepcji, harmonogramu działań, prognozy finansowej.
T-P-1Studenci opracowują w zespołach zarys strategii rozwoju przestrzennego gminy, na podstawie przeprowadzonych analiz. Zespół, który przygotuje najlepszego rozwiązanie strategii przestrzennego zagospodarowania gminy zostaje studenckim zarządem gminy, pozostałe grupy tworzą firmy projektowe z uwzględnieniem elementów deweloperskich. Zarząd i firmy formułują cele i zadania oraz przygotowują: inwentaryzacje urbanistyczne i analizy, koncepcje urbanistyczne lub urbanistyczno-architektoniczne, plany przedsięwzięć oraz skutki finansowe wpływające na budżet gminy. Opracowują raporty i prezentacje do Rankingu I i II. Przygotowanie makiety tereny opracowania z otoczeniem. Firmy w uzgodnieniu i we współdziałaniu z zarządem ustalają i opracowują analizy i koncepcje, harmonogramy i finanse. Zarząd opracowuje strategiczne inwestycje dla rozwoju całej gminy.
Metody nauczaniaM-1metoda problemowa, metoda porównawcza, metody aktywizujące (m.in. plusy za aktywność na wykładzie).
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest ocena uzyskana w rankingach (z agregacji wyników z dwóch rankingów cząstkowych) studenckich firm i zarządu. Stopień opanowania wiadomości przedstawianych na wykładach sprawdzany jest na egzaminie pisemnym.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0W projektowaniu urbanistycznym i planowaniu przestrzennym trafnie odczytuje związki funkcjonalne i formalne w przestrzeni, harmonijnie włącza autorskie rozwiązania w istniejące struktury. Zna podstawy miejscowego rozwoju przestrzennego.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAU_2A_BN2-X/2_K01rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej i planistycznej, świadomie kształtuje wpływ inwestycji na szeroko rozumiane środowisko i relacje społeczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_K01rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi zorganizować proces uczenia się i motywuje do niego współpracowników
Cel przedmiotuC-1Student musi znać podstawowe elementy dotyczące rozwoju przestrzennego miasta, z uwzględnieniem czasu realizacji przedsięwzięć i skutków finansowych. Student posiada umiejętności cyfrowego przedstawienia proponowanych rozwiązań. Potrafi sporządzić makietę, odzwierciedlającą zagospodarowanie przestrzenne.
Treści programoweT-L-1Opracowanie w formie cyfrowej zarysu strategii rozwoju gminy na wybranym przykładzie. Opracowanie w formie cyfrowej: krótkoterminowych, szczegółowych przedsięwzięć rozwojowych dla inwestycji znajdujących się na obszarze opracowania, analiz i koncepcji urbanistycznej lub urbanistyczno-architektonicznej zagospodarowaniem terenu, harmonogramu j inwestycji, schematu prognozy finansowej dla budżetu gminy. Przygotowanie w formie multimedialnej ostatecznej prezentacji: analizy aktów miejscowego prawa przestrzennego, inwentaryzacji i analiz, koncepcji, harmonogramu działań, prognozy finansowej.
T-P-1Studenci opracowują w zespołach zarys strategii rozwoju przestrzennego gminy, na podstawie przeprowadzonych analiz. Zespół, który przygotuje najlepszego rozwiązanie strategii przestrzennego zagospodarowania gminy zostaje studenckim zarządem gminy, pozostałe grupy tworzą firmy projektowe z uwzględnieniem elementów deweloperskich. Zarząd i firmy formułują cele i zadania oraz przygotowują: inwentaryzacje urbanistyczne i analizy, koncepcje urbanistyczne lub urbanistyczno-architektoniczne, plany przedsięwzięć oraz skutki finansowe wpływające na budżet gminy. Opracowują raporty i prezentacje do Rankingu I i II. Przygotowanie makiety tereny opracowania z otoczeniem. Firmy w uzgodnieniu i we współdziałaniu z zarządem ustalają i opracowują analizy i koncepcje, harmonogramy i finanse. Zarząd opracowuje strategiczne inwestycje dla rozwoju całej gminy.
Metody nauczaniaM-1metoda problemowa, metoda porównawcza, metody aktywizujące (m.in. plusy za aktywność na wykładzie).
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest ocena uzyskana w rankingach (z agregacji wyników z dwóch rankingów cząstkowych) studenckich firm i zarządu. Stopień opanowania wiadomości przedstawianych na wykładach sprawdzany jest na egzaminie pisemnym.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej i planistycznej, świadomie kształtuje wpływ inwestycji na szeroko rozumiane środowisko i relacje społeczne
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAU_2A_BN2-X/2_K02szanuje i chroni integralność środowiska przyrodniczego i kulturowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_K02rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej i planistycznej, świadomie kształtuje wpływ inwestycji na szeroko rozumiane środowisko i relacje społeczne
Cel przedmiotuC-1Student musi znać podstawowe elementy dotyczące rozwoju przestrzennego miasta, z uwzględnieniem czasu realizacji przedsięwzięć i skutków finansowych. Student posiada umiejętności cyfrowego przedstawienia proponowanych rozwiązań. Potrafi sporządzić makietę, odzwierciedlającą zagospodarowanie przestrzenne.
Treści programoweT-L-1Opracowanie w formie cyfrowej zarysu strategii rozwoju gminy na wybranym przykładzie. Opracowanie w formie cyfrowej: krótkoterminowych, szczegółowych przedsięwzięć rozwojowych dla inwestycji znajdujących się na obszarze opracowania, analiz i koncepcji urbanistycznej lub urbanistyczno-architektonicznej zagospodarowaniem terenu, harmonogramu j inwestycji, schematu prognozy finansowej dla budżetu gminy. Przygotowanie w formie multimedialnej ostatecznej prezentacji: analizy aktów miejscowego prawa przestrzennego, inwentaryzacji i analiz, koncepcji, harmonogramu działań, prognozy finansowej.
T-P-1Studenci opracowują w zespołach zarys strategii rozwoju przestrzennego gminy, na podstawie przeprowadzonych analiz. Zespół, który przygotuje najlepszego rozwiązanie strategii przestrzennego zagospodarowania gminy zostaje studenckim zarządem gminy, pozostałe grupy tworzą firmy projektowe z uwzględnieniem elementów deweloperskich. Zarząd i firmy formułują cele i zadania oraz przygotowują: inwentaryzacje urbanistyczne i analizy, koncepcje urbanistyczne lub urbanistyczno-architektoniczne, plany przedsięwzięć oraz skutki finansowe wpływające na budżet gminy. Opracowują raporty i prezentacje do Rankingu I i II. Przygotowanie makiety tereny opracowania z otoczeniem. Firmy w uzgodnieniu i we współdziałaniu z zarządem ustalają i opracowują analizy i koncepcje, harmonogramy i finanse. Zarząd opracowuje strategiczne inwestycje dla rozwoju całej gminy.
Metody nauczaniaM-1metoda problemowa, metoda porównawcza, metody aktywizujące (m.in. plusy za aktywność na wykładzie).
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest ocena uzyskana w rankingach (z agregacji wyników z dwóch rankingów cząstkowych) studenckich firm i zarządu. Stopień opanowania wiadomości przedstawianych na wykładach sprawdzany jest na egzaminie pisemnym.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0W opracowaniu projektowym pokazuje, że szanuje i chroni integralność środowiska przyrodniczego i kulturowego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAU_2A_BN2-X/2_K03jest gotowy do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym, także szerszym, złożonym ze specjalistów z odległych dziedzin
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_K03szanuje i chroni integralność środowiska przyrodniczego i kulturowego
Cel przedmiotuC-1Student musi znać podstawowe elementy dotyczące rozwoju przestrzennego miasta, z uwzględnieniem czasu realizacji przedsięwzięć i skutków finansowych. Student posiada umiejętności cyfrowego przedstawienia proponowanych rozwiązań. Potrafi sporządzić makietę, odzwierciedlającą zagospodarowanie przestrzenne.
Treści programoweT-L-1Opracowanie w formie cyfrowej zarysu strategii rozwoju gminy na wybranym przykładzie. Opracowanie w formie cyfrowej: krótkoterminowych, szczegółowych przedsięwzięć rozwojowych dla inwestycji znajdujących się na obszarze opracowania, analiz i koncepcji urbanistycznej lub urbanistyczno-architektonicznej zagospodarowaniem terenu, harmonogramu j inwestycji, schematu prognozy finansowej dla budżetu gminy. Przygotowanie w formie multimedialnej ostatecznej prezentacji: analizy aktów miejscowego prawa przestrzennego, inwentaryzacji i analiz, koncepcji, harmonogramu działań, prognozy finansowej.
T-P-1Studenci opracowują w zespołach zarys strategii rozwoju przestrzennego gminy, na podstawie przeprowadzonych analiz. Zespół, który przygotuje najlepszego rozwiązanie strategii przestrzennego zagospodarowania gminy zostaje studenckim zarządem gminy, pozostałe grupy tworzą firmy projektowe z uwzględnieniem elementów deweloperskich. Zarząd i firmy formułują cele i zadania oraz przygotowują: inwentaryzacje urbanistyczne i analizy, koncepcje urbanistyczne lub urbanistyczno-architektoniczne, plany przedsięwzięć oraz skutki finansowe wpływające na budżet gminy. Opracowują raporty i prezentacje do Rankingu I i II. Przygotowanie makiety tereny opracowania z otoczeniem. Firmy w uzgodnieniu i we współdziałaniu z zarządem ustalają i opracowują analizy i koncepcje, harmonogramy i finanse. Zarząd opracowuje strategiczne inwestycje dla rozwoju całej gminy.
Metody nauczaniaM-1metoda problemowa, metoda porównawcza, metody aktywizujące (m.in. plusy za aktywność na wykładzie).
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest ocena uzyskana w rankingach (z agregacji wyników z dwóch rankingów cząstkowych) studenckich firm i zarządu. Stopień opanowania wiadomości przedstawianych na wykładach sprawdzany jest na egzaminie pisemnym.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Opracowuje wybrane przedsięwzięcie w zespole i jest gotowy do pracy w zespole złożonym ze specjalistów z odległych dziedzin
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAU_2A_BN2-X/2_K04popularyzuje wiedzę o architekturze, inicjuje działania na rzecz podnoszenia jakości życia i środowiska
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_K04dba o prestiż i wysoką rangę zawodu architekta, realizuje kodeks etyczny oraz misję społeczną
Cel przedmiotuC-1Student musi znać podstawowe elementy dotyczące rozwoju przestrzennego miasta, z uwzględnieniem czasu realizacji przedsięwzięć i skutków finansowych. Student posiada umiejętności cyfrowego przedstawienia proponowanych rozwiązań. Potrafi sporządzić makietę, odzwierciedlającą zagospodarowanie przestrzenne.
Treści programoweT-P-1Studenci opracowują w zespołach zarys strategii rozwoju przestrzennego gminy, na podstawie przeprowadzonych analiz. Zespół, który przygotuje najlepszego rozwiązanie strategii przestrzennego zagospodarowania gminy zostaje studenckim zarządem gminy, pozostałe grupy tworzą firmy projektowe z uwzględnieniem elementów deweloperskich. Zarząd i firmy formułują cele i zadania oraz przygotowują: inwentaryzacje urbanistyczne i analizy, koncepcje urbanistyczne lub urbanistyczno-architektoniczne, plany przedsięwzięć oraz skutki finansowe wpływające na budżet gminy. Opracowują raporty i prezentacje do Rankingu I i II. Przygotowanie makiety tereny opracowania z otoczeniem. Firmy w uzgodnieniu i we współdziałaniu z zarządem ustalają i opracowują analizy i koncepcje, harmonogramy i finanse. Zarząd opracowuje strategiczne inwestycje dla rozwoju całej gminy.
Metody nauczaniaM-1metoda problemowa, metoda porównawcza, metody aktywizujące (m.in. plusy za aktywność na wykładzie).
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest ocena uzyskana w rankingach (z agregacji wyników z dwóch rankingów cząstkowych) studenckich firm i zarządu. Stopień opanowania wiadomości przedstawianych na wykładach sprawdzany jest na egzaminie pisemnym.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0W szczególności na stronie internetowej popularyzuje wiedzę o architekturze, inicjuje działania na rzecz podnoszenia jakości życia i środowiska
3,5
4,0
4,5
5,0