Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura i urbanistyka (S1)

Sylabus przedmiotu Projektowanie urbanistyczne-5A:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura i urbanistyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier architekt
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie urbanistyczne-5A
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Architektury i Planowania Przestrzennego
Nauczyciel odpowiedzialny Klara Czyńska <Klara.Czynska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Lechosław Czernik <lechoslaw.czernik@zut.edu.pl>, Olga Gazińska <olga.gazinska@zut.edu.pl>, Mikołaj Heigel <mheigel@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 7,0 ECTS (formy) 7,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 9 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 15 1,00,30zaliczenie
projektyP5 45 6,00,70zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Umiejętność analizy uwarunkowań funkcjonalno-przestrzennych i krajobrazowych struktur miejskich
W-2Umiejętność kształtowania struktur miejskich pod względem kompozycyjnym, obsługi klomunikacyjnej, układu zieleni i niezbędnej infrastruktury rekreacyjnej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie umiejętności syntetycznej analizy uwarunkowań przestrzennych oraz wytycznych prawa miejscowego, wyciągania wniosków w celu przełożenia na język form przestrzennych
C-2Nabycie umiejętności warsztatowych posługiwania się modelami 3D i schematami urbanistycznymi w fazie analitycznej i prezentacji koncepcji projektowej
C-3Nabycie umiejętności posługiwania się prawem miejscowym poprzez wdrażanie regulacji planu miejscowego w konkretną wizję przestrzenno-krajobrazową dla wybranego fragmentu miasta
C-4Nabycie umiejętności tworzenia wysokiej jakości środowiska miejskiego i przyjaznej, o indywidualnych cechach krajobrazu przestrzeni, dostosowanej do współczesnych potrzeb

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Wprowadzenie do zajęć, ustalenie zasad realizacji, podział na grupy projektowe3
T-P-2Wizja lokalna, wstępna inwentaryzacja, budowa modelu 3D stanu istniejącego3
T-P-3Analiza uwarunkowań zewnętrznych, w tym ustalonych w obowiązującym studium kierunków zagospodarowania obszaru6
T-P-4Analiza ustaleń Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego (model 3D i schematy kompzycyjne)6
T-P-5Publiczna prezentacja wyników dotychczasowej pracy3
T-P-6Sporządzenie koncepcji zagospodarowania przestrzennego obszaru opracowania z uwzględniem wniosków z analiz i ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego21
T-P-7Publiczna prezentacja projektu3
45
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do tematyki przedmiotu1
T-W-2Zakres merytoryczny przedmiotu i prezentacja wymagań warsztatowych (rola modelowania 3D i schematy urbanistyczne w projektowaniu).2
T-W-3Planowanie transformacji obszarów miejskich, kształtowanie przestrzeni publicznych3
T-W-4Planowanie przestrzenne na szczeblu krajowym, wojewódzkim i gminnym3
T-W-5Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego1
T-W-6Miejscowe Plany Zagospodarowania Przestrzennego – podstawy prawne i przykłady realizacji4
T-W-7Zaliczenie wykładów1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Dobór osób w zespole, wybór terenu1
A-P-2Sporządzenie szkicowej inwentaryzacji Identyfikacja problemów Wykonanie dokumentacji fotograficznej6
A-P-3Budowa modelu 3D stanu istniejacego18
A-P-4Wykonanie analizy i sporządzenie mapy obrazującej: - położenie obszaru opracowania w strukturze funkcjonalno-przestrzennej miasta - położenie obszaru opracowania w stosunku do układu przyrodniczego miasta - dostepność komunikacyjną obszaru opracowania i powiązania transportowe - ocenę ustalonych kierunków zagospodarowania przestrzennego w obowiązującym Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Szczecin30
A-P-5Wykonanie analizy ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w odniesieniu do obszaru opracowania w formie graficznej oraz na modelu 3D34
A-P-6Przygotowanie prezentacji multimedialnej i przedstawienie jej z omówieniem3
A-P-7Wykonanie mapy zagospodarowania obszaru, wizualizacja projektu. Przygotowanie pracy do oddania w formie drukowanej i elektronicznej, przygotowania prezentacji końcowej85
A-P-8Przedstawienie projektu w formie multimedialnej Dyskusja i podsumowanie wyników pracy3
180
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach, odpowiedzi na pytania zadane podczas wykładów, ewentualna dyskusja14
A-W-2Paca własna, studiowanie literatury15
A-W-3Kolkwium zaliczające w formie pisemnej1
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające - wykłady
M-2Metody aktywizujące - seminarium
M-3Metody praktyczne - projekt

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Obecność na zajęciach
S-2Ocena formująca: Ocena formująca - ocena postępu prac w trakcie cotygodniowych korekt i konsultacji, ocena pośrednia na seminarium po zakończeniu etapu analiz
S-3Ocena podsumowująca: Ocena posumowująca - ocena złożonej pracy projektowej i sposobu jej prezentacji na seminarium końcowym, ocena frekwencji na ćwiczeniach i wykładach, ocena pisemnego kolokwium będącego sprawdzianem nabytej wiedzy teoretycznej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_1A_CS1-XIV/5A_W01
Zna zakres i konstrukcję dokumentów planistycznych na poziomie kraju, województwa i gminy oraz ich przełożenia na konkretne rozwiązania funkcjonalno-przestrzenne
AU_1A_W10, AU_1A_W21C-3, C-1T-P-3, T-P-4M-1, M-2, M-3S-3, S-2, S-1
AU_1A_CS1-XIV/5A_W02
Zna przykłady transformacji obszarów miejskich, zasady projektowania nowych założeń urbanistycznych
AU_1A_W20, AU_1A_W23C-4T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-5, T-W-6M-1, M-2, M-3S-3, S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_1A_CS1-XIV/5A_U01
Potrafi wykonać mapy dotyczące analiz planistycznych, mapę koncepcji rozwiązania urbanistycznego wraz ze schematami funkcjonowania zespołu oraz przedstawić projekt w formie trójwymiarowej poprzez wizualizacje
AU_1A_U11, AU_1A_U23, AU_1A_U27C-2, C-1T-W-2, T-W-3, T-P-2, T-P-3, T-P-6, T-P-4M-1, M-2, M-3S-3, S-2
AU_1A_CS1-XIV/5A_U02
Potrafi projektować wielofunkcyjne zespoły miejskie z uwzględnieniem złożonych uwarunkowań oraz regulacji wynikających z obowiązującego prawa miejscowego
AU_1A_U20C-4, C-3T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-P-3, T-P-6, T-P-4M-1, M-2, M-3S-3, S-2
AU_1A_CS1-XIV/5A_U03
Potrafi prawidłowo dobrać program funkcjonalny na podstawie wykonanych analiz uwarunkowań zewnętrznych i wewnętrznych
AU_1A_U22C-4, C-3, C-1T-W-3, T-W-5, T-P-3, T-P-6, T-P-4M-1, M-2, M-3S-3, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_1A_CS1-XIV/5A_K01
Potrafi współpracować w czteroosobowym zespole i przygotować wspólne opracowanie, jako wynik pracy semestralnej
AU_1A_K02C-2, C-4T-P-1, T-P-7, T-P-2, T-P-5, T-P-3, T-P-6M-2, M-3S-2
AU_1A_CS1-XIV/5A_K02
Nabywając wiedzę, umiejętności i świadomość wagi architektury i urbanistyki w wysokiej jakości życia, jest gotowy do szerzenia tej dziedziny w społeczeństwie
AU_1A_K07C-4, C-3, C-1T-W-4, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-P-7, T-P-5, T-P-3M-1, M-2, M-3S-3, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AU_1A_CS1-XIV/5A_W01
Zna zakres i konstrukcję dokumentów planistycznych na poziomie kraju, województwa i gminy oraz ich przełożenia na konkretne rozwiązania funkcjonalno-przestrzenne
2,0
3,0Uwzględnienie w koncepcji zagospodarowania zasadniczych elementów ustalonych w dokumentach planistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_1A_CS1-XIV/5A_W02
Zna przykłady transformacji obszarów miejskich, zasady projektowania nowych założeń urbanistycznych
2,0
3,0Koncepcja zagospodarowania terenu spełniająca podstawowe kryteria zakresu pracy pod względem programowym i rozwiązania funkcjonalno - przestrzennego
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AU_1A_CS1-XIV/5A_U01
Potrafi wykonać mapy dotyczące analiz planistycznych, mapę koncepcji rozwiązania urbanistycznego wraz ze schematami funkcjonowania zespołu oraz przedstawić projekt w formie trójwymiarowej poprzez wizualizacje
2,0
3,0Spełnienie wymogu formalnego zakresu pracy semestralnej
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_1A_CS1-XIV/5A_U02
Potrafi projektować wielofunkcyjne zespoły miejskie z uwzględnieniem złożonych uwarunkowań oraz regulacji wynikających z obowiązującego prawa miejscowego
2,0
3,0Przyjęty prawidłowy program funkcjonalny, uniknięcie zasadniczych błędów w rozwiązaniu przestrzennym, uwzględnienie ustaleń dokumentów planistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_1A_CS1-XIV/5A_U03
Potrafi prawidłowo dobrać program funkcjonalny na podstawie wykonanych analiz uwarunkowań zewnętrznych i wewnętrznych
2,0
3,0Przyjęty w rozwiąznaiu projektowym program funkcjonalny nie kolidujący z regulacjami dokumentów planistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AU_1A_CS1-XIV/5A_K01
Potrafi współpracować w czteroosobowym zespole i przygotować wspólne opracowanie, jako wynik pracy semestralnej
2,0
3,0Opracowanie wymaganych elementów projektu w niezmienionym składzie osobowym
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_1A_CS1-XIV/5A_K02
Nabywając wiedzę, umiejętności i świadomość wagi architektury i urbanistyki w wysokiej jakości życia, jest gotowy do szerzenia tej dziedziny w społeczeństwie
2,0
3,0Student wykazuje dostateczną świadomość odpowiedzialności zawodowej
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Jan Maciej Chmielewski, Teoria urbanistyki w planowaniu i projektowaniu miast, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2010, ISBN 978-83-7207-907-7
  2. Leon Krier, Architektura wspólnoty, Wydawnictwo Słowo/Obraz Terytoria, Gdańsk, 2011, ISBN 978-83-7453-054-5
  3. Kevin Lynch, Obraz miasta, Wydawnictwo Archivolta Michał Stępień, Kraków, 2011, ISBN 978-83-931118-0-0
  4. Jan Gehl, Życie między budynkami. Użytkowanie przestrzeni publicznych, Wydawnictwo RAM, Kraków, 2009, ISBN 978-83-928610-0-3
  5. Jan Gehl, Miasta dla ludzi, RAM AB, Kraków, 2014, I, ISBN: 978-83-928610-4-1
  6. Gordon Cullen, Obraz miasta. The Concise Townscape, Wydawca Ośrodek "Brama Grodzka - Teatr NN", Lublin, 2011, ISBN 978-83-61064-22-0, Wydanie skrócone
  7. Praca zbiorowa pod redakcją Piotra Lorensa i Justyny Martyniuk-Pęczek, Wybrane zagadnienia rewitalizacji miast, Wydawnictwo Urbanista, Gdańsk, 2009, ISBN 978-83-89649-26-3
  8. Losantos Agata, Santos Quartino Daniela, Vranckx Bridges, Krajobraz miejski. Nowe trendy, nowe inspiracje, nowe rozwiązania, TMC, Warszawa, 2008, ISBN: 978-83-925890-0-6
  9. Jane Jacobs, Śmierć i życie wielkich miast Ameryki, CA Centrum Aechitektury, Warszawa, 2014, Wydanie I, ISBN: 978-83-937716-3-9
  10. Sławomir Gzell, Wykłady o współczesnej urbanistyce, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2015, ISBN: 978-83-7814-327-7
  11. Zbigniew Zuziak, O tożsamości urbanistyki, Wydawnictwo PK, Kraków, 2008
  12. Anna Karwińska, Gospodarka przestrzenna, uwarunkowania społeczno-kulturowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Zbiór studiów pod redakcją Cezarego Kardasza, Julii Możdżeń, Magdaleny Spychaj, Miasto jako fenomen społeczny i kulturowy, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń, 2012, ISBN 978-83-231-2796-3
  2. Praca zbiorowa pod redakcją naukową Mikołaja Madurowicza, Wartościowanie współczesnej przestrzeni miejskiej, WEMA Wydawnictwo-Poligrafia, Warszawa, 2010, ISBN 978-83-928876-7-6
  3. Maria Lewicka, Psychologia miejsca, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, Warszawa, 2012, ISBN 978-83-7383-476-7
  4. Praca zbiorowa, Coś, które nadchodzi. Architektura XXI wieku, Fundacja Bęc Zmiana, Warszawa, 2011, ISBN 978-83-62418-12-1
  5. Andrzej Majer, Socjologia i przestrzeń miejska, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2011, ISBN 978-83-01-16328-0
  6. Ewa Rewers, Post-Polis. Wstęp do filozofii ponowoczesnego miasta, UNIVERSITAS, Kraków, 2005, ISBN 83-242-0351-6

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wprowadzenie do zajęć, ustalenie zasad realizacji, podział na grupy projektowe3
T-P-2Wizja lokalna, wstępna inwentaryzacja, budowa modelu 3D stanu istniejącego3
T-P-3Analiza uwarunkowań zewnętrznych, w tym ustalonych w obowiązującym studium kierunków zagospodarowania obszaru6
T-P-4Analiza ustaleń Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego (model 3D i schematy kompzycyjne)6
T-P-5Publiczna prezentacja wyników dotychczasowej pracy3
T-P-6Sporządzenie koncepcji zagospodarowania przestrzennego obszaru opracowania z uwzględniem wniosków z analiz i ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego21
T-P-7Publiczna prezentacja projektu3
45

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do tematyki przedmiotu1
T-W-2Zakres merytoryczny przedmiotu i prezentacja wymagań warsztatowych (rola modelowania 3D i schematy urbanistyczne w projektowaniu).2
T-W-3Planowanie transformacji obszarów miejskich, kształtowanie przestrzeni publicznych3
T-W-4Planowanie przestrzenne na szczeblu krajowym, wojewódzkim i gminnym3
T-W-5Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego1
T-W-6Miejscowe Plany Zagospodarowania Przestrzennego – podstawy prawne i przykłady realizacji4
T-W-7Zaliczenie wykładów1
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Dobór osób w zespole, wybór terenu1
A-P-2Sporządzenie szkicowej inwentaryzacji Identyfikacja problemów Wykonanie dokumentacji fotograficznej6
A-P-3Budowa modelu 3D stanu istniejacego18
A-P-4Wykonanie analizy i sporządzenie mapy obrazującej: - położenie obszaru opracowania w strukturze funkcjonalno-przestrzennej miasta - położenie obszaru opracowania w stosunku do układu przyrodniczego miasta - dostepność komunikacyjną obszaru opracowania i powiązania transportowe - ocenę ustalonych kierunków zagospodarowania przestrzennego w obowiązującym Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Szczecin30
A-P-5Wykonanie analizy ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w odniesieniu do obszaru opracowania w formie graficznej oraz na modelu 3D34
A-P-6Przygotowanie prezentacji multimedialnej i przedstawienie jej z omówieniem3
A-P-7Wykonanie mapy zagospodarowania obszaru, wizualizacja projektu. Przygotowanie pracy do oddania w formie drukowanej i elektronicznej, przygotowania prezentacji końcowej85
A-P-8Przedstawienie projektu w formie multimedialnej Dyskusja i podsumowanie wyników pracy3
180
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach, odpowiedzi na pytania zadane podczas wykładów, ewentualna dyskusja14
A-W-2Paca własna, studiowanie literatury15
A-W-3Kolkwium zaliczające w formie pisemnej1
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAU_1A_CS1-XIV/5A_W01Zna zakres i konstrukcję dokumentów planistycznych na poziomie kraju, województwa i gminy oraz ich przełożenia na konkretne rozwiązania funkcjonalno-przestrzenne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_W10zna ogólne ramy systemu planowania w Polsce, jego uwarunkowania prawne i proces powstawania miejscowego prawa przestrzennego
AU_1A_W21zna podstawy procesu planowania miejscowego
Cel przedmiotuC-3Nabycie umiejętności posługiwania się prawem miejscowym poprzez wdrażanie regulacji planu miejscowego w konkretną wizję przestrzenno-krajobrazową dla wybranego fragmentu miasta
C-1Nabycie umiejętności syntetycznej analizy uwarunkowań przestrzennych oraz wytycznych prawa miejscowego, wyciągania wniosków w celu przełożenia na język form przestrzennych
Treści programoweT-P-3Analiza uwarunkowań zewnętrznych, w tym ustalonych w obowiązującym studium kierunków zagospodarowania obszaru
T-P-4Analiza ustaleń Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego (model 3D i schematy kompzycyjne)
Metody nauczaniaM-1Metody podające - wykłady
M-2Metody aktywizujące - seminarium
M-3Metody praktyczne - projekt
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena posumowująca - ocena złożonej pracy projektowej i sposobu jej prezentacji na seminarium końcowym, ocena frekwencji na ćwiczeniach i wykładach, ocena pisemnego kolokwium będącego sprawdzianem nabytej wiedzy teoretycznej
S-2Ocena formująca: Ocena formująca - ocena postępu prac w trakcie cotygodniowych korekt i konsultacji, ocena pośrednia na seminarium po zakończeniu etapu analiz
S-1Ocena formująca: Obecność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Uwzględnienie w koncepcji zagospodarowania zasadniczych elementów ustalonych w dokumentach planistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAU_1A_CS1-XIV/5A_W02Zna przykłady transformacji obszarów miejskich, zasady projektowania nowych założeń urbanistycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_W20zna zasady projektowania urbanistycznego i teorie kształtowania układów przestrzennych
AU_1A_W23zna w podstawowym zakresie nowoczesne materiały i technologie, współczesne realizacje oraz najnowsze trendy we współczesnej architekturze i urbanistyce
Cel przedmiotuC-4Nabycie umiejętności tworzenia wysokiej jakości środowiska miejskiego i przyjaznej, o indywidualnych cechach krajobrazu przestrzeni, dostosowanej do współczesnych potrzeb
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie do tematyki przedmiotu
T-W-2Zakres merytoryczny przedmiotu i prezentacja wymagań warsztatowych (rola modelowania 3D i schematy urbanistyczne w projektowaniu).
T-W-4Planowanie przestrzenne na szczeblu krajowym, wojewódzkim i gminnym
T-W-3Planowanie transformacji obszarów miejskich, kształtowanie przestrzeni publicznych
T-W-5Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego
T-W-6Miejscowe Plany Zagospodarowania Przestrzennego – podstawy prawne i przykłady realizacji
Metody nauczaniaM-1Metody podające - wykłady
M-2Metody aktywizujące - seminarium
M-3Metody praktyczne - projekt
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena posumowująca - ocena złożonej pracy projektowej i sposobu jej prezentacji na seminarium końcowym, ocena frekwencji na ćwiczeniach i wykładach, ocena pisemnego kolokwium będącego sprawdzianem nabytej wiedzy teoretycznej
S-2Ocena formująca: Ocena formująca - ocena postępu prac w trakcie cotygodniowych korekt i konsultacji, ocena pośrednia na seminarium po zakończeniu etapu analiz
S-1Ocena formująca: Obecność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Koncepcja zagospodarowania terenu spełniająca podstawowe kryteria zakresu pracy pod względem programowym i rozwiązania funkcjonalno - przestrzennego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAU_1A_CS1-XIV/5A_U01Potrafi wykonać mapy dotyczące analiz planistycznych, mapę koncepcji rozwiązania urbanistycznego wraz ze schematami funkcjonowania zespołu oraz przedstawić projekt w formie trójwymiarowej poprzez wizualizacje
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_U11potrafi przedstawić rozwiązanie w atrakcyjnej formie graficznej i w formie prezentacji multimedialnej
AU_1A_U23uświadamia sobie różnego rodzaju konsekwencje dokumentów planistycznych i inwestycji budowlanych
AU_1A_U27potrafi tworzyć wirtualne modele i stosować je do analiz i projektowania
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności warsztatowych posługiwania się modelami 3D i schematami urbanistycznymi w fazie analitycznej i prezentacji koncepcji projektowej
C-1Nabycie umiejętności syntetycznej analizy uwarunkowań przestrzennych oraz wytycznych prawa miejscowego, wyciągania wniosków w celu przełożenia na język form przestrzennych
Treści programoweT-W-2Zakres merytoryczny przedmiotu i prezentacja wymagań warsztatowych (rola modelowania 3D i schematy urbanistyczne w projektowaniu).
T-W-3Planowanie transformacji obszarów miejskich, kształtowanie przestrzeni publicznych
T-P-2Wizja lokalna, wstępna inwentaryzacja, budowa modelu 3D stanu istniejącego
T-P-3Analiza uwarunkowań zewnętrznych, w tym ustalonych w obowiązującym studium kierunków zagospodarowania obszaru
T-P-6Sporządzenie koncepcji zagospodarowania przestrzennego obszaru opracowania z uwzględniem wniosków z analiz i ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
T-P-4Analiza ustaleń Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego (model 3D i schematy kompzycyjne)
Metody nauczaniaM-1Metody podające - wykłady
M-2Metody aktywizujące - seminarium
M-3Metody praktyczne - projekt
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena posumowująca - ocena złożonej pracy projektowej i sposobu jej prezentacji na seminarium końcowym, ocena frekwencji na ćwiczeniach i wykładach, ocena pisemnego kolokwium będącego sprawdzianem nabytej wiedzy teoretycznej
S-2Ocena formująca: Ocena formująca - ocena postępu prac w trakcie cotygodniowych korekt i konsultacji, ocena pośrednia na seminarium po zakończeniu etapu analiz
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Spełnienie wymogu formalnego zakresu pracy semestralnej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAU_1A_CS1-XIV/5A_U02Potrafi projektować wielofunkcyjne zespoły miejskie z uwzględnieniem złożonych uwarunkowań oraz regulacji wynikających z obowiązującego prawa miejscowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_U20potrafi projektować wielofunkcyjne zespoły urbanistyczne w skali miejskiej z uwzględnieniem złożonych uwarunkowań
Cel przedmiotuC-4Nabycie umiejętności tworzenia wysokiej jakości środowiska miejskiego i przyjaznej, o indywidualnych cechach krajobrazu przestrzeni, dostosowanej do współczesnych potrzeb
C-3Nabycie umiejętności posługiwania się prawem miejscowym poprzez wdrażanie regulacji planu miejscowego w konkretną wizję przestrzenno-krajobrazową dla wybranego fragmentu miasta
Treści programoweT-W-3Planowanie transformacji obszarów miejskich, kształtowanie przestrzeni publicznych
T-W-5Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego
T-W-6Miejscowe Plany Zagospodarowania Przestrzennego – podstawy prawne i przykłady realizacji
T-P-3Analiza uwarunkowań zewnętrznych, w tym ustalonych w obowiązującym studium kierunków zagospodarowania obszaru
T-P-6Sporządzenie koncepcji zagospodarowania przestrzennego obszaru opracowania z uwzględniem wniosków z analiz i ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
T-P-4Analiza ustaleń Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego (model 3D i schematy kompzycyjne)
Metody nauczaniaM-1Metody podające - wykłady
M-2Metody aktywizujące - seminarium
M-3Metody praktyczne - projekt
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena posumowująca - ocena złożonej pracy projektowej i sposobu jej prezentacji na seminarium końcowym, ocena frekwencji na ćwiczeniach i wykładach, ocena pisemnego kolokwium będącego sprawdzianem nabytej wiedzy teoretycznej
S-2Ocena formująca: Ocena formująca - ocena postępu prac w trakcie cotygodniowych korekt i konsultacji, ocena pośrednia na seminarium po zakończeniu etapu analiz
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Przyjęty prawidłowy program funkcjonalny, uniknięcie zasadniczych błędów w rozwiązaniu przestrzennym, uwzględnienie ustaleń dokumentów planistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAU_1A_CS1-XIV/5A_U03Potrafi prawidłowo dobrać program funkcjonalny na podstawie wykonanych analiz uwarunkowań zewnętrznych i wewnętrznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_U22w planowaniu przestrzennym potrafi wartościować tereny i decydować o ich przeznaczeniu
Cel przedmiotuC-4Nabycie umiejętności tworzenia wysokiej jakości środowiska miejskiego i przyjaznej, o indywidualnych cechach krajobrazu przestrzeni, dostosowanej do współczesnych potrzeb
C-3Nabycie umiejętności posługiwania się prawem miejscowym poprzez wdrażanie regulacji planu miejscowego w konkretną wizję przestrzenno-krajobrazową dla wybranego fragmentu miasta
C-1Nabycie umiejętności syntetycznej analizy uwarunkowań przestrzennych oraz wytycznych prawa miejscowego, wyciągania wniosków w celu przełożenia na język form przestrzennych
Treści programoweT-W-3Planowanie transformacji obszarów miejskich, kształtowanie przestrzeni publicznych
T-W-5Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego
T-P-3Analiza uwarunkowań zewnętrznych, w tym ustalonych w obowiązującym studium kierunków zagospodarowania obszaru
T-P-6Sporządzenie koncepcji zagospodarowania przestrzennego obszaru opracowania z uwzględniem wniosków z analiz i ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
T-P-4Analiza ustaleń Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego (model 3D i schematy kompzycyjne)
Metody nauczaniaM-1Metody podające - wykłady
M-2Metody aktywizujące - seminarium
M-3Metody praktyczne - projekt
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena posumowująca - ocena złożonej pracy projektowej i sposobu jej prezentacji na seminarium końcowym, ocena frekwencji na ćwiczeniach i wykładach, ocena pisemnego kolokwium będącego sprawdzianem nabytej wiedzy teoretycznej
S-2Ocena formująca: Ocena formująca - ocena postępu prac w trakcie cotygodniowych korekt i konsultacji, ocena pośrednia na seminarium po zakończeniu etapu analiz
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Przyjęty w rozwiąznaiu projektowym program funkcjonalny nie kolidujący z regulacjami dokumentów planistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAU_1A_CS1-XIV/5A_K01Potrafi współpracować w czteroosobowym zespole i przygotować wspólne opracowanie, jako wynik pracy semestralnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_K02jest gotowy do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności warsztatowych posługiwania się modelami 3D i schematami urbanistycznymi w fazie analitycznej i prezentacji koncepcji projektowej
C-4Nabycie umiejętności tworzenia wysokiej jakości środowiska miejskiego i przyjaznej, o indywidualnych cechach krajobrazu przestrzeni, dostosowanej do współczesnych potrzeb
Treści programoweT-P-1Wprowadzenie do zajęć, ustalenie zasad realizacji, podział na grupy projektowe
T-P-7Publiczna prezentacja projektu
T-P-2Wizja lokalna, wstępna inwentaryzacja, budowa modelu 3D stanu istniejącego
T-P-5Publiczna prezentacja wyników dotychczasowej pracy
T-P-3Analiza uwarunkowań zewnętrznych, w tym ustalonych w obowiązującym studium kierunków zagospodarowania obszaru
T-P-6Sporządzenie koncepcji zagospodarowania przestrzennego obszaru opracowania z uwzględniem wniosków z analiz i ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące - seminarium
M-3Metody praktyczne - projekt
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena formująca - ocena postępu prac w trakcie cotygodniowych korekt i konsultacji, ocena pośrednia na seminarium po zakończeniu etapu analiz
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Opracowanie wymaganych elementów projektu w niezmienionym składzie osobowym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAU_1A_CS1-XIV/5A_K02Nabywając wiedzę, umiejętności i świadomość wagi architektury i urbanistyki w wysokiej jakości życia, jest gotowy do szerzenia tej dziedziny w społeczeństwie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_K07popularyzuje wiedzę o architekturze i urbanistyce
Cel przedmiotuC-4Nabycie umiejętności tworzenia wysokiej jakości środowiska miejskiego i przyjaznej, o indywidualnych cechach krajobrazu przestrzeni, dostosowanej do współczesnych potrzeb
C-3Nabycie umiejętności posługiwania się prawem miejscowym poprzez wdrażanie regulacji planu miejscowego w konkretną wizję przestrzenno-krajobrazową dla wybranego fragmentu miasta
C-1Nabycie umiejętności syntetycznej analizy uwarunkowań przestrzennych oraz wytycznych prawa miejscowego, wyciągania wniosków w celu przełożenia na język form przestrzennych
Treści programoweT-W-4Planowanie przestrzenne na szczeblu krajowym, wojewódzkim i gminnym
T-W-3Planowanie transformacji obszarów miejskich, kształtowanie przestrzeni publicznych
T-W-5Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego
T-W-6Miejscowe Plany Zagospodarowania Przestrzennego – podstawy prawne i przykłady realizacji
T-P-7Publiczna prezentacja projektu
T-P-5Publiczna prezentacja wyników dotychczasowej pracy
T-P-3Analiza uwarunkowań zewnętrznych, w tym ustalonych w obowiązującym studium kierunków zagospodarowania obszaru
Metody nauczaniaM-1Metody podające - wykłady
M-2Metody aktywizujące - seminarium
M-3Metody praktyczne - projekt
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena posumowująca - ocena złożonej pracy projektowej i sposobu jej prezentacji na seminarium końcowym, ocena frekwencji na ćwiczeniach i wykładach, ocena pisemnego kolokwium będącego sprawdzianem nabytej wiedzy teoretycznej
S-2Ocena formująca: Ocena formująca - ocena postępu prac w trakcie cotygodniowych korekt i konsultacji, ocena pośrednia na seminarium po zakończeniu etapu analiz
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student wykazuje dostateczną świadomość odpowiedzialności zawodowej
3,5
4,0
4,5
5,0