Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura i urbanistyka (S3)

Sylabus przedmiotu Wykład monograficzny 1 -:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura i urbanistyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów studia trzeciego stopnia
Profil
Moduł
Przedmiot Wykład monograficzny 1 -
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Mieszkalnictwa i Podstaw Techniczno-Ekologicznych Architektury
Nauczyciel odpowiedzialny Krystyna Januszkiewicz <Krystyna.Januszkiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Krystyna Januszkiewicz <Krystyna.Januszkiewicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 10 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza ogólna z zakresu technologii cyfrowych i ich zastosowania w budownictwie i architekturze obejmująca zagadnienia podstawowe dotyczące cyfrowych narzędzi projektowania systemu CAD/CAM/CAE i ich stosowania w zintegrowanym procesie projektowym (architekt/konstruktor).Wiedza ogólna obejmująca zagadnienia z zakresu inżynierskiego projektowania strukturalnego oraz materiałoznawstwa i inżynierii materiałowej oraz wiedza o środowisku i zrównoważonym rozwoju.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie absolwentów tak, aby mogli rozumieć i stosować technologie cyfrowe w procesach projektowych (architektoniczno-inżynierskich) i budowlanych (fabrykacja i realizacja) oraz rozumieć konieczność współpracy projektowej architekt/konstruktor już na wczesnym etapie powstawania projektu koncepcyjnego.
C-2Poznanie nowych zagadnień warsztatowych otwierających II etap wykorzystywania narzędzi informatycznych, już nie tylko na etapie wspomagania działań twórczych, lecz wprost ich symulacji.
C-3Poznanie skutków zastosowania cyfrowych narzędzi projektowania systemu CAD/CAM/CAE oraz nowego podejścia konceptualnego do budynku. Poznanie metod projektowania i powstawania formy w „przestrzeni” cyfrowej (form-making i form-finding) oraz relacji między tym co możliwe do narysowania, a środkami produkcji i wykonawstwem.
C-4Uzyskanie potrzebnego kompendium wiedzy odnośnie podstawowych metod strukturalizowania form o powierzchni swobodnej (free surface) oraz form o złożonej geometrii poprzez tesselacje, konturowanie, rozwinięcia prostokreślne. Rapid protopyping (druk 3D) oraz cyfrowa fabrykacja oparta o roboty CNC i ich rola w procesie projektowym i realizacyjnym.
C-5Poznanie roli konstruktora w procesie projektowania i fabrykacji obiektów budowlanych o złożonej geometrii oraz roli cyfrowych narzędzi MES w projektowaniu inżynierskim.
C-6Poznanie możliwości imitowania przez procesy cyfrowe formotwórczych procesów naturalnych w celu zastosowania w projektowaniu obiektów nastawionych na efektywność ekologiczną.
C-7Technologie cyfrowe a strategie zrównoważonego rozwoju środowiska zbudowanego i ochrony środowiska naturalnego.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Nowe rozwiązania konceptualne i strukturalne w architekturze i budownictwie XXI w. Potrzeba integracji wiedzy konstruktora i architekta w procesie projektowym.1
T-W-2Projektowanie w przestrzeni cyfrowej - transfer technologii cyfrowych z przemysłu do budownictwa - narzędzia i metody projektowania i fabrykacji1
T-W-3Rola symulacji cyfrowych w projektowaniu efektywnych środowiskowo obiektów budowlanych1
T-W-4Powierzchnia cyfrowa - strukturalna "skóra" obiektu budowlanego. Potrzeba nowych materiałów i technik wznoszenia budowli.1
T-W-5Znane materiały budowlane użyte w nowy sposób - Gehry Technologies i warstwowe strukturalne "skóry" budowlane o złożonej geometrii1
T-W-6Struktury membranowe i nadmuchiwane dla obiektów o swobodnej geometrii.1
T-W-7Struktury prętowe o zmiennej geometrii oraz Renesans drewna i struktury wyplatane.1
T-W-8Projektowanie morfogenetyczne strategią dla zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska naturalnego1
T-W-9Performance strukturalny i środowiskowy obiektów budowlanych.1
T-W-10Obiekty projektowane cyfrowo i ich oddziaływanie kulturowe. Test.1
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Przygotowanie się do testu20
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2wykład z użyciem komputera

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zaliczenie na podstawie testu i obecności na zajęciach

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_3A_S3/B-03_W01
Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań projektowych wykorzystywać zdobytą wiedzę z zakresu przedmiotu.
AU_3A_W01C-3, C-7, C-1, C-5, C-4, C-2, C-6T-W-1, T-W-2, T-W-6, T-W-9, T-W-4, T-W-10, T-W-5, T-W-3, T-W-8, T-W-7M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_3A_S3/B-03_U01
Doktorant potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim, potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie. Doktorat umie rozpoznawać jakich użyto cyfrowych narzędzi CAD/CAM/CAE w danym obiekcie budowlanym. Potrafi objaśniać i analizować budowle powstałe przy współudziale technologii cyfrowych.
AU_3A_U05, AU_3A_U10C-3, C-7, C-1, C-5, C-4, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-6, T-W-9, T-W-4, T-W-10, T-W-5, T-W-8, T-W-7M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_3A_S3/B-03_K01
Doktorant rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego aktualizowania i uzupełnia wiedzy oraz konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i społecznych. Doktorant ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
AU_3A_K01C-3, C-7, C-1, C-5, C-4, C-2, C-6T-W-1, T-W-2, T-W-6, T-W-9, T-W-4, T-W-10, T-W-5, T-W-3, T-W-8, T-W-7M-2, M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AU_3A_S3/B-03_W01
Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań projektowych wykorzystywać zdobytą wiedzę z zakresu przedmiotu.
2,0
3,0Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań projektowych wykorzystywać zdobytą wiedzę z zakresu przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AU_3A_S3/B-03_U01
Doktorant potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim, potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie. Doktorat umie rozpoznawać jakich użyto cyfrowych narzędzi CAD/CAM/CAE w danym obiekcie budowlanym. Potrafi objaśniać i analizować budowle powstałe przy współudziale technologii cyfrowych.
2,0
3,0Doktorant potrafi pozyskiwać informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także potrafi rozpoznawać zastosowane narzędzia, objaśniać i analizować budowle powstałe przy współudziale technologii cyfrowych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AU_3A_S3/B-03_K01
Doktorant rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego aktualizowania i uzupełnia wiedzy oraz konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i społecznych. Doktorant ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
2,0
3,0Doktorant rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego aktualizowania i uzupełnia wiedzy oraz konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i społecznych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Krystyna Januszkiewicz, O projektowaniu architektury w dobie narzędzi cyfrowych, Oficyna Wydawnicza, Wrocław, 2010
  2. Branko Kolarevic, Architecture in Digital Age, New York and London, 2005
  3. AV Archivolta – cykl artykułów pt. Komputery i Architektura - roczniki 2012, 2013, 2014 www.archivolta.com także www.Akademia.edu
  4. Karol Gracjan Kowalski, Krystyna Januszkiewicz, A parametric green architecture in urban space, a new approach to design environmentalfriendly buildings, International Multidisciplinary Scientific Geoconference SGEM, Vienna, 2017, s. 735-742
  5. Krystyna Januszkiewicz, Natalia E. Paszkowska, Climate change adopted building envelope for the urban environment A new approach to architectural design, Go Green International Multidisciplinary Scientific Geoconference SGEM 2016, 2016, Vol III, s. 515-522

Literatura dodatkowa

  1. Krystyna Januszkiewicz, Shaping complex geometry with using ESO evolutionary digital optimization tools. A new approach to architectural design, 17 th International Multidisciplinary Scientific Geoconference SGEM, Albena, 2017
  2. Krystyna Januszkiewicz, Karol G. Kowalski, A non-linear shaped architecture in urban space, ACEE, Gliwice, 2017, No. 2, s. 5-11
  3. Krystyna Januszkiewicz, Małgorzata Jarmusz, Envisioning Urban Farming for Food Security during the Climate Change Era. Vertical Farm within Highly Urbanized Areas, IOP Conf. Ser.: Mater. Sci.Eng. 245 052094, 2017
  4. Krystyna Januszkiewicz, Michał Świtoń, Climate change and population mobility. Envisioning infrastructure to reduce disaster’s impact to cities, 17 th International Multidisciplinary Scientific Geoconference SGEM, Albena, 2017, Vol. 17, s. 519-526

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Nowe rozwiązania konceptualne i strukturalne w architekturze i budownictwie XXI w. Potrzeba integracji wiedzy konstruktora i architekta w procesie projektowym.1
T-W-2Projektowanie w przestrzeni cyfrowej - transfer technologii cyfrowych z przemysłu do budownictwa - narzędzia i metody projektowania i fabrykacji1
T-W-3Rola symulacji cyfrowych w projektowaniu efektywnych środowiskowo obiektów budowlanych1
T-W-4Powierzchnia cyfrowa - strukturalna "skóra" obiektu budowlanego. Potrzeba nowych materiałów i technik wznoszenia budowli.1
T-W-5Znane materiały budowlane użyte w nowy sposób - Gehry Technologies i warstwowe strukturalne "skóry" budowlane o złożonej geometrii1
T-W-6Struktury membranowe i nadmuchiwane dla obiektów o swobodnej geometrii.1
T-W-7Struktury prętowe o zmiennej geometrii oraz Renesans drewna i struktury wyplatane.1
T-W-8Projektowanie morfogenetyczne strategią dla zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska naturalnego1
T-W-9Performance strukturalny i środowiskowy obiektów budowlanych.1
T-W-10Obiekty projektowane cyfrowo i ich oddziaływanie kulturowe. Test.1
10

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Przygotowanie się do testu20
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAU_3A_S3/B-03_W01Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań projektowych wykorzystywać zdobytą wiedzę z zakresu przedmiotu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyAU_3A_W01Ma wiedzę na zaawansowanym poziomie o charakterze podstawowym w obszarze nauk technicznych i studiowanej dyscyplinie, obejmującej najnowsze osiągnięcia nauki
Cel przedmiotuC-3Poznanie skutków zastosowania cyfrowych narzędzi projektowania systemu CAD/CAM/CAE oraz nowego podejścia konceptualnego do budynku. Poznanie metod projektowania i powstawania formy w „przestrzeni” cyfrowej (form-making i form-finding) oraz relacji między tym co możliwe do narysowania, a środkami produkcji i wykonawstwem.
C-7Technologie cyfrowe a strategie zrównoważonego rozwoju środowiska zbudowanego i ochrony środowiska naturalnego.
C-1Przygotowanie absolwentów tak, aby mogli rozumieć i stosować technologie cyfrowe w procesach projektowych (architektoniczno-inżynierskich) i budowlanych (fabrykacja i realizacja) oraz rozumieć konieczność współpracy projektowej architekt/konstruktor już na wczesnym etapie powstawania projektu koncepcyjnego.
C-5Poznanie roli konstruktora w procesie projektowania i fabrykacji obiektów budowlanych o złożonej geometrii oraz roli cyfrowych narzędzi MES w projektowaniu inżynierskim.
C-4Uzyskanie potrzebnego kompendium wiedzy odnośnie podstawowych metod strukturalizowania form o powierzchni swobodnej (free surface) oraz form o złożonej geometrii poprzez tesselacje, konturowanie, rozwinięcia prostokreślne. Rapid protopyping (druk 3D) oraz cyfrowa fabrykacja oparta o roboty CNC i ich rola w procesie projektowym i realizacyjnym.
C-2Poznanie nowych zagadnień warsztatowych otwierających II etap wykorzystywania narzędzi informatycznych, już nie tylko na etapie wspomagania działań twórczych, lecz wprost ich symulacji.
C-6Poznanie możliwości imitowania przez procesy cyfrowe formotwórczych procesów naturalnych w celu zastosowania w projektowaniu obiektów nastawionych na efektywność ekologiczną.
Treści programoweT-W-1Nowe rozwiązania konceptualne i strukturalne w architekturze i budownictwie XXI w. Potrzeba integracji wiedzy konstruktora i architekta w procesie projektowym.
T-W-2Projektowanie w przestrzeni cyfrowej - transfer technologii cyfrowych z przemysłu do budownictwa - narzędzia i metody projektowania i fabrykacji
T-W-6Struktury membranowe i nadmuchiwane dla obiektów o swobodnej geometrii.
T-W-9Performance strukturalny i środowiskowy obiektów budowlanych.
T-W-4Powierzchnia cyfrowa - strukturalna "skóra" obiektu budowlanego. Potrzeba nowych materiałów i technik wznoszenia budowli.
T-W-10Obiekty projektowane cyfrowo i ich oddziaływanie kulturowe. Test.
T-W-5Znane materiały budowlane użyte w nowy sposób - Gehry Technologies i warstwowe strukturalne "skóry" budowlane o złożonej geometrii
T-W-3Rola symulacji cyfrowych w projektowaniu efektywnych środowiskowo obiektów budowlanych
T-W-8Projektowanie morfogenetyczne strategią dla zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska naturalnego
T-W-7Struktury prętowe o zmiennej geometrii oraz Renesans drewna i struktury wyplatane.
Metody nauczaniaM-2wykład z użyciem komputera
M-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie na podstawie testu i obecności na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań projektowych wykorzystywać zdobytą wiedzę z zakresu przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAU_3A_S3/B-03_U01Doktorant potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim, potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie. Doktorat umie rozpoznawać jakich użyto cyfrowych narzędzi CAD/CAM/CAE w danym obiekcie budowlanym. Potrafi objaśniać i analizować budowle powstałe przy współudziale technologii cyfrowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyAU_3A_U05Potrafi dokumentować wyniki prac badawczych oraz opracowywać publikacje naukowe z respektowaniem zasad poszanowania praw autorskich
AU_3A_U10Potrafi ocenić mozliwość wykorzystania w praktyce wyników badań
Cel przedmiotuC-3Poznanie skutków zastosowania cyfrowych narzędzi projektowania systemu CAD/CAM/CAE oraz nowego podejścia konceptualnego do budynku. Poznanie metod projektowania i powstawania formy w „przestrzeni” cyfrowej (form-making i form-finding) oraz relacji między tym co możliwe do narysowania, a środkami produkcji i wykonawstwem.
C-7Technologie cyfrowe a strategie zrównoważonego rozwoju środowiska zbudowanego i ochrony środowiska naturalnego.
C-1Przygotowanie absolwentów tak, aby mogli rozumieć i stosować technologie cyfrowe w procesach projektowych (architektoniczno-inżynierskich) i budowlanych (fabrykacja i realizacja) oraz rozumieć konieczność współpracy projektowej architekt/konstruktor już na wczesnym etapie powstawania projektu koncepcyjnego.
C-5Poznanie roli konstruktora w procesie projektowania i fabrykacji obiektów budowlanych o złożonej geometrii oraz roli cyfrowych narzędzi MES w projektowaniu inżynierskim.
C-4Uzyskanie potrzebnego kompendium wiedzy odnośnie podstawowych metod strukturalizowania form o powierzchni swobodnej (free surface) oraz form o złożonej geometrii poprzez tesselacje, konturowanie, rozwinięcia prostokreślne. Rapid protopyping (druk 3D) oraz cyfrowa fabrykacja oparta o roboty CNC i ich rola w procesie projektowym i realizacyjnym.
C-2Poznanie nowych zagadnień warsztatowych otwierających II etap wykorzystywania narzędzi informatycznych, już nie tylko na etapie wspomagania działań twórczych, lecz wprost ich symulacji.
Treści programoweT-W-1Nowe rozwiązania konceptualne i strukturalne w architekturze i budownictwie XXI w. Potrzeba integracji wiedzy konstruktora i architekta w procesie projektowym.
T-W-2Projektowanie w przestrzeni cyfrowej - transfer technologii cyfrowych z przemysłu do budownictwa - narzędzia i metody projektowania i fabrykacji
T-W-6Struktury membranowe i nadmuchiwane dla obiektów o swobodnej geometrii.
T-W-9Performance strukturalny i środowiskowy obiektów budowlanych.
T-W-4Powierzchnia cyfrowa - strukturalna "skóra" obiektu budowlanego. Potrzeba nowych materiałów i technik wznoszenia budowli.
T-W-10Obiekty projektowane cyfrowo i ich oddziaływanie kulturowe. Test.
T-W-5Znane materiały budowlane użyte w nowy sposób - Gehry Technologies i warstwowe strukturalne "skóry" budowlane o złożonej geometrii
T-W-8Projektowanie morfogenetyczne strategią dla zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska naturalnego
T-W-7Struktury prętowe o zmiennej geometrii oraz Renesans drewna i struktury wyplatane.
Metody nauczaniaM-2wykład z użyciem komputera
M-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie na podstawie testu i obecności na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant potrafi pozyskiwać informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także potrafi rozpoznawać zastosowane narzędzia, objaśniać i analizować budowle powstałe przy współudziale technologii cyfrowych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAU_3A_S3/B-03_K01Doktorant rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego aktualizowania i uzupełnia wiedzy oraz konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i społecznych. Doktorant ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyAU_3A_K01Zna zakres posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności; rozumie potrzebę ciągłego rozwoju zawodowego
Cel przedmiotuC-3Poznanie skutków zastosowania cyfrowych narzędzi projektowania systemu CAD/CAM/CAE oraz nowego podejścia konceptualnego do budynku. Poznanie metod projektowania i powstawania formy w „przestrzeni” cyfrowej (form-making i form-finding) oraz relacji między tym co możliwe do narysowania, a środkami produkcji i wykonawstwem.
C-7Technologie cyfrowe a strategie zrównoważonego rozwoju środowiska zbudowanego i ochrony środowiska naturalnego.
C-1Przygotowanie absolwentów tak, aby mogli rozumieć i stosować technologie cyfrowe w procesach projektowych (architektoniczno-inżynierskich) i budowlanych (fabrykacja i realizacja) oraz rozumieć konieczność współpracy projektowej architekt/konstruktor już na wczesnym etapie powstawania projektu koncepcyjnego.
C-5Poznanie roli konstruktora w procesie projektowania i fabrykacji obiektów budowlanych o złożonej geometrii oraz roli cyfrowych narzędzi MES w projektowaniu inżynierskim.
C-4Uzyskanie potrzebnego kompendium wiedzy odnośnie podstawowych metod strukturalizowania form o powierzchni swobodnej (free surface) oraz form o złożonej geometrii poprzez tesselacje, konturowanie, rozwinięcia prostokreślne. Rapid protopyping (druk 3D) oraz cyfrowa fabrykacja oparta o roboty CNC i ich rola w procesie projektowym i realizacyjnym.
C-2Poznanie nowych zagadnień warsztatowych otwierających II etap wykorzystywania narzędzi informatycznych, już nie tylko na etapie wspomagania działań twórczych, lecz wprost ich symulacji.
C-6Poznanie możliwości imitowania przez procesy cyfrowe formotwórczych procesów naturalnych w celu zastosowania w projektowaniu obiektów nastawionych na efektywność ekologiczną.
Treści programoweT-W-1Nowe rozwiązania konceptualne i strukturalne w architekturze i budownictwie XXI w. Potrzeba integracji wiedzy konstruktora i architekta w procesie projektowym.
T-W-2Projektowanie w przestrzeni cyfrowej - transfer technologii cyfrowych z przemysłu do budownictwa - narzędzia i metody projektowania i fabrykacji
T-W-6Struktury membranowe i nadmuchiwane dla obiektów o swobodnej geometrii.
T-W-9Performance strukturalny i środowiskowy obiektów budowlanych.
T-W-4Powierzchnia cyfrowa - strukturalna "skóra" obiektu budowlanego. Potrzeba nowych materiałów i technik wznoszenia budowli.
T-W-10Obiekty projektowane cyfrowo i ich oddziaływanie kulturowe. Test.
T-W-5Znane materiały budowlane użyte w nowy sposób - Gehry Technologies i warstwowe strukturalne "skóry" budowlane o złożonej geometrii
T-W-3Rola symulacji cyfrowych w projektowaniu efektywnych środowiskowo obiektów budowlanych
T-W-8Projektowanie morfogenetyczne strategią dla zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska naturalnego
T-W-7Struktury prętowe o zmiennej geometrii oraz Renesans drewna i struktury wyplatane.
Metody nauczaniaM-2wykład z użyciem komputera
M-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie na podstawie testu i obecności na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego aktualizowania i uzupełnia wiedzy oraz konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i społecznych.
3,5
4,0
4,5
5,0