Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura i urbanistyka (S3)

Sylabus przedmiotu Seminarium sprawozdawcze:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura i urbanistyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów studia trzeciego stopnia
Profil
Moduł
Przedmiot Seminarium sprawozdawcze
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Projektowania Architektonicznego
Nauczyciel odpowiedzialny Marek Czyński <Marek.Czynski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Piotr Arlet <Piotr.Arlet@zut.edu.pl>, Robert Barełkowski <Robert.Barelkowski@zut.edu.pl>, Krzysztof Bizio <kbizio@zut.edu.pl>, Marek Czyński <Marek.Czynski@zut.edu.pl>, Krystyna Januszkiewicz <Krystyna.Januszkiewicz@zut.edu.pl>, Waldemar Marzęcki <Waldemar.Marzecki@zut.edu.pl>, Zbigniew Paszkowski <zbigniew.paszkowski@gmail.com>, Adam Szymski <szymski@zut.edu.pl>, Grzegorz Wojtkun <drossel@zut.edu.pl>, Marek Wołoszyn <Marek.Woloszyn@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS2 3 1,01,00zaliczenie
seminariaS4 3 1,01,00zaliczenie
seminariaS6 3 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Przygotowanie przez doktoranów wystąpień z rocznych osiągnięć związanych z realizacją rozprawy doktorskiej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Ocena postępów doktorantów i ich rocznych osiągnięć przez wydziałową komisję doktorską kierunku architektura i urbanistyka, w obecności wszystkich doktorantów oraz opiekunów naukowych, co perspektywicznie ma przygotować doktorantów do publicznej obrony rozprawy doktorskiej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Doktoranci kończący II rok studiów przedkładają wydziałowej komisji doktorskiej poszerzonej o naukowych opiekunów sprawozdanie z prowadzonych przez siebie badań naukowych i wygłaszają krótkie wystąpienia podsumowujące te badania. Odpowiadają na pytania członków komisji.3
3
seminaria
T-S-1Doktoranci kończący I rok studiów przedkładają wydziałowej komisji doktorskiej poszerzonej o naukowych opiekunów sprawozdanie z prowadzonych przez siebie badań naukowych i wygłaszają krótkie wystąpienia podsumowujące te badania. Odpowiadają na pytania członków komisji.3
3
seminaria
T-S-1Doktoranci kończący III rok studiów przedkładają wydziałowej komisji doktorskiej poszerzonej o naukowych opiekunów sprawozdanie z prowadzonych przez siebie badań naukowych i wygłaszają krótkie wystąpienia podsumowujące te badania. Odpowiadają na pytania członków komisji.3
3

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w semianarium sprawozdawczym3
A-S-2Przygotowanie sprawozdań i wystąpień z rocznej działalności27
30
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w semianarium sprawozdawczym3
A-S-2Przygotowanie sprawozdań i wystąpień z rocznej działalności27
30
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w semianarium sprawozdawczym3
A-S-2Przygotowanie sprawozdań i wystąpień z rocznej działalności27
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1seminarium i dyskusja naukowa

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena prezentacji rocznych osiągnięć doktorantów.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_3A_S3/C-08_W01
Doktorant ma wiedzę o aktualnym stanie badań w dyscyplinie naukowej i obszarze badań. Zna podstawowe i najnowsze publikacje naukowe związanych z problematyką rozprawy doktorskiej.
AU_3A_W02, AU_3A_W04C-1T-S-1, T-S-1, T-S-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_3A_S3/C-08_U01
Potrafi prowadzić dyskusję naukową, przytaczając właściwe argumenty; potrafi w zrozumiały sposób prezentować swoje koncepcje i osiągnięcia naukowe.
AU_3A_U02, AU_3A_U03, AU_3A_U05, AU_3A_U09, AU_3A_U11C-1T-S-1, T-S-1, T-S-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_3A_S3/C-08_K01
Nabywa nowych kompetencji w zakresie swej specjalizacji naukowej. Dostrzega znaczenie prowadzonych badań dla danej dyscypliny naukowej oraz ich konsekwencje społeczne.
AU_3A_K04, AU_3A_K01C-1T-S-1, T-S-1, T-S-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AU_3A_S3/C-08_W01
Doktorant ma wiedzę o aktualnym stanie badań w dyscyplinie naukowej i obszarze badań. Zna podstawowe i najnowsze publikacje naukowe związanych z problematyką rozprawy doktorskiej.
2,0
3,0Przedstawił plan rozprawy doktorskiej (przedmiot, zakres, metody i cele dadań). W sposób dostateczny przedstawił stan badań oraz literaturę przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AU_3A_S3/C-08_U01
Potrafi prowadzić dyskusję naukową, przytaczając właściwe argumenty; potrafi w zrozumiały sposób prezentować swoje koncepcje i osiągnięcia naukowe.
2,0
3,0Potrafi prowadzić dyskusję naukową, przytaczając właściwe argumenty; potrafi w zrozumiały sposób prezentować swoje koncepcje i osiągnięcia naukowe.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AU_3A_S3/C-08_K01
Nabywa nowych kompetencji w zakresie swej specjalizacji naukowej. Dostrzega znaczenie prowadzonych badań dla danej dyscypliny naukowej oraz ich konsekwencje społeczne.
2,0
3,0Udowadnia swoje kompetencje w zakresie prowadzonych badań
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Literatura zgodna z tematyką przygotowywanej rozprawy doktorskiej

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Doktoranci kończący II rok studiów przedkładają wydziałowej komisji doktorskiej poszerzonej o naukowych opiekunów sprawozdanie z prowadzonych przez siebie badań naukowych i wygłaszają krótkie wystąpienia podsumowujące te badania. Odpowiadają na pytania członków komisji.3
3

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Doktoranci kończący I rok studiów przedkładają wydziałowej komisji doktorskiej poszerzonej o naukowych opiekunów sprawozdanie z prowadzonych przez siebie badań naukowych i wygłaszają krótkie wystąpienia podsumowujące te badania. Odpowiadają na pytania członków komisji.3
3

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Doktoranci kończący III rok studiów przedkładają wydziałowej komisji doktorskiej poszerzonej o naukowych opiekunów sprawozdanie z prowadzonych przez siebie badań naukowych i wygłaszają krótkie wystąpienia podsumowujące te badania. Odpowiadają na pytania członków komisji.3
3

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w semianarium sprawozdawczym3
A-S-2Przygotowanie sprawozdań i wystąpień z rocznej działalności27
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w semianarium sprawozdawczym3
A-S-2Przygotowanie sprawozdań i wystąpień z rocznej działalności27
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w semianarium sprawozdawczym3
A-S-2Przygotowanie sprawozdań i wystąpień z rocznej działalności27
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAU_3A_S3/C-08_W01Doktorant ma wiedzę o aktualnym stanie badań w dyscyplinie naukowej i obszarze badań. Zna podstawowe i najnowsze publikacje naukowe związanych z problematyką rozprawy doktorskiej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyAU_3A_W02Ma zaawansowaną wiedzę o charakterze szczególowym odpowiadającą prowadzonym badaniom naukowym w obszarze nauk technicznych i studiowanej dyscyplinie, obejmującej najnowsze osiągnięcia nauki
AU_3A_W04Ma wiedzę dotyczącą sposobów opracowywania publikacji naukowych oraz publicznej prezentacji wyników badań naukowych, a także opracowania wyników badań i naukowego wnioskowania
Cel przedmiotuC-1Ocena postępów doktorantów i ich rocznych osiągnięć przez wydziałową komisję doktorską kierunku architektura i urbanistyka, w obecności wszystkich doktorantów oraz opiekunów naukowych, co perspektywicznie ma przygotować doktorantów do publicznej obrony rozprawy doktorskiej.
Treści programoweT-S-1Doktoranci kończący I rok studiów przedkładają wydziałowej komisji doktorskiej poszerzonej o naukowych opiekunów sprawozdanie z prowadzonych przez siebie badań naukowych i wygłaszają krótkie wystąpienia podsumowujące te badania. Odpowiadają na pytania członków komisji.
T-S-1Doktoranci kończący II rok studiów przedkładają wydziałowej komisji doktorskiej poszerzonej o naukowych opiekunów sprawozdanie z prowadzonych przez siebie badań naukowych i wygłaszają krótkie wystąpienia podsumowujące te badania. Odpowiadają na pytania członków komisji.
T-S-1Doktoranci kończący III rok studiów przedkładają wydziałowej komisji doktorskiej poszerzonej o naukowych opiekunów sprawozdanie z prowadzonych przez siebie badań naukowych i wygłaszają krótkie wystąpienia podsumowujące te badania. Odpowiadają na pytania członków komisji.
Metody nauczaniaM-1seminarium i dyskusja naukowa
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena prezentacji rocznych osiągnięć doktorantów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Przedstawił plan rozprawy doktorskiej (przedmiot, zakres, metody i cele dadań). W sposób dostateczny przedstawił stan badań oraz literaturę przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAU_3A_S3/C-08_U01Potrafi prowadzić dyskusję naukową, przytaczając właściwe argumenty; potrafi w zrozumiały sposób prezentować swoje koncepcje i osiągnięcia naukowe.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyAU_3A_U02Potrafi zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł oraz dokonywać właściwej interpretacji i selekcji tych informacji oraz ich oceny
AU_3A_U03Potrafi okreslić kierunki samokształcenia się niezbędne do realizacji celów badawczych
AU_3A_U05Potrafi dokumentować wyniki prac badawczych oraz opracowywać publikacje naukowe z respektowaniem zasad poszanowania praw autorskich
AU_3A_U09Nabywa umiejętności formułowania celów i tez naukowych oraz interpretacji wyników badań na podstawie istniejącego stanu wiedzy
AU_3A_U11Nabywa umiejętność dyskutowania i przekazywania wiedzy, w tym zrozumiałego prezentowania swoich koncepcji oraz osiągnięć naukowych
Cel przedmiotuC-1Ocena postępów doktorantów i ich rocznych osiągnięć przez wydziałową komisję doktorską kierunku architektura i urbanistyka, w obecności wszystkich doktorantów oraz opiekunów naukowych, co perspektywicznie ma przygotować doktorantów do publicznej obrony rozprawy doktorskiej.
Treści programoweT-S-1Doktoranci kończący I rok studiów przedkładają wydziałowej komisji doktorskiej poszerzonej o naukowych opiekunów sprawozdanie z prowadzonych przez siebie badań naukowych i wygłaszają krótkie wystąpienia podsumowujące te badania. Odpowiadają na pytania członków komisji.
T-S-1Doktoranci kończący II rok studiów przedkładają wydziałowej komisji doktorskiej poszerzonej o naukowych opiekunów sprawozdanie z prowadzonych przez siebie badań naukowych i wygłaszają krótkie wystąpienia podsumowujące te badania. Odpowiadają na pytania członków komisji.
T-S-1Doktoranci kończący III rok studiów przedkładają wydziałowej komisji doktorskiej poszerzonej o naukowych opiekunów sprawozdanie z prowadzonych przez siebie badań naukowych i wygłaszają krótkie wystąpienia podsumowujące te badania. Odpowiadają na pytania członków komisji.
Metody nauczaniaM-1seminarium i dyskusja naukowa
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena prezentacji rocznych osiągnięć doktorantów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi prowadzić dyskusję naukową, przytaczając właściwe argumenty; potrafi w zrozumiały sposób prezentować swoje koncepcje i osiągnięcia naukowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAU_3A_S3/C-08_K01Nabywa nowych kompetencji w zakresie swej specjalizacji naukowej. Dostrzega znaczenie prowadzonych badań dla danej dyscypliny naukowej oraz ich konsekwencje społeczne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyAU_3A_K04Dostrzega i formułuje problemy etyczne związane z własną pracą badawczą, publikacyjną i projektową
AU_3A_K01Zna zakres posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności; rozumie potrzebę ciągłego rozwoju zawodowego
Cel przedmiotuC-1Ocena postępów doktorantów i ich rocznych osiągnięć przez wydziałową komisję doktorską kierunku architektura i urbanistyka, w obecności wszystkich doktorantów oraz opiekunów naukowych, co perspektywicznie ma przygotować doktorantów do publicznej obrony rozprawy doktorskiej.
Treści programoweT-S-1Doktoranci kończący I rok studiów przedkładają wydziałowej komisji doktorskiej poszerzonej o naukowych opiekunów sprawozdanie z prowadzonych przez siebie badań naukowych i wygłaszają krótkie wystąpienia podsumowujące te badania. Odpowiadają na pytania członków komisji.
T-S-1Doktoranci kończący II rok studiów przedkładają wydziałowej komisji doktorskiej poszerzonej o naukowych opiekunów sprawozdanie z prowadzonych przez siebie badań naukowych i wygłaszają krótkie wystąpienia podsumowujące te badania. Odpowiadają na pytania członków komisji.
T-S-1Doktoranci kończący III rok studiów przedkładają wydziałowej komisji doktorskiej poszerzonej o naukowych opiekunów sprawozdanie z prowadzonych przez siebie badań naukowych i wygłaszają krótkie wystąpienia podsumowujące te badania. Odpowiadają na pytania członków komisji.
Metody nauczaniaM-1seminarium i dyskusja naukowa
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena prezentacji rocznych osiągnięć doktorantów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Udowadnia swoje kompetencje w zakresie prowadzonych badań
3,5
4,0
4,5
5,0