Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura i urbanistyka (S3)
Sylabus przedmiotu Seminarium sprawozdawcze:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura i urbanistyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | studia trzeciego stopnia | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium sprawozdawcze | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Projektowania Architektonicznego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marek Czyński <Marek.Czynski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Piotr Arlet <Piotr.Arlet@zut.edu.pl>, Robert Barełkowski <Robert.Barelkowski@zut.edu.pl>, Krzysztof Bizio <kbizio@zut.edu.pl>, Marek Czyński <Marek.Czynski@zut.edu.pl>, Krystyna Januszkiewicz <Krystyna.Januszkiewicz@zut.edu.pl>, Waldemar Marzęcki <Waldemar.Marzecki@zut.edu.pl>, Zbigniew Paszkowski <zbigniew.paszkowski@gmail.com>, Adam Szymski <szymski@zut.edu.pl>, Grzegorz Wojtkun <drossel@zut.edu.pl>, Marek Wołoszyn <Marek.Woloszyn@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Przygotowanie przez doktoranów wystąpień z rocznych osiągnięć związanych z realizacją rozprawy doktorskiej. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Ocena postępów doktorantów i ich rocznych osiągnięć przez wydziałową komisję doktorską kierunku architektura i urbanistyka, w obecności wszystkich doktorantów oraz opiekunów naukowych, co perspektywicznie ma przygotować doktorantów do publicznej obrony rozprawy doktorskiej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Doktoranci kończący II rok studiów przedkładają wydziałowej komisji doktorskiej poszerzonej o naukowych opiekunów sprawozdanie z prowadzonych przez siebie badań naukowych i wygłaszają krótkie wystąpienia podsumowujące te badania. Odpowiadają na pytania członków komisji. | 3 |
3 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Doktoranci kończący I rok studiów przedkładają wydziałowej komisji doktorskiej poszerzonej o naukowych opiekunów sprawozdanie z prowadzonych przez siebie badań naukowych i wygłaszają krótkie wystąpienia podsumowujące te badania. Odpowiadają na pytania członków komisji. | 3 |
3 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Doktoranci kończący III rok studiów przedkładają wydziałowej komisji doktorskiej poszerzonej o naukowych opiekunów sprawozdanie z prowadzonych przez siebie badań naukowych i wygłaszają krótkie wystąpienia podsumowujące te badania. Odpowiadają na pytania członków komisji. | 3 |
3 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w semianarium sprawozdawczym | 3 |
A-S-2 | Przygotowanie sprawozdań i wystąpień z rocznej działalności | 27 |
30 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w semianarium sprawozdawczym | 3 |
A-S-2 | Przygotowanie sprawozdań i wystąpień z rocznej działalności | 27 |
30 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w semianarium sprawozdawczym | 3 |
A-S-2 | Przygotowanie sprawozdań i wystąpień z rocznej działalności | 27 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | seminarium i dyskusja naukowa |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena prezentacji rocznych osiągnięć doktorantów. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AU_3A_S3/C-08_W01 Doktorant ma wiedzę o aktualnym stanie badań w dyscyplinie naukowej i obszarze badań. Zna podstawowe i najnowsze publikacje naukowe związanych z problematyką rozprawy doktorskiej. | AU_3A_W02, AU_3A_W04 | — | C-1 | T-S-1, T-S-1, T-S-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AU_3A_S3/C-08_U01 Potrafi prowadzić dyskusję naukową, przytaczając właściwe argumenty; potrafi w zrozumiały sposób prezentować swoje koncepcje i osiągnięcia naukowe. | AU_3A_U02, AU_3A_U03, AU_3A_U05, AU_3A_U09, AU_3A_U11 | — | C-1 | T-S-1, T-S-1, T-S-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AU_3A_S3/C-08_K01 Nabywa nowych kompetencji w zakresie swej specjalizacji naukowej. Dostrzega znaczenie prowadzonych badań dla danej dyscypliny naukowej oraz ich konsekwencje społeczne. | AU_3A_K04, AU_3A_K01 | — | C-1 | T-S-1, T-S-1, T-S-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_3A_S3/C-08_W01 Doktorant ma wiedzę o aktualnym stanie badań w dyscyplinie naukowej i obszarze badań. Zna podstawowe i najnowsze publikacje naukowe związanych z problematyką rozprawy doktorskiej. | 2,0 | |
3,0 | Przedstawił plan rozprawy doktorskiej (przedmiot, zakres, metody i cele dadań). W sposób dostateczny przedstawił stan badań oraz literaturę przedmiotu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_3A_S3/C-08_U01 Potrafi prowadzić dyskusję naukową, przytaczając właściwe argumenty; potrafi w zrozumiały sposób prezentować swoje koncepcje i osiągnięcia naukowe. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi prowadzić dyskusję naukową, przytaczając właściwe argumenty; potrafi w zrozumiały sposób prezentować swoje koncepcje i osiągnięcia naukowe. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_3A_S3/C-08_K01 Nabywa nowych kompetencji w zakresie swej specjalizacji naukowej. Dostrzega znaczenie prowadzonych badań dla danej dyscypliny naukowej oraz ich konsekwencje społeczne. | 2,0 | |
3,0 | Udowadnia swoje kompetencje w zakresie prowadzonych badań | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Literatura zgodna z tematyką przygotowywanej rozprawy doktorskiej