Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S1)
specjalność: Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie
Sylabus przedmiotu Mechanika budowli-2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Mechanika budowli-2 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Teorii Konstrukcji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Hanna Weber <Hanna.Weber@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Hanna Weber <Hanna.Weber@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | ukończony kurs Mechanika budowli-1 |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | umiejętność rozwiązywania układów prętowych metodą przemieszczeń |
C-2 | umiejetność wyznaczania i wykorzystania linii wpływowych w belkach |
C-3 | Umiejętność przeprowadzania eksperymentów weryfikujacych wyniki rozwiazań analitycznych |
C-4 | umiejętność praktycznego wykorzystania zdobytej wiedzy w samodzielnym rozwiązywaniu zadanych problemów |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Prezentacje filmowe badań realizowanych w hali WBiA | 1 |
T-L-2 | Tensometria oporowa, przetworniki | 3 |
T-L-3 | Badanie stalowej belki ciągłej | 3 |
T-L-4 | Badanie rusztu drewnianego. Linie wpływowe | 2 |
T-L-5 | Badanie płaskiej ramy stalowej | 4 |
T-L-6 | Kolokwium zaliczające ćwiczenia | 2 |
15 | ||
projekty | ||
T-P-1 | Rozwiazanie belki ciągłej metodą przemieszczeń | 1 |
T-P-2 | Rozwiązanie ramy przesuwnej metodą przemieszczeń | 2 |
T-P-3 | Rozwiązanie ramy z ukośnym prętem metodą przemieszczeń | 2 |
T-P-4 | Obliczanie ugięć metodą przemieszczeń | 2 |
T-P-5 | Linie wpływowe dla belki Gerbera | 2 |
T-P-6 | Linie wplywowe dla belki ciągłej | 2 |
T-P-7 | Kolokwia | 4 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Rozwiązywanie układów przesuwnych metodą przemieszczeń | 7 |
T-W-2 | Linie wpływowe belek statycznie wyznaczalnych | 4 |
T-W-3 | Linie wpływowe belek ciągłych | 4 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Udział w ćwiczeniach laboratoryjnych | 15 |
A-L-2 | Przygotowanie do zajęc laboratoryjnych | 6 |
21 | ||
projekty | ||
A-P-1 | Udział w ćwiczeniach projektowych | 15 |
A-P-2 | Samodzielna realizacja zadań projektowych | 45 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | Przygotowanie do egzaminu | 21 |
A-W-3 | Udział w egzaminie | 3 |
39 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | metoda projektów |
M-3 | ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena poszczególnych zadań projektowych i kolokwiów |
S-2 | Ocena podsumowująca: sumaryczna ocena z egzaminu |
S-3 | Ocena podsumowująca: ocena podsumowująca na ćwiczeniach laboratoryjnych |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/C/11-2_W01 Zna zasady mechaniki budowli i analizy konstrukcji prętowych w zakresie statyki | B_1A_W06 | — | — | C-1, C-2 | T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-P-4, T-P-3, T-P-1, T-P-2, T-P-6, T-P-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/C/11-2_U01 Umie wyznaczać siły wewnętrzne w układach prętowych met. przemieszczeń | B_1A_U04 | — | — | C-1 | T-P-4, T-P-3, T-P-1, T-P-2, T-W-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
B_1A_S1/C/11-2_U02 Umie wyznaczać i wykorzystywać linie wpływowe w belkach | B_1A_U04, B_1A_U05 | — | — | C-2 | T-L-4, T-P-6, T-P-5, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
B_1A_S1/C/11-2_U03 Umie przeprowadzać eksperymenty weryfikujące wyniki uzyskane na drodze analitycznej | B_1A_U10 | — | — | C-2, C-3 | T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-1 | M-3 | S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/C/15_K01 Student ma świadomość odpowiedzialności za własne obliczenia | B_1A_K04 | — | — | C-4 | T-P-1, T-P-2, T-P-5, T-P-4, T-P-3, T-P-6 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/C/11-2_W01 Zna zasady mechaniki budowli i analizy konstrukcji prętowych w zakresie statyki | 2,0 | |
3,0 | Zna zasady mechaniki budowli i analizy konstrukcji prętowych w zakresie statyki | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/C/11-2_U01 Umie wyznaczać siły wewnętrzne w układach prętowych met. przemieszczeń | 2,0 | |
3,0 | umie wyznaczać siły wewnętrzne w układach prętowych, popełnia drobne błędy rachunkowe | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_S1/C/11-2_U02 Umie wyznaczać i wykorzystywać linie wpływowe w belkach | 2,0 | |
3,0 | umie wyznaczać i wykorzystywać linie wpływowe, popełnia drobne błędy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_S1/C/11-2_U03 Umie przeprowadzać eksperymenty weryfikujące wyniki uzyskane na drodze analitycznej | 2,0 | |
3,0 | Potrafi określić metodykę oraz procedurę weryfikacji doświadczalnej wyników uzyskanych na drodze analitycznej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/C/15_K01 Student ma świadomość odpowiedzialności za własne obliczenia | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi zastosować zdobytą wiedzę do rozwiązywania zadanych problemów, samodzielnie realizuje zadanie projektowe, pisze kolokwia oraz zaliczenie wykładów. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Dyląg Z., Mechanika Budowli, PWN, Warszawa, 1989
- Chudzikiewicz A., Statyka Budowli, PWN, Warszawa, 1973
- Cywiński Z., Mechanika Budowli w zadaniach, PWN, Warszawa-Poznań, 1973
- Witkowski M., Zbiór zadan z mechaniki budowli, O.W.P.W., Warszawa, 2002
Literatura dodatkowa
- Pyrak S., Mechanika Konstrukcji, Arkady, Warszawa, 2001