Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Civil Engineering (S2)
specjalność: Engineering Structures

Sylabus przedmiotu PHS - History of Art:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Civil Engineering
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot PHS - History of Art
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Sztuk Wizualnych
Nauczyciel odpowiedzialny Joanna Szczepanik <jszczepanik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Joanna Arlet <arlet@zut.edu.pl>, Halina Rutyna <rutyna@zut.edu.pl>, Professor Visiting <Visiting@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Basic knowledge of history and art history is required.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Understanding the leading trends and styles in art from antiquity to modern times. Preparation of the board on a selected topic in the history of art.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Introduction. Ancient and Roman art2
T-W-2Gothic art4
T-W-3Art in the renaissance2
T-W-4Baroque art4
T-W-5Classicism and romanticism2
T-W-6Art nouveau and impressionism2
T-W-7Modernism and vanguard4
T-W-8Around neo-vanguard4
T-W-9Contemporary art4
T-W-10Passing lectures2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Obligatory participation in classes30
A-W-2Own work20
A-W-3Preparation of a synthetic A3 format board on a topic selected from the lecture10
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lecture with multimedia presentation / computer with multimedia projector.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Students are required to complete a board on a selected topic, obtaining information from literature and databases.
S-2Ocena formująca: Passing the colloquium

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B-A_2A_A/A/02-1_W01
Student acquires knowledge about the history of art. recognizes styles and can characterize their features. He knows the latest trends and trends. He recognizes the works of outstanding artists.
B-A_2A_W16C-1T-W-6, T-W-9, T-W-10, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-7, T-W-8M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B-A_2A_A/A/02-1_U01
Student can acquire and make data selection. He interprets data properly and is able to integrate and present them.
B-A_2A_U26C-1T-W-6, T-W-9, T-W-10, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-7, T-W-8M-1S-1, S-2
B-A_2A_A/A/02-1_U02
Student is able to integrate knowledge of art history.
B-A_2A_U26C-1T-W-6, T-W-9, T-W-10, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-7, T-W-8M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B-A_2A_A/A/02-1_K01
Reliably develops and presents the results of his/her work.
B-A_2A_K09C-1T-W-6, T-W-9, T-W-10, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-7, T-W-8M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B-A_2A_A/A/02-1_W01
Student acquires knowledge about the history of art. recognizes styles and can characterize their features. He knows the latest trends and trends. He recognizes the works of outstanding artists.
2,0
3,0Student can recognize the style of the work and determine the basic characteristics with the help of the teacher.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B-A_2A_A/A/02-1_U01
Student can acquire and make data selection. He interprets data properly and is able to integrate and present them.
2,0
3,0Knows how to make a proper selection of data, integrates and presents them with the help of the teacher.
3,5
4,0
4,5
5,0
B-A_2A_A/A/02-1_U02
Student is able to integrate knowledge of art history.
2,0
3,0Knows how to make a proper selection of data, integrates and presents them with the help of the teacher.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B-A_2A_A/A/02-1_K01
Reliably develops and presents the results of his/her work.
2,0
3,0Diligent student, working with the team.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Ernest Gombrich, The Story of Art, Phaidon Press Limited, London, 1950

Literatura dodatkowa

  1. Jan Białostocki, The Message of Images. Studies in the History of Art, Irsa Verlag, 1988
  2. Arnason H. Harvard, History of Modern Art: Painting, Sculpture, Architecture, Photography., Upper Saddle River, N.J., Prentice Hall, 2004

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Introduction. Ancient and Roman art2
T-W-2Gothic art4
T-W-3Art in the renaissance2
T-W-4Baroque art4
T-W-5Classicism and romanticism2
T-W-6Art nouveau and impressionism2
T-W-7Modernism and vanguard4
T-W-8Around neo-vanguard4
T-W-9Contemporary art4
T-W-10Passing lectures2
30

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Obligatory participation in classes30
A-W-2Own work20
A-W-3Preparation of a synthetic A3 format board on a topic selected from the lecture10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB-A_2A_A/A/02-1_W01Student acquires knowledge about the history of art. recognizes styles and can characterize their features. He knows the latest trends and trends. He recognizes the works of outstanding artists.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB-A_2A_W16Knows basic terminology of ethics, philosophy, sociology, art, art design and culture
Cel przedmiotuC-1Understanding the leading trends and styles in art from antiquity to modern times. Preparation of the board on a selected topic in the history of art.
Treści programoweT-W-6Art nouveau and impressionism
T-W-9Contemporary art
T-W-10Passing lectures
T-W-2Gothic art
T-W-3Art in the renaissance
T-W-4Baroque art
T-W-5Classicism and romanticism
T-W-1Introduction. Ancient and Roman art
T-W-7Modernism and vanguard
T-W-8Around neo-vanguard
Metody nauczaniaM-1Lecture with multimedia presentation / computer with multimedia projector.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Students are required to complete a board on a selected topic, obtaining information from literature and databases.
S-2Ocena formująca: Passing the colloquium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student can recognize the style of the work and determine the basic characteristics with the help of the teacher.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB-A_2A_A/A/02-1_U01Student can acquire and make data selection. He interprets data properly and is able to integrate and present them.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB-A_2A_U26Is able to interpret ethic programmes, sociological, can analyze contemporary trends in culture, philosophy, art and art design
Cel przedmiotuC-1Understanding the leading trends and styles in art from antiquity to modern times. Preparation of the board on a selected topic in the history of art.
Treści programoweT-W-6Art nouveau and impressionism
T-W-9Contemporary art
T-W-10Passing lectures
T-W-2Gothic art
T-W-3Art in the renaissance
T-W-4Baroque art
T-W-5Classicism and romanticism
T-W-1Introduction. Ancient and Roman art
T-W-7Modernism and vanguard
T-W-8Around neo-vanguard
Metody nauczaniaM-1Lecture with multimedia presentation / computer with multimedia projector.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Students are required to complete a board on a selected topic, obtaining information from literature and databases.
S-2Ocena formująca: Passing the colloquium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Knows how to make a proper selection of data, integrates and presents them with the help of the teacher.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB-A_2A_A/A/02-1_U02Student is able to integrate knowledge of art history.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB-A_2A_U26Is able to interpret ethic programmes, sociological, can analyze contemporary trends in culture, philosophy, art and art design
Cel przedmiotuC-1Understanding the leading trends and styles in art from antiquity to modern times. Preparation of the board on a selected topic in the history of art.
Treści programoweT-W-6Art nouveau and impressionism
T-W-9Contemporary art
T-W-10Passing lectures
T-W-2Gothic art
T-W-3Art in the renaissance
T-W-4Baroque art
T-W-5Classicism and romanticism
T-W-1Introduction. Ancient and Roman art
T-W-7Modernism and vanguard
T-W-8Around neo-vanguard
Metody nauczaniaM-1Lecture with multimedia presentation / computer with multimedia projector.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Students are required to complete a board on a selected topic, obtaining information from literature and databases.
S-2Ocena formująca: Passing the colloquium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Knows how to make a proper selection of data, integrates and presents them with the help of the teacher.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB-A_2A_A/A/02-1_K01Reliably develops and presents the results of his/her work.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB-A_2A_K09Student gains competencies of identifying both ethic and sociological dilemma, and issues associated to culture, philosophy, art and art design what enables him to participate responsibly and mindfully in social and cultural events.
Cel przedmiotuC-1Understanding the leading trends and styles in art from antiquity to modern times. Preparation of the board on a selected topic in the history of art.
Treści programoweT-W-6Art nouveau and impressionism
T-W-9Contemporary art
T-W-10Passing lectures
T-W-2Gothic art
T-W-3Art in the renaissance
T-W-4Baroque art
T-W-5Classicism and romanticism
T-W-1Introduction. Ancient and Roman art
T-W-7Modernism and vanguard
T-W-8Around neo-vanguard
Metody nauczaniaM-1Lecture with multimedia presentation / computer with multimedia projector.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Students are required to complete a board on a selected topic, obtaining information from literature and databases.
S-2Ocena formująca: Passing the colloquium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Diligent student, working with the team.
3,5
4,0
4,5
5,0